دوئل فورد فیوژن اسپرت و فولکس‌واگن آرتئون

شنبه 22 مرداد 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-7
نتایج دوئل قبلی بین کیا استینگر و تویوتا کمری TRD
کپی لینک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت، دوئل آخر

کپی لینک

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین کیا استینگر و تویوتا کمری TRD

مجموع آراء: 1524

آراء تویوتا: 910

آراء کیا: 614

پیروز دوئل: تویوتا کمری TRD با کسب 60 درصد از کل آراء

کپی لینک

فورد فیوژن اسپرت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016

پلت‌فرم: CD4 فورد

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 70 درصد

سیستم‌های ایمنی: 73 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و سرحال، برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، هماهنگی پیشرانه و گیربکس، رانندگی لذت‌بخش، سواری راحت، عملکرد خوب تعلیق با کمک‌فنرهای تطبیقی

نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، بازخورد نه‌چندان مطلوب پدال ترمز، وزن سنگین که کاملاً احساس می‌شود، تمرکز توزیع قدرت روی محور جلو که باعث تأثیر گشتاور روی فرمان می‌شود، حس ارزان پلاستیک‌های قسمت‌های پایینی کابین

چکیده: فورد فیوژن اسپرت را می‌توان یک ماسل کار مدرن در قامت یک سدان خانوادگی دانست که با پیشرانهٔ V6 قدرتمند، رانندگی لذت‌بخش و سواری راحتی را با قیمتی بسیار کمتر از سدان‌های لوکس آلمانی ارائه می‌کند

کپی لینک

فولکس‌واگن آرتئون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 85 درصد

سیستم‌های ایمنی: 82 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکس‌واگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچ‌بکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان هیجان‌انگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمی‌شود، قیمت گران که تقریباً هم‌اندازه مدل‌های هم‌کلاس آئودی است، کنترل‌های خازنی نامطلوب، کندتر از برخی رقبا

چکیده: آرتئون زیباترین و جذاب‌ترین محصول حال حاضر فولکس‌واگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نه‌چندان لوکس ترمز آن را می‌کشند

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

آرتئون R-Line

فورد فیوژن اسپرت

پیشرانه

2.0 لیتری I4

2.7 لیتری V6

تنفس

توربوشارژ

توئین توربو

قدرت

300 اسب بخار

325 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

515 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو یا چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

4.6 ثانیه

5.1 ثانیه

مسافت 400 متر

13.3 ثانیه

13.7 ثانیه

پیست Figure-8

26.9 ثانیه

26.2 ثانیه

حداکثر سرعت

205 کیلومتر/ساعت

210 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

53.4 متر

54.2 متر

شتاب جانبی

0.86 جی

0.86 جی

مصرف سوخت

9.4 لیتر ترکیبی

11.7 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

66 لیتر

66 لیتر

وزن

1775 کیلوگرم

1875 کیلوگرم

توزیع وزن

57 به 43 جلو/عقب

60 به 40 جلو/عقب

طول

4,864 میلی‌متر

4,871 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,842 میلی‌متر

2,850 میلی‌متر

حجم صندوق بار

565 لیتر

455 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

46,845 دلار

41,010 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11177727

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.