گوردون موری قصد دارد دو خودروی جدید از بخش ویژهٔ جدید GMSV خود را در هفتهٔ اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ رونمایی کند.
گوردون موری تأیید کرده که دو خودروی جدید در هفته خودرویی مونتری ۲۰۲۵ در تاریخ ۱۵ آگوست برابر با ۲۴ مرداد، رونمایی خواهند شد اما برخلاف T.50 و T.33، این خودروها تحت برند گوردون موری اتوموتیو (GMA) تولید نمیشوند بلکه آنها اولین محصولات از بخش جدیدی هستند که امسال با نام گوردون موری اسپشال ویکلز (GMSV) راهاندازی شده است. این مدلهای جدید از GMSV با خودروهای برند GMA متفاوت هستند، اگرچه همگی از ذهن گوردون موری سرچشمه گرفتهاند و بخشی از گروه بزرگتر گوردون موری هستند. گوردون اخیراً در گفتوگو با کارباز تأیید کرد که خودروهای GMSV یا خودروهایی هستند که او همیشه آرزوی ساختشان را داشته یا مشتریانی خواستار آنها بودهاند اما لزوماً با هفت اصل اساسی GMA شامل کمال رانندگی، وزن سبک، هنر مهندسی، برند پریمیوم، زیبایی، انحصار و تجربه مشتری همخوانی ندارند:
چندین خودرو در ذهنم دارم که همیشه میخواستم بسازم، خودروهای جادهای و پیست. برای محصولات GMA ما به هفت اصل پایبندیم و کاملاً به آنها وفادار میمانیم. خودروهای زیادی در ذهنم دارم که با مشخصات GMA سازگار نیستند. هر زمان محصولی از GMA تولید کنیم، روی آن هفت اصل تمرکز خواهد داشت.
این بدان معنا نیست که هر هفت اصل برای خلق این خودروهای جدید کنار گذاشته شدهاند. در عوض، GMSV خودروهای سفارشی تک ساخت، مدلهای ویژه با تولید محدود و شاید حتی بازآفرینیهای مدرن از برخی از نمادینترین طراحیهای گوردون را تولید خواهد کرد. آیا این به معنای دیدن یک مکلارن F1 مدرن است؟ این کار قبلاً با T.50 انجام شده اما نمیتوانیم بازآفرینی برخی دیگر از نمادهای گوردون، مانند LCC راکت سبکوزن را رد کنیم. موری در مورد این خودرو میگوید:
حداقل ماهی یکبار، کسی نامه مینویسد و میپرسد، آیا دوباره راکت خواهید ساخت؟
اما او نمیخواهد چیزی را فقط برای ساخت دوباره تولید کند:
نمیخواهم این کار را انجام دهم، چون آن خودرو به یک مدل نمادین تبدیل شده است. فقط ۴۷ دستگاه از آنها ساختیم. حالا اگر یکی پیدا کنید، ۳۰۰ هزار پوند قیمت دارند و فکر میکنم ساخت دوباره آن کاملاً اشتباه است. مثل این است که کسی بگوید: ۱۰۰ دستگاه دیگر F1 بسازید. این کاملاً کار اشتباهی است.
امسال شصتمین سالگرد حرفه درخشان گوردون است که بهطور کامل در جشنواره سرعت گودوود جشن گرفته خواهد شد؛ اما سال ۲۰۲۵ چند سالگرد دیگر هم دارد و سیامین سال پیروزی مکلارن F1 GTR در مسابقه لمان هم هست. آیا یک نسخه ویژه الهامگرفته از لمان میتواند یکی از خودروهای GMSV باشد که رونمایی خواهد شد؟ فقط گوردون موری میداند ولی این احتمال وجود دارد زیرا گوردون عشق ویژهای به لمان و مسابقات استقامتی دارد. او در گفتوگو با کارباز گفت:
لمان را دوست دارم. درواقع، یکی از محبوبترینهای من است. همیشه عاشقش بودهام.
همزمان با اعلام خبر رونمایی از دو مدل جدید، گروه گوردون موری همچنین تأیید کرد که عضو بعدی خانواده T.33 به تعویق افتاده است. این مدل که انتظار میرود T.33s نامیده شود، نسخهای متمرکزتر و افراطیتر از سوپراسپرت زیبای T.33 خواهد بود و درحالیکه ابتدا انتظار میرفت در گودوود رونمایی شود، با توجه به فعالیتهای دیگر، گوردون و تیمش تصمیم گرفتند که آن را به زمان دیگری موکول کنند. موری در پایان میگوید:
باورم نمیشود ۶۰ سال است که خودروهای مسابقهای و جادهای طراحی و مهندسی میکنم. بیصبرانه منتظرم با هزاران هوادار در جشنواره سرعت گودوود خاطره بازی کنم.
Taha Ayoobi
۲۷ خرداد ۱۴۰۴به به
🇩🇪هیتلر»
۲۷ خرداد ۱۴۰۴چرا از خودرو های این کمپانی بدم میاد
حس خوبی ندارم بهشون
Taha Ayoobi
۲۷ خرداد ۱۴۰۴منم تقریبا همینطور
همه چیش غیر عادیه
مازیار
۲۷ خرداد ۱۴۰۴به چیزی که بدت میاد بهبه میگی؟
نگران جایگاه سوشی شدم