فورد F-150 رپتور ویلنر با طرح کابین کلاسیک و چرم و چوب!

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 15:30
مطالعه 4 دقیقه
ford-f-150-raptor-by-vilner (1)
شرکت ویلنر که در ارتقای کابین خودروهای مشهور دنیا تبحر خاصی دارد از جدیدترین پروژه خود یعنی فورد F-150 رپتور نسل اول رونمایی کرد. همان‌طور که در...
تبلیغات

شرکت ویلنر که در ارتقای کابین خودروهای مشهور دنیا تبحر خاصی دارد از جدیدترین پروژه خود یعنی فورد F-150 رپتور نسل اول رونمایی کرد. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود ویلنر طرح کلاسیکی را برای کابین این وانت انتخاب کرده است.

ویلنر به عنوان تیونری که در بلغارستان مستقر است واحدی جدید و مستقل را برای ارتقای خودروها در کشور چین تأسیس کرده و همچنین کابین ریمک کانسپت وان را نیز طراحی کرده است. البته آن‌ها برای پروژه جدید خود خودرویی کاملاً متفاوت یعنی فورد F-150 رپتور نسل اول را انتخاب کرده‌اند. خودروی موردبحث با ظاهری خسته وارد گاراژ ویلنر شده اما مالک خواهان طراحی کاملاً جدیدی بوده است.

این تیونر با روی باز از مالک استقبال کرده و اگرچه بخش اعظم طراحی اصلی خودرو را حفظ نموده اما تقریباً تمامی سطوح کابین با متریال جدیدی پوشانده شده است. اولین قدم در این پروژه تجسم بصری و دیجیتالی کابین حتی قبل از ملاقات دوباره با مالک بوده و همان‌طور که دیده می‌شود همه‌چیز به خوبی پیش رفته است. البته شاید نتیجه نهایی باب میل همه نباشد اما باید اذعان کرد میزان توجه ویلنر به جزئیات شگفت‌انگیز خواهد بود. چرم قهوه‌ای انتخابی برای فورد F-150 رپتور در بخش‌های زیادی از داشبورد، پانل درب‌ها، کنسول مرکزی، صندلی‌ها و فرمان دیده می‌شود. چرم مشکی نیز تضاد لازم را با این اجزا ایجاد می‌کند.

در مقابل باید به بخش‌هایی همچون ستون‌ها و آفتاب‌گیرها اشاره کرد که با آلکانترا نرم همراه شده‌اند و دوخت سفید و مشکی نیز تکمیل کننده کار بوده است. تریم چوبی ویلنر را می‌توان روی پانل درب‌ها دید. باقی بخش‌ها از جمله سیستم صوتی، پشت آمپرها و کنسول مرکزی تغییری نداشته‌اند اما به خوبی با کابین نونوار شده این وانت آمریکایی هماهنگ شده‌اند. اگرچه ما مدل دقیق این فورد F-150 رپتور نسل اول را نمی‌دانیم اما قطعاً زیر کاپوت آن پیشرانه 8 سیلندر قرار دارد. اولین نسل وانت موردبحث با پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری استاندارد یا نمونه 8 سیلندر 6.2 لیتری سفارشی در دسترس بوده است. پیشرانه استاندارد 320 اسب بخار قدرت داشته درحالی‌که خروجی پیشرانه 6.2 لیتری به 411 اسب بخار می‌رسیده است. پیشرانه 5.4 لیتری تا مدل سال 2011 عرضه شد و پس از آن بود که رپتور تا سال 2014 با پیشرانه 6.2 لیتری در دسترس مشتریان قرار داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.