اولین رانندگی با شاسی‌بلند هامر EV هیجان، شگفتی و سرگرمی!

شنبه 5 فروردین 1402 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
Hummer-2
هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک سوپراسپرت شتاب می‌گیرد، فرمان‌پذیری مشابه خودروهای سبک‌‌وزن دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای...
تبلیغات

هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک سوپراسپرت شتاب می‌گیرد، فرمان‌پذیری مشابه خودروهای سبک‌‌وزن دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

پس از اینکه هامر پیکاپ به دست خریداران رسید، سرانجام جنرال موتورز نسخهٔ شاسی‌بلند این خودرو را هم راهی نمایندگی‌های فروش کرده است. در این خودرو از دماغه تا درهای عقب همه‌چیز با برادر پیکاپ یکسان است. هرچند کاهش 226 میلی‌متری فاصلهٔ محوری فضای بار را کمتر کرده اما فضای صندلی‌های عقب دست‌نخورده باقی مانده است. کابین خودرو فضای آشنا و دلپذیری دارد. کنترل اکثر قسمت‌ها از طریق صفحه‌نمایش 13.4 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی صورت می‌گیرد که گرافیک و پاسخگویی فوق‌العاده‌ای دارد.

صفحه آمپر 12.3 اینچی مقابل راننده نیز قابل‌تحسین است هرچند که غربیلک فرمان جلوی دید به برخی اطلاعات مهم را می‌گیرد. کابین هامر راحت است و جدای از یکسان بودن با نسخهٔ پیکاپ، برخی قطعات مثل صندلی‌ها، کنسول و شیفتر را از سی‌یرا قرض گرفته است. استفاده از پلاستیک خشک در برخی قسمت‌ها برای خودرویی به این گرانی ناامیدکننده هستند و تریم‌های طلایی داخلی بهتر بود بجای پلاستیک از فلز ساخته می‌شدند. مثل پیکاپ، کابین هامر شاسی‌بلند هم پرسروصدا است و صدای باد در داخل آن‌هم سطح یا حتی بدتر از رانگلر و برانکو خواهد بود.

هامر پیکاپ نزدیک به 4.4 تن وزن دارد اما نسخهٔ شاسی‌بلند سبک‌تر است که این کاهش وزن به خاطر پکیج کوچک‌تر باطری‌ها است. بجای 24 ماژول باطری، این شاسی‌بلند فقط 20 ماژول دارد و ظرفیت آن 177 کیلووات ساعت است. برد رسمی این خودرو اعلام نشده اما جنرال موتورز حدود 480 کیلومتر را تخمین زده که کاهش زیادی را نسبت به برد 530 کیلومتری نسخهٔ پیکاپ نشان نمی‌دهد. در طول آزمایش، ما رانندگی را با حدود 80 درصد شارژ باطری آغاز کردیم و پس از پیمودن حدود 320 کیلومتر که ترکیبی از بزرگراه، جاده‌های دوطرفه، خیابان‌های شلوغ شهری و مسیرهای پیچ‌درپیچ کوهستانی بود، باطری‌ها هنوز حدود 15 درصد شارژ داشتند؛ بنابراین، تخمین جنرال موتورز محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

به خاطر باطری‌های کوچک‌تر، قدرت خودرو از 1000 اسب بخار در پیکاپ به 830 اسب بخار کاهش پیدا کرده اما بااین‌حال، به لطف لانچ کنترلی که جی‌ام‌سی آن را WTF می‌نامد، این شاسی‌بلند 4 تنی ظرف تنها 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حالت WTF ارتفاع خودرو را 90 میلی‌متر کاهش می‌دهد و باطری‌ها را آماده می‌کند. شتاب گیری‌های شدید هنگامی‌که ارتفاع تعلیق بالاتر است اما باعث می‌شود عقب خودرو بشدت پایین رفته و دماغه به سمت آسمان بالا برود! بااین‌حال، شتاب گیری با هامر کار واقعاً سرگرم‌کننده‌ای است زیرا خودرو مثل موشک به جلو شلیک می‌شود و سرنشینان در صندلی‌ها فرو می‌روند.

سیستم کنترل کشش خودرو نیز آن‌قدر هوشمند هست که در اولین لانچ، میزان لغزش چرخ‌ها را بررسی کرده و در شتاب گیری‌های بعدی، قوای محرکه را بهتر تنظیم می‌کند. هرچند زمانی که باطری‌ها بیش از 80 درصد شارژ دارند هامر بهترین شتاب را خواهد داشت اما به گفتهٔ جنرال موتورز، پس از مصرف نیمی از شارژ باطری، شتاب خودرو فقط یک ثانیه کندتر می‌شود و بنابراین اساساً می‌توان تا زمانی که باطری‌ها خالی شوند از حالت WTF استفاده کرد. هامر به لاستیک‌های 35 اینچی آفرودی مجهز است که روی رینگ‌های 18 اینچی قرار دارند اما با انتخاب نسخهٔ جاده‌ای، بجای این، رینگ‌های 22 اینچی و لاستیک‌های 305 گودیر رانگلر ارائه خواهد شد.

علیرغم نرمی کلی سیستم تعلیق، هامر به دلیل مرکز ثقل بسیار پایین، هندلینگ آرام و مطمئنی دارد. حتی وقتی بدنه به این طرف و آن طرف حرکت می‌کند، شاسی مشکلی در ارائهٔ هندلینگ پایدار نداشته و خودرو جاده‌های پرپیچ‌وخم را با اعتمادبه‌نفس طی می‌کند. فرمان نیز از پاسخگویی خوب به همراه وزن مناسب و باز‌خورد خوبی برخوردار است. سیستم تعلیق بادی به‌راحتی دست‌اندازهای بزرگ را جذب می‌کند اما روی رینگ‌های 22 اینچی و لاستیک‌های فاق کوتاه‌تر، سیستم تعلیق روی دست‌اندازهای کوچک لرزش‌های بیشتری را به کابین منتقل می‌کند.

هامر به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز است که به پنهان کردن ابعاد عظیم خودرو هنگام پیچیدن کمک خواهد کرد. به لطف این سیستم، دایرهٔ چرخش خودرو به 10.8 متر رسیده که حتی از شورلت بولت EUV هم کمتر است. در این ماشین سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز هم به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند به‌صورت خودکار تغییر لاین دهد. هرچند هامر شاسی‌بلند روی جاده پرفورمنسی در حد یک خودروی اسپرت دارد اما لذت واقعی وقتی شروع می‌شود که آسفالت جای خود را به مسیر خاکی بدهد.

زاویهٔ حملهٔ 49.6 درجه‌ای، زاویهٔ شکست 34.4 درجه‌ای و زاویهٔ فرار 45.6 درجه‌ای این خودرو در حد جیپ رانگلر روبیکان است، 40 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد، می‌تواند از دیوار عمودی 45 سانتی‌متری بالا برود و تا عمق 81 سانتی‌متری آب حرکت کند. به‌طورکلی، هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک ماشین اسپرت شتاب می‌گیرد، هندلینگی شبیه خودروهای بسیار سبک‌تر دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این ویژگی‌ها در طول آزمایش ما را واقعاً سرگرم و هیجان‌زده کردند.

کپی لینک

مشخصات فنی

GMC Hummer EV SUV 2024

قوای محرکه

الکتریکی سه موتوره

قدرت

830 اسب بخار

گشتاور

1630 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

3.5 ثانیه

مسافت 400 متر

12.1 ثانیه

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

باطری

177.3 کیلووات ساعت

برد

480 کیلومتر

طول

5,250 میلی‌متر

عرض

2,197 میلی‌متر

ارتفاع

1,976 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

3,218 میلی‌متر

وزن

3900 کیلوگرم

حجم صندوق بار

1020 + 310 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

قیمت پایه

103,645 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.