آلومینیوم و مدیریت هزینه در فورد F-150
هنگامی که در اوایل سال جاری فورد با معرفی مدل جدید F-150 خود اعلام کرد که بخش عمدهای از ساختار آن را از آلومینیوم میسازد، بلافاصله گمانهزنیها برای تخمین افزایش هزینههای ساخت و قیمت فروش این خودرو آغاز شد. در حالی که بررسیها نشان میدهد تغییر ساختار از فولاد به آلومینیوم در هر دستگاه 750 دلار هزینه بالاتری داشته باشد، فورد راههایی برای صرفه جویی و بهره وری بیشتر یافته است.
استفاده از آلومینیوم بازیافتی یک راه خلاقانه است که 124 دلار صرفهجویی را به دنبال دارد. همچنین تجهیزات پنوماتیکی بازیافت قراضهها که در تأسیسات دیربورن، میشیگان، کانزاس سیتی و میسوری نصب میگردد، به طرز قابل ملاحظهای هزینههای اضافی را با بهینهسازی فرآیندهای بازیافت جبران میکند. هر دستگاه از فورد F-150 از 141 کیلوگرم آلومینیوم بازیافتی در چهار گرید و ضخامت ساخته میشود. این قطعات در قسمتهای دربها، کاپوت و گلگیرها و سایر نقاط خودرو استفاده میشوند.
پیشبینی فورد صرفهجویی 372 دلاری برای هر دستگاه خودرو است. یعنی بیش از 80 میلیون دلار در سال که بیش از 60 میلیون دلاری است که فورد برای خرید و نصب تجهیزات بازیافت خود خرج کرده است.
برای تقاضای بالای ایجاد شده توسط فورد، شرکت Alcoa به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلومینیوم مجبور به سرمایهگذاری 575 میلیون دلاری در آیوا و تنسی شده است. این شرکت گرچه در سال 2013 بیش از 2.3 میلیارد دلار زیان کرده بود اما با همکاری جدید با فورد احیا شده و اکنون قیمت سهام آن نیز 50 درصد رشد کرده است. بخشی از این موفقیتها ناشی از خوشبینی به استقبال از فورد F-150 به عنوان پرفروشترین خودروی آمریکاست.