سوپرکار پیشرانه وسط هیوندای برای بخش N، پاسخ ناکام کره‌ای‌ها به هوندا NSX!

یک‌شنبه 3 مهر 1401 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
hyundai-n-vision-74-concept-12
آلبرت بیرمن مدیر اسبق بخش N هیوندای اعلام کرد این خودروساز کره‌ای در حال توسعه یک سوپرکار پیشرانه وسط برای قرارگیری در بالاترین جایگاه بین محصولات...
تبلیغات

آلبرت بیرمن مدیر اسبق بخش N هیوندای اعلام کرد این خودروساز کره‌ای در حال توسعه یک سوپرکار پیشرانه وسط برای قرارگیری در بالاترین جایگاه بین محصولات بوده است. پس از معرفی کانسپت هیوندای N ویژن 74 و صدور مجوز برای تست آن توسط تاپ گیر، بیرمن اظهار داشت سوپرکاری که این برند در نظر داشت می‌توانست محصولی بسیار خاص باشد.

او می‌گوید:

ما در حال کار روی سوپرکار بخش N بودیم.

بیرمن خاطرنشان می‌سازد این خودرو از شاسی فیبر کربنی و طراحی پیشرانه وسط برخوردار بود و می‌توانست به عنوان پاسخ هیوندای به هوندا NSX تلقی شود. این مدیر باتجربه می‌افزاید:

ما برنامه‌هایی برای نصب یک پیشرانه بنزینی با یا بدون دستیار هیبریدی داشتیم و حتی درصورتی‌که چراغ سبز دریافت می‌شد احتمال استفاده از قوای محرکه هیدروژنی سلول سوختی نیز وجود داشت.

هیوندای نامی برای این سوپرکار پیشرانه وسط انتخاب نکرد و از نام ساده "خودروی رئیس" برای آن استفاده کرد. اگرچه به نظر می‌رسد این خودرو از تمامی معیارهای لازم برای موفقیت برخوردار بود اما بیرمن می‌گوید مدیران هیوندای تصمیم گرفتند این خودرو تولید نشود. او می‌گوید:

مشکل ما وجود خودرویی بود که قیمتی بالاتر از 150 هزار دلار داشت و در آن زمان تصور می‌شد هیوندای نمی‌تواند چنین قیمتی داشته باشد.

اگرچه شنیدن این خبر ناامید کننده است اما بیرمن تصریح می‌کند هیوندای احتمالاً تصمیم درستی در تأسیس برند پرفورمنس N و تولید محصولات ارزان‌تر و در دسترس تر همچون i20 N، i30 N و کنا N گرفته است. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، نکته جالب اینکه این اولین باری نیست که بیرمن یک خودروساز را به تولید یک سوپرکار جدید ترغیب می‌کند. او در زمان سکان‌داری بخش M بی ام و نیز به طراحی سوپرکاری پیشرانه وسط برای باواریا کمک کرده بود اما هیئت‌مدیره بی ام و اعلام کردند تنها فقط یک خودروی پیشرانه وسط می‌تواند توسط این برند تولید شود و آن‌هم i8 هیبرید بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.