کامیون جدید دانگفنگ با قدرت بیشتر و امکانات بهروز برای نبرد با آلمانیها آماده میشود.
چند صباحی است که کشندههای سری KX برند چینی دانگفنگ در بازار کشور حضور دارند و در دو نسخه ۴۸۰ و ۵۲۰ اسببخاری بهترتیب به نامهای KX480 و KX520 به فروش میرسند. با ایجاد تغییرات مختلف در بازار جهان و صدالبته ایران، شرکت دانگفنگ تصمیم گرفت تا این مجموعه کامیونهای خود را بهروزرسانی کرده و این بار با نام نسبتا مشابه GX روانه بازار کند. خبر خوب آن است که این کامیونهای تازه، تحت برند سایپادیزل دردسترس مشتریان ایرانی هم قرار خواهند گرفت تا درصورت تمایل، مدلهای قدیمی خود را ارتقا دهند یا به جمع مشتریان دانگفنگ بپیوندند.
مقالات مرتبط:
کشنده دانگفنگ GX یک محصول تازهنفس از چین است که با کد «DFH4180-HA40» شناخته شده و از طول، عرض و ارتفاع شاسی بهترتیب برابر ۶,۳۶۰، ۲,۵۵۰ و ۳,۹۶۰ میلیمتر و فاصله محوری ۳,۸۰۰ میلیمتری سود میبرد. این کامیون ۸,۴۴۰ کیلوگرمی قدرت خود را از یک پیشرانه یورو ۶ «Z14EVID520 کامینز» دریافت میکند که توان تولید ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۲,۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور را در دورهای ۱,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰ دوربردقیقه دارد.
هرچند وبگاه رسمی دانگفنگ اعلام کرده که پیشرانه ۱۳.۵ لیتری ۶ سیلندر آن تنها در یک نسخه عرضه خواهد شد اما ظاهرا نسخه مختص سایپادیزل با کد GX560 عرضه خواهد شد که بهمعنای قدرت ۵۶۰ اسب بخاری موتور توبوشارژر این کشنده چینی است.
جعبهدنده بهکاررفته در دانگفنگ GX سایپادیزل یک نمونه زد اف «ZF12TX2620 AMT» است که ۱۲ دنده رو به جلو و ۴ دنده رو به عقب دارد و کار خود را با تکیهبر کلاچ «SACHS 430» انجام میدهد؛ البته ممکن است که سایپادیزل در این کشنده از جعبهدندههای برند «فستگیر» هم استفاده کند.
دانگفنگ GX سایپادیزل از مجموعه کاملی از سیستمهای کمکراننده سود میبرد که شامل فناوریهایی چون سیستم ترمز بادی، ریتاردر هیدرولیکی، ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز، ترمز پارک محور عقب، سیستم ترمزهای دیسکی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ پایداری، پایش فشار باد لاستیکها، هشدار خروج از خطوط و هشدار برخورد از جلو میشود.
ازجمله امکانات رفاهی این کشنده چینی میتوان به مواردی چون موارد زیر اشاره کرد:
- کابین دو تخته
- تعلیق ایربگ
- سیستم تهویه مطبوع خودکار
- بالابرهای برقی شیشه
- قفل مرکزی
- گرمکن حالت پارک
- یخچال
برپایه اعلامیهای رسمی از سوی سایپادیزل، بهزودی تولید مدلهای KX480 و KX520 به پایان میرسد؛ بهاینترتیب مجموعه یادشده برنامه دارد تا مدل GX را برای کسب سهمی بهتر از بازار دردسترس عموم قرار دهد. هرچند که هنوز خبری از جزئیات عرضه این مدل نیست اما بهاحتمال زیاد در آینده نهچندان دور شاهد ورود آن به جادههای کشور خواهیم بود. نظر شما درباره کامیون تازه سایپادیزل GX چیست؟ آیا دانگفنگ میتواند عرصه رقابت را بر برندهای مطرح دیگر تنگ کند؟
VIPER
۱۷ خرداد ۱۴۰۴دوستان گویا اون دو مدل کشنده دماغ دار
نتونستن خوب بفروشن چون تاحالا یه دونشون رو هم تو جاده ها ندیدم
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴چرا آنقدر بیرونش یه رنگه و چون تو ایران فقط سفید میارن خیلی سفیده حداقل یه جاهایی مشکی کار میکردین
yektachafi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴موتورای اینا واقعا کامینزه؟
یا مثل اون داستان میتسوبیشی تحت لیسانس کامینزه؟
علی صفرپور
۱۷ خرداد ۱۴۰۴سازنده اعلام کرده کامینز. جزئیات نسخه نهایی داخل ایران بعدتر باید اعلام بشه.
F
۱۷ خرداد ۱۴۰۴تعلیق بالون فکر کنم تخصصی تر باشه.
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴Kx520 مگه همین اواخر نیاورده بود به بازار سریع جمع شد و اینکه فقط یک نسخه پونصد و شصت اسب بخاری منطقیه همه کاربری های که به بیش تر از پونصد اسب بخار احتیاج ندارن چینی ها حجم موتوراشون،داره بیشتر میشه از اونو اروپایی ها داره کم تر میشه ی انجین بروز هشت لیتری میتونه حدود چهارصد اسب بخار قدرت بده که کار خیلی هارو راه میندازه با شصت هفتاد درصد مصرف سوخت کم تر نصبت به این پیشرانه های دوازده تا چهارده لیتر