جیامسی یوکان دنالی با پیشرانهٔ V8 قدرتمند و سیستم تعلیق بادی، ویژگیهای یک شاسیبلند لوکس واقعی را دارد هرچند که در کابین کمی پایینتر از انتظارات است.
جیامسی یوکان دنالی مانند دیگر مدلهای یوکان، برای مدل بهروزرسانی ملایمی را تجربه کرده که شامل تغییرات ظاهری ظریف و کابینی بازطراحیشده است. حالا دیگر خبری طراحی متمایز داشبورد دنالی قبلی نیست و همه مدلهای یوکان، از نسخه الویشن با قیمت ۶۹,۳۹۵ دلار تا AT4 چهارچرخ محرک با قیمت ۷۶,۳۹۵ دلار و دنالی با قیمت ۷۹,۶۹۵ دلار، طراحی داخلی یکسانی با تفاوتهای جزئی در تزئینات بین تریمها دارند. دکمههای تعویض دنده و نمایشگر افقی ۱۰.۲ اینچی سیستم اطلاعات-سرگرمی که بالای مجموعه شلوغ دکمهها و دستگیرههای تهویه قرار داشت، حذف شدهاند. حالا اهرم گیربکس روی ستون فرمان قرار دارد و یک نمایشگر عمودی عظیم ۱۶.۸ اینچی بر داشبورد سلطه دارد.
نمایشگر بزرگتر و کنترلهای فیزیکی کمتر معمولاً ضعف ارگونومیک را به دنبال دارد اما یوکان این کار را با کمترین مشکل انجام داده است. این موفقیت به دلیل اندازه بزرگ کنترلهای روی صفحه و قابلیت تنظیم رابط کاربری است که شامل منوی ویجت اختصاصی میشود. این منو به راننده یا سرنشین امکان میدهد چند عملکرد را به مناطق از پیش تعیینشده صفحه منتقل کند تا بهراحتی دیده شوند. بااینحال، کنترلهای فیزیکی تهویه زیر نمایشگر بینقص نیستند. این دکمههای تخت و یکنواخت بهسختی با لمس قابلتشخیصاند بهطوریکه بارها بهاشتباه سرعت فن را بهجای دما تنظیم کردیم.
با وجود ظاهر جذاب، کابین انتظارات ما از خودرویی با قیمت پایه نزدیک به ۷۰ هزار دلار برآورده نکرد چه برسد به دنالی با قیمت نزدیک به ۸۰ دلار. هرچند چرم باکیفیت پایین صندلیها و پنلهای در را پوشانده ولی پلاستیکهای خشک بخش زیادی از قسمت پایین داشبورد و کنسول مرکزی را تشکیل میدهند. برخلاف کابین، بهروزرسانیهای ظاهری یوکان محتاطانهتر هستند. نمای جدید جلو، جلوپنجره بازطراحیشده و تغییرات در چراغهای جلو و عقب، ظاهری تازه اما با حفظ ابهت و جذابیت شاسیبلند ارائه میدهند. دنالی با جلوپنجره خاص، رینگهای ۲۰ اینچی کرومی و تزئینات اضافی ظاهری، یک قدم فراتر میرود. این برای مشتریانی ایدهآل است که به دنبال شاسیبلندی لوکس بدون تجمل برندهای پریمیوم هستند یا نمیتوانند ۱۰ هزار دلار اضافهتر برای کادیلاک اسکالید بپردازند.
خریدارانی که در گروه دوم هستند، باید از انتخاب آپشنهای زیاد پرهیز کنند، زیرا با چند آپشن، قیمت دنالی به محدوده اسکالید میرسد. قیمت خودروی آزمایشی ما با رنگ آبی متالیک، کفپوشهای لاستیکی چهارفصل، سیستم چهارچرخ محرک، پکیج پرمیوم و پکیج رزرو دنالی به ۹۶,۳۶۵ دلار رسید. پکیج پرمیوم شامل سیستم تعلیق بادی تطبیقی بهجای فنرهای مارپیچ استاندارد و کمکفنرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود عقب و چهارچرخ محرک خودکار است. پکیج گرانقیمت رزرو شامل آینه دوربین عقب، کنترل پایین رفتن از شیب، دوربین تریلر با راهنمای اتصال، سانروف پانورامیک، پلههای برقی، سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی لمسی در ردیف دوم، رینگها و لاستیکهای ۲۲ اینچی و سه سال سیستم رانندگی خودران سوپر کروز میشود.
به نظر ما، میتوان از پکیج گرانقیمت رزرو صرفنظر کرد اما پکیج پرمیوم را به دلیل تعلیق بادی فوقالعاده دنالی باید حفظ شود. این تعلیق بهخوبی لرزشهای ناشی از درزهای بزرگراه و دستاندازها را مهار میکند و این عملکرد با رینگهای ۲۲ اینچی خودروی آزمایشی ما حاصل شد. فنرهای بادی حرکات بدنه این شاسیبلند بیش از سه تنی را بهخوبی کنترل میکنند. بادیرول و شیرجه روبهجلو همچنان وجود دارند، اما هیچگاه هنگام چرخش فرمان یا فشردن پدال ترمز، شاسی آشفته نمیشود. در حالت اسپرت نیز دنالی با بادیرول کمتری میپیچد.
لاستیکهای چهارفصل بریجستون آلنزا A/S 02 با رینگهای ۲۲ اینچی شاید در مانورهای سریع چسبندگی خود را از دست بدهند، اما این اتفاق بهصورت قابلپیشبینی رخ میدهد و با تواناییهای شاسی هماهنگ است. بهطورکلی، دینامیک دنالی بیشتر از خودروهای عضلانی کلاسیک آمریکایی پیروی میکند و شتاب مستقیم را به توانایی جانبی ترجیح میدهد. برخلاف مدلهای ارزانتر یوکان با موتور ۵.۳ لیتری V8 و ۳۵۵ اسب بخار، دنالی بهصورت استاندارد با موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار عرضه میشود. این V8 بزرگ با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۹ ثانیه فراهم میکند که برای شاسیبلندی با این اندازه بسیار سریع است.
شتاب دنالی شاید سریعترین در میان شاسیبلندهای بزرگ نباشد اما از نظر هیجان کم ندارد. با فشردن کامل پدال گاز در حالت نرمال، جیامسی روی محور عقب خود مینشیند، دماغهاش به آسمان بلند میشود و با غرش پیشرانه ۶.۲ لیتری که فریادی وحشیانه سر میدهد، به جلو میجهد و عقربه دیجیتال دورشمار به سمت ردلاین میدود. این نمایش هیجانانگیز شما را به فشردن مداوم پدال تشویق میکند. شتاب دنالی در حرکت حتی چشمگیرتر است و در ۳.۳ ثانیه از ۵۰ به ۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
شتاب سنگین ممکن است آواز فریبنده V8 قدرتمند جیامسی را به گوش برساند اما با فشار ملایم پدال گاز، یوکان مصرف سوخت معقولی ارائه میدهد و کابینی تقریباً به سکوت یک صومعه دارد. این شاسیبلند بزرگ در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی تنها ۱۳ لیتر بنزین مصرف میکند و تنها ۶۷ دسیبل صدا در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به کابین نفوذ میکند. صندلیهای ردیف دوم و سوم اما با قیمت نزدیک به ششرقمی دنالی همخوانی ندارند. فضای ردیف دوم کافی است اما پشتی و نشیمن تخت صندلیهای کاپیتانی حمایت محدودی ارائه میدهند. ردیف آخر هم بیشتر شبیه نیمکت کلیسا است تا صندلی راحتی. این نیمکت سهنفره برای دو بزرگسال قابلتحمل است اما فضای محدود پا باعث میشود این دو نفر پاهایشان را به سمت مرکز خودرو، بین صندلیهای ردیف دوم بکشند.
بهطورکلی، بدون شک جیامسی یوکان دنالی ۲۰۲۵ با پیشرانه قدرتمند، سواری راحت و کابین ساکت، شاسیبلند لوکس شایان توجهی است اما کابین از جاهطلبیهای لوکس دنالی عقب میماند درحالیکه با سفارش آپشنها، قیمت به محصولات لوکستر مثل اسکالید نزدیک میشود.
نقاط قوت: کیفیت سواری در سطح لوکس، قدرت و صدای جذاب V8، سیستم اطلاعات-سرگرمی مناسب
نقاط ضعف: کیفیت پایین تزئینات داخلی، نشیمن تخت صندلیهای ردیف دوم، برخی مشکلات ارگونومیک
چکیده: بسته به آپشنها، دنالی میتواند اسکالیدی مقرونبهصرفه یا شاسیبلندی با قیمت اسکالید و کابین اقتصادی باشد
مشخصات فنی
GMC Yukon Denali 2025 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۴ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۷۲ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۵.۵ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
طول | ۵,۳۳۹ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۵۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۴۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۳۵ لیتر |
وزن | ۲۷۴۷ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۲,۶۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۹۶,۳۶۵ دلار |
F22RAPTOR
۱۷ تیر ۱۴۰۴یه اتاق سه تا برند
با توجه به پولت هرکودومو میخوای برمیداری
😊
(Ali(chevynova
۱۷ تیر ۱۴۰۴یه روش قدیمی ازGM عزیزه دیگه
یک اتاق مشترک با چند برند که هر کدوم هویت خاص خودشون رو داشتن
Taha Ayoobi
۱۷ تیر ۱۴۰۴به نظرم اسکالید رو باید فوق لوکسش کنه، دنعلی بیاد جای اسکالید و تاهو و سابربن هم یهجوری اون خلا رو پر کنن
(Ali(chevynova
۱۷ تیر ۱۴۰۴به به
چقدر دلچسب
GMC عزیز با تاریخچه تاسیسی که به ۱۹۱۱ برمیگرده همیشه به تولید محصولات قدرتمند و با دوام معروف بود و در کنار شورولت به تولید محصولات هوی دیوتی میپرداخت
این شرکت با اصالت همیشه تونسته جایگاهش رو در بازار حفظ بکنه و این نشونه اونکه کارش رو خوب بلده
🇺🇸🇺🇸🇺🇸
سوشیانت
۱۷ تیر ۱۴۰۴انتظارش رو داشتم کیفیت متریالش از اسکالید پایین تر باشه ولی خب فضای پای ردیف سوم ایراد غیر منطقی بود چون میشه نسخه کشیده رو سفارش داد تا این مشکل حل بشه
(Ali(chevynova
۱۷ تیر ۱۴۰۴کلا اگه بخواد کیفیتش اندازه اسکالید باشه در واقع رقیب مستقیم اسکالید میشه و تداخل ایجاد میکنه
سوشیانت
۱۷ تیر ۱۴۰۴تو متن هم گفت دیگه کسایی که نمیخوان اندازه اسکالید هزینه کنن این رو میخرن کلا یوکان از تاهو سطحش بالاتره ولی از اسکالید پایین تر البته نسخه فول یوکان هم باز به نظرم ارزش خرید داره چون نسخه فول اسکالید وی ای اس وی با پکیج executive بالای ۱۶۰ هزار قیمتشه
Cadillac-V
۱۷ تیر ۱۴۰۴«با فشردن کامل پدال گاز در حالت نرمال، جیامسی روی محور عقب خود مینشیند، دماغهاش به آسمان بلند میشود و با غرش پیشرانه ۶.۲ لیتری که فریادی وحشیانه سر میدهد، به جلو میجهد و عقربه دیجیتال دورشمار به سمت ردلاین میدود.»
نهایت لذت رانندگی، تو این دوره زمونه که همه ماشینای اروپایی و ژاپنی شدن توروبو و صدا قوطی نوشابه میدن همچنان آمریکاییا به سنت و تاریخچه پرافتخارشون افتخار میکنند و ماشینای ۸ سیلندر تنفس طبیعی میسازن
همچنان V8تنفس طبیعی
نباشد نیاز ما به هیچ توربویی
قدرت بیشتر رو از توروبو نمیگیریم، از ۶.۲ لیتری V8 میگیریم💪🏻
(Ali(chevynova
۱۷ تیر ۱۴۰۴موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگست بخصوص از نوع ۸ سیلندرش💪
توربو رقاص بازیه
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۴یکی به این آقا ماشاالله بگه نصف بیشتر ماشین های جنرال موتورز توربو شدن ، فقط یواش یواش بگید که تشنج نکنه کف و خون بالا بیاره
Cadillac-V
۱۷ تیر ۱۴۰۴بازم نصف محصولاتش هنوز توروبو نشدن بهتر از اینه که مث برندهای اروپایی تمام محصولات توربو بشن
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۴خب الان مشکل اینکه برند های اروپایی توربو شدن چیه ؟ پرفورمنس ضعیفی دارن ؟ مصرف بالایی دارن؟ وزن موتور بالایی دارن؟ دوام پایین تر از حد انتظاری دارن؟ خوبه همین اروپایی ها تو آمریکا مثل نقل و نبات میفروشن اصلا چرا راه دور برم آرم کادیلاک رو انداختی رو پروفایلت حتما طرفدارشی به غیر از اسکالید و xt6 که امسال توقف تولید خورد کدوم محصول کادیلاک دیگه تنفس طبیعی مونده؟ ذهنیت شما از توربو مثل اینکه توی ۳۰ سال پیش مونده
2646.1
۱۷ تیر ۱۴۰۴” همچنان V8تنفس طبیعی
نباشد نیاز ما به هیچ توربویی
قدرت بیشتر رو از توروبو نمیگیریم، از ۶.۲ لیتری V8 میگیریم ”
دوست محترم
* تفاوت موتور حجیم V6\V8 Turbo (حجم 3.5 لیتر به بالا) با موتور تنفس طبیعی خیلی حجیم تر چیه؟
* اگر موتور توربو حجیم خوب نیست، چرا نسخه پرفورمنس کادیلاک اسکالید (V) از موتور توربو استفاده می کنه؟
یکی از دلایل علاقه آمریکایی ها به موتورهای تنفس طبیعی، بنزین پایه شون با اکتان پایین تر نسبت به کشورهای اروپایی است، دقیقا به همین دلیل است بهترین Octane Booster های جهان آمریکایی هستند.
دکتر استاپ
۱۷ تیر ۱۴۰۴(اگر موتور توربو حجیم خوب نیست، چرا نسخه پرفورمنس کادیلاک اسکالید (V) از موتور توربو استفاده می کنه؟)
کادیلاک اسکالید V از سوپر شارژ استفاده میکنه
در مورد چیزی که اطلاعات کافی نداریم اول تحقیق کنیم بعد حرف بزنیم
2646.1
۱۷ تیر ۱۴۰۴بله، کاملا حق با شماست، اشتباه از جانب من بود اما این اشتباه اصل داستان را از بین نمی برد، داستان رقابت تنفس طبیعی ها با سیستم های پرخوران بود.
اگر فکر می کنین نیاز است، ده ها موتور آمریکایی توربو دیگر وجود دارند برای مثال زدن.
saeedfarshchian
۱۷ تیر ۱۴۰۴2646.1
توربو هم اختراع آمریکایی هاست
بحثت سر چیه
داری میگی چرا از چیزی که خودشون اختراع کردن استفاده میکنن؟
2646.1
۱۷ تیر ۱۴۰۴سعید فرشچیان
سوال من چه ارتباطی به مخترع توربو داره؟ مگه خودرو رو کارل بنز اختراع کرده، تو آمریکا با خر و گاری مسافرت می کنند؟
سوالی که دوستت داره ازش فرار می کنه، خیلی ساده است:
” همچنان V8تنفس طبیعی
نباشد نیاز ما به هیچ توربویی
قدرت بیشتر رو از توروبو نمیگیریم، از ۶.۲ لیتری V8 میگیریم ”
دوست محترم
* تفاوت موتور حجیم V6\V8 Turbo (حجم 3.5 لیتر به بالا) با موتور تنفس طبیعی خیلی حجیم تر چیه؟
* اگر موتور توربو حجیم خوب نیست، چرا تعداد زیادی از موتورهای امریکایی از توربو استفاده می کنه؟
برای جواب دادن به این سوال باید تجربه رانندگی با موتورهای حجیم تنفس طبیعی و توربو داشته باشین یا بلد باشین دیاگرام داینو این دو تا موتور را تفسیر کنید.
منتظر جواب تون هستم. اگر شما هم مثل اشتباه کردین، اعتراف کنین. دیدی که درد نداشت :))
Taha Ayoobi
۱۷ تیر ۱۴۰۴اسکالید وی مگه سوپرشارژ نیست؟؟؟؟؟؟
Cadillac-V
۱۷ تیر ۱۴۰۴کادیلاک اسکالید سری V از سوپرشارژ استفاده میکنه نه توربو
لطفاً اول تحقیق کنید بعد نظر بدین
https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-escalade-v-review/
اوج فاجعه میدونی چیه؟ اینه که ۱۱ نفر لایک دادن یعنی ۱۱ نفر معتقدند از توربو استفاده میکنه، اطلاعات صفر اما زبان ۱۰۰
2646.1
۱۷ تیر ۱۴۰۴خوشگلم خوبه که کاتالوگ ماشین هایی که از نزدیک ندیدی (و احتمالا هم قرار نیست تا ابد ببینی) را حفظی. دمت گرم.
بعد از عمری باید فلش کارت ها رو بکشم بیرون و شروع کنم به حفظ کردن جزییات خیلی مهم …
حالا وقتشه نشون بدی جز کپی کردن لینک های پدال، چیز دیگری هم بلدی. یک حرفی زدی، یک سوالی ازت پرسیدم، باید جواب بدی.
POUYAN
۱۷ تیر ۱۴۰۴جی ام سی تبدیل به یک برند بلاتکلیف در گروه جی ام شده.
yektachafi
۱۷ تیر ۱۴۰۴یوکان هم بسیار زیباست از نظر من
هرچند اسکالید رو بیشتر دوست دارم
از همین مقاله آمریکایی آخرین مقاله ای که فعلا در پدال کار شده، خواستم خداحافظی کنم از دوستان
بنظرم زیاد درگیر فضای ماشین ها شدم زندگی خودم رو کمی فراموش کردم
دو سال میشه که با این سایت آشنا شدم سال اول کامنت نمیزاشتم و اصلا اکانت نداشتم و در نهایت امسال یه اکانت با فامیلی اصلی خودم ساختم
چیزای خوبی یاد گرفتیم در کنار شما
تشکر از عوامل عزیز سایت پدال بابت زحماتشون که بهترین سایت خودرویی ایران رو اداره میکنن و همینطور آقای اشتری عزیز
اگر دلخوری بود شرمنده
خدا نگه دار همه شما و ایران عزیز باشد.
F22RAPTOR
۱۷ تیر ۱۴۰۴یعنی میخوای ازین به بعد
کروم رو که باز کردی پدال رو نزنی؟
Taha Ayoobi
۱۷ تیر ۱۴۰۴داداش ایشالا همیشه موفق باشی.
من که دعا میکنم دوباره بیای چون خیلی خوش گذشت ولی اگه خسته شدی به نظرم یکم استراحت بد نیست.
به امید دیدار دوباره
2646.1
۱۷ تیر ۱۴۰۴دوست مسئول بخش کامنت ها
کامنت من در خداحافظی با این کاربر که اشاره ای به پرسش ایشان از من در مطلب “عقبنشینی هوندا از برنامههای هیدروژنی؛ قیمت بالا، کمبود مشتری!” بود را پاک کردی، فدای سرت.
حداقل کامنت من در مطلب “بازتولید نسل اول بی ام و M3 با تقویت پیشرانه و 330 اسب بخار” را تایید بفرمایید که مقایسه ای است بین BMW X4 و Lexus NX300h F-sport.
ممنون
Saeedfarshchian
۱۷ تیر ۱۴۰۴اوج گرفتن خوبه
حواست باشه به سقوط ختم نشه گُل🪽
2646.1
۱۷ تیر ۱۴۰۴عزیزم
ممنونم بابت توصیه خوب تون اما حقیقتا برای یه پسر 37 ساله که عمری درس خونده، کار کرده و … کمی دیر است.
علی
۱۷ تیر ۱۴۰۴صدای اگزوز دیوانه کننده هس.. ادم میخاد سر بزاره در اگزوزش …
Mehdiii21
۱۷ تیر ۱۴۰۴هرچقدر نمای بیرونی غول های آمریکایی به ویژه همین یوکان دنالی و نویگیتور عالیه طراحی داخلی عجیب غریبی دارن . بینشون تاهو و گرند چروکی طراحی داخلی خوبی دارن
یکی نیست بگه قراره رانندگی کنیم یا سینما بریم که صفحه نمایش های به این بزرگی میذارید
باز این خوبه، اسکلید و نویگیتور رسما سینما رو آوردن تو ماشین
هنری فورد
۱۷ تیر ۱۴۰۴جلو پنجرهای GMC کلا یه چیز خاصه و به ماشین ابهت زیادی میبخشه .
froG-driVer
۱۷ تیر ۱۴۰۴محوِ کابین…
Taha Ayoobi
۱۷ تیر ۱۴۰۴جانم بهش
خیلی خوشم میاد ازش واقعا ابهت بالایی داره
khasha.yar
۱۷ تیر ۱۴۰۴به نظرم باید بری دبی تست کنی تا واقعیت ماجرا دستت بیاد.
hosen
۱۷ تیر ۱۴۰۴زیبا باابهت موتور v8 قوی... دیگه چی میخواد ادم
KAIZEN
۱۷ تیر ۱۴۰۴کسی که اینو میخره براش کاری نداره 10 هزارتا بزاره روش یه اسکالید بگیره
بنظر من اسکالید ارزش خرید خیلی بیشتری داره
رهام
۱۷ تیر ۱۴۰۴فقط می تونم بگم اووف اخه تو اندازه ماشینو نگاه کن