موفقیت بزرگ جنرال موتورز در چین با جهش فروش بیوک و کادیلاک
درحالیکه بسیاری از خودروسازان غربی در بازار رقابتی چین با چالش روبرو هستند، جنرال موتورز داستانی متفاوت را روایت میکند. این شرکت با عملکردی درخشان در سهماههٔ سوم سال، شاهد رشد چشمگیر فروش خود بوده است که بخش بزرگی از آن مدیون جهش خیرهکننده ۵۴.۳ درصدی فروش برند بیوک نسبت به سال گذشته است. این موفقیت بزرگ، بیوک را بر آن داشته تا یک تصمیم استراتژیک و جسورانه بگیرد و اعلام کند تمام مدلهای آیندهٔ این برند در چین، خودروهای انرژی نو خواهند بود. این یعنی محصولات آتی بیوک با پیشرانههای پلاگینهیبریدی، تمام برقی یا بردافزا عرضه خواهند شد.
این استراتژی جدید در پی استقبال فوقالعاده از مدلهای کلیدی این برند اتخاذ شده است. فروش شاسیبلند انویژن در سهماههٔ سوم بیش از سه برابر شده و سدان محبوب لاکراس رشدی تقریباً چهار برابری را تجربه کرده است. همچنین سدان تازهوارد الکترا L7 با استقبال پرشور بازار مواجه شده و قرار است یک مینیوَن از خانوادهٔ الکترا نیز تا پایان سال به بازار عرضه شود.
این موج موفقیت اما تنها به بیوک محدود نیست و کادیلاک نیز با رشد ۱۱.۲ درصدی فروش سالانه، روزهای خوبی را سپری میکند. بخش عمدهٔ این موفقیت به لطف نسل جدید شاسیبلند XT5 است که فروش آن در سهماههٔ اخیر تقریباً دو برابر شده است. اما یکی از درخشانترین ستارههای جنرال موتورز در چین، خودرویی است که شاید کمتر کسی نامش را شنیده باشد یعنی وولینگ هونگگوانگ مینی EV. این خودروی برقی کوچک و اقتصادی در سهماههٔ سوم حدود ۱۱۷ خریدار پیدا کرد و به پرفروشترین خودروی انرژی نو جنرال موتورز در چین تبدیل شد. معرفی نسخهٔ جدید پنجدر آن نیز با استقبال بینظیری روبرو شد و بیش از ۷۷ هزار دستگاه فروخته است.
درمجموع، جنرال موتورز و شرکای تجاریاش در سهماههٔ سوم سال، نزدیک به ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو در چین تحویل دادند که نشاندهندهٔ رشد ۱۰.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این عملکرد در شرایطی که بسیاری از برندهای خارجی در حال از دست دادن سهم خود در این بازار هستند، یک دستاورد قابلتوجه برای غول خودروسازی آمریکا محسوب میشود.