به تازگی تصاویر جاسوسی فورد برانکو رپتور ۲۰۲۴ در رسانهها منتشر شده است. این خودرو که از گرافیکهای جدید روی بدنه سود میبرد به پیشرانه ۶ سیلندر با ۴۱۸ اسب بخار قدرت مجهز میشود.
فورد برانکو رپتور طرفداران زیادی دارد و به همین خاطر عقاید زیادی درباره اینکه چه عواملی باعث بهبود یا بدتر شدن این آفرودر میشوند وجود خواهد داشت. اگر چندساعتی را صرف مطالعه نظرات کاربران فضای مجازی بکنید متوجه خواهید شد که منظور ما چیست. ما حدس میزنیم فورد نیز چنین اظهاراتی را بررسی میکند تا بازخوردهای لازم از برانکو را دریافت کند و به همین خاطر احتمال دارد آفرودری که در تصاویر مشاهده میکنید در پاسخ به همان انتقادات توسعه یافته باشد.
ما این تصاویر را جاسوسی میدانیم زیرا کاملاً مطمئن هستیم که فورد نمیخواهد این برانکو رپتور فعلاً در انظار عمومی دیده شود. عکاسان صنعتی چندین تصویر از برانکو رپتور در حال حرکت را ثبت کردهاند و همانطور که مشاهده میشود جزئیات زیادی از بدنه در دسترس خواهد بود و عناصر روشن روی رینگها و گرافیک رپتور در بخش پشتی با رنگ نارنجی کاملاً به چشم میآیند و به این ترکیب باید رنگ تیره بدنه را اضافه کرد. قلابهای بکسل با رنگ روشن و گرافیک روی کاپوت هم جزو دیگر ویژگیهای ظاهری هستند.
اما آنچه نظر ما را بیش از همه به خود جلب میکند قوس چرخ های فورد برانکو رپتور ۲۰۲۴ هستند که همرنگ بدنه بوده و به نظر میرسد یکی از همان بازخوردهایی باشد که فورد از کاربران دریافت کرده است زیرا اکثر افراد خواهان قوس چرخ های همرنگ بدنه بودهاند. در حال حاضر فورد آپشن قوس چرخ رنگ شده را برای برانکو رپتور ارائه نمیکند بنابراین احتمال دارد نسخه ۲۰۲۴ آن با چنین ویژگیای عرضه شود. یکی از سخنگوهای فورد گفته است در آینده جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر خواهد شد بنابراین احتمال دارد ما در حال تماشای پیشنمایشی از پکیج جدید رپتور ۲۰۲۴ باشیم.
به غیر از موارد یاد شده تغییر دیگری در بدنه دیده نمیشود و البته دلیلی هم برای این کار وجود ندارد زیرا خودروی موردبحث در ژانویه ۲۰۲۲ معرفی و چند ماه بعد راهی نمایندگیهای فروش شده بنابراین هنوز خودرویی تازهنفس است؛ و با وجود پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو که ۴۱۸ اسب بخار قدرت را راهی تمامی چرخ ها میکند، برانکو رپتور از نظر قدرت هیچ کمبودی نخواهد داشت.
R@min
۱۸ خرداد ۱۴۰۲جا داره که بخاطر محور دانا ۵۰، تایر ۴۰ اینچ ارائه بدن. البته همین جوریشم فاصله زیادی با رقبا انداخته.
MAJking2
۱۸ خرداد ۱۴۰۲محور دانا۵۰ چیه؟ میشه بیشتر توضیح بدید
R@min
۱۸ خرداد ۱۴۰۲دانا اسم یه کمپانی هست که بیشتر از صد ساله محور می سازه. چند مدل رایج محور در بین پیکاپ ها و آفرودرها هست که مدل ۴۴ و ۵۰ و ۶۰ بیشترین استفاده رو داره و هر چه شماره بالاتر بره توانایی آفرود، تنظیم ضرایب محور، توانایی استفاده از لاستیک بزرگتر و جا برای تغییرات بیشتر فراهم میشه، در طرف مقابل از توانایی رانندگی شهری کم می کنه. برانکو رپتور در محور عقب از محور دانا ۵۰ استفاده کرد که اولین بار بود و بهش توانایی بیشتر در خزیدن و نصب لاستیک تا ۴۰ اینچ و سیستم live valve رو ماشینی با فاصله محوری کمتر بدون لیفت کمک ها و حداقل تلفات رانندگی شهری میده.
جا کردن این محور رو محصول استوک بخاطر انعطاف شاسی محصولات فورد هست.
JDM سابق
۱۸ خرداد ۱۴۰۲دانا کمپانی که بالای نیم قرنه اکسل برای کلاس لایت دیوتی و هوی دیوتی و کامیون ها میسازه
مدل 50 رو به صورت فابریک فورد ها دارن مدل44 رو روی رانگلر روبیکان هست مدل50 چهارشاخ و کله گاوی و پلوس بزرگتری نسبت به 44 ولی کرانویل سایز یکسانی داره
این اعداد نشون دهنده وزنی هست که اکسل تحمل میکنه
مدل50 برای 5000 پوند و مدل44 برای 4400 ساخته شدن
از دیگر کمپانی هایی که اکسل میسازن میشه به مریتور. ایتون و اکسل تک اشاره کرد
محمد
۱۹ خرداد ۱۴۰۲رامین تایر بزرگتر چه مزایایی داره؟ تریدآفش چیه؟
Kamy
۱۸ خرداد ۱۴۰۲رو هر کدوم از گلگیراش یه پراید جا میشه 😂
Kamy
۱۸ خرداد ۱۴۰۲نسبت به رانگلر خیلی حجیم به نظر میاد
انتخاب بین این دو خیلی سخته من با توجه به طراحی و سابقه رانگیو انتخاب میکنم
علیx76
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خب عرضش واقعا بیشتر از رنگلره
این ترکیب توی آفرود سرعتی (صحرا نوردی – رالی) بهتره و توی مسیرهای کوهستانی و جنگلی (به خاطر عرض کم معابر) دردسر ساز میشه.
ضمنا رنگلر به خاطر عرض کم دماغه (کاپوت) در صورتی که از تایر اورسایز یا تعلیق با دامنه حرکتی خیلی زیاد استفاده کنه، احتمال برخورد تایر به بدنه کمتر از برانکوئه.
Kamy
۱۸ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
بخاطر همین فک میکنم کنترل رانگلر تو آفرود کوهستانی بهتر باشه
شاهین
۱۸ خرداد ۱۴۰۲مرسی از تعریف حرفه ایت
دقیقا رانگلر بخاطر طراحی منحصر بفرد میتونن گلگیر ها رو جدا کنن و تعلیق جای بازی بیشتری داشته باشه برای صخره نوردی
Mostafa
۱۸ خرداد ۱۴۰۲جا داره بگم اگه آپدیت رانگلر نبود
ما شاهد آپدیت برانکو نبودیم
طبق منطق بعضی ها این مدلیه !
R@min
۱۸ خرداد ۱۴۰۲هر چقدر بخوای واقعیت انکار کنی چیزی جز صرف انرژی و اتلاف وقت نصیبت نمیشه.
Mostafa
۱۸ خرداد ۱۴۰۲باید بگم گلگیر هایی که به صورت اضافه بهش چسبانده شده اوج سرهم بندی بدون اصول هست
احتمالا موقع توسعه انتظار نداشتن مجبور بشن از چنین لاستیک های بزرگی استفاده بکنن و الان مجبور شدن چنین گلگیر هایی رو به بدنه اضافه بکنن چون برانکو بر خلاف رانگلر از ابتدا با گلگیر جدا از بدنه طراحی نشده
رقابت با جیپ باعث شده ما شاهد یه خودرو با نصب گلگیر روی گلگیر باشیم
یاد هوندا سیویک تایپ آر افتادم که اسپویلر روی اسپویلر نصب کرده بودن
IMAN1199
۱۸ خرداد ۱۴۰۲داری ایراد الکی میگیری
پس لطفا بیخود ایراد نگیر
اینم بهترین طراحی اصولی و مهندسی و کار هنری درش بکار رفته الانم فقط رنگش رو بنا به خواست مشتری تغییر میدن اگه بنا به ایراد بود باید تغییر میکرد که نکرد
و شده یه آفرودر وحشی همه فن حریف اول۱
سیویک تایپ آر رو هم من از نزدیک دیدم طراحی زیبایی داره
از توی عکس و تصویر نظر دادن خیلی تفاوت داره تا واقعیت
بعضی حرفا مثل نظر شما فقط سلیقه و نظر شخصی هستن نه واقعیت
Mostafa
۱۸ خرداد ۱۴۰۲در مورد زیبایی یا زشتی حرف نزدم
در مورد اضافه کردن گلگیر روی گلگیر حرف زدم
یا اضافه کردن اسپویلر روی اسپویلر
عدم توانایی در طراحی در این ماشین کاملا مشهود
لاستیک های رو به زور درش جا کردن که مجبور شدن چنین گلگیر جداگانه ای براش نصب بکنن
یادم یه نفر گلگیر جداگانه رانگلر و چراغ های ردی گلگیر مسخره میکرد و میگفت برانکو تونسته یکی از ایرادات رانگلر برطرف بکنه
این گلگیر های برانکو رو الان انگار یه نفر دستی و با بدترین سلیقه ساخته و به زور نصب کرده
IMAN1199
۱۸ خرداد ۱۴۰۲نه. چون نظرت فقط در همین محدوده نظر شخصی و ظاهر کاربرد داره نه بیشتر
در حد همون زیبایی
پس بازم نظر شخصیه
و ایرادت الکی بود نظرت
تو خودت مگه مهندس طراح ماشینی؟
مهندسان فورد درست میدونن دارن چیکار میکنن نه شما
تو فقط نظر شخصی خودتو دادی نظرت فقط در همین حد حساب میشه
این گلگیر های برانکو رو الان انگار چندین نفر مهندس نخبه و شایسته و با لیاقت و کار درست و با بهترین سلیقه هنری ساخته و به راحتی و به بهترین شکل نصب کردن
توانایی بسیار بالای مهندسی در طراحی این ماشین کاملا مشهوده دورد بر طراحان این ماشین ماشاء اللّه به طراحان امریکایی این ماشین که کارشون هنر بسیار بالایی رو نشون میده
IMAN1199
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اگه به اینجور ایراد گرفتن های بیخود هم باشه منم الان صد تا ایراد از انواع ماشین خای باسابقه میگیرم که خودتم فکرشو نکرده باشی از کجا اومدن اینها
Mostafa
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کاربر ایمان ۱۱۹۹
کاش همینقدر که داری از حرف های در مورد برانکو ناراحت میشی
همون قدر هم تو مطالب قبلی در مورد حرف های بی سر و ته که در مورد رانگلر میزدن ناراحت میشی .
تا بفهمی این حرف های من ریشه در کامنت های گذشته داره
sepehr
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ایمان۹۹
یه ۱۲ تا دیس لایک فیک بهش بده یه ۱۲ تا هم لایک فیک به خودت شاید نظرت تاثیر گذار شد
IMAN1199
۱۸ خرداد ۱۴۰۲نه اصلا
بعضیا خودشون همینجوری فیک بودنشون تابلوعه
نظرشون هم که قاتی باقالیاست دلیلش این بود که بعضیا عمدا بیخود ایراد فیک میگیرن
MILADZM
۱۸ خرداد ۱۴۰۲وجود رقابت همیشه به نفع مصرف کننده س چون در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت محصول نهایی میشه
رنگلر به عنوان یه آفرودر هاردکور نیم قرن بود که یکه تازی میکرد و جیپ رقیبی رو کنار خودش نمیدید که به دلیل ترس ازش سخت رو ماشینش کار کنه اما برگشتن برانکو اونو مجبور کرد که بهتر کار کنه و جالب اینجاست عملکرد برانکو واقعا خوب بوده و خودم بشخصه انتظار نداشتم خیلی رو بازار رنگلر تاثیر بزاره _ چون رنگلر در آمریکای شمالی یه فن بیس و طرفدار خاص خودش رو داره که با هیچی عوض نمیکنن _ اما پدال هم خبرش رو گذاشت تو سه ماهه اول ۲۰۲۳ رنگلر حدود ۳۷۰۰۰ و برانکو حدود ۳۲۰۰۰ تا فروخته و حتی فورد هم گفته بود اکثر خریدارا قبلا مدل های مختلف جیپ مثل رنگلر و چروکی داشتن .
در کل من که خیلی دوسش دارم .
BMW
۱۸ خرداد ۱۴۰۲هنوز سلطان ایران رو دست کم گرفتید برای پراید یه سوت بزن برات رو هوا هلیکوپتری میاد نمیخوای روی دریا یه سوت بزن برات زیر دریایی میاد نمیخوای یه سوت بزن روی زمین برات موشک زمینی میاد هنوز سلطان رو نشناختید ابهت این کجا سلطان ایران پراید کجا😂😂😂