فراری روما منصوری، نگینی ایتالیایی-آلمانی

پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 03:40
مطالعه 4 دقیقه
mansory-ferrari-roma-1024
بسیاری فراری روما را یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی می‌شناسند که این خودروساز تاکنون ساخته است. اشکال و فرم‌پردازی بدنه آن یادآور خودروهای دهه 50 و 60...
تبلیغات

بسیاری فراری روما را یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی می‌شناسند که این خودروساز تاکنون ساخته است. اشکال و فرم‌پردازی بدنه آن یادآور خودروهای دهه 50 و 60 میلادی است که بهترین شکل ممکن روی آن پیاده شده است (هرچند برخی دیگر نیز به برخی المان‌های آن مانند جلوپنجره و چراغ‌ها خرده می‌گیرند). ستایش‌ها تا جایی ادامه پیدا کردند که فرانک استیفنسون، طراح سابق فراری، به آن نمره 9.5 از 10 را داده است.

حال منصوری برای بهترکردن همه چیز، دست نوازش خود را بر سر این خودروی ایتالیایی کشیده است. با توجه به شهرت منصوری در ارتقا و بهبود خودروها، انتظارات از این تیونر بسیاری بالا است. این شرکت تلاش قابل‌ملاحظه‌ای در بخش بیرونی خودرو به خرج داده است. ظاهر این خودرو آن حالت ظریفی را که داشت از دست داد و به خودرویی خشن‌تر و لوکس‌تر تبدیل شده است. تمام اجزای اضافه‌شده همچون اسپلیتر، دیفیوزر و سپرها همه از جنس فیبرکربن هستند. کاپوت نیز از جنس موادسبک‌تر ساخته شده است. منصوری بهبودهای خود را با عنوان ایجاد «چهره‌ای بسیار عضلانی» توصیف می‌کند.

این شرکت بخش داخلی خودرو را نیز به‌روز کرده است؛ بخش‌های متعدد شاهد استفاده از چرم، دوخت سیاه‌رنگ، فرمان فیبرکربن با برند منصوری هستند تا چهره کابین را بیش‌ازپیش بهبود بخشند. قدرت تا 710 اسب بخار و گشتاور را نیز تا 865 نیوتن متر افزایش یافته‌اند. براساس گفته‌های منصوری حداکثر قدرت این خودرو به 330 کیلومتر بر ساعت رسیده است. شتاب اولیه نیز برابر 3.1 ثانیه است.

به جرئت می‌توان گفت که کارهای منصوری خاص و بی‌نظیر هستند؛ به‌ویژه نسخه‌های خاص فراری، بوگاتی و آستون مارتین این شرکت جلوه‌ای حتی زیباتر از نسخه‌های اصلی‌شان دارند. نظر شما چیست؟! شما کدام خودروهای منصوری را بیشتر دوست دارید؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.