درگ موستانگ دارک هورس و دوج چلنجر، وقتی هنسی هلکت را شرمنده میکند!
این مسابقه یک درگ ساده با پیروزی موستانگ نیست زیرا دارک هورس چنان ضربهای به رقیب زد که نتوانست از جایش بلند شود. در هر استارت، داستان یکسان بود. هلکت درجا میماند، موستانگ فوراً جلو میافتاد و تا پایان 400 متر فاصلهای بهاندازه طول یک اتوبوس بین آنها ایجاد میشد! اول به چلنجر نگاه کنیم. هلکت وایدبادی با موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری همی V8 وارد میدان میشود که 707 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این غول رعبانگیز روی رینگهای 20 اینچی با لاستیکهای چسبنده پیرلی سوار است و ابهتی دارد که حتی چراغهای راهنمایی را ساکت میکند. بااینحال، چلنجر با وزن 2027 کیلوگرم، خودروی بسیار سنگینی است.
در مقابل، دارک هورس را داریم که استاندارد نیست. پکیج سوپر ونوم هنسی، موتور 5 لیتری V8 کایوت فورد را که در حالت استاندارد 500 اسب بخار تولید میکند، به 850 اسب بخار ارتقا داده است. این موتور تنفس طبیعی حالا با سوپرشارژر و اگزوزی تقویتشده همراه است. درحالیکه دارک هورس معمولی با گیربکس شش سرعته دستی هم قابل خریداری است، این نمونه به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز است. در این نسخه هنسی، دارک هورس 1811 کیلوگرم وزن دارد که بهمراتب سبکتر از دوج است. نتیجهٔ قدرت بیشتر و وزن کمتر موستانگ، اختلافی بود که در 400 متر ایجاد شد.
فیلم آهسته را ببینید که لاستیکهای عقب هلکت هنگام شروع بیهوده میچرخند. چلنجر سنگینوزن نیمی از پیست را صرف چرخش بینتیجه قدرت خود کرد درحالیکه موستانگ تقویتشده توسط هنسی فقط چسبید، شتاب گرفت و دور شد. البته باید توجه داشت که این ویدئو ساخت خود هنسی است و انتظار نداریم هیچ خودروساز یا تیونری ویدیوهایی منتشر کند که محصولاتشان را در حال شکست خوردن نشان دهد. همچنین در این ویدئو هیچ اشارهای به تایم 400 متر دو خودرو نمیشود. درهرحال، به نظر میرسد اختلاف بیش از یک ثانیه باشد.
پخش از رسانه