هیوندای

فناوری اختصاصی هیوندای با حالت سواری خرچنگ ثبت اختراع شد

هیوندای اخیراً یک حق اختراع جدید را در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا به ثبت رسانده است که شامل سیستم فرمان پذیری مستقل چهار چرخ خواهد بود. این سیستم با نام “روش و سیستم کنترل برای حالت چرخش فرمان مستقل چهار چرخ” شناخته می‌شود. سیستم موردبحث که ما را به یاد ویژگی حالت سواری خرچنگ جی ام سی هامر می‌اندازد به خودرو اجازه خواهد داد تا در جهات مختلف حرکات بهتری داشته باشد. این سیستم همچنین باعث حرکت جانبی کامل خودرو می‌شود و حتی در همان موقعیت باعث دور زدن خودرو خواهد شد.

صفحه ۲۱ این پتنت درباره چگونگی کارکرد سیستم بحث می‌کند و ما فعلاً خیلی وارد جزئیات آن نمی‌شویم. آنچه جلب‌توجه می‌کند حرکت جانبی و چرخش در موقعیت است که در سیستم فرمان پذیری چهار چرخ هامر الکتریکی آن‌ها را نمی‌بینیم. هیوندای می‌گوید چرخش در موقعیت به خودرو اجازه خواهد داد چرخش U در فضاهای تنگ داشته باشد. در برخی موارد جهت چرخش می‌تواند خارج از مرکز باشد. البته این پتنت درباره استفاده از فرمان مستقل چهار چرخ در خودروهای مدرن نیز صحبت می‌کند که شامل سیستم‌های فرمان موازی و عمود است که هدف آن‌ها بهبود هندلینگ خودرو در سرعت‌های کم و زیاد است.

حالت‌های سواری این سیستم توسط ECU کنترل می‌شوند و البته می‌توان با مکانیسم‌هایی آن را با شیفتر دنده هماهنگ کرد. این سیستم همچنین از حسگرهای رمان برای تشخیص جهت حرکت استفاده می‌کند. هیوندای فعلاً استفاده از این تکنولوژی در محصولات خود و کیا را تائید نکرده است و شاید حتی وارد خط تولید نیز نشود اما خودروهای مدرن آتی با چنین تکنولوژی‌هایی عرضه خواهند شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    و اسکی از ورزش های مورد علاقه ی ایشان از ابتدا تا کنون بود .

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲۳
    1. حامد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (695 ديدگاه)

      کره ای ها همیشه در کنار اسکی رفتن صاحب سبک هم بودن
      همین گوشی های فعلی با این اندازه اولین بار گلکسی نوت ۱ شروع کرد چیزی که تمام دنیا مسخرش کردن از جمله اپل امریکا ولی الان تموم گوشی های دنیا به اون اندازه تولید میشن که سامسونگ کره آغازگرش بود

      و هیچوقت کره جنوبی رو در کنار چینی هایی نیاریم که فقط ۱۰۰ درصد اسکی رفتن

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۰
      1. کیان

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (872 ديدگاه)

        دوست عزیز در رابطه با نوت و فبلت و … عارضم به حضورتون نوت تو سال ۲۰۱۱ اومد خیلی قبلتر از او ن اچ تی سی و نوکیا و دل فبلت عرضه کرده بودن از اندازه بین ۵ تا ۷ اینچ همراه با قلم و …

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۳
        1. Carlover

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (52 ديدگاه)

          کیان جون بحث بین بزرگان صنعت موبایل هست که فکر همه میره سمت اپل و سامسونگ،سامورایی های جاپن تو این بازار توان و نقشی ندارن که تو اومدی! بزار امریکایی فن ها بیان نظر بدن نه تو
          موقعی هم که سامسونگ نوت١ رو داد اندازش ۵/٣ اینچ بود،بزرگترین گوشی اچ تی سی اون موقع ۴/٧ بود،بقیه برند ها کوچیکتر هم بودن،در هر حال که فعلا جایگاه سامسونگ مشخصه،اچ تی سی و نوکیا هم همینطور!!!

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۱
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (6903 ديدگاه)

          خودِ سامسونگ هم هنگ میکنه از برخی ازین کامنت‌ها…

          اصلاً کاری هم به هیوندای ندارم و اتفاقاً دَمِشان گرم اگر این ایده را تجاری سازی کنند و مطمئناً تحول ایجاد میکنند ، ولی فکر کنم این موضوع با برقی شدن تمامیه خودروها شدنی باشه و نه سوخت فسیلی !

          موافقم ۵
          مخالفم ۹
        3. شهاب

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (58 ديدگاه)

          نمیدونم چه سِریِه !!! چه رازیه !!! که هر جا خبر از هیونداییست نوید و کیان اولین نفر مشتاقانه حاضر هستن 😂😂 مثل ماموران گشتاپو آلمان نازی 😂😂 انقدر حرص نخورین چون آخرش یه بلایی بسر قلبهاتون میارین

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
        4. Clean energy (صیانت!)

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          کجان اونا
          عه فروششون جز آدر حساب میشه
          اوکیه

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    2. Carlover

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      تو چرا از اسکی بقیه حرص میخوری؟😂میتونن
      با همین اسکی فروش و جوایزشون از اکثر برندهای کشور مورد علاقت بیشتره😂

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۸
    3. آرم@ن

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      وی فشار را همیشه نمایش میدهد

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۶
    4. seyedjavad.mercedesbenz

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (354 ديدگاه)

      طرفدار کره ای ها نیستم ولی من به این نمیگم کپی ، بهش میگم تکامل ، طبیعتا یه تکنولوژی توسط شرکتی ابداع میشه و بعد توسط خود شرکت یا شرکت های دیگه ارتقا پیدا میکنه ، تمام تکنولوژی ها همین شکلی کامل میشن و تکامل پیدا میکنن ، اما اگر کسی همون ویژگی یا تکنولوژی رو بدون هیچ تغییر یا نو آوری استفاده و عرضه کنه مثل چینی ها اونوقت میشه کپی

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۴
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (6903 ديدگاه)

        طرفدار کره‌ای‌ها نیستید اما مطمئناً معنی کپی و اسکی را نمیدانید ؟!!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۶
        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (354 ديدگاه)

          ترجیح میدم کسی اینو بهم گوشزد کنه که در این بحث بیطرف باشه

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
  2. meysam

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2852 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    از وقتی بوستون داینامیکس رو خریده، از این پتنتها زیاد از هیوندای دیده میشه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  3. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    خوراک ماشین های خودرانه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  4. [email protected]!n

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2122 ديدگاه)

    این سیستم باعث پیچیدگی بسیار زیاد سیستم های محور، دیفرانسیل، تعلیق، فرمون و ….میشه که قطعا هزینه ساخت هم بالا می بره. کرب واک هامر خودش از عوامل افزایش وزن و پیچیدگی ماشین هست و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره اصلا مشخص نیست در صورت خرابی به چه بخش های دیگه آسیب می زنه. فکر نمی کنم این مدل پتنت های فضایی که توجیه اقتصادی و مهندسی ندارن به تولید برسن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
    1. seyedjavad.mercedesbenz

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (354 ديدگاه)

      آقا رامین اگر یک فرمون جدا برای چرخ های عقب گذاشته بشه به نظرم از پیچیدگی ساختاری کم میشه اینطور نیست ؟ بعد اون فرمون به صورت خودکار پس انجام فرایند به حالت اول برگرده و قفل شه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. [email protected]!n

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2122 ديدگاه)

        میشه اینکارو کرد اما فضایی برای جایگذاری سیستم فرمون وجود نداره یا خیلی کمه شاید رو ماشین های الکتریکی راحت تر بشه اما تو کلیت ماجرا تاثیر آنچنانی نداره اضافه شدن قطعات جدید یعنی هزینه و مهندسی بیشتر.

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  5. Jdm باز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (858 ديدگاه)

    خیلی طرح حالبیه اگه واقعا استفاده بشه کاربردی خواهد بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
    1. datsun

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2373 ديدگاه)

      طرح جالبیه ولی یه سیستم فرمان و تعلیق خیلی پیچیده ای نیاز داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    جیپ سالها پیش یه کانسپت عرضه کرد که دوتا انجین داشت یکی جلو یکی عقب ۴ دیفرانسیل داشت و میتکنست دور خودش بچرخه مثل فر فره.پدال یه مطلب چاق از جیپ مورد نظر کار خیلی جذابه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا