تست داینو فورد F-150 رپتور R جدید با تلفات 20 درصدی در قوای محرکه!
پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژردار این وانت پیکاپ کاملاً آماده رقابت با رم 1500 TRX بوده و کانال یوتیوب LMR با تحویل گرفتن این خودرو سریعاً راهی تست داینو شده تا تواناییهای واقعی آن را محک بزند. این کانال چندین تست را انجام داده و در اولین تست خودرو کاملاً حالت استوک کارخانهای داشته است. پیش از آنکه به نتایج کسب شده بپردازیم ابتدا میخواهیم آنچه فورد اعلام کرده را مرور کنیم. نیروگاه 5.2 لیتری این خودرو قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 868 نیوتون متر را ارائه میکند. این نیرو از طریق گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. EPA میگوید این خودرو در بزرگراه و شهر مصرف سوخت 15.6 و 23.5 لیتری در هر صد کیلومتر دارد. شایان ذکر است رم 1500 TRX نیز قدرت و مصرف سوخت مشابهی را نشان میدهد.
اما به تست داینو برگردیم که در تست اول همهچیز کاملاً استاندارد بوده است. نتایج به دست آمده نشان میدهند این خودرو حداکثر قدرت 580 اسب بخار را در دور 6300 و گشتاور 723 نیوتون متر را در دور 4400 و در چرخ ها تولید کرده است. با یک حسابوکتاب ساده میتوان فهمید هدر رفت قدرت قوای محرکه فورد F-150 رپتور R جدید حدود 20 درصد بوده که البته با توجه به تنظیمات هوی دیوتی این وانت پیکاپ خیلی سورپرایز کننده به نظر نمیرسد. برای تست دوم شاهد ارتقای سریع پیشرانه 8 سیلندر فورد با استفاده از فیلتر هوای پرفورمنس هستیم. این تغییر به معنی افزایش 9 اسب بخاری قدرت و 2 نیوتون متری گشتاور نسبت به ارقام استاندارد خواهند بود.
حدس میزنیم با انجام برخی تغییرات نسبتاً کوچک دیگر میتوان به قدرت حدود 600 اسب بخار در داینو دست یافت که به معنی خروجی حدود 720 اسب بخاری در میللنگ خواهد بود. به عنوان سخن پایانی باید گفت پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری F-150 رپتور مدل 2023 همان نیروگاهی است که در GT500 بکار رفته اما در این خودروی اسپرت حداکثر قدرت 760 اسب بخار تولید میکند و بنابراین فضای زیادی برای بهبود قدرت وانت پیکاپ قلدر فورد وجود دارد.