هوندا مغز رانندگان را برای توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر اسکن می‌کند!

سه‌شنبه 9 آذر 1400 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Honda-1
هوندا با توسعه تکنولوژی ایمنی پیشرفته خود مسیر آتی پیش رو را ترسیم کرد. این تکنولوژی با نیم‌نگاهی به کاهش قابل‌توجه تلفات خودرویی تا سال 2030 و...
تبلیغات

هوندا با توسعه تکنولوژی ایمنی پیشرفته خود مسیر آتی پیش رو را ترسیم کرد. این تکنولوژی با نیم‌نگاهی به کاهش قابل‌توجه تلفات خودرویی تا سال 2030 و البته به حداقل رساندن و صفر کردن آن طراحی شده است. اولین قدم در این راه توسعه هوش مصنوعی‌ای است که برای پایش جاده و راننده طراحی شده است. به منظور درک دلایل خطاهای انسانی هوندا از تکنولوژی fMRI برای مطالعه مغز رانندگان و تحلیل رفتارهای مخاطره‌آمیز استفاده می‌کند. هوندا با این کار تکنولوژی هوشمند کمک‌راننده‌ای را توسعه داده که از سیستم‌های پیشرفته ADAS، حسگرها و دوربین‌ها برای بررسی راننده و جاده استفاده می‌کند. این تکنولوژی سپس به دنبال تشخیص ریسک‌های رانندگی و تخمین رفتار رانندگی بهینه می‌باشد. از اینجا به بعد است که کمک‌های مناسب با هر راننده و شرایط ترافیکی ارائه می‌شود.

این خودروساز ژاپنی همچنین در حال برنامه‌ریزی برای توسعه تکنولوژی‌ای به منظور ارائه نسل بعدی سیستم ADAS است تا بتواند توجه راننده از دریفت کردن را منحرف کرده و تأخیرهای تصمیم‌گیری را حذف نماید. این برند همچنین امیدوار است از کنترل‌های کمربند ایمنی و سیستم صوتی سه‌بعدی برای نمایش ریسک‌های جاده به راننده‌ها استفاده کرده و با ایجاد لرزش‌هایی در صندلی‌ها و بازخوردهای متنوع هشدار خواب‌آلودگی و عدم هوشیاری را به راننده بدهد.

هوندا می‌گوید روی توسعه تکنولوژی‌های موردبحث در نیمه اول دهه جاری میلادی تمرکز خواهد کرد و سپس در نیمه دوم دهه آن‌ها را بکار خواهد برد. این شرکت امیدوار است از تکنولوژی‌های موردبحث برای کاهش خطای انسانی در رانندگی استفاده کند. خطای انسانی دلیل 90 درصد تصادفات ترافیکی در کشورهای پیشرفته می‌باشد.

ژاپنی‌ها همچنین به منظور درک بهتر شرایط جاده روی تکنولوژی‌های V2X نیز سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این تکنولوژی‌ها با استفاده از شبکه‌های ارتباطی خودروها را به دیگر کاربران جاده وصل می‌کنند. با استفاده از اطلاعات دوربین‌های جاده‌ای و دوربین سایر خودروها می‌توان داده‌ها را به رانندگان منتقل کرد. این خودروساز می‌خواهد از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی رفتارهای کاربران جاده در ریسک بالای برخورد استفاده کرده و اقداماتی برای پشتیبانی از رانندگان با اطلاعات به‌روز انجام دهد تا ریسک چنین خطراتی کاهش یابد. هوندا پیش‌بینی می‌کند این تکنولوژی تا دهه آتی میلادی در دنیای واقعی بکار نخواهد رفت اما خب ژاپنی‌ها چند سال آتی را صرف توسعه تکنولوژی‌های موردبحث کرده و به دنبال تسریع استفاده از آن در صنعت خودرو خواهند بود.

کیجی اوتسو رئیس بخش تحقیق و توسعه هوندا می‌گوید:

هوندا به دنبال حذف کامل ریسک‌های حمل‌ونقل بوده و ایمنی و اطمینان خاطر را به عنوان یک ارزش جدید برای همه کاربران جاده در نظر خواهد گرفت. ما برای تجسم یک جامعه بدون تصادف که در آن تمامی کاربران از یکدیگر مراقبت می‌کنند، خلاقیت‌های صنعتی خود را تسریع خواهیم بخشید
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.