تکنولوژیجنرال موتورز

معرفی فناوری باتری منگنز جنرال موتورز و ال‌ جی با قیمت ارزان‌

جنرال موتورز و ال‌جی با فناوری جدید باتری منگنز، هزینه‌های تولید را کاهش داده و برد خودروهای الکتریکی را به بیش از ۶۴۰ کیلومتر می‌رسانند. این فناوری تا سال ۲۰۲۸ به بازار می‌آید.

جنرال موتورز در همکاری با ال‌جی از پیشرفتی چشمگیر در فناوری باتری خودروهای الکتریکی رونمایی کرده است. این دو شرکت باتری‌های لیتیوم منگنز غنی (LMR) با طراحی پریسماتیک را توسعه داده‌اند که عملکرد را بهبود بخشیده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. در این نوع باطری، کبالت گران‌قیمت با درصد بالاتری از منگنز جایگزین شده است. این تغییر به جنرال موتورز امکان می‌دهد هزینه‌های تولید باتری را کاهش دهد درحالی‌که چگالی انرژی بالایی حفظ می‌شود. جنرال موتورز اعلام کرده است که تولید تجاری این باتری‌های جدید از سال ۲۰۲۸ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد و تمرکز آن بر شاسی‌بلندها و وانت‌های الکتریکی فول سایز خواهد بود. این شرکت به‌عنوان اولین خودروساز بزرگ، باتری‌های LMR را در خط تولید خودروهای الکتریکی خود ادغام خواهد کرد.

تولید این باتری‌ها توسط شرکت مشترک Ultium Cells، متعلق به جنرال موتورز و ال‌جی، انجام خواهد شد. برخلاف باتری‌های کنونی نیکل منگنز کبالت آلومینیوم اکسید (NMCA) که برد طولانی اما هزینه بالایی دارند، باتری‌های LMR راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند. جنرال موتورز اعلام کرده است که این سلول‌ها حاوی حدود ۳۵ درصد نیکل، ۶۵ درصد منگنز و تقریباً بدون کبالت هستند که مزیت هزینه‌ای قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. طراحی پریسماتیک باتری LMR چگالی انرژی را در مقایسه با بهترین باتری‌های NMCA و لیتیوم آهن فسفات (LFP) تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد، درحالی‌که هزینه‌ای مشابه دارد. این باتری‌ها جایگزین سلول‌های فعلی جنرال موتورز نخواهند شد بلکه در کنار گزینه‌های نیکل بالا و آهن فسفات برای ارائه تنوع بیشتر در انتخاب خودروها استفاده می‌شوند.

کورت کلتی، معاون بخش باتری، پیشرانه و پایداری جنرال موتورز، اظهار داشت:

این سلول‌های جدید عملکرد ممتاز را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهند.

جنرال موتورز انتظار دارد شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها مجهز به باتری LMR بیش از ۶۴۰ کیلومتر برد داشته باشند. این شرکت بیش از یک دهه روی این فناوری کار کرده و از سال ۲۰۲۰ پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. مهندسان با استفاده از مواد اختصاصی و نوآوری‌های طراحی، مشکلات کلیدی دوام و عملکرد را برطرف کرده‌اند. سلول‌های پریسماتیک همچنین مونتاژ ساده‌تری دارند و نسبت به باتری‌های استوانه‌ای به قطعات کمتری نیاز دارند. جنرال موتورز می‌گوید این ویژگی باتری‌های LMR را برای خودروهای بزرگ ایده‌آل می‌کند و به کاهش فضای اشغالی و هزینه کمک می‌کند. تولید اولیه این باتری‌ها در سال ۲۰۲۷ آغاز می‌شود و پس از اعتبارسنجی در تأسیسات جنرال موتورز و ال‌جی، تولید انبوه دنبال خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
automotivedive

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (475 ديدگاه)

    الان کتل باتری NMC داده بیرون با چگالی انرژی250WH با طول عمر 5 هزار بار شارژ کامل
    100 کیلووات ساعت که قبلا برای خودرو 650 کیلوگرم میشد الان شده 400 کیلو.

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3453 ديدگاه)

      بالاترین فناوری باتری با قیمت مناسب و در حال تولید انبوه متعلق به CATL هست

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. new reventon

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (475 ديدگاه)

        این مدل الان تو علی بابا برای فروش هست. prismatic NMC
        خودم واقعا تعجب کردم
        محصول انقلابی هسته واقعا
        شرکتای مشابه حداکثر 3000 سایکل دارن ،با حداکثر 200 WH
        سایکل شارژ این تقریبا مشابهLFP هسته با 30 درصد چگالی شارژ بالاتر

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. محمد

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (383 ديدگاه)

    انتظار باتری پیشرفته تری داشتم ، خیلی از شرکت ها تا ۲۰۲۸ باتری حالت جامد رو محصولات نصب میکنن

    موافقم 6
    مخالفم 5
  3. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پدال جان در مورد باتری حالت جامد چانگان که به تازگی رونمایی شده هم مطلب بگذار.با چگالی400
    وات بر کیلوگرم که باعث میشه با هر بار شارژ بتوان
    1500 کیلومتر رانندگی کرد.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3453 ديدگاه)

      مربوط به دو سال پیش هست و هنوز عملیاتی نشده سال ۱۴۰۲ نوشتیم
      https://www.pedal.ir/chinese/changan-ganfeng-solid-state-battery-2023/

      چری هم پروژه مشابه داره

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. علی علوی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی کاربران و دوستان و سروران و مدیران بزرگوار و معزز در سایت پدال
    اوقات شریف همگی بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت‌
    و اما با دوست و کاربر گرامی و بزرگوار New Reventon
    صحبتی داشتم
    بنده به عنوان برادر کوچکتر جنابعالی توصیه می نمایم که برای آشنایی بیشتر و تکمیلی و جامع با جدیدترین و برترین و هیجان انگیز ترین تکنولوژی ها و اختراعات و ابداعات در زمینه های مختلف و گوناگون مرتبط با امور ذخیره سازی انرژی و باتری های بسیار پیشرفته و جدید مرحمت و بزرگواری بفرمائید و به آزمایشگاه های ملی ایالات متحده مراجعه بفرمایید تا به صورت اصولی و بنیادین متوجه آخرین اخبار و اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته در سایر زمینه های مختلف علوم و تکنولوژی های بسیار پیشرفته و از جمله ذخیره سازی انرژی و باتری ها را مشاهده بفرمایید
    به عنوان نمونه آزمایشگاه های ملی پاسیفیک نورث وست در شهر ریچلند در ایالت واشینگتن
    آزمایشگاه های ملی لارنس برکلی در شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا
    آزمایشگاه های ملی اوک ریج در شهر اوکریج در ایالت تنسی
    آزمایشگاه های ملی لارنس لیورمور در شهر لیورمور در ایالت کالیفرنیا
    آزمایشگاه های ملی لس الاموس در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکو
    آزمایشگاه های ملی ساندیا در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکو و….
    اکثریت قریب به اتفاق پیشرفت های بسیار بزرگ و معتبر و بنیادین در رابطه با طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف وسایل ذخیره سازی انرژی و باتری ها در ایالات متحده به جهانیان عرضه شده اند
    حتی همین باتری های حالت جامد
    SOLID STATE BATTERY
    نخستین مرتبه در جهان توسط دانشگاه کلرادو در شهر بولدر به جهانیان عرضه شده بود و هم اکنون معتبر ترین و قدرتمند ترین و شناخته شده ترین کمپانی سازنده یک کمپانی استارت آپی متعلق به دانشگاه کلرادو در شهر بولدر به نام
    SOLID STATE BATTERIES
    می باشد
    خواهشمندم پیش از ارسال دیدگاه و یا کامنت اقدام به مطالعه و بررسی و تحلیل دقیق و کامل و جامع و قابل استناد در مراجع و منابع معتبر و قابل استناد بفرمایید سپس اقدام به ارسال دیدگاه و کامنت بفرمایید
    سپاسگزارم
    بنده مدتی است که مشاهده می نمایم از باتری های حالت جامد سخن گفته می شود عزیزان و بزرگواران این باتری توسط ایالات متحده اختراع شده است نه چین
    علی علوی از مشهد
    چنانچه هر کدام از دوستان و کاربران و سروران و مدیران بزرگوار و معزز نیازی به مطالب و موضوعات و زمینه های مختلف ذخیره سازی انرژی و باتری های گوناگون داشته باشند و نیز مخترع و مبدع اصلی و کمپانی استارت آپی که نقش اساسی و بنیادین در اختراع و ابداع آنها داشته اند مرحمت و بزرگواری بفرمائید و اطلاع رسانی بفرمایید سپاسگزارم
    بنده در خدمتگزاری حاضرم

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا