دوئل فورد فیوژن اسپرت و فولکسواگن آرتئون
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین کیا استینگر و تویوتا کمری TRD
مجموع آراء: 1524
آراء تویوتا: 910
آراء کیا: 614
پیروز دوئل: تویوتا کمری TRD با کسب 60 درصد از کل آراء
فورد فیوژن اسپرت
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016
پلتفرم: CD4 فورد
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد
حفاظت از کودکان: 87 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 70 درصد
سیستمهای ایمنی: 73 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و سرحال، برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد، هماهنگی پیشرانه و گیربکس، رانندگی لذتبخش، سواری راحت، عملکرد خوب تعلیق با کمکفنرهای تطبیقی
نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، بازخورد نهچندان مطلوب پدال ترمز، وزن سنگین که کاملاً احساس میشود، تمرکز توزیع قدرت روی محور جلو که باعث تأثیر گشتاور روی فرمان میشود، حس ارزان پلاستیکهای قسمتهای پایینی کابین
چکیده: فورد فیوژن اسپرت را میتوان یک ماسل کار مدرن در قامت یک سدان خانوادگی دانست که با پیشرانهٔ V6 قدرتمند، رانندگی لذتبخش و سواری راحتی را با قیمتی بسیار کمتر از سدانهای لوکس آلمانی ارائه میکند
فولکسواگن آرتئون
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 85 درصد
سیستمهای ایمنی: 82 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکسواگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچبکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق
نقاط منفی: رانندگی نهچندان هیجانانگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمیشود، قیمت گران که تقریباً هماندازه مدلهای همکلاس آئودی است، کنترلهای خازنی نامطلوب، کندتر از برخی رقبا
چکیده: آرتئون زیباترین و جذابترین محصول حال حاضر فولکسواگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نهچندان لوکس ترمز آن را میکشند
مقایسهٔ مشخصات فنی
آرتئون R-Line | فورد فیوژن اسپرت | |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 | 2.7 لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | 300 اسب بخار | 325 اسب بخار |
گشتاور | 400 نیوتن متر | 515 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 4.6 ثانیه | 5.1 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.3 ثانیه | 13.7 ثانیه |
پیست Figure-8 | 26.9 ثانیه | 26.2 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر/ساعت | 210 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 53.4 متر | 54.2 متر |
شتاب جانبی | 0.86 جی | 0.86 جی |
مصرف سوخت | 9.4 لیتر ترکیبی | 11.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 66 لیتر | 66 لیتر |
وزن | 1775 کیلوگرم | 1875 کیلوگرم |
توزیع وزن | 57 به 43 جلو/عقب | 60 به 40 جلو/عقب |
طول | 4,864 میلیمتر | 4,871 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,842 میلیمتر | 2,850 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 565 لیتر | 455 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 46,845 دلار | 41,010 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11177727