ام وی ام MVMچریچشم اندازفونیکس

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس، روایت پدال از نوبرانه دو دیفرانسیل مدیران خودرو

از پرو به پرو مکس!

شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس در تابستان نسخه ارتقا یافته تیگو ۷ پرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس روانه بازار می‌کند. نمای خارجی، مشخصات فنی و طراحی داخلی تیگو ۷ بروزرسانی شده و به برادر بزرگ خود تیگو ۸ پرو شبیه شده است. با بررسی اختصاصی این خودرو توسط پدال در حاشیه نمایشگاه شانگهای همراه باشید.

تیگو ۷ پرو مکس، برگ برنده قدرتمند فونیکس در برابر فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸S

سال گذشته فونیکس تیگو ۷ پرو به عنوان نسل جدید خودروی محبوب تیگو ۷ به بازار ایران معرفی شد. در مدت عرضه این خودرو، به دلیل ظاهر زیبا و شرایط فروش منعطف توانست رکورد فروش خوبی را در بازار شلوغ کراس اوور‌های چینی‌ برای خود رقم بزند.

شرکت مدیران خودرو برای عقب نماندن از رقبا تصمیم گرفته تا نمونه فیس لیفت شده و ارتقا یافته این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس به بازار عرضه کند؛ نمای خارجی بروزتر، استفاده از داشبورد تیگو ۸ پرو، تجهیز به قابلیت خودران و از همه مهم‌تر، ارتقای پیشرانه به نمونه ۱۹۷ اسب بخاری و دو دیفرانسیل بودن باعث شده تا تیپ مکس این خودرو حرف‌های زیادی در برابر رقبای خود، فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸ اس داشته باشد.

در پیست اختصاصی چری مدت کوتاهی فرصت تست این خودرو فراهم شد. در رانندگی با محصول خوش‌تیپ و توانمند فونیکس، چالاکی و قدرت حرکت خوبی مشاهده می‌شود. بنظر می‌رسد بازار کشور استقبال خوبی از تیگو ۷ پرو مکس داشته باشد؛ حتی بهتر از تیگو ۸ پرو و پرو‌ مکس!

تیگو ۷ پرو مکس تغییراتی در نمای داخلی و خارجی داشته است. در نمای عقب، شاهد هستیم چراغ‌ها به حالت پیوسته در آمده و دیگر گرافیکی مشابه به محصولات رنو ندارد؛ در نمای جلو با اینکه همچنان نسل قدیم امضای چری (جلوپنجره کهکشانی) وجود دارد، اما طراحی سپر و حاشیه جلوپنجره تغییراتی را به همراه داشته است.

دی‌لایت‌ها قبلا در جایگاه چراغ‌های مه‌شکن نصب شده بودند؛ امری که باعث شده بود تا تیگو ۷ پرو فاقد چراغ‌های مه‌شکن باشد. در نسخه پرومکس سپر خودرو تغییرات اندکی داشته و چراغ‌های مه‌شکن در کنار دیلایت به مجموعه سپر اضافه شده‌اند. برروی گلگیرها نیز یک قاب پلاستیکی با نماد توربو نصب شده است.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراس‌اوور دو دیفرانسیل دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع فونیکس تیگو ۷ پرو مکس به ترتیب ۴۵۰۰، ۱۸۴۲، ۱۷۴۶ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

نمای جانبی فونیکس تیگو 7 پرو مکس

این کراس‌اوور متوسط شهری مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو‌ ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به هر ۴ چرخ منتقل می‌شود. در واقع تیگو ۷ پرو مکس یک کراس اوور AWD محسوب می‌شود و بر خلاف نمونه‌های تک دیفرانسیل چینی اینبار می‌توان گفت که برای یک آفرود سبک می‌شود روی این خودرو حساب باز کرد. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹ ثانیه طی کند. موتور فونیکس تیگو ۷ پرو مکس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۴۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.

موتور فونیکس تیگو 7 پرو مکس

مشخصات ایمنی تیگو ۷ پرو مکس

سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو مکس، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
  • رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • تابلو خوان

تجهیزات و امکانات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس

استفاده از کابین تیگو ۸ پرو در محصول جدید مدیران خودرو باعث شده تا حس نشستن در این خودرو نسبت به تیپ معمولی آن جذاب تر باشد.

نکته مثبت کابین تیگو ۷ پرو مکس نسبت به کابین تیگو ۸ پرو استفاده از رنگ مشکی به جای نارنجی در تریم داخلی خودرو است؛ این مسئله باعث شده تا در استفاده بلند مدت از فونیکس تیگو ۷ پرو مکس ظاهر چرم و پلاستیک خودرو افت ظاهری جدی نداشته باشد. در تیگو ۸ پرو و پرو مکس به خاطر استفاده از رنگ نارنجی در تریم داخلی بعد از مدتی استفاده از خودرو علاوه بر کثیف شدن، رنگ نارنجی چرم صندلی‌ها پاک می‌شود.

در بحث امکانات رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو مکس دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:

  • سانروف پانورامیک
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۶ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل
  • صندوق برقی عقب به همراه سنسور
  • سنسور باران

و…

رقبا و قیمت تقریبی تیگو ۷ پرو مکس

این خودرو در سگمنت تقریبا بدون رقیب کراس‌اوورهای متوسط دو دیفرانسیل قرار می‌گیرد، ویژگی چهارچرخ محرک یک مزیت جدی نسبت به رقبای خوش خط و خال تیگو ۷ پرو مکس یعنی فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸ اس است. پیش‌بینی می‌شود فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در محدوده قیمتی ۲ تا ۲.۳ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

تست درایو فونیکس تیگو 7 پرو مکس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۷ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2564 ديدگاه)

    الان فقط تیگو ۸ پرو مکس دو دف هست؟

    موافقم ۱۲۰
    مخالفم ۷
    1. محمدرضا

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1029 ديدگاه)

      پرومکس که هنوز به خیابون ها نیومده
      فعلا تنها ۲ دف که شاسی مستقل هم هست y5 و در خیابان هست.

      موافقم ۶۲
      مخالفم ۳۶
      1. علی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (286 ديدگاه)

        ۲ دف شاسی مستقل صفر، پاتریوت و رکستونG4 هم هستن.

        موافقم ۴۷
        مخالفم ۷
        1. محمد

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (339 ديدگاه)

          منظور ایشون چینی بود بنظرم رکستون که کرگدن کره ایه … وگرنه الان حتی توسان و سوزوکی هم دودف هستن

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. علیx76

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (286 ديدگاه)

          منظور دوستمون چینی بود.
          از قدیمی‌ترهای چین هم فوتون ساوانا و jmc s350 و بورگوارد BX7 و نهایتا MG GS هستن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Genius

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1136 ديدگاه)

          ماشین چینی ذاتا سرطانه حالا یکی مثل این خوش خیم یکی مثل چری فالوین بدخیم!مشکل اینه با توجه به بودجه اکثریت جامعه که دست به دهان رس نیستن چه اصراری به واردات ده ها مدل کراس اووره؟؟چرا مدل ۵۵۰ رو آپدیت نکردن چرا مدل چری a1 هاچبک رو وارد نمیکنن؟؟!

          موافقم ۴
          مخالفم ۲۱
        4. Genius

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1136 ديدگاه)

          ماشین چینی ذاتا سرطانه حالا یکی مثل این خوش خیم یکی مثل چری فالوین بدخیم!مشکل اینه با توجه به بودجه اکثریت جامعه که دست به دهان رس نیستن چه اصراری به واردات ده ها مدل کراس اووره؟؟چرا مدل ۵۵۰ رو آپدیت نکردن چرا مدل چری a1 هاچبک رو وارد نمیکنن؟؟!

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۹
      2. aMiRsHaYaN

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        چرا اومده یکی از رفیق هام خریده

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۵
      3. محمد صدرا

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تیگو ۸ پرومکس تو خیابون ها هست و دو دف هم هست

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۴
  2. Sigma

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (977 ديدگاه)

    من از x55پرو که روی همین پلتفرمه خیلی راضیم فقط یکم خشکه و صندوق برقی نداره ولی حتی جای پای عقب هم از تیگو ۷ پرو بیشتره البته من حس میکنم به نظرم اگه میخواید بگیرید X55نسبت به تیگو ۷پرو منطقی تره

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۷۵
    1. محمدرضا

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1029 ديدگاه)

      پلتفرم که کاملا متفاوته
      این یک پلتفرم کاملا جدید برای تیگو ۷و۸و۹ هست
      و خیلی متفاوته

      موافقم ۹۰
      مخالفم ۱۱
      1. Sigma

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (977 ديدگاه)

        چه جالب
        منظورم تیگو ۷ پرو موجود توی بازار بود

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۲۳
        1. محمدرضا

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1029 ديدگاه)

          همون دیگه تیگو ۷ پرو موجود در بازار
          پلتفرم متفاوتی با تیگو ۷ قبلی چری داره.

          موافقم ۳۶
          مخالفم ۸
      2. رضا

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (228 ديدگاه)

        X55و تیگو ۷و تیگو۸همه روی پلت فرم x1 هستن البته با تغییر فصله بین محورها و ابعاد و تغییر سیستم تعلیق عقب

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۱۱
      3. رضا

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (228 ديدگاه)

        چرا انقدر با قاطعیت نظر میدی؟
        x55روی پلت فرم مشترک با تیگو ها ساخته شده پلت فرم ماژولار هست و میشه ماشینایی با ابعاد و کلاس مختلف رو باهاش ساخت.البته پایداری و فرمان پذیری و حس رانندگی که توی fxدو دف یا تیگو ۸پرو مکس هست قطعا توی x55نیست ولی همشون یک پلت فرم رو دارن

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
    2. Kato

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      اره منم x55 دارم
      خیلی راضی ام انصافا عالیه

      ولی مقایسه نمیشه کرد …

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    3. Kato

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      اره منم pro x55 دارم
      خیلی راضی ام انصافا عالیه

      ولی مقایسه نمیشه کرد …

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۹
    4. ‌ ‌

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (386 ديدگاه)

      😂😂😂😂😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. علیx76

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    فرض: درامد ۲ برابر میانگین کشور که میشه حدود ۲۰ میلیون در ماه و هیچی هم خرج نکنی میشه ۱۰۰ ماه یا حدود ۸ سال > تیگو ۷ پرومکس
    حالا یه کشور نرمال با درامد ماهی ۷ هزارتا طی ۲ سال میشه ۱۶۸ هزاردلار یا اسکالیدV
    سال سوم یه ماستنگ GT500
    سال چهارم و پنجم فورد F150 رپتور R
    سال شش و هفت کوروت C8 Z06 Z07
    سال هشتم هم پیشکش

    موافقم ۸۸
    مخالفم ۲۰
    1. Avan

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (191 ديدگاه)

      ال نود فول امروز شد یک میلیارد!!

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۱۰
    2. بي نوايان

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ببخشید میشه بفرمایید کجا دستمزدشون ٧هزارتاس تا منم اینجا برم همونجا کار کنم؟

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴
    3. سعید

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نمایندگان مجلس انگلیس ماهی ۵ هزار تا میگیرن کجا هفت هزار تا میدن تا ما بریم

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. میرزامحمدی

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش با این اوصافی که بیان میکنی، ۵ هزارتا بگیر نیستی چون معلومه که در لین حد و حدود نیستی و تخصص نداری، الکی ذهنت رو مشغول نکن، یه گوشه بشین و ماست رو بخور

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. امین

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    میرزه اگه زیر ۲ باشه.واقعا ماشینه خوبیه. در ضمن اینجا دنیای آزاد نیست .باید با واقعبتها کنار اومد

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۷۷
  5. TESLA

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    مگه آیفونه !!😂😂😂🙌🙌

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۱۲
  6. heahmat021

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (275 ديدگاه)

    منتظر تیگو ۷ پرو پلاس ۲ الترا se دیلاکس ادیشن هستم

    چه اسمیه این آخه

    موافقم ۷۵
    مخالفم ۷
  7. رضا

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تازمانیکه دودیفرانسیل نشه بااین آپشنهای بچگانه پرداختن بهش وقت تلف کردنه..

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۴۱
  8. Amir

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ماشینی که توش پنج نفر بشینن چرخای عقبش کج شه به درد دکور میخوره حالا هی بهش پرو و مکس و الترا اضافه کنید

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۸۳
    1. رهگذر

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      سالار سیستم اکسل عقب اینجوریه که وقتی وزن زیاد میشه تایر عقب زاویه دار میشه

      دقیقا مثل هیوندا توسان یا ix35 خودمون

      الان بنز خودش توی سرعت بالا چرخای عقب زاویه دار میشن

      یا همین ۴۰۵ خودمون فرانسه یکم زاویه دار ساخته

      لطفا ایراد هم میگیرین منطقی و علمی باشه👎

      موافقم ۹۵
      مخالفم ۸
  9. آقارضا

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا جایی که من میدونم اکسل برای حفظ پایداری، تعادل و افزایش قدرت شاسیه و دوم هم اینکه خودروهای BMW در سرعتهای بالای ففتاد هشتاد و سر پیچ چرخها زاویه میگرفتن و سر چرخ بداخل میخوابید که اونم با آمدن سیستمهای تعلیق جدید و کنترل پایداری منسوخ شد

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۶
  10. aliHOZA

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دو دف نیست؟؟؟
    فکر می‌کردم پرومکس‌ها همگی دو دف هستند.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
    1. کسری

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست من تیگو ۸ در دو مدل پرو و پرومکس ساخته شده که پرومکس دودف هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  11. دکتر عبدی

    ۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مدیر محترم سایت بفرماید دقیقا تیگو ۷ پرومکس کی برا فروش آماده میشه ممنونم

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. حیدری

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تابستان پیش رو

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
  12. بشیری

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیگو پنج داشتم، هفت داشتم، هشت پرو داشتم، الآنم هشت مکس گرفتم ، حضرت عباسی از همشون راضیم خیلی،،
    اما از تیگو پنج و هشت پرو ویژه راضیم، خداهم راضی باشه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۱
    1. گازوئیل ریزه بین راهی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      عزیزم ، عامل اینکه تو بازار ماشین پیدا نمیشه خودتی دیگه ، هر میوه ای اومده نوبرشو خودت برداشتی

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. قنبر

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بچه ها این معلومه دروغ میگه
      خخخخخ

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  13. رضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تیگو ۷ پرو مکس کی وارد بازار ایران میشه ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست