پیشرفت‌های قابل‌توجه سیستم خودران هوندا

دوشنبه 19 مهر 1400 - 07:30
مطالعه 4 دقیقه
honda autonomous 7
هوندا نیز همانند ولوو و جنرال موتورز در حال حرکت به سمت تلفات صفر در محصولات خود است. قدم بعدی برای تحقق این امر هوندا Sensing Elite است که نسبت...
تبلیغات

هوندا نیز همانند ولوو و جنرال موتورز در حال حرکت به سمت تلفات صفر در محصولات خود است. قدم بعدی برای تحقق این امر هوندا Sensing Elite است که نسبت به سیستم Sensing کنونی این شرکت بهبودهای قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

سیستم Sensing Elite هوندا به عنوان سیستم خودران سطح 3 در نظر گرفته می‌شود. در سیستم‌های سطح 3 خودروها از شرایط آگاه بوده و می‌تواند تصمیم‌گیری بکند اما راننده هنوز هم باید توجه کاملی به شرایط پیش روی خود داشته باشد. Sensing Elite اولین بار در هوندا لجند هیبرید EX معرفی شد، خودرویی که در بازار آمریکا عرضه نشده اما می‌توان نسل‌های پیشین آن را در این کشور پیدا کرد.

هوندا هم‌اکنون جدیدترین تکنولوژی ارتباطی و ایمنی خود را در کنگره جهانی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند آلمان به نمایش خواهد گذاشت.

هوندا قبلاً عنوان پرافتخار اولین خودروساز دست یافته به سیستم خودران سطح 3 را کسب کرده بود. قبل از اینکه طرفداران تسلا برآشفته شوند باید دانست سیستم خودران این شرکت هنوز در سطح 2 قرار دارد.

هوندا می‌گوید Sensing Elite بااینکه هنوز هم نیازمند دخالت انسانی است اما برای حذف خطای انسانی طراحی شده است. شما در شهرهای شلوغ می‌توانید دست خود را از روی فرمان برداشته و اعمال رانندگی را به خودرو بسپارید. سیستم هوندا همچنین از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شرایط و دوری از ریسک‌ها استفاده می‌کند. این سیستم همچنین با دیگر خودروها ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها و محیط آموخته و ترافیک را می‌فهمد.

ارتباط با دیگر خودروها چیزی است که هوندا روی آن مانور خواهد داد. ژاپنی‌ها این تکنولوژی را Safe Swarm می‌نامند، سیستمی که در سال 2019 معرفی شده اما بر توانایی‌های آن افزوده شده است.

اگر خودروها می‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند پس خواهند توانست به یکدیگر درباره تصادفات و ترافیک هشدار دهند. این تکنولوژی همچنین شامل ارتباط خودرو به زیرساخت است. چرا یک خودرو باید با یک ساختمان حرف بزند؟ خب یک پارکینگ زیرزمینی می‌تواند اطلاعاتی درباره پر بودن یا چیزهای دیگر ارائه کند. سناریوی محتمل‌تر این است که ارتباط خودرو با ترافیک شهری و با چراغ‌های راهنمایی خواهد بود. خودرو با این تکنولوژی و سیستم خودران سطح 3 می‌تواند ترافیک را تسهیل نماید.

هوندا در این کنگره مشارکت خود در تحقیق و توسعه برنامه پایلوت L3 اتحادیه اروپا را نیز اعلام خواهد کرد. EUCAR پروژه پرچم‌دار اتحادیه اروپا برای تست خودروهای خودران است. بخش تحقیق و توسعه این برند در اروپا از سال 2019 تاکنون بخشی از EUCAR بوده و حالا در تست‌های دنیای واقعی شرکت خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.