فوردهفته نامه

بازگشت رسمی فورد موستانگ مک‌وان با قطعات شلبی و 480 اسب وحشی

سرانجام فورد رسماً از موستانگ مک‌وان جدید رونمایی کرده و این نام افسانه‌ای پس از شانزده سال دوباره به خانوادهٔ ماسل کار محبوب فورد بازگشته است. مک‌وان جدید که شکاف بین مدل‌های موستانگ GT و شلبی GT350 را پُر می‌کند، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، قطعات پرفورمنس شلبی GT350 و GT500 و طراحی منحصربه‌فرد داخلی و خارجی را در یک پکیج جذاب ارائه می‌کند.

خروجی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مک‌وان دقیقاً مشابه مدل بولیت یعنی ۴۸۰ اسب بخار قدرت در ۷ هزار rpm و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۶۰۰ rpm است. هرچند طرفداران سرسخت موستانگ انتظار قدرت بیشتری را داشتند اما وقتی بدانند گیربکس استاندارد مک‌وان همان نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی ترماک متعلق به شلبی GT350 است احتمالاً بسیار خوشحال خواهند شد. همچنین برای اولین بار فورد این گیربکس ترماک را با کلاچ دو دیسکی و دسته‌دندهٔ کوتاه موستانگ GT بروز کرده است.

اما گیربکس تنها چیزی نیست که مک‌وان از GT350 قرض گرفته است زیرا در پیشرانهٔ مک‌وان هم از قطعات موتور GT350 شامل منیفولد هوا، آداپتور فیلتر روغن و خنک‌کنندهٔ روغن‌موتور استفاده شده که توانایی خنک‌کنندگی روغن پیشرانه را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. در همین حال، کسانی که علاقه‌ای به پدال کلاچ ندارند می‌توانند گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک را سفارش دهند که از مبدل گشتاور ارتقاءیافته و کالیبراسیون منحصربه‌فرد برخوردار است.

موستانگ مک‌وان جدید در ظاهر به لطف عناصر طراحی منحصربه‌فرد به‌آسانی از نسخه‌های دیگر موستانگ قابل‌تشخیص خواهد بود. در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ منحصربه‌فردی به رنگ مشکی براق با دایره‌هایی برای یادآوری چراغ‌های مه شکن نمادین مک‌وان اولیه به همراه ورودی‌های هوایی زیر راهنماها جلب‌توجه می‌کند. اسپلیتر بزرگ جلو که تا طرفین خودرو با رکاب‌های تیز جانبی ادامه یافته است به همراه دیفیوزر بزرگ عقب که از شلبی GT500 گرفته شده و از طرفین آن سر اگزوزهای دایره‌ای بیرون آمده‌اند هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری موستانگ مک‌وان جدید هستند.

برای مک‌وان جدید رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی تاریک پنج پره‌ای طراحی شده که مخصوص مک‌وان بوده و ادای احترامی است رینگ‌های کلاسیک مگنوم ۵۰۰. علاوه بر این، روی کاپوت و طرفین خودرو نوارهای مشکی‌رنگی کار شده که‌ تریم خطی قرمز، سفید یا نارنجی برای آن قابل انتخاب است درحالی‌که در قاب آینه‌های جانبی و اسپویلر عقب هم تریم مشکی کمرنگ کار شده است. رنگ‌های بیرونی مک‌وان نیز شامل خاکستری جت جنگنده، نقره‌ای، مشکی سایه‌ای، سفید آکسفورد، آبی، نارنجی، قرمز مسابقه و زرد می‌شود.

برای موستانگ مک‌وان پکیجی بنام هندلینگ هم قابل سفارش است که صرفاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود. این پکیج مواردی مثل اسپلیتر بزرگ‌تر و منحصربه‌فرد جلو با داون‌فورس بیشتر، زه پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرهای جلو، اسپویلر بزرگ‌تر عقب و رینگ‌های منحصربه‌فرد آلومینیومی را شامل می‌شود. به گفتهٔ فورد، این مک‌وان جدید ۲۲ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به موستانگ GT مجهز به پکیج پرفورمنس سطح یک دارد و در صورت سفارش پکیج هندلینگ برای مک‌وان، داون‌فورس ۱۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اما مهم‌ترین به‌روزرسانی آئرودینامیکی مک‌وان سینی جلویی آن است که ۵۰ سانتی‌متر طول بیشتری نسبت به سینی موستانگ GT پرفورمنس پکیج دارد. گفته می‌شود این سینی جدید موجب تسریع و افزایش جریان هوا در زیر خودرو می‌شود. از سوی دیگر، در سیستم تعلیق موستانگ مک‌وان هم تغییراتی صورت گرفته و حالا فرمان و کمک‌فنرهای جلو سفت‌تر شده و خودرو به جدیدترین کالیبراسیون سیستم مگناراید مجهز شده که این اصلاحات موجب بهبود سواری و هندلینگ می‌شود.

در داخل مک‌وان جدید نیز خریداران از ویژگی‌های خاصی مثل صفحه آمپر منحصربه‌فرد تاریک با تریم آلومینیومی، دسته‌دندهٔ توپی سفید (در نسخه‌های گیربکس دستی)، پارکابی‌های جدید و نشان حک‌شدهٔ حاوی شماری شاسی هر خودرو برخوردار خواهند بود. فورد موستانگ مک‌وان مدل ۲۰۲۱ در بهار آینده به‌عنوان نمونه‌ای تولید محدود راهی نمایندگی‌های فروش فورد در ایالات‌متحده و کانادا خواهد شد. فعلاً مشخص نیست تولید این خودرو به چند دستگاه محدود خواهد بود اما فورد گفته است که مک‌وان مدلی جهانی خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. (suan chwan)امینMAF

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    کاش میتونستم یکیشو بخرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      واقعا از طراحیش لذت بردم.ولی میگفتن قراره قویترین کایوتی باشه ولی قدرت با بولیت فرقی نداره.البته زمانی بد میشد که بخواد جایگزین gt350باشه.کاش از رنگها و طرحای بیرونی داخلشم استفاده میشد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        ولی حصرت نبود موتور 5.2 تنفس طبیعی با دور موتور 8.500 دور در دقیقه 530 اسبی با صدای کر کنندش بر دلها میمونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Moein

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (893 ديدگاه)

      سعادت و بهروزی اون دنیا رو دریاب
      مثلا این ماشین رو هم گرفتی
      چی شد؟!
      تو بهشت رفتنت تاثیر می‌ذاره؟!
      این چیزا برای ما بد و قبیحه
      ما باید تمام تلاشمون رو در راستای اعتلای فرهنگ جهش تولید انجام بدیم و سعی بر بومی سازی داشته باشیم
      فکر این ماشین رو از سرت بیرون کن که خیلی سمه
      خدای نکرده از نعمات این دنیا لذت می‌بریم اونوقت بهشت رفتنمون داستان دار میشه

      ???

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        اول بگم ۲۵۰۰۰ هزار دلار تو اون کشور بهتر از ۹۰ تومن اینجاست
        دوم
        یجوری حرف میزنی انگار با خریدنش می ریم به جا های باریک
        سوم
        انسان با کار های ناشایست می ره به جهنم شما هم هر وقت ماشین دیدی که همچین بود می تونی بگه خدارو شکر که ذهن ما رو خلاق گردانید
        چهار
        اگه چند سال پیش این آقا زاده ها به اون فرد اجازه تولید ماشین الکتریکی می دادند
        اون موقع ما جهش تولید داشتیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Moein

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (893 ديدگاه)

          ماذا فاذا؟!؟!؟!?

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. OMID

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          شوخی بود چرا نگرفتی?

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Mad.z.Max

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          بابا شوخی بود!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. رامین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    فک می کردم میره بین gt350 و gt500 اما عملا همون بولیت هست با یه رنگ جدید :((. یه ذره ناامید شدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آریا ماشین

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      منم اول که قدرت و گشتاورش رو دیدم گفتم همون بولیت بهتره ولی وقتی فهمیدم گیربکس دستی gt350 روشه و پکیج هندلینگ رو داره که پرفورمنس رو خیلی بهتر میکنه نظرم عوض شد و به بولیت ترجیحش دادم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        قدرتش پایینه 50 تا 100 تا اسب بخار اضافه می کردن دیگه تکمیل بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    این طراحی تموم شدنی نیست که نیست
    کلا این ماشین پایان نداره لامصب
    جون میده باهاش تا خود مالیبو بزنی بری ❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مدیرعامل

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (73 ديدگاه)

      باکس آب معدنی خنکو گوارا “تگری” هم همرات ببری دیگه میشه نور اعلی نور

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        جوجی هم کنارش با گوجه اضافه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خراب اون ترمز دستی و دنده دستیشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      ولی کاشکی چراغش سر بالا بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بازگشت با شکوه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظرم فورد داره به نسل قبلی ظلم میکنه چون نسل قبل نه مدل بولیت داشت نه مدل GT500نه مدل مک وان آقا این بیشتر شبیه یه ماست مالیه طرح زشتیه ک طراحی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظرم فورد داره در حق نسل قبلی نامردی میکنه
    نسل قبلی نه مدل بولیت داشت نهGT500نه مک وان لابد چند روز دیگم مدل کینگ کبرا رو معرفی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا