هوندا

درگ نسل جدید سیویک تایپ R با هاچ‌بک‌های داغ مرسدس، بی‌ام‌و، آئودی و گلف

در این درگ شاهد رقابت هوندا سیویک تایپ R جدید با فولکس‌واگن گلف R، مرسدس A35 AMG، آئودی S3 و ب‌ام‌و M135i خواهیم بود.

نسل جدید هوندا سیویک تایپ R به‌تازگی راهی بازار شد و بنابراین اولین کاری که باید انجام داد، قرار دادن این هاچ‌بک داغ ژاپنی در برابر رقبای اصلی در مسیر ۴۰۰ متر درگ است. کارواو در جدیدترین ویدئوی خود دقیقاً همین کار را انجام داده و سیویک تایپ R را به مصاف چهار رقیب قدرتمند برده که همگی آلمانی هستند.

مت واتسون پشت فرمان فولکس‌واگن گلف R نشسته که از نسخهٔ ویژهٔ جشن بیست‌سالگی است و قدرت بیشتری نسبت به نمونهٔ معمولی دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکس‌واگن در این نسخه ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرغتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا این گلف ۱۴۸۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.

رقیب بعدی پسرعموی لوکس و شیک‌پوش گلف یعنی آئودی S3 است. مثل هاچ‌بک فولکس‌واگن، زیر کاپوت این ماشین هم یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است و نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. بااین‌حال، این موتور در اینجا با تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور از گلف R ضعیف‌تر بوده و S3 با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی کمی هم سنگین‌تر است.

بااین‌حال، آئودی روی کاغذ نسبت به ب‌ام‌و M135i برتری دارد زیرا هاچ‌بک باواریایی‌ها نه‌تنها با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی، خودروی سنگین‌تری است بلکه قدرت کمتری هم دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر آن از همهٔ خودروهای این جمع بیشتر است. انتقال نیرو نیز در اینجا بجای گیربکس دوکلاچه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی صورت می‌گیرد.

قدرت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس A35 AMG دقیقاً با M135i برابر است اما ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به رقیب باواریایی دارد و با وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم، سنگین‌ترین عضو گروه هم محسوب می‌شود. انتقال نیروی موتور در اینجا مثل هاچ‌بک‌های گروه فولکس‌واگن توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انجام می‌شود و طبیعتاً سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد.

و درنهایت به خودرویی می‌رسیم که کل این درگ به خاطر آن ترتیب داده شده است. برخلاف چهار هاچ‌بک آلمانی این رقابت، سیویک تایپ R جدید از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که نیرو را فقط به چرخ‌های جلو می‌فرستد و خبری از لانچ کنترل هم نیست؛ بنابراین حداقل در آغاز درگ، هاچ‌بک هوندا قطعاً ضعیف‌تر از رقبا عمل خواهد کرد اما پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن با ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین نمونه در این جمع محسوب می‌شود. تایپ R همچنین با وزن ۱۴۲۹ کیلوگرمی، سبک‌ترین خودروی این رقابت هم به‌حساب می‌آید.

بنابراین، آیا سیویک تایپ R جدید به لطف قدرت بیشتر و وزن سبک‌تر می‌تواند حریف رقبای چهارچرخ محرک خود شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    فیتیله پیچ شدن سامورایی توسط ورماخت 💪

    موافقم 45
    مخالفم 24
    1. احمدرضا

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (726 ديدگاه)

      لذت رانندگی این سامورایی فیتیله شده می ارزه به کل اونا
      انتخابم سیویک

      موافقم 36
      مخالفم 52
    2. آقا میلاد

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      النترا N بزرگ باید این آلمانی ها را فیتیله پیچ کند .

      موافقم 4
      مخالفم 75
      1. بهنام

        ۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (812 ديدگاه)

        اگه یاتاقان نزنه ..

        موافقم 53
        مخالفم 9
        1. Car love

          ۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (505 ديدگاه)

          ساموراییشون ترسید گاز بده چرخ در بره وگرنه اگه گاز میداد همه رو میزد 🔥

          موافقم 11
          مخالفم 28
    3. Dian

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (578 ديدگاه)

      ولی انصافا همشون خوب بودن

      موافقم 32
      مخالفم 0
    4. phonix

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      برادر من دنده دستی و محور جلو با اتوماتیک و چهار چرخ ؟
      هر چن به نظرم رانندش خوب نبود( خودش میگفت حرفه ایه:/ ) چون نباید انقدر فاصله میوفتاد چون هم قدرتش خوب بود هم گشتاورش هم سبک تر بود

      موافقم 26
      مخالفم 3
    5. Ehsan

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (518 ديدگاه)

      سامورایی با قیمت بیشتر از لوکس سازا و فنی مشخصات بالاتر شمشیرش پلاستیکی از آب دراومد!

      موافقم 10
      مخالفم 18
      1. Mahdi

        ۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        هرچی هست آتیش نمیگیره

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. Ehsan

          ۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (518 ديدگاه)

          حالا با این اکانت تازه اومدی ولی با اکانتا قبلی که دیدی اخرین خبر راجع فراخوان آتش سوزی تو پدال مال هوندا بود 😂

          موافقم 3
          مخالفم 14
        2. Iman1199

          ۴ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          سیویک هوندا گند زد حد اقل بایستی با توجه به تک دف بودنش تو رولینگ خوب عمل کنه ولی تو رولینگ هم باخت
          النترا n هم باید بره کشکشو بسابه چون همینی هم که داره به لطف آلمانی ها داره که همینشم به پای خود آلمانی ها کلا نمیرسه

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. phonix

          ۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1797 ديدگاه)

          چه فشاری میخوره این بازیکن از هوندا سیویک
          نکنه کارشناسان همه مجلات اشتباه میکنن؟
          نظر خودتون رو برای ما بگین جناب
          علت مقایسه یه ماشین تک محور پیست محور رو که دندهش دستیه رو با اونا بگید
          بماند که اختلاف با گلف کم بود

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. Iman1199

          ۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کسی این ها رو باهم مقایسه نکرد اتفاقا تو این کلاس سیویک انتخاب خودمه ‌ولی ازش انتظار بیشتری داشتم تو رولینگ باید بهتر ظاهر میشد
          درضمن این رو همه میدونن که تک محور دنده دستی تو درگ از سکون میبازه اینجا بحثی نیست کاملا طبیعیه
          ولی همین ترکیب تو درگ رولینگ میتونه عملکرد مناسب تری داشته باشه که نداشت
          پس شما داری فشار میخوری فقط از نظری که من دادم والاغیر

          موافقم 3
          مخالفم 0
        5. phonix

          ۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1797 ديدگاه)

          اختلاف در استارت در حرکت کمتر بود ولی معلومه ماشین دنده اوتوماتیک ضرایب تعویض دنده بهتری داره و سریع تر دنده عوض میکنه
          ماشین دنده دستی اینطور هست؟ اگر قدرتش خیلی بیشتر بود شاید میشد ولی نه بماند که راننده سیویک اشغال بود ( خودشون گفتن حرفه ای هست ولی خود واتسون دنده ای بهتر میرونه)
          نسخه نسل قبل هم با این ماشین ها کورس انداختنو و ویدیوش پره اونا با همین ماشین ها فاصله کمتر داشتند حالا این که هم قوی تره هم سبک تره و هم گیربکس بهتری داره نتونه؟
          الله اکبر

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. Iman1199

          ۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خسته نباشی دلاور خب منظور منم همین بود گفتم تو رولینگ ازش انتظار بیشتری داشتم که نشد خودتم همین رو گفتی

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. HesamS500

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    جانم مرسدس و گلف
    البته سیویک هم عالیه
    قیمت هاشون هم قابل توجه!

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      عذر میخوام
      درگ برنامه ریزی شده
      برای تخریب سیویک
      اشاره مت واتسون به
      مقایسه قیمت و مشخصات فنی
      سیویک با فولکس و غیر منطقی نشون دادنش
      تا گزاشتن هدفمند راننده تو درگ
      بنظرم پتانسیل سیویک بیشتر بود
      تو این درگ
      قطعا بهتر میتونست راه بره
      تو رولینگ ها بی دلیل عقب می افتاد
      مگر المانی ها طبق معمول در تعداد اسباشون
      زیاده روی کرده باشن
      ک ضعیف تره احتمالش
      سریع بودن آلمانی ها و مهندسیشون قبول دارم
      اما سیویک اینجا بهتر راه می رفت
      آزمایش ترمز هم اختلاف عجیب بود واقعا
      فولکس گلف هم همیشه اختلافش
      بالا بود و اینجا نسخه قوی ترش
      انچنان عالی عمل نکرد
      بجاش ضعیف ترین عضو در اعداد
      همه رو پیچید به هم 😂
      چه درگی انصافا

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. 911

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    قطعا هوندا.
    اینجا سامورایی پرچمش بالاست 💪💪💪💪

    موافقم 26
    مخالفم 29
    1. Iman1199

      ۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اینجا ساکورایی پرچمش پایینه کلا پرچمش پاره شد داده بدوزن

      موافقم 5
      مخالفم 2
  4. hssn

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    با تو جه به محرک جلو بودن و گیربکس دستی که باعث این اختلاف برای سیویک بود، عملکرد نسبتا متناسبی رو ارائه کرد، رقابتشون توی پیست جذابتره

    موافقم 19
    مخالفم 3
  5. Mehvar

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه دو سه تا درگ اضافه میزد این شمشیییییرررر سامورایی احتمال در رفتن محور عقب رو داشت

    موافقم 7
    مخالفم 28
  6. S

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (180 ديدگاه)

    بنز هر جا باشه حرف اول میزنه مثل همین رقابت دقیقا 👌❤️

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. phonix

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      تقویت بود

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        داش تو مقاله کلمه تقویت ندیدم

        موافقم 8
        مخالفم 0
  7. ❤BMW❤

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    سلطان بیمر

    موافقم 6
    مخالفم 9
  8. وی

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (339 ديدگاه)

    ولی هیچ کدوم اینا حس یه هوندا سیویک ek تیون شده با بک فایرو بهم نمیده

    موافقم 9
    مخالفم 6
  9. محمدهادی

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    واقعا ب ام و در نسل جدید هلچبک پرفورمنس خود یک تخریب همه جانبه انجام داده!
    اون ویژگی های آتشین نسل های قبلی کجا،این چهره اقتصادی و بدون ویژگی های جذاب کجا
    اصن تنها برگ برنده ی همیشگی سری یک هاچبک نسبت به رقبا محور محرک عقب بودنش بود،این چه خیانتی بود به این ماشین کردن
    رسما ماشینو کردن یک ام پی وی محور جلوی اقتصادی!
    آخخخخ خداااا…
    انتخابم قطعا گلف همیشه قهرمان🔥

    موافقم 6
    مخالفم 2
  10. محمدهادی

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    راستی نکته سوال برانگیزی که اینجا وجود داره اینکه
    حالا که هدف نبرد هاچ بک های داغ بوده تو این کلیپ،خب چرا بالاترین نسخه های آلمانی هارو نیاوردن پای کار؟!
    A45
    RS3
    علت مشخصه،بیشتر زیر ضربه نرفتن هوندا سیویک نازنین
    هوندا جان خسیسیت اومد یه ۱۰۰ تا اسب دیگه بذاری رو سیویک جدید؟برای تو کاری داشت این؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. phonix

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      قیمتش زیاد میشد
      هدفش درگ نیست هدفش پیسته که ظاهرا خوب هم عمل کرده
      ماجرای سیویک و گلف از بقیه جداس
      بنز و بیمر و ائودی هرچقدر کار کنن مثل اون دوتا نمیشن
      حقیقتا هم خیلی بد دنده داد خود واتسون بهتر دنده دستی کار میکنه تا این راننده حرفه ای

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. hssn

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (475 ديدگاه)

      A45 و RS3 جز hyper hatch ها محسوب میشن ولی اینا hot hatch هستن که یه پله پایینتر از RS3 و A45 و کلا کلاس hyper hatch قرار میگیرن

      موافقم 6
      مخالفم 1
  11. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    جانم بنز

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام
    لطفا اگه امکان داره زیر نویس هم بزارید ممنون میشیم

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا