دوجهنسیویدئو کلیپ

آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

هنسی پیشرانهٔ چلنجر دیمن ۱۷۰ را به یک هیولای ۷.۲ لیتری توئین توربو تبدیل کرده که ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان پیمودن ۴۰۰ متر در ۷.۹ ثانیه را فراهم می‌کند.

در ژانویه ۲۰۲۴، جان هنسی با خبری خیره‌کننده دنیای موپار و خودروهای عضلانی را تکان داد. دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ قرار بود خشن‌تر، قوی‌تر و داغ‌تر شود. حالا شاهد اثبات آتشین این ادعای تگزاسی هستیم. با جدیدترین دستاورد بخش عملیات ویژه هنسی آشنا شوید. نیروگاه ۷.۲ لیتری با دو توربوشارژر که قدرتی ویرانگر دارد. در سال ۲۰۲۳، وقتی دوج چلنجر با سری «آخرین فراخوان» وداع کرد، جان هنسی یک چلنجر دیمن ۱۷۰ خرید و از سرعت فوق‌العادهٔ آن شگفت‌زده شد ولی بااین‌وجود، تصمیم گرفت این هیولا را بازهم سریع‌تر کند. تنها ۱۷ ماه طول کشید تا به وعده‌اش عمل کند و حالا نیروگاه جدید هنسی روی داینو آزمایش شده است.

ویدئوی اول را تماشا کنید و ببینید که موتور ۷.۲ لیتری همی V8 در چند ثانیه هدرزهای اگزوز را به رنگ قرمز گداخته درمی‌آورد و با سوت شادمانه روی داینو می‌چرخد. این نیروگاه با ۲۲.۲ psi بوست توربوها، ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به نظر می‌رسد اختصاص یک تیم ویژه برای این پروژه نتیجه داده است زیرا بخش عملیات ویژه هنسی (HSO) تنها روی پروژه دیمن ۱۷۰ توئین توربو متمرکز بود. این خودرو اما دیمن ۱۷۰ شخصی جان هنسی است که نهایت ارتقای اسب بخار را دریافت می‌کند. گفته می‌شود تنها ۱۲ دستگاه دیمن ۱۷۰ از این ارتقای HSO بهره‌مند خواهند شد که شامل تعویض موتور، گیربکس و احتمالاً میل‌گاردان است.

قطعات اصلی بسته‌بندی و نگهداری شده و آماده نصب مجدد خواهند بود تا در صورت تمایل مالک، این هیولای ۱۷۰۰ اسب بخاری به نسخه استاندارد ۱۰۲۵ اسب بخاری کارخانه‌ای بازگردد. دیمن ۱۷۰ هنسی بجای موتور سوپرشارژ دوج، به پیشرانه‌ای سفارشی با دو توربوشارژر پرسیژن ۷۵۷۶ مجهز شده است و حدود ۷۰ درصد خروجی بالاتری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد. هنسی همچنین اهداف بلندپروازانه‌ای برای این ماشین دارد که شامل زمان درگ ۴۰۰ متر ۷.۹ ثانیه با سرعت ۲۸۰ تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در خط پایان است. این عملکرد حدود یک ثانیه سریع‌تر از دیمن ۱۷۰ استاندارد و ۴۰ کیلومتر بر ساعت بالاتر از بهترین رکورد فعلی آن با ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت در ۴۰۰ متر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7956 ديدگاه)

    ای جان
    ۱۷۰۰ اسب قدرت از یه موتور پوشراد سنتی🇺🇸💪
    مهندسی امریکن کاربراتور کارز

    موتوری که تاریخچش به ۱۹۶۴ برمیگرده
    دوج در رزومه درخشانش موتور ۴۲۶ همی مخصوص نسکار داشت که ۷۵۰ اسب قدرت رو در مسابقات نسکار ۱۹۶۴ ارائه میداد و موتور ۴۱۳ مکس ودج که در ۱۹۶۲ معرفی شد ۴۲۰ اسب قدرت داشت

    بابا مرحبا موتور ۵۷۲ همی
    بابا مرحبا دوج ۸۸۰ مدل ۱۹۶۴
    بابا مرحبا واشر سرسیلندر موتور ۳۸۳
    بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه کارتر ترموکواد

    موافقم 13
    مخالفم 23
    1. 342

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (234 ديدگاه)

      واکنش 3لیتر ژاپنی با 2هزار اسب و بیشتر :)

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. Arshin

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جای مرحبا و ماشالا کردن لطفا مطلب رو بخون
      موتور اصلا توربو شارژ هست کدوم کاربراتور چهار دهنه
      بعد کدوم مهندسی دوج
      تیونینگش هنسی انجام داده ، افتخاراتش رو میدی به دوج !
      درسته این ماشین فابریکش هم فوق العاده هست
      ولی اینجا تیونینگ هنسی هستش
      درکل چرا هر چیزی رو ربط میدی به چیز دیگه
      هر چیزیو ربط میدی به کاربراتور چهار دهنه

      موافقم 12
      مخالفم 2
  2. (Ali(chevynova

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7956 ديدگاه)

    ((هنسی پیشرانهٔ چلنجر دیمن ۱۷۰ را به یک هیولای ۷.۲ لیتری توئین توربو تبدیل کرده که ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان پیمودن ۴۰۰ متر در ۷.۹ ثانیه را فراهم می‌کند.))

    کارهای هنسی عین بالدیون موشن در دهه ۷۰ میلادیه

    تیونری دیوانه که تخصصش تامین خواسته های طرفدارهای متعصب امریکن کارزه
    چلنجر ۱۷۰ که شتاب ۱.۶۶ رو زد و nhra تاییدش کرد همینطوری هیولا بود و هنسی هیولاترش کرد

    زنده باد کاربراتور و دلکو💪

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. (Ali(chevynova

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7956 ديدگاه)

      این موتور ۷.۲ لیتری که هنسی روش کار کرده در واقع حجمش رسیده به ۴۴۰ اینچ
      موتور ۴۴۰ دوج یه موتور بیگ دهه ۶۰ ی بود که تا سالها بعد هم در محصولات موپار استفاده شد
      ۴۴۰ معروفه به گشتاور بسیار بالاش و از موتورهای محبوب موپار در تراکهای کرایسلر نظیر رمچارجر و تریل داستر بود
      قدرتهای ۴۴۰ در سالهای مختلف بسته به سرسیلندر ، میلسوپاپ و اگزوزش و همچنین کاربراتورش مختلف بود و از ۳۷۵ اسب در سال ۱۹۶۷ داشت تا نمونه ۳۹۰ اسبی در ۱۹۷۰ و نمونه ۱۸۰ اسبی در اواسط دهه ۷۰ که بحران انرژی و سوخت شروع شد

      موافقم 1
      مخالفم 13
    2. جلال

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (56 ديدگاه)

      زنده باد کاربراتور و دلکو؟
      علی جان شما ۶۰ سال دیر به دنیا اومدی

      موافقم 6
      مخالفم 3
  3. یوسف

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    هنسی همیشه کارش درست بوده….. دمش گرم

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (614 ديدگاه)

    این همون دلیل من برای دوست داشتن انجینهای وی ۸ پوشراد مخصوصا همی هست.اینا رو میشه تا مرز جنون اسب بخار ازشون کشید بیرون اونم با کمترین پیچیدگی.همین الان هم کامنتهام هست که تو کوروت جدید اونم نسخه zr1. اگر داشتم اولین کارم این بود که موتورش رو با یه ls7 تا بن دندان مسلح تعویض کنم.همین الان نسل قبل zr1 رو به نسل جدید ترجیح میدم چون می‌دونم کاری که میشه با اون کرد رو با نسل جدید نمیشه.خلاصه رو دست وی۸ آمریکایی نیومد.اوففففف

    موافقم 4
    مخالفم 11
  5. (Ali(chevynova

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7956 ديدگاه)

    این موتور شاهکار و بی نقص که ۱۷۰۰ اسب قدرت و ۱۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنه تنها گوشه ای از معجزه بلوک موتورHEMI کرایسلره

    موتورهای HEMI کرایسلر در کلاسTOP FUEL در NHRA توانایی تولید ۱۱۰۰۰ اسب قدرت رو دارن و از ۲ عدد دلکوMSD بهره میبرن

    این حجم قدرت و تحملش برای یه بلوک موتور جز معجزه نیست و نشون از کارامدی و بی نقصیه یه موتور با تاریخچه ۶۱ ساله هست💪

    موافقم 5
    مخالفم 9
  6. R@min

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2322 ديدگاه)

    تیون خوبی هست، صدای جذابی داره.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6727 ديدگاه)

      رامین تیموتی چیکار می‌کنه اون پشت؟؟؟

  7. (Ali(chevynova

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7956 ديدگاه)

    هنسی🇺🇸

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. 👑Porsche👑

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (469 ديدگاه)

      بابا بسه دیگه علی شوی
      اومدم قسمت کامنت‌ها رو بخونم بلکه یکی یه چیز مفید نوشته باشه تا ما هم استفاده کنیم بعد دیدم ۴ یا ۵ تا فقط کامنت‌های تو و چرت و پرت‌های ماشالله گفتن تو
      بس کن دیگه الان تو چند سالته؟؟؟
      من فکر کنم یه نوجوان با هیجان بسیار بالا هستی که دوست داری وقتی بزرگ شدی بری تو کار بازسازی خودروهای آمریکایی

      یا اگه سنت زیاد هست مغزت رشد نکرده و در حد همون نوجوانی مونده
      از این کاربراتور و دلکو هم بکش بیرون برادر من الان تو سال ۲۰۲۵ هستیم بعد تو انتظار داری که پیشرانه خودروها هنوز هم کاربرات با دلکو باشه؟؟؟

      هر وقت صحبت از کوروت میشه سریع میای میگی که یکی از اولین خودروهایی بود که انژکتور شد و کلی ازش تعریف می‌کنی بعد الان میای میگی نه کاربراتور خیلی خوبه بالاخره نفهمیدیم کاربراتور یا انژکتور کدومش؟؟؟

      تو که انقدر از خودروهای آمریکای اطلاعات داری برو یکم راجع به خودروهای اروپایی تحقیق کن مطمئنم نظرت راجع به خودروهای آمریکایی عوض میشه و یه اروپایی فن میشی

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۸ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6727 ديدگاه)

        ای جان
        هنوز نشناختی با کی داری حرف میزنی

        موافقم 3
        مخالفم 4
      2. yektachafi

        ۸ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (188 ديدگاه)

        عامو
        ایشون از وقتی شما به دنیا اومدی (۱۲ سال پیش) اینجا کامنت میزاره
        من از زندگی شخصی ایشون خبر ندارم
        ولی حتما آدم فنی و کار درستیه
        پس احترام تو حرفات یادت نره که احترام نزاری کسی حسابت نمیکنه

  8. Taha Ayoobi

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6727 ديدگاه)

    جانم به هنسی
    من فکر کردم معرفی شده من خبر ندارم نگو هنوز داشته کار می‌کرده روش
    عجب چیزیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6727 ديدگاه)

    هنسی قربونت برم اون ونوم هم ببر چهارتا پیست خسته شدیم

    موافقم 2
    مخالفم 4
  10. مهردادکمال

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2196 ديدگاه)

    چقدر هم خوش رنگه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. froG-driVer

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1263 ديدگاه)

    احساس میکنم پشت فرمون اینکی بشینی یه نیش گاز لازمه تا حداقل بیست متر پرت شی جلو و بچسبی به پشت صندلی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا