فیات-کرایسلر در اندیشه فروش مزراتی و آلفارومئو؟

یک‌شنبه 5 شهریور 1396 - 04:21
مطالعه 2 دقیقه
2014-maserati-ghibli-s-q4-grille-and-badge
از آنجایی که فیات-کرایسلر مشتریان پر و پا قرصی از چین دارد در حال بررسی تعدادی از گزینه‌ها برای کمک به افزایش ارزش کلی خود است. یکی از این...
تبلیغات

از آنجایی که فیات-کرایسلر مشتریان پر و پا قرصی از چین دارد در حال بررسی تعدادی از گزینه‌ها برای کمک به افزایش ارزش کلی خود است. یکی از این گزینه‌ها می‌تواند فروش برندهای مزراتی و آلفارومئو باشد.

بنا به گفته‌های اتوموتیونیوز و به گزارش پدال، این حرکت به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد تا بیش از پیش روی خودروهای تولید انبوه از جمله جیپ، داج و رم تمرکز کند. البته جیب توجه و علاقه زیاد گروه گریت وال چین را برانگیخته اما هنوز شک و تردیدهای بزرگی نسبت به انجام این معامله وجود دارد.

ارزش برندهای مزراتی و آلفارمئو باهم می‌تواند حدود 7 میلیارد یورو باشد درحالی‌که ارزش دیگر مجموعه‌ها نظیر Magneti Marelli نیز حدود 5 میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. موسسه گلدمن ساکس تخمین می‌زند ارزش کنونی مجموعه‌های فیات-کرایسلر به 50 میلیارد یورو می‌رسد.

اگر مدیرعامل فیات-کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه تصمیم بگیرد تا این برندها را بفروشد، مزراتی و آلفارومئو چهارمین برندهایی خواهند بود که از این مجموعه جدا می‌شوند. صنایع CNH در سال 2011 و فراری در سال 2016 از کمپانی مادر جدا شدند. ارزش مجموع CNH و فراری در سال 2004 حدوداً 6 میلیارد دلار بود درحالی‌که امروزه به 57 میلیارد دلار رسیده است.

هم‌اکنون فیات-کرایسلر به بررسی گزینه‌های مختلف ادامه می‌دهد. این کمپانی قبلاً در توسعه خودروهایی چون فیات ویاجو، جیپ چروکی و... با شرکای چینی نظیر گک همکاری داشته بنابراین به نظر می‌رسد انجام معامله با چینی‌ها از محتمل‌ترین گزینه‌ها باشد. یک تحلیلگر صنعت خودرو می‌گوید:

تنها افرادی که پول و دلیل کافی برای خرید فیات-کرایسلر را دارند چینی‌ها هستند.

منبع: autonews

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.