با 70 هزار دلار، دوج چارجر برقی، موستانگ دارک هورس یا کوروت استینگری؟
چارجر دیتونای برقی قرار است در سهماههٔ پایانی سال جاری راهی بازار شود اما دوج قیمت آن را چند ماه زودتر اعلام کرده است. قیمت پایهٔ این کوپهٔ الکتریکی از 59,595 دلار در نسخهٔ پایهٔ R/T و 73,190 دلار در نسخهٔ قویتر و مجهزتر اسکات پک شروع میشود اما هردو مشمول 7,500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال هم هستند. هرچند خیلیها ترجیح میدهند منتظر عرضهٔ چارجر بنزینی در بهار آینده بمانند اما کسانی که میخواهند تا قبل از پایان سال یک خودروی عضلانی نوی آمریکایی تحویل بگیرند و حدود 70 هزار دلار بودجه دارند، سه گزینهٔ بسیار متفاوت از سه خودروساز بزرگ دیترویت پیش رو خواهند داشت.
دوج چارجر دیتونا
بررسی را با چارجر شروع میکنیم که موضوع اصلی این مطلب است. با در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی، با بودجهٔ 70 هزار دلاری مدنظر ما، میتوان مدل R/T فول آپشن یا اسکات پک با آپشنهای لوکس کمتری را خرید. هردو نسخه چهارچرخ محرک هستند و از دو موتور الکتریکی استفاده میکنند اما R/T مجموعاً 456 اسب بخار قدرت و 547 نیوتن متر گشتاور دارد که البته قابلیتی بنام پاورشات میتواند برای 15 ثانیه قدرت را به 496 اسب بخار افزایش دهد. چارجر دیتونا R/T برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 4.7 ثانیه زمان نیاز دارد. در اسکات پک اما این عدد به 3.3 ثانیه میرسد زیرا موتورها مجموعاً 630 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. در اینجا هم پاورشات وجود دارد که بهطور موقف قدرت را به 670 اسب بخار افزایش میدهد. بااینحال، قدرت بیشتر به قیمت کاهش برد از 510 کیلومتر در نسخهٔ R/T به 420 کیلومتر در نسخهٔ اسکات پک تمام میشود.
فورد موستانگ دارک هورس
خودرویی که همچنان پرچم خودروهای عضلانی سنتی را بالا نگه داشته، فورد موستانگ است و دو ویژگی را ارائه میکند که در هیچکدام از نسخههای چارجر جدید وجود نخواهد داشت یعنی پیشرانهٔ V8 و گیربکس دستی. در حال حاضر میتوان موستانگ GT را با پیشرانهٔ V8 و 480 اسب بخار با قیمت تنها 47 هزار دلار خرید اما دارک هورس موردنظر ما قیمت پایهٔ 64,875 دلاری دارد که در نسخهٔ پریمیوم با صندلیهای بهتر و امکانات بیشتر به 69,870 دلار میرسد. پیشرانهٔ 5 لیتری کایوت در اینجا به لطف شاتونهای فورجکاری شدهٔ برگرفته از GT500 و میل بادامکهای جدید، 500 اسب بخار قدرت تولید میکند و بهصورت استاندارد در کنار گیربکس دستی ترمک قرار میگیرد که از مکوان نسل قبلی گرفته شده است. همچنین یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود که در مدل 2025 بدون هزینهٔ اضافی ارائه میشود.
شورلت کوروت استینگری
در آخر هم به کوروت C8 میرسیم. در خانوادهٔ این خودرو نسخههای E-Ray هیبریدی، Z06 و ZR1 تمام توجهات را به خود جلب کردهاند که هرچند در قیاس با سوپرکارهای اروپایی قیمت مناسبی دارند اما همچنان بهخودیخود با قیمت بیش از 100 هزار دلار، خودروهای گرانی بهحساب میآیند؛ بنابراین، استینگری پایه هرچند سرعت یا قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ مدلهای مذکور را ندارد اما با قیمت پایهٔ 68,300 دلاری، بسیار در دسترستر خواهد بود. همچنین درحالیکه استینگری با تنها 490 اسب بخار قدرت، ضعیفترین خودروی این جمع محسوب میشود اما سریعترین مدل در بین سه خودروی نظرسنجی ما بهحساب میآید. شورلت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت استینگری را 3 ثانیه اعلام کرده که بیش از یک ثانیه از دارک هورس و 0.3 ثانیه از چارجر دیتونا اسکات پک سریعتر است.
[poll id="218"]