چرا تولید فورد موستانگ شلبی GT350 قطع شد؟!

سه‌شنبه 15 مهر 1399 - 14:30
مطالعه 3 دقیقه
2020-ford-shelby-gt350r-heritage-edition-head-on
فورد موستانگ شلبی GT350 دیگر تولید نخواهد شد. این خودروساز آمریکایی هفته پیش اعلام کرد دیگر پس از مدل سال 2020 خبری از GT350 و GT350R نخواهد بود و...

فورد موستانگ شلبی GT350 دیگر تولید نخواهد شد. این خودروساز آمریکایی هفته پیش اعلام کرد دیگر پس از مدل سال 2020 خبری از GT350 و GT350R نخواهد بود و بنابراین پرونده این خودرو پس از 5 سال تولید بسته می‌شود. گل سرسبد خانواده یعنی شلبی GT500 با 760 اسب بخار قدرت و مدل مک وان جای GT350 را پر خواهند کرد. مدیر بازاریابی موستانگ دلیل خداحافظی این خودرو از بازار را به ماسل کارز اند تراکس توضیح داده است.

قطع عرضه GT350 به این معنی نیست که فورد دیگر از نسخه‌های شلبی دست کشیده است. جیم اوونز می‌گوید در تولید مک وان از دانسته‌های به دست آمده در توسعه GT350 استفاده شده و فورد می‌داند که چه‌کاری جواب داده و چه تصمیمی با شکست مواجه می‌شود. این‌گونه است که مک وان بهار سال آینده از راه خواهد رسید. در واقع ما با تکامل محصولات روبرو هستیم.

مک وان همچنین برخلاف GT350 در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود قانون‌گذاران اروپایی به خاطر مشکلات آلایندگی از فروش GT350 و GT500 در قاره همیشه‌سبز جلوگیری کرده‌اند. البته مک وان با این مشکل مواجه نخواهد بود زیرا فورد می‌تواند آن را با پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری عرضه کند. شایان ذکر است GT350 از پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری میل‌لنگ تخت استفاده می‌کند.

اما حذف شلبی GT350 از سبد محصولات موستانگ ناامیدکننده است ولی خب مک وان می‌تواند تا حدی این خلا را پر کند. فورد این خودرو را تواناترین موستانگ 5 لیتری تاریخ در پیست نامیده و خب این ادعای برجسته‌ای است. مک وان برای افرادی است که نسل پیشین باس 302 لاگونا سکا را به یاد می‌آورند. شاید GT350 با بازار وداع کرده باشد اما درس‌هایی که فورد از آن گرفته در مک وان بکار رفته و محصولات آتی از این دست قطعاً بهتر خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.