آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

یک‌شنبه 8 تیر 1404 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
Hennessey-Dodge-Demon-170-Dyno-4
هنسی پیشرانهٔ چلنجر دیمن 170 را به یک هیولای 7.2 لیتری توئین توربو تبدیل کرده که 1700 اسب بخار قدرت تولید و امکان پیمودن 400 متر در 7.9 ثانیه را...
تبلیغات

هنسی پیشرانهٔ چلنجر دیمن 170 را به یک هیولای 7.2 لیتری توئین توربو تبدیل کرده که 1700 اسب بخار قدرت تولید و امکان پیمودن 400 متر در 7.9 ثانیه را فراهم می‌کند.

در ژانویه 2024، جان هنسی با خبری خیره‌کننده دنیای موپار و خودروهای عضلانی را تکان داد. دوج چلنجر دیمن 170 قرار بود خشن‌تر، قوی‌تر و داغ‌تر شود. حالا شاهد اثبات آتشین این ادعای تگزاسی هستیم. با جدیدترین دستاورد بخش عملیات ویژه هنسی آشنا شوید. نیروگاه 7.2 لیتری با دو توربوشارژر که قدرتی ویرانگر دارد. در سال 2023، وقتی دوج چلنجر با سری «آخرین فراخوان» وداع کرد، جان هنسی یک چلنجر دیمن 170 خرید و از سرعت فوق‌العادهٔ آن شگفت‌زده شد ولی بااین‌وجود، تصمیم گرفت این هیولا را بازهم سریع‌تر کند. تنها 17 ماه طول کشید تا به وعده‌اش عمل کند و حالا نیروگاه جدید هنسی روی داینو آزمایش شده است.

ویدئوی اول را تماشا کنید و ببینید که موتور 7.2 لیتری همی V8 در چند ثانیه هدرزهای اگزوز را به رنگ قرمز گداخته درمی‌آورد و با سوت شادمانه روی داینو می‌چرخد. این نیروگاه با 22.2 psi بوست توربوها، 1700 اسب بخار قدرت و 1900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به نظر می‌رسد اختصاص یک تیم ویژه برای این پروژه نتیجه داده است زیرا بخش عملیات ویژه هنسی (HSO) تنها روی پروژه دیمن 170 توئین توربو متمرکز بود. این خودرو اما دیمن 170 شخصی جان هنسی است که نهایت ارتقای اسب بخار را دریافت می‌کند. گفته می‌شود تنها 12 دستگاه دیمن 170 از این ارتقای HSO بهره‌مند خواهند شد که شامل تعویض موتور، گیربکس و احتمالاً میل‌گاردان است.

قطعات اصلی بسته‌بندی و نگهداری شده و آماده نصب مجدد خواهند بود تا در صورت تمایل مالک، این هیولای 1700 اسب بخاری به نسخه استاندارد 1025 اسب بخاری کارخانه‌ای بازگردد. دیمن 170 هنسی بجای موتور سوپرشارژ دوج، به پیشرانه‌ای سفارشی با دو توربوشارژر پرسیژن 7576 مجهز شده است و حدود 70 درصد خروجی بالاتری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد. هنسی همچنین اهداف بلندپروازانه‌ای برای این ماشین دارد که شامل زمان درگ 400 متر 7.9 ثانیه با سرعت 280 تا 290 کیلومتر بر ساعت در خط پایان است. این عملکرد حدود یک ثانیه سریع‌تر از دیمن 170 استاندارد و 40 کیلومتر بر ساعت بالاتر از بهترین رکورد فعلی آن با 243 کیلومتر بر ساعت در 400 متر است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.