هیوندای

سوپرکار پیشرانه وسط هیوندای برای بخش N، پاسخ ناکام کره‌ای‌ها به هوندا NSX!

آلبرت بیرمن مدیر اسبق بخش N هیوندای اعلام کرد این خودروساز کره‌ای در حال توسعه یک سوپرکار پیشرانه وسط برای قرارگیری در بالاترین جایگاه بین محصولات بوده است. پس از معرفی کانسپت هیوندای N ویژن ۷۴ و صدور مجوز برای تست آن توسط تاپ گیر، بیرمن اظهار داشت سوپرکاری که این برند در نظر داشت می‌توانست محصولی بسیار خاص باشد.

او می‌گوید:

ما در حال کار روی سوپرکار بخش N بودیم.

بیرمن خاطرنشان می‌سازد این خودرو از شاسی فیبر کربنی و طراحی پیشرانه وسط برخوردار بود و می‌توانست به عنوان پاسخ هیوندای به هوندا NSX تلقی شود. این مدیر باتجربه می‌افزاید:

ما برنامه‌هایی برای نصب یک پیشرانه بنزینی با یا بدون دستیار هیبریدی داشتیم و حتی درصورتی‌که چراغ سبز دریافت می‌شد احتمال استفاده از قوای محرکه هیدروژنی سلول سوختی نیز وجود داشت.

هیوندای نامی برای این سوپرکار پیشرانه وسط انتخاب نکرد و از نام ساده “خودروی رئیس” برای آن استفاده کرد. اگرچه به نظر می‌رسد این خودرو از تمامی معیارهای لازم برای موفقیت برخوردار بود اما بیرمن می‌گوید مدیران هیوندای تصمیم گرفتند این خودرو تولید نشود. او می‌گوید:

مشکل ما وجود خودرویی بود که قیمتی بالاتر از ۱۵۰ هزار دلار داشت و در آن زمان تصور می‌شد هیوندای نمی‌تواند چنین قیمتی داشته باشد.

اگرچه شنیدن این خبر ناامید کننده است اما بیرمن تصریح می‌کند هیوندای احتمالاً تصمیم درستی در تأسیس برند پرفورمنس N و تولید محصولات ارزان‌تر و در دسترس تر همچون i20 N، i30 N و کنا N گرفته است. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، نکته جالب اینکه این اولین باری نیست که بیرمن یک خودروساز را به تولید یک سوپرکار جدید ترغیب می‌کند. او در زمان سکان‌داری بخش M بی ام و نیز به طراحی سوپرکاری پیشرانه وسط برای باواریا کمک کرده بود اما هیئت‌مدیره بی ام و اعلام کردند تنها فقط یک خودروی پیشرانه وسط می‌تواند توسط این برند تولید شود و آن‌هم i8 هیبرید بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    عجب شغل باحالی تولید سوپر کار

    موافقم 33
    مخالفم 1
  2. کرگدن باواریا

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    بهترین و موفق ترین سگمنت کره ایی ها همون کراس اوور هاش هست ، اسپورتیج، سورنتو سانتافه gdi … نسبت به قیمت اپشن های رفاهی خوبی دارن.
    به نظرم نباید پاشو فراتر از این بزاره چون بوی شکست سنگینی به مشامم میرسه !
    چه سوپر اسپورت ؛ ابر خودرو حتی افرود.

    موافقم 38
    مخالفم 12
    1. 4wheeled

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      اگه به حرف تو بود که الان کره ای ها برند لوکس تولید نمیکردن که تو تمام مقایسه ها و مجلات از رقبای ژاپنی بهتر باشن! مقایسه جی وی ٧٠ و ان ایکس یادته که 🤣
      زشته پشت اسم آلمانی قایم بشه! مگه میشه یکی حتی جرات نکنه بگه طرفدار چه برندیه!

      موافقم 15
      مخالفم 51
      1. کرگدن باواریا

        ۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (578 ديدگاه)

        من موندم چرا اسمت 4wd عه🙂 دیگه همه میدونن اون برچسب نوشته رو کره ایی ها پوچه ؛ خودمون کره ایی سوار میشیم ولی چه اشکالی داره از برند و سگمنتها ی مورد علاقم پروفایل بزارم ؟ من عاشق x6 ام !

        موافقم 24
        مخالفم 3
      2. پورشه❤️

        ۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        من یه آلمانی فن ‌.ژاپنی فن هستم حالم از هرچی کره آیه به هم میخوره
        ژاپن=لایک
        آلمان=لایک
        کره=دیس لایک

        موافقم 39
        مخالفم 2
    2. کیان

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      آخه همون کراس اوور ها هم همیشه دارن گل کاری میکنن !!!
      https://www.pedal.ir/kia/kia-sorento-sportage-recall-fire/

      بنظرم ماشین سازی و بذارن کنار برن تو کار تسلیحات و حریق بیشتر نتیجه میگیرن

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. holbay با کاربرات ۴ دهنه

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (635 ديدگاه)

      کرگدن باواریا باواریا فقط یه کرگدن داره اون هم کرگدن اسباب بازی پلاستیک خشک بی کیفیت بی م و هست

      موافقم 4
      مخالفم 19
  3. 4wheeled

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    خیلی حیف شد،طراحی خیلی جالبی داشت،واقعا خاص بود طراحیش،باید واس قیمتش هم یه کاری میکردن

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. بهراد

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اره واقعا. جدا ار بحث فنی و اینا ظاهرش جالب بود. یه ترکیبی از سنت و مدرنیته بود.

      موافقم 12
      مخالفم 6
    2. TML BN

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      به‌جز قیافه اگر میگرفت وضعیت هیوندای از این و به اون ور میشد

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. Alan.r

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    یه کپی کامل از DMC

    موافقم 31
    مخالفم 9
    1. Royal Driver UK 70

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      دقیقا خواستم بگم. دلورین بدبخت😂

      موافقم 21
      مخالفم 0
    2. M

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (189 ديدگاه)

      از دلورین کپی نشده
      این ماشین رو با الهام از hyundai pony ساختن که به نوعی اولین ماشین صادراتی هیوندایی بوده
      ولی هم دلورین و هم پونی رو ایتال دیزاین اسکچش رو زدن
      از لحاظ تاریخی هم این محصول هیوندایی در نوع خودش جالبه چون هیوندایی سال 1974 اقای Sir George Henry Turnbull رو از بریتیش لیلاند میاره به عنوان مدیر ارشد و این اقا چند نفر دیگه رو میاره در هیوندایی که بارز ترینشون John Crosthwaite بود که ریس بخش توسعه شاسی هیوندایی شد و قبل از اون هم مسول توسعه شاسسی های فرمول یک brm و لوتوس تو فرمول یک و ایندی 500.
      در 1977 قراردادش با هیوندایی تموم میشه و میاد ایران برای همکاری با ایرانخودرو جهت تولید پیکان (Rootes Arrow) در یک قرارداد 2 ساله
      دو نکته اینجا وجود داره
      اول اینکه کره ای ها زودتر از ما خودروسازی رو شروع کردن نه ما
      دوم اینکه پیشرفت کره ای ها در حدی بوده که الان پنجمین خودروساز جهان هسند سبد محصولات متنوع دارند قهرمان رالی جهانی میشن ماشین های اسپرت تولید میکنن در ژاپن آلمان آمریکا مرکز تحقیق و توسعه دارند
      و شاید همه اینها به خاطر مدیریت درست و به کار گرفتن سرآمد های خودروسازی در زیر برند های خودشون باشه
      Luc Donckerwolke, former design director of Volkswagen subsidiaries Bentley, Lamborghini and Audi, is chief creative officer
      Claudia Marquez, former senior director of sales operations at Infiniti, is chief operating officer of Genesis North America
      Markus Henne, former vice-president at Mercedes-Benz, is CEO of Genesis Motor
      Sang-Yup Lee, former designer of the Bentley Continental GT and C-6 Chevrolet Corvette, is head of design
      Filippo Perini, former Lamborghini head of design, is chief designer
      Albert Biermann, former head of the BMW M performance division, oversees tuning and performance as executive vice president of performance development and high performance vehicles
      Fayez Rahman, former development leader at BMW, is vice-president of architecture development
      Andrea Jensen, former designer at Škoda and Volkswagen, heads colour and trim.
      البته ما ایرانی ها تنها کاری که میتونیم بکنیم دادن نظرات متعصبانه هست بدون داشتن هیچ دانشی چونکه هر محصولی که الان تولید میشه تحت تاثیر world chain supply هست و چیزی تحت عنوان ماشین ژاپنی و کره ای وجود نداره
      و این واژه ژاپنی و ی موی تویوتا و … تو ایران هنوز خریدار داره و جای تعجب نداره چون 99 درصد ایرانی ها سوار ماشین هایی تحت عنوان ماشین ملی میشن(که طراحیش برای انگلستان , پلتفرم موتور و گیربکس فرانسوی و خط مونتاژش هم که برای کره هست)!
      در حالی که نه امریکا المان کره و ژاپن همچنین اسم هایی رو صنعت خودروسازی خودشون نمیذارن چون
      تیم فرمول یک مرسدس بنز در Northamptonshire هست
      موتور فرمول یک هوندا در بریکستول انگلستان تولید میشه. همین تایپ ار و nsx در اویاهو مراحل تحقیق و توسعه و مونتاژ خودش رو گذرونده
      ماشین لمانز و رالی تویوتا در لمان ساخته میشه
      فراری از تونل باد تویوتا در کلن المان استفاده میکنه
      ماشین های رالی و تورینگ هیوندایی در المان ساخته میشه
      ولی ما هنوز دنبال موی گندیده فلان خودروسازی و ی پپیچ فلان می ارزه به کل بهمان هستیم

      موافقم 11
      مخالفم 13
  5. ۹۱۱

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره اما…..‌

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. TML BN

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    ادعای ژاپنی ها رو درنیار برا من داش😂😂

    موافقم 28
    مخالفم 4
  7. Si

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    آخه کل شرکت هیوندا در حد یه لاستیک nsx افسانه ای هست؟

    موافقم 28
    مخالفم 14
    1. phonix

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      تو اون افسانه ای که اغاز گر نسل جدید سوپر اسپرت ها بود
      اونم با قیمت خیلی کمتر از حریف اصلیش یعنی پورشه 911
      چطور خودت رو ماشین باز میدونی وقتی هیچی درباره ژاپنی ها نمیدونی؟
      فن همه کشور های اطلاع های مناسبی درباره ژاپن المان و امریکا و ایتالیا و اینگلیس دارن کشور های صاحب سبک و افتخار در اتوموبیل سازی و موتور اسپرت
      ضمنا تو همونی هستی که خیلی تو یوتیوب دنبال درگ ریس هستی ؟
      https://youtu.be/C_BAr5B6Tc4
      تازه نسل جدید تایپ ار نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TML BN

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      ممد خداروشکر همشون در حال انقراض اند بذار دلشون به جی دی پاور خوش باشه😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. محسن

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      نه خب قطعا خیلی بیشتر از یک لاستیکش هست اما کل برند هوندا اندازه یک لاستیک النترا هم نیست

      Nsx هیچوقت افسانه نبود متاسفانه،همیشه حکم اینارو داشت که وقتی توی درگ ماشین کم میاوردن اینم میاوردن أضاف میکردن تهشم اخر شد همیشه

      موافقم 5
      مخالفم 31
  8. مهدی

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    ظاهرش فوق العاده بود

    موافقم 8
    مخالفم 12
  9. R@min

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1675 ديدگاه)

    کیا هیوندای نه موتور بنزینی مناسب نه توان و تجربه فنی و از همون اولم مشخص بود اتفاقی نمی افته.

    برای ساخت یه سوپراسپرت یا محصول پیست محور تجارب مسابقات موتوراسپرت خیلی تاثیرگذار و مهم هست.

    موافقم 25
    مخالفم 7
  10. PRPR

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    طراحی چراغای پیکسلی بنظرم زیاد جالب نیست چون ظاهر ماشینو شبیه طراحی های مفهومی نشون میده.

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Royal Driver UK 70

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      چراغای پیکسلیش اسکی هست. برو چراغای پیکسلیه دلورین هم ببین. نمای بغلشونم ببین. دیتیل هم نگاه کن.

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        کاملا شبیه dmc بدون تغییر خاصی

        موافقم 14
        مخالفم 2
  11. Payfast

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    چقد پررو، شما خودتونو پاره کنید شاید بتونید از میتسوبیشی لنسر اوو بهتر باشید

    موافقم 21
    مخالفم 20
    1. سامورايي

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      موافقم،معلومه که نمیتونن مثل میتسوبیشی باشن،خیلی حرفه که یک برندی این همه سال تولید داشته باشه بعد وضعیتش این باشه و برای سلامتی و سرگرمی ماشین تولید کنه.کیا هیوندا نصف میتسوبیشی قدمت دارن امسال چهارمین گروه تولید شدن از لحاظ فروش.جوایز اپتیما هم به تنهایی از کل تاریخ میتسوبیشی بیشتره
      سامورایی هم سامورایی های قدیم
      “خطر برخورد چرخ و تایر”

      موافقم 10
      مخالفم 25
      1. Amir

        ۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (272 ديدگاه)

        وقتی اسمتو کامنتتو با هم دیدم:/

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. Payfast

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          این فیکه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. TML BN

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      @opinion
      یک سوال دارم ازت لطفا جواب بده اون موقع که میتسوبیشی قهرمان رالی بود و البته هست شما کجا بودید؟؟؟؟
      داشتید آزرا های بنجلتون رو میفروختید البته میکرید تو پاچه مردم جهان سومی

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Opinion

        ۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        اون موقع رو لولو برد،از حال حرف بزن گذشته برای کسی اهمیت نداره الان کجای این صنعت هست؟الان با اختلاف زیر کره ای ها هست
        فقط تویی که وضعیتت از میتسوبیشی بدتره،اونا قبلا یه چیزی بودن که حالا همونم نیستن و حکم شوخی رو دارن توی این صنعت،اما تو قبلا هم وضعیتت همینقدر اسفناک بود،الکی هم عکس بنز رو نزار

        موافقم 0
        مخالفم 1
  12. Amir

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    من فن شرکت خاصی نیستم ولی انصافا هیوندای کارش درسته با قدمت کمش تونسته قد علم کنه جلو بقیه شرکتا حالا کاری ندارم که یه لاستیک هوندا به این می‌ارزه یا نه چون تولید نشده و نمیشه نظر داد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. بی خیال اسم

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    😂😂😂
    هوندا ان اس ایکس شوخی نیست
    هرچند جا داشت الانم عملکردش بهتره باشه با این همه پیچیدگی

    ولی بازم کره ای ها توان رقابت با سوپر اسپورت های ژاپنی رو ندارن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  14. BMW

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1213 ديدگاه)

    قیافه خوبی داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. MASOUD 0099

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    واقعاً هیوندای عالیه همه چیزش زیباست 👌

    موافقم 0
    مخالفم 4
  16. sina

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    باس یکی بهش میگفت داش اون کمپانی ای که NSX رو میسازه موتورسازی هست که داره قهرمان فرمول یک و موتور جی پی میشه، الکی نیست که.
    شما همون تو رده اقتصادی اینا رقابت کن که توش خوبی.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  17. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره، هم کلاسیک هم مدرن و برای همین اگه تولید می‌شد عالی می‌شد ولی حیف که وارد خط تولید نمیشه 😔😔😔😔

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    عجب ماشینینیه این خیلی خفنی عجب چیزیه خیلی خاصه ارزش این بیشتر از ای ام جی جی تی و کوروت هست آقا شاهین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 7
  19. صادق

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شبیه چلنجر است

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا