معرفی موستانگ RTR با ۸۷۰ اسب بخار قدرت و نصف قیمت GTD!
شرکت تیونینگ RTR که بیش از ۱۵ سال در تقویت محصولات فورد سابقه دارد، از جدیدترین و شاید وحشیترین پروژهٔ خود بر پایهٔ نسل هفتم موستانگ رونمایی کرد. این خودرو که موستانگ RTR Spec 5 نام دارد، با قدرتی بیش از ۸۷۰ اسب بخار و گشتاور ۸۹۵ نیوتن متر، حتی از قدرتمندترین محصول رسمی فورد، یعنی موستانگ GTD نیز پیشی میگیرد، درحالیکه قیمت پایهٔ ۱۶۰ هزار دلاری آن تقریباً نصف GTD است. قلب تپندهٔ این هیولا همان پیشرانهٔ آشنای ۵ لیتری کایوت V8 است اما مهندسان RTR با افزودن یک سوپرشارژر ۳ لیتری ویپل، یک اینترکولر مسابقهای HD و سیستم اگزوز اختصاصی، توانستهاند چنین قدرت خیرهکنندهای از آن استخراج کنند.
برای مهار این نیروی عظیم، RTR سیستم تعلیق را با کیت اختصاصی تاکتیکال پرفورمنس خود ارتقا داده است. این مجموعه شامل کمکفنرهای جلوی قابل تنظیم در ۳۰ حالت، کمکفنرهای عقب قابل تنظیم، فنرهای با قابلیت تغییر ارتفاع و میل موجگیرهای قابل تنظیم در جلو و عقب است. این تغییرات باعث کاهش ارتفاع خودرو شده بدون آنکه از دامنهٔ حرکتی سیستم تعلیق کاسته شود. قدرت توقف نیز توسط ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب تأمین میشود که در پشت رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاریشده RTR Aero 5 Evo و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S پنهان شدهاند.
موستانگ Spec 5 اولین محصول RTR است که به یک کیت بدنهٔ کامل مجهز میشود. این کیت شامل گلگیرهای کامپوزیتی پهن در جلو و عقب با ورودیهای هوای یکپارچه، رکابهای جانبی و فلاپهای سپر جلو است. قطعاتی از جنس فیبر کربن مانند اسپلیتر جلو، اسپلیترهای رکاب و دیفیوزر عقب، علاوه بر بهبود آیرودینامیک، ظاهر تهاجمی خودرو را تکمیل میکنند. جلوپنجره با ورودیهای هوای LED، اسپویلر روی صندوق و امکان انتخاب رنگهای سفارشی از دیگر ویژگیهای ظاهری این مدل هستند.
در داخل کابین، صندلیهای اسپرت ریکارو، ترمز دریفت الکترونیکی، یک پلاک ویژه روی داشبورد با امضای رانندهٔ مشهور دریفت و بنیانگذار RTR و سر دندهٔ اختصاصی RTR، فضایی کاملاً مسابقهای ایجاد کردهاند. شرکت RTR اعلام کرده که تنها ۵۰ دستگاه از این موستانگ ویژه برای مدل ۲۰۲۶ تولید خواهد کرد و خریداران میتوانند بین گیربکسهای شش سرعته دستی یا ده سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.