عملکرد تحسین‌برانگیز هیوندای توسان در تست گوزن

شنبه 13 اسفند 1401 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
hyundai-tucson-phev-moose-test (1)
هیوندای توسان پلاگین هیبرید با وزن 1921 کیلوگرمی خود خودروی سبک‌وزنی محسوب نمی‌شود اما در تست ایمنی گوزن عملکرد جالبی را نشان داده است.
تبلیغات

وزن بالای توسان پلاگین هیبرید نباید موجب تعجب شود چراکه کراس اوور کامپکت کره‌ای‌ها از پیشرانه درون‌سوز، پیشرانه برقی و باتری استفاده می‌کند و مجموعه قوای محرکه آن وزن بالایی را به خودرو تحمیل می‌کنند؛ اما آیا این موضوع باعث تأثیر منفی روی رفتار توسان در جاده می‌شود؟ قطعاً این‌طور است چراکه کسی نمی‌تواند فیزیک را شکست دهد اما واقعیت آن است که توسان پلاگین هیبرید در تست گوزن بسیار بهتر از انتظارات ما عمل می‌کند.

پیش از آنکه به نتایج تست گوزن خودروی موردبحث بپردازیم نگاهی کوتاه به آمار و ارقام خواهیم داشت. اگرچه هیوندای توسان پلاگین هیبرید خودروی سنگین‌وزنی است اما با شعاع حرکتی 53 کیلومتری در حالت برقی که به مدد باتری 13.8 کیلووات ساعتی حاصل می‌شود راندمان بالایی دارد. پیشرانه 1.6 لیتری توربو و واحد برقی در مجموع 261 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند و آن را از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها می‌فرستند.

این قدبلند خانوادگی در زمان تست عملکرد بسیار خوبی را در عبور از مخروط‌ها به نمایش می‌گذارد. بالاترین سرعت ورودی به مسیر 74 کیلومتر در ساعت بوده که اگرچه جزو بهترین‌ها نیست (کیا نیرو سرعت 81 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است) اما سرعت 64 کیلومتر در ساعت ثبت شده در میانه مسیر احساس‌برانگیز جلوه می‌کند. راننده خودرو می‌گوید سیستم پایداری الکترونیکی توسان عملکرد نرمی دارد و به شاسی‌بلند هیوندای اجازه دست‌یابی به سرعت بالاتر را می‌دهد. در کل تیم تست km77 تحت تأثیر خودروی یاد شده قرار گرفته‌اند و می‌گویند واکنش‌های ناگهانی و عصبی در توسان وجود ندارد. این خودرو در تست اسلالوم نیز بر عملکرد خوب خود صحه می‌گذارد و سرعت آن بالاتر از خودروهای اسپرت‌تری همچون بی ام و i4 با مرکز ثقل بسیار پایین‌تر نسبت به توسان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.