فورد

ملاقات فورد F150 رپتور با رنجر رپتور و نمایش شباهت خانوادگی

فورد با نمایش پیکاپ‌های رنجر رپتور و F150 رپتور در کنار هم در یک رویداد خودرویی در دیترویت، امکان گرفتن تصاویر جالبی را فراهم کرده است.

هرچند نسل جدید رنجر رپتور چند ماه پیش رونمایی شد اما فورد این پیکاپ آفرودی را در کنار برادر بزرگ‌ترش، F150 رپتور در «وودوارد دریم کروز» (رویدادی خودرویی که هرساله در سومین شنبهٔ آگوست در امتداد خیابان وودوارد در متروپولیتن دیترویت برگزار می‌شود) به نمایش درآورده است. هرچند این دو پیکاپ به‌وضوح به هم شباهت دارند اما دیدن نمونه‌های همرنگ از آن‌ها در کنار هم جالب خواهد بود.

با نگاه به نمای جلوی پیکاپ‌ها، طراحی خانوادگی بلافاصله خود را نشان می‌دهد زیرا هردو مدل از جلوپنجرهٔ مشکی با نوشتهٔ بزرگ FORD و سپر جلوی مشابه با صفحهٔ محافظ نقره‌ای استفاده می‌کنند. قلاب‌های بکسل مشکی و طراحی آشنای کاپوت هم از دیگر ویژگی‌های مشابه دو پیکاپ در این قسمت هستند؛ اما علیرغم این شباهت‌ها، رنجر از چراغ‌های جلوی C شکل استفاده می‌کند درحالی‌که طراحی چراغ‌های F150 ساده‌تر است. هردو پیکاپ از نسخهٔ دو کابین هستند و روی گلگیر جلوی خود دریچهٔ هوا دارند اما تشخیص آن‌ها از یکدیگر در نمای جانبی یکسان است زیرا فرم اتاق دو پیکاپ متفاوت بوده و خط پنجرهٔ جلوی F150 آن را از برادر کوچک‌تر متمایز می‌کند.

هردو پیکاپ روی رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار می‌گیرند اما رنجر به لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین مجهز است درحالی‌که F150 از لاستیک‌های بزرگ‌تر ۳۵ اینچی استفاده می‌کند. برای این پیکاپ فول سایز حتی لاستیک‌های ۳۷ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. F150 همچنین از لحاظ ابعاد هم بسیار بزرگ‌تر از رنجر است. درحالی‌که رنجر رپتور ۵,۳۵۷ میلی‌متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۶۹ میلی‌متر است، این اعداد برای F150 به ترتیب ۵,۹۰۸ میلی‌متر و ۳,۶۹۳ میلی‌متر هستند. به همین دلیل، اتاق بار ۱۶۷ سانتی‌متری F150 از رنجر با ۱۵۲ سانتی‌متر بزرگ‌تر است.

با وجود طراحی بیرونی مشابه، کابین دو پیکاپ کاملاً باهم متفاوت است زیرا رنجر رپتور از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و نمایشگر ۱۲ اینچی عمودی اطلاعاتی-سرگرمی استفاده می‌کند اما F150 با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی و نمایشگر ۱۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی که برخلاف رنجر به‌صورت افقی نصب شده است، حال و هوای سنتی‌تری دارد. این پیکاپ بزرگ همچنین با صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و تهویه، گرم‌کن غربیلک فرمان، سیستم صوتی B&O با ۱۸ بلندگو، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی و متریال باکیفیت‌تر، کابین لوکس‌تری دارد. البته رنجر رپتور هم با تریم نارنجی‌رنگ، سیستم صوتی B&O با ۱۰ بلندگو و صندلی‌های چرمی جلو با گرم‌کن، هرگز پیکاپ فقیری نیست.

زیر کاپوت، هردو پیکاپ از پیشرانه‌های V6 اکوبوست فورد استفاده می‌کنند اما موتور رنجر از نوع ۳ لیتری توئین توربو است که ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۲ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد تا به سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد با امکان سفارش قفل دیفرانسیل عقب و جلو برسد. F150 رپتور اما به موتور بزرگ‌تر ۳.۵ لیتری توئین توربو مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور هم مثل رنجر در کنار گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد قرار می‌گیرد. فورد اما نسخهٔ قوی‌تر این پیکاپ را هم با نام رپتور R ارائه می‌کند که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است.

قیمت فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۴ از ۵۵,۳۶۵ دلار آغاز می‌شود و هزینهٔ ۱,۵۹۵ دلاری حمل تا مقصد هم به آن افزوده خواهد شد درحالی‌که F150 رپتور با قیمت پایهٔ ۷۶,۷۷۵ دلار بیش از ۲۰ هزار دلار گران‌تر است. هزینهٔ حمل تا مقصد این پیکاپ فول سایز هم بیشتر و برابر با ۱,۹۹۵ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    ماشالاه اصالت
    ماشالاه پرفروش ترین ماشین امریکا

    موافقم 59
    مخالفم 29
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ماشالاه ماشالاه ماشالاه

      موافقم 32
      مخالفم 3
    2. Ahmad

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      ماشالله خیلی مهمه که چش نخورن بشه دوباره حکایت سال 2008

      موافقم 11
      مخالفم 23
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ای خدا
      فکر کنید پام برسه آمریکا و بخوام پیکاپ بخرم !!! بدترین درد دنیا را تحمل میکنم که از میان اون همه خوبان کدام را برگزینم ، اوووووف !

      نیسان تیتان دور افتاده ، پس یه مدت میخرمش حالشو میبرم و بعد که دستم گرم شد ، هجوم میبرم به قلمرو آمریکایی‌ها و تارومارشون میکنم ، اوووووف !
      وَرپَریده‌هایه دِهاتیه قُلچُماقِ دوست‌داشتنی من ❤

      موافقم 23
      مخالفم 15
    4. sinasvj

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (242 ديدگاه)

      ماشالا ماشالاش باشه هزار ماشالاش باشه

      موافقم 13
      مخالفم 2
    5. net

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      الان زیباترین صفحه نمایش برای ماشین همین صفحه نمایش مستطیلی عمودی بزرگ با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ هست.ائودی a8 نیاز به همین صفحه نمایش زیبا عمودی رنجر ۲۰۲۲ داره.صفحه نمایش دو طبقه ای ائودی a8 در زمان خودش خیلی زیبا بود ولی الان دیگه قدیمی شده

      موافقم 6
      مخالفم 5
    6. net

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      طراحی داخلی فورد رنجر ۲۰۲۲ یکپارچه مشکی با صفحه نمایش عمودی بزرگ حاشیه کم نسبت به طراحی داخلی رنجر نسل قبلی قشنگتر و بروزتر شده ولی متاصفانه چراغ جلو و جلوپنجره رنجر ۲۰۲۲ بد شده و چراغ باریک جلو و جلوپنجره رنجر نسل قبلی خیلی زیبا بود و نیاز به تغییر نداشت.ای کاش رنجر ۲۰۲۲ چراغ باریک زیبا و جلوپنجره زیبا نسل قبلی داشت و تغییر نمیداد

      موافقم 6
      مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    برادران دوست داشتنی.

    موافقم 35
    مخالفم 4
  3. طاها

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این هایلوکسو میخوره

    موافقم 21
    مخالفم 6
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    واقعا دوست داشتنی

    موافقم 16
    مخالفم 3
  5. ali_x76

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    به نظرم در حال حاضر فورد رنجر رپتور بهترین انتخاب برای آفروده.
    رقیبش میشه F150 رپتور که خیلی گرونتر و بزرگتره ولی تجهیزات و توانایی آفرود و آنرودش مشابهه، برانکو رپتور هم با مشخصات مشابه و ابعاد کوچکتر، نزدیک به ۲۰ هزار دلار گرونتره.
    (طبق بیلد خود فورد، برانکو با تمام تجهیزات حدود ۶۰ هزار دلار قیمت داره)
    از جیپ، گلادیاتور روبیکان فول نزدیک ۶۵ هزار دلار با انجین ۲۹۰ اسبی، و رنگلر ۳۹۲ فول حدود ۹۰ هزار دلار با انجین ۴۷۰ اسبی موجوده که اختلاف قیمتی با رنجر ۴۰۰ اسبی خیلی مشهوده.
    جنرال موتورز هم کنیون و کلرادو رو داره که اونا هم ۳.۶ لیتری اتمسفرن.
    تنها ایرادی که از رنجر میتونم بگیرم داشبورد و مخصوصا مانیتورشه، داشبورد‌های نسل جدید شورلت بی‌نهایت زیباترن به نظرم.

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Camaro ZL1 427

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      دوست عزیز انجین V6 3.6 که شما میگید برای نسل قبلی کلرادو و کانیون هست و نسل جدید این دو خودرو به انجین چهار سیلندر خطی 2.7 لیتری توربو مجهز شدند که در بالاترین سطح قدرت، 310 اسب بخار و 583 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنه.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    این رنجر تو فروش (لااقل دو سه سال آینده) که بعیده، اما تو عملکرد به شدت تاکوما رو تهدید می‌کنه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. نادر اهورا

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هزینه ارسال خیلی زیادخودم پیاده میرم میارم

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا