فورد

تست داینو فورد F-150 رپتور R جدید با تلفات 20 درصدی در قوای محرکه!

فورد F-150 رپتور R مدل ۲۰۲۳ قوی‌ترین محصول تاریخ با برند رپتور به شمار می‌رود و اخیراً تست داینوی آن با نتایج جالب‌توجهی انجام شده است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار این وانت پیکاپ کاملاً آماده رقابت با رم ۱۵۰۰ TRX بوده و کانال یوتیوب LMR با تحویل گرفتن این خودرو سریعاً راهی تست داینو شده تا توانایی‌های واقعی آن را محک بزند. این کانال چندین تست را انجام داده و در اولین تست خودرو کاملاً حالت استوک کارخانه‌ای داشته است. پیش از آنکه به نتایج کسب شده بپردازیم ابتدا می‌خواهیم آنچه فورد اعلام کرده را مرور کنیم. نیروگاه ۵.۲ لیتری این خودرو قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۶۸ نیوتون متر را ارائه می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. EPA می‌گوید این خودرو در بزرگراه و شهر مصرف سوخت ۱۵.۶ و ۲۳.۵ لیتری در هر صد کیلومتر دارد. شایان ذکر است رم ۱۵۰۰ TRX نیز قدرت و مصرف سوخت مشابهی را نشان می‌دهد.

اما به تست داینو برگردیم که در تست اول همه‌چیز کاملاً استاندارد بوده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند این خودرو حداکثر قدرت ۵۸۰ اسب بخار را در دور ۶۳۰۰ و گشتاور ۷۲۳ نیوتون متر را در دور ۴۴۰۰ و در چرخ ها تولید کرده است. با یک حساب‌وکتاب ساده می‌توان فهمید هدر رفت قدرت قوای محرکه فورد F-150 رپتور R جدید حدود ۲۰ درصد بوده که البته با توجه به تنظیمات هوی دیوتی این وانت پیکاپ خیلی سورپرایز کننده به نظر نمی‌رسد. برای تست دوم شاهد ارتقای سریع پیشرانه ۸ سیلندر فورد با استفاده از فیلتر هوای پرفورمنس هستیم. این تغییر به معنی افزایش ۹ اسب بخاری قدرت و ۲ نیوتون متری گشتاور نسبت به ارقام استاندارد خواهند بود.

حدس می‌زنیم با انجام برخی تغییرات نسبتاً کوچک دیگر می‌توان به قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخار در داینو دست یافت که به معنی خروجی حدود ۷۲۰ اسب بخاری در میل‌لنگ خواهد بود. به عنوان سخن پایانی باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری F-150 رپتور مدل ۲۰۲۳ همان نیروگاهی است که در GT500 بکار رفته اما در این خودروی اسپرت حداکثر قدرت ۷۶۰ اسب بخار تولید می‌کند و بنابراین فضای زیادی برای بهبود قدرت وانت پیکاپ قلدر فورد وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فورد رپتور r : لایک
    رم trx : دیسلایک

    موافقم 43
    مخالفم 98
    1. یه بنده خدا

      ۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (36 ديدگاه)

      همه میکن F150 خوبه ولی لایک هارو نگاه میکنی میبینی همه طرفدار رم هستن. واقعا حرفا منطقی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. TESLA

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از نظرتون آیا نسخه رپتور برای f150 های برقی هم ساخته خواهد شد ؟

    موافقم 20
    مخالفم 5
  3. Amiro

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    هی از اینا هم نداریم که خراب بشن واسمون

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. ali(chevynova)

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    فورد باید انجین ۷/3 لیتریش رو بندازه روی رپتور و طرفدارهای متعصبش رو شاد کنه

    موافقم 28
    مخالفم 27
  5. Dna

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    اگه این مورد که هدر رفت قدرت تقریبا چند درصد هست و تو کدوم خودرو کمترین یا بیشترین مقدار رو داره مطلب کامل تر میشد

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      اگه قرار باشه این کارو بکنن، نمیشه صرفا از مقایسه عدد اعلامی کارخونه با عددی که داینو سرچرخ میده نتیجه گرفت.
      اون موقع باید از داینو‌ی مخصوص موتور که به فلایویل وصل میشه استفاده کنن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. OM.01

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    انتقال نیرو همیشه با هدر رفت همراه هست
    یعنی غیر ممکنه یه ماشین گشتاور و قدرتی که موتور تولید میکنه همونو به چرخ منتقل کنه بلا استثنا کمی از قدرتش کم میشه.تا قدرت بخواد از موتور به چرخ دنده های گیربکس و دیفرانسیل و در آخر به چرخ برسه، قطعا کم میشه.معمولا بین 10 الی 25 درصد هست که طبیعی هست.

    نداریم تو دنیا که گشتاوری که سر میلنگ میاد همون سرچرخ بره. حالا ممکنه بگید چطور داینو برخی ماشینا از اعلام کارخونه بیشتره؟ کارخونه خب دروغ گفته و سر میلنگ خیلی قدرت بیشتری تولید میکنه.

    نسل جدید سویک تیپ R رسمی 315 اسب قدرت داره(همه برندها سرمیلنگ قدرت اعلام میکنن) اما روی داینو برای سیویک تیپ R قدرت 327 اسب بدست اومد سر چرخ. حالا خودتون باتوجه به افت 10 الی 20 درصدی انتقال نیرو قدرت سر میلنگ رو حساب کنید🤪

    موافقم 20
    مخالفم 6
  7. زیزیگولو

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    دستگاه تست داینو اگه کاملاً سالم و دقیق باشه میشه به راحتی باهاش قدرت موتور و سلامت موتور و گیربکس رو بررسی و محاسبه کرد …….. چیزی که سالم و دقیقش تو ایران وجود نداره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  8. Afg

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    جالب اینجاست اونجاها فدرت زیادشون کم میگن تو ایران قدرت کم شونو زیاد

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. امیرحسین

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    این ماشین ساخته شده تا بار ببره

    موافقم 2
    مخالفم 10
  10. Ehsan

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (534 ديدگاه)

    بهترین تو کلاس خودش از نظر من،بی نظیره این ماشین 👑

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. مهدی

    ۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    به نظر من که ۲۰ درصد کاملا خوب و طبیعی هست بلاخره این یه خودروی هوی دیوتی هست و گاردان و رینگ و پنیون دیفرانسیل بزرگ و سنگین هستن و یه طبع اتلاف انرژی بیشتر دارن مضاف بر اینکه ۴ چرخ متحرک هست و انتقال انرژی به چرخ جلو هم یه درصدی از قدرت رو میگیره ( البته باید دید موقع تست قدرت رو چهار چرخ بوده یا چرخ عقب )

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا