فوردفولکس واگن

دوئل فورد فیوژن اسپرت و فولکس‌واگن آرتئون

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین کیا استینگر و تویوتا کمری TRD

مجموع آراء: ۱۵۲۴

آراء تویوتا: ۹۱۰

آراء کیا: ۶۱۴

پیروز دوئل: تویوتا کمری TRD با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

فورد فیوژن اسپرت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

پلت‌فرم: CD4 فورد

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و سرحال، برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، هماهنگی پیشرانه و گیربکس، رانندگی لذت‌بخش، سواری راحت، عملکرد خوب تعلیق با کمک‌فنرهای تطبیقی

نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، بازخورد نه‌چندان مطلوب پدال ترمز، وزن سنگین که کاملاً احساس می‌شود، تمرکز توزیع قدرت روی محور جلو که باعث تأثیر گشتاور روی فرمان می‌شود، حس ارزان پلاستیک‌های قسمت‌های پایینی کابین

چکیده: فورد فیوژن اسپرت را می‌توان یک ماسل کار مدرن در قامت یک سدان خانوادگی دانست که با پیشرانهٔ V6 قدرتمند، رانندگی لذت‌بخش و سواری راحتی را با قیمتی بسیار کمتر از سدان‌های لوکس آلمانی ارائه می‌کند

فولکس‌واگن آرتئون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکس‌واگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچ‌بکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان هیجان‌انگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمی‌شود، قیمت گران که تقریباً هم‌اندازه مدل‌های هم‌کلاس آئودی است، کنترل‌های خازنی نامطلوب، کندتر از برخی رقبا

چکیده: آرتئون زیباترین و جذاب‌ترین محصول حال حاضر فولکس‌واگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نه‌چندان لوکس ترمز آن را می‌کشند

مقایسهٔ مشخصات فنی

آرتئون R-Line

فورد فیوژن اسپرت

پیشرانه۲.۰ لیتری I4۲.۷ لیتری V6
تنفستوربوشارژتوئین توربو
قدرت۳۰۰ اسب بخار۳۲۵ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۵۱۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو یا چهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۴.۶ ثانیه۵.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۳.۳ ثانیه۱۳.۷ ثانیه
پیست Figure-8۲۶.۹ ثانیه۲۶.۲ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۵ کیلومتر/ساعت۲۱۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰۵۳.۴ متر۵۴.۲ متر
شتاب جانبی۰.۸۶ جی۰.۸۶ جی
مصرف سوخت۹.۴ لیتر ترکیبی۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۶۶ لیتر۶۶ لیتر
وزن۱۷۷۵ کیلوگرم۱۸۷۵ کیلوگرم
توزیع وزن۵۷ به ۴۳ جلو/عقب۶۰ به ۴۰ جلو/عقب
طول۴,۸۶۴ میلی‌متر۴,۸۷۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۴۲ میلی‌متر۲,۸۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار۵۶۵ لیتر۴۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر
قیمت۴۶,۸۴۵ دلار۴۱,۰۱۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. miladzm

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    عروسک فرنگی اوره ای که عشق قطعه فروشان و استوک فروشان هست رو که کنار بگذاریم ؛ انتخاب من در این رده ؛ محصول کمپانی معظم تویوتا و پادشاه این کلاس یعنی تویوتا کمری TRD هست !

    موافقم ۹
    مخالفم ۷۶
    1. TML BN

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (773 ديدگاه)

      آلمان و آمریکا نخوندم🗿

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۳
    2. مازیار

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1411 ديدگاه)

      جناب میلاد زد ام که ظاهرا تازه وارد! هستید و بسیار مشتاق مشارکت در بحث کره و ژاپن
      جسارتا میخواستم دوتا نکته رو خدمتتون عرض کنم
      اول اونی که در این راه هزار برابر شما کامنت ارسال کرده بجز بدنامی براش دست آوردی نداشته
      دوم کاربر ژاپنی فنی اینجا هست به نام بهزاد
      که از مجموع ژاپنی فن های دیگه بیشتر اطلاعات داره و کامنت هاش به معنی واقعی مفید هست و ایشون حتی به اندازه یک کلمه وارد این بحث بی مقدار نشده

      فکر کردم شاید یادآوری این دو نکته بد نباشه ممنون

      موافقم ۴۷
      مخالفم ۲
    3. حق گوی باطل

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (451 ديدگاه)

      این یارو کره فنه داره نظر تندرو ژاپنی میده که کاربرها نسبت به ژاپنی فن ها گارد بگیرن
      (شهاب تمومش کن)

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۰
    4. علی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (292 ديدگاه)

      آقا یا خانم میلاد ، کثیف‌ترین کار دو به همزنی هست ، می‌دونم فن کره ای هستی ، حداقل صداقت داشته باش و خودتو ژاپنی فن جا نزن!!!

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۵
    5. امیر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (148 ديدگاه)

      شهاب جان لو رفتی 🤣

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
    6. ارین صاحب جمعی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (962 ديدگاه)

      کمپانی معظم تویوتا با اجازتون فعلا سدان فول سایز لکسوسش از هونگوچی کمتر میفروشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۹
  2. Alan.r

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    آرتئون قشنگتره کابین به مراتب زیباتری داره ایمن تره قیمتشونم تفاوت چندانی نداره
    پس ۱۰۰ درصد فولکس واگن

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۲
  3. Reza Waffen SS

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4350 ديدگاه)

    فولکس‌واگن آرتئون انتخابم

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۲
  4. TML BN

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (773 ديدگاه)

    آرتئون از هر لحاظ بهتره کم مصرف تر زیبا تر هم داخل و هم بیرون و تازه شتاب بهتره
    و به روز تر هم هست و کمی بزرگ تر

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۲
    1. سوشیانت

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (414 ديدگاه)

      آرتئون از هر لحاظ بهتر نیست موتور ضعیف تر و تاپ اسپید کمتری داره طول و فاصله محوریش هم کمتره

      موافقم ۸
      مخالفم ۳۲
      1. 1123

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (519 ديدگاه)

        ۸ میلیمتر طول بیشتر مزیتی به حساب نمیاد

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۱
      2. TML BN

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (773 ديدگاه)

        برادر ماسل کار که نیست خودرو سدان خانوادگی پس موتور پر حجم و پر مصرف به کارش نمیاد و موتور آرتئون خیلی کم حجم تره ولی شتاب بهتری داری

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۱
        1. سوشیانت

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (414 ديدگاه)

          خودرو خانوادگی معمولی که نیست اسپرته

          موافقم ۱
          مخالفم ۱۵
      3. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        باز گفت تاپ اسپید😂😂😂
        داش یه خودروی خونوادگی که کار اصلیش اینه چارتا آپشن داشته باشه، یکم سرعت، جا دار باشه و خوب و با کیفیت، رو چه به تاپ اسپید
        خود فوردم اینو مزیت حساب نمیکنه که تو اینو مزیت حساب کردی تازه اونم ۵ کیلومتر
        بعدشم آخه ۸ میلی متر مومن؟
        ۸ میلی متر میدونی چقده؟
        بحدی تفاوت کمیه ۸ میلی متر تفاوت فاصله محوری و ۷ میلیمتر طول بیشتر اصلا به چشم نمیاد
        بعدشم موتور پر مصرف تر و گنده تر شد آپشن؟
        آدم شما امریکن فنا رو میبینه مخش سوت میکشه

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۳
        1. سوشیانت

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (414 ديدگاه)

          شما تو شرکت فورد کار میکنی که انقدر مطمئنی؟؟؟
          عکس پروفایلت هم فورد موستانگ شلبیه بعد به امریکن فنا توهین میکنی😐😂

          موافقم ۴
          مخالفم ۸
        2. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          نه والا
          کاشکی میشد
          وای فک کن موستانگ با دستات تولید کنی…😁😍
          نه داش
          اون موستانگ داستانش انقد طولانیه…
          من فوردو از صمیم قلب
          واقعا میگم
          از صمیم قلب دوسش دارم
          ولی هیچوقت اینطوری با همچین منطق عجیبی ازش دفاع نکردم
          و بگم من شاید یه جایی رو بیشتر دوس داشته باشم ولی (حداقل واسه خودم) فن نیستم
          فورد موستانگ ماشین رویا های منه…

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        3. Payfast

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (502 ديدگاه)

          میخواد باهاش رکورد ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی شیرون سوپر اسپورت رو بشکنه =|

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      4. matin

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (197 ديدگاه)

        فکر نکنم تاپ اسپید توی این ماشینا خیلی مهم باشه ها

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
  5. Si

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    فولکس

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  6. JDM lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ارتئون انتخابمه
    طراحی بیرونی فوق العاده زیبا ، کابین خیلی زیباتر و به روز تر ، شتاب بهتر ، صندوق بار بزرگتر و مصرف کمتر
    کاملا کاربردی تر و بروزتره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  7. amirmohammad

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (213 ديدگاه)

    آرتیون وافعا زیباست یکی از خودروهای مورد علاقه من هست فنی بسیار خوبی هم داره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  8. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    آرتئون جدید تره و بروز تر ولی قدرتش کمتره و کوچیکتره و چون سبک تره شتابش بیشتر و حتما هم تکنولوژیش بیشتره
    ولی بازم انتخاب من فورد قدرت بیشتر و بنظر من هم ظاهرش بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۸
  9. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    ولی آرتئون هم خیلی ماشین خوبیه نمیدونم واقعا کدوم بهتره

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2110 ديدگاه)

    به چیزی کاری ندارم ولی فقط اینو بگم که با داشتن ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور اونم از موتور وی۶ لذت عجیبی داره.وقتی سرنشین و بار کامل داری اونم تو سربالایی و گرمای تابستون در حال حرکت هستی متوجه این گشتاور میشی.تو این حالت ماشینی که ۴ سیلندر و کم حجمتره فشار زیادی بهش باید آورد نتیجه استهلاک زیاد مصرف عجیب هست در حالی که افت شتاب هم داری.انتخاب من فیوژن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۶
  11. علی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    فورد بهتره ، هزینه و استهلاکش کمتره ، طول عمرش بیشتر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۴
  12. قاطر فروش

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (800 ديدگاه)

    پشت مانیتور ارتئون ولی اگه قرار باشه بخرم صد در صد فورد
    من حوصله سر و کله زدن با ماشینای پر استهلاکو ندارم

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۱
  13. علی جردن

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    همیشه انتخابم ماشین آلمانی هستش این سری فورد رو انتخاب کردم چون فولکس واگن پرستیژ نداره و ماشین کم درآمد هاست

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۲
  14. رامتین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2559 ديدگاه)

    آرتئون خودروی مورد علاقمه، چون حس میکنم با قیمت حدود ۴۰-۵۰ بهترین عملکرد را ارئه میکنه. خصوصا اگر بجای این موتور ۳۰۰ اسبی، موتور rs3 یعنی ۵ سیلندر ۴۰۰ اسبی را گذاشت.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  15. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    اصلا قابل مقایسه نیستن فولکس آرتئون انتخابم

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  16. مهدی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    اونی که میگه فورد بدون شک با خودش هم روراست نیست

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
    1. ARMAN سابق

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      شما ها چرا وقتی فقط آمریکاییا ضعف دارن نظر میدین؟
      چرا تو پستای پیکاپای معرکه آمریکایی چیزی نمیگین؟
      چرا تو ماشینای کلاسیک آمریکایی نظر نمیدین؟
      چون کلا هیچی از خودرو کلا بارتون نیسستتتتتتت.

      پدال حذف نکن

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Payfast

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (502 ديدگاه)

        چون میدونن توسط آمریکا فن ها قراره به پشمک بوقی تبدیل شن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Shayan

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (108 ديدگاه)

      😏

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  17. پدرام

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    طراحی فورد قشنگ یه ۱۰ سالی عقب هست کابین رو که دیگه نگم اصلا

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. مهردادکمال

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    با این چهره فولکس که داره بنظرم اول بشه لامصب خیلی جذابه منتها موارد جدی تو این محصول هست اولا عدم اعنماد به نفس این برند هستش!!
    نه قدرت موتور نه شتاب و نه سرعت نهایی اش چنگی به دل نمیزنه و خدایی این طراحی برای ۴۰۰اسب بخار هست و دست کم ۲۵۰کیلومتر سرعت نه این ارقام ضعیف

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. Shayan

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    فورد فیوژن انتخابم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  20. KHAN

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چی ساخته فولکس واگن.واقعا طراحیش گرایی داره.فنی که حرفی باقی نمیمونه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. ....

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    قطعا آرتئون چون من هیچوقت فورد دوست نداشتم 😎

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا