رانندگی با هیوندای پالیسید 2023؛ پویا، ارزشمند، مجهز

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
hyundai-palisade-xrt-5
هیوندای پالیسید فیس‌لیفت مدل 2023 ویژگی‌های جذاب قبل مثل پویایی رانندگی، تجهیزات فراوان و قیمت مناسب را با طراحی تازه‌تری ارائه می‌کند.
تبلیغات

همان‌طور که سال‌ها پیش مینی‌ون‌ها به‌عنوان خودروهای خانوادگی جدید استیشن‌ها را به حاشیه راندند، حالا کراس‌اوورهای سه ردیفه مینی‌ون‌ها را کنار زده‌اند. هیوندای پالیسید از زمان معرفی در سال 2020 به همراه پسرعموی خود، کیا تلوراید، با ترکیبی از ارزش عالی در برابر قیمت، کابین لوکس و مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی، جزء محبوب‌ترین گزینه‌های این سگمنت بوده است. برای مدل 2023 هیوندای اقدام به فیس‌لیفت این خودرو کرده و به تجهیزات آن افزوده است.

پالیسید جدید در اولین رانندگی ما خود را کراس‌اووری راحت و پویا نشان داد که حتی می‌تواند در صورت لزوم از پس آفرودهای ساده هم برآید. با رانندگی در جاده‌های کارولینای شمالی، دریافتیم که پالیسید همان شریک دوست‌داشتنی و راحت سال 2020 است زیرا به‌روزرسانی‌های فیس‌لیفت مدل 2023 روی طراحی بیرونی و ویژگی‌های داخلی تمرکز داشته و قسمت‌های فنی تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. اینکه جلوپنجرهٔ زره مانند جدید و چراغ‌های جلوی LED بومرنگ شکل پالیسید مدل 2023 جذاب هستند یا نه موضوعی سلیقه‌ای است اما ظاهر این کراس‌اوور کره‌ای قطعاً چشم‌نوازتر از نسخهٔ قبلی شده است.

کپی لینک

قوای محرکهٔ آشنا

مثل قبل، زیر کاپوت پالیسید یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی با 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. این ماشین هنوز هم به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است ولی هردو نمونهٔ آزمایشی ما که از تیپ پرچم‌دار کالیگرافی و تیپ آفرودی XRT بودند، از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌بردند.

موتور V6 برای خودرویی با این اندازه کاملاً کافی است و پالیسید در ترافیک‌های شهری هرگز احساس تنبلی ندارد. این کراس‌اوور بزرگ کره‌ای در آزمایش ما ظرف 6.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید و به لطف لاستیک‌های هانکوک، چسبندگی جانبی 0.84 جی را ثبت کرد. بالا رفتن از یک شیب نسبتاً تند گاهی اوقات می‌تواند گیربکس را گیج کند که موجب می‌شود به جستجوی دندهٔ مناسب بپردازد و اشتباه کند اما در رانندگی‌های شهری گیربکس به نرمی دنده‌ها را تعویض می‌کند.

تخته کردن پدال گاز نیز می‌تواند گیربکس را غافلگیر کند اما با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت، تعویض دنده‌ها تهاجمی‌تر انجام می‌شود. پالیسید همچنین به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان هم مجهز است اما فکر نکنید این پدال‌ها می‌توانند این کراس‌اوور بزرگ را خودروی جذابی تبدیل کنند و تعویض دنده از این طریق پالیسید را خیلی سریع‌تر نخواهد کرد. فرمان خودرو دقیق بوده و وزن مناسبی دارد که قرار دادن خودرو در حالت اسپرت وزن آن را افزایش می‌دهد اما هنوز هم بازخوردی ندارد.

پالیسید سواری نسبتاً نرمی دارد و هرچند می‌تواند روی آسفالت‌های خراب کمی خشک احساس شود اما بادی‌رول برای خودرویی با این اندازه به‌خوبی کنترل می‌شود. ترمزها نیز هرچند فاقد احساس هستند اما قدرت کافی دارند که این کراس‌اوور 2 تنی را از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت در 49 متر متوقف کنند. هیوندای در پالیسید مدل 2023 عایق‌های صدا را افزایش داده است اما هنوز هم در کابین صدای باد نسبتاً زیادی به گوش می‌رسد به‌گونه‌ای که در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت 69 دسی‌بل را ثبت کردیم.

هرچند پالیسید بیشتر برای پیمودن مسیر خانه تا مدرسه استفاده می‌شود اما هیوندای قصد داشته جنبه‌های ماجراجویانهٔ این کراس‌اوور را هم نشان دهد. بدین منظور، نسخهٔ جدید XRT ارائه شده که هرچند هیچ ارتقاء فنی را تجربه نکرده اما در ظاهر حال هوای ماجراجویانه به خود گرفته است. در یک مسیر آفرودی ملایم، پالیسید با عبور از روی گودال‌های گل‌آلود و شیارهای عمیق، ثابت کرد که در خارج جاده هم به‌طور شگفت‌آوری یک همراه توانمند خواهد بود. این ماشین برآمدگی‌های کوچک را به‌خوبی جذب می‌کرد و دوربین‌های جلو و عقب هم از برخورد با سنگ‌ها و درختان جلوگیری کردند. بااین‌حال، لاستیک‌های مخصوص آسفالت برای دستیابی به چسبندگی در گل‌ولای تلاش می‌کردند درحالی‌که ارتفاع پایین و فلاپ زیر سپر جلو نیز فاصلهٔ خودرو از زمین را محدود کرده‌اند. به همین دلیل، توصیه نمی‌کنیم آفرود با پالیسید را فراتر از چند مسیر خاکی ادامه دهید.

کپی لینک

کابین لوکس

پالیسید در داخل مثل قبل خودروی دلپذیری است. هیوندای در تیپ پرچم‌دار کالیگرافی که با قیمت پایهٔ 50 هزار دلار ارائه می‌شود، کابین مجللی را با قیمتی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند. داخل کالیگرافی مملو از متریال نرم مثل چرم ناپا است که صندلی‌های بسیار راحت خودرو را پوشانده‌اند. صندلی رانندهٔ جدیدی بنام Ergo Motion که برای مدل 2023 ارائه شده است، در راندگی‌های طولانی به‌طور خودکار بدن راننده را ماساژ می‌دهد تا به کاهش خستگی کمک کند. هنگام درگیر کردن حالت رانندگی اسپرت نیز صندلی در قسمت اطراف بدن سفت‌تر می‌شود تا هنگام حرکت در جاده‌های پرپیچ‌وخم بهتر بدن را در بربگیرد.

پالیسید حالا به‌صورت استاندارد با یک نمایشگر لمسی 12 اینچی ارائه می‌شود که گرافیک واضح و مدرنی دارد و در به‌روزرسانی اخیر چند ویژگی جدید به آن افزوده شده است. دو ردیف اول صندلی‌ها به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و مثل رنجروور جدید، برای صندلی‌های ردیف سوم هم گرم‌کن قابل سفارش است. پالیسید اولین محصول هیوندای است که وای فای هات اسپات را ارائه می‌کند و از آخرین نسخهٔ سوئیچ دیجیتالی هیوندای بهره می‌برد که امکان قفل یا باز کردن درها و همین‌طور روشن کردن موتور از طریق اپل واچ، گوشی آیفون یا سامسونگ گلکسی را فراهم می‌کند.

چهار پورت USB-C و یک پورت USB-A به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و یک پد شارژر بی‌سیم و پورت‌های USB برای ردیف سوم هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند. همچنین هیوندای حالا ایربگ‌های جانبی ردیف دوم و آینهٔ دید عقب دیجیتالی (فقط در تیپ کالیگرافی) را هم به این کراس‌اوور بزرگ اضافه کرده است. برای نسخه‌های چهارچرخ محرک نیز یک حالت یدک کشی جدید تدارک دیده شده هرچند که ظرفیت یدک کشی همچنان 2270 کیلوگرم باقی‌مانده است. با همهٔ این ویژگی‌های جدید که بسیاری از آن‌ها در تیپ‌های ارزان‌تر هم ارائه می‌شوند، پالیسید مدل 2023 همچنان خودرویی با دینامیک رانندگی مناسب و ارزش بالا در برابر قیمت است که حالا با طراحی تازه‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

کپی لینک

مشخصات فنی

Hyundai Palisade 2023

پیشرانه

3.8 لیتری V6

قدرت

291 اسب بخار

گشتاور

355 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

6.4 ثانیه

مسافت 400 متر

14.8 ثانیه

توقف از 110

49.1 متر

شتاب جانبی

0.84 جی

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

11.2 لیتر ترکیبی

طول

4,996 میلی‌متر

عرض

1,976 میلی‌متر

ارتفاع

1,750 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,900 میلی‌متر

وزن

2006 کیلوگرم

حجم صندوق بار

510 لیتر

ظرفیت سرنشین

7 نفر

قیمت پایه

38,785 دلار

قیمت تست‌شده

44,300 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.