ایران خودرو

دومین محموله ایران‌خودرو تارا اتوماتیک به ارمنستان صادر شد

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از ارسال دومین محموله صادراتی ایران‌خودرو شامل خودرو تارا اتوماتیک به کشور ارمنستان خبر داد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، امیرعباس فرنودی، ضمن بیان این خبر گفت:

قراردادهای جدید ایران‌خودرو با نماینده جدید کشور ارمنستان در اسفندماه سال گذشته منعقد شد و بر اساس آن، محموله اول خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو شامل تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک اواخر شهریورماه سال جاری به این کشور ارسال شد.

وی با اشاره به برنامه همکاری ایران‌خودرو با کشور ارمنستان در زمینه صادرات محصولات متنوع به این کشور، گفت: اقدامات مربوط به قرارداد با این کشور به تازگی آغاز شده و برنامه توسعه بازار ارمنستان با سبد محصولات متنوع ایران‌خودرو را در دستور کار داریم. معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به این‌که بر اساس قراردادی که با کشور ارمنستان منعقد شده است، چندین دستگاه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو تا بهار سال آینده به این کشور ارسال خواهد شد، گفت: در حال حاضر این محصولات شامل تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک است.

وی با اشاره به این‌که در آینده محصولات جدیدتر گروه صنعتی ایران‌خودرو به این کشور صادر خواهد شد، بیان کرد:

برنامه گسترش شبکه خدمات پس از فروش نیز از برنامه‌ها و اهداف صادراتی ایران‌خودرو به این کشور به شمار می‌رود و این اقدام در راستای افزایش رضایت‌مندی مشتریان کشورهای مبدأ صادراتی در خصوص ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر ایران‌خودرو در نظر گرفته شده و در آینده علاوه بر کشور ارمنستان، شامل سایر کشورهای هدف صادراتی نیز خواهد شد.

فرنودی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای صادرات دو محصول ری‌را و TF۲۱ برای همه بازارهای صادراتی صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از صنعتی سازی و تجاری شدن و تولید انبوه، این محصولات نیز آماده صادرات خواهند شد. به گفته وی، در حال حاضر برای کشورهای عضو CIS شامل بازارهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، ترکمنستان و آذربایجان، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که در حال پیشبرد هستند و در صورت نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. A1

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    روی پلتفرم قدیمی یه شرکت دیگه یه ماشین تولید کردن دیگه خدا رو بنده نیستن فقط لطف کنید مهتابیای طرح آپکویی هم براشون بفرستید ملت آواره نشن اونجا

    موافقم 55
    مخالفم 11
    1. DoctoR

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      صادرات خودروساز دولتی به ما ربطی نداره مردم سوریه و لبنان باید از پول جدیدی که گیرشون میاد خوشحال باشن

      موافقم 50
      مخالفم 12
      1. ENER-G-FORCE

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        نکته‌ی جالب قضیه اینه که هم‌دانشگاهی لبنانی منم بهم میگه منابع کشور ما رو شما ایرانیا دارید می‌دزدید😂

        موافقم 24
        مخالفم 2
        1. حسین

          ۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          به این میگن قدرت رسانه!
          وگرنه شما سرچ کن ببین کدوم کشور ها بیشترین کمک را به لبنان میکنن!
          ایران آخر لیسته

          موافقم 14
          مخالفم 4
  2. Zonda R

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    صادرات محصولات شما چه فایده ای برای ما داره؟
    دقیقا صرفه اقتصادیش و مزایاش برای شرکتی با سیستم فشل اقتصادی چیه؟

    موافقم 48
    مخالفم 6
    1. نوید AJ

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اینا هر کاری بتونن بکنن که تراز تجاری مثبت بشه، به نفع مردم خواهد شد. تمام این سقوط ارزش ریال و تورم افسارگسیخته، از همین چاپ پول و تراز تجاری منفیه.

      موافقم 13
      مخالفم 45
      1. Hamid3x

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (397 ديدگاه)

        تروخدا یکم اقتصاد مطالعه کنید
        در زمان جنگ و تحریم اقتصادی و کمبود عرضه خودرو که عامل تورم و گرونی بازاره صادرات یعنی خودزنی و ضرر بیشتر

        درضمن بیشتر قطعات برقی و متعلقات موتور و بدنه این خودرو وارداتی و چینی هست
        که تو این تحریم تامین ارز وارداتیش خودش مشکل دیگه ای است،(قطعه سازهامون واقعا تو فشارن)
        صادرات و تراز تجاری مثبت رو. برای فریب عوام میگن، ولی در مجموع این مردم هستن که بدلیل کاهش عرضه باید تورم بیشتری تحمل کنند، تورم بیشترم در نهایت کاهش ارزش پول ملیه،

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. DoctoR

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اصلا اینکه میخوان توی کشوری که خود پژو نمایندگی داره فیس لیفت پژو رو بفروشن با عقل جور در میاد:)

      موافقم 46
      مخالفم 2
      1. matin

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (358 ديدگاه)

        صحیح

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. genius

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    روسیه و چین کم بودن حالا باید حق حساب رای ممتنع ارمنستان رو هم بپردازیم!!بعد من میشناسم یه بنده خدایی رو 10 بار تا حالا تارا اتو نوشته اسمش درنیومده

    موافقم 51
    مخالفم 17
  4. کرگدن باواریا

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (585 ديدگاه)

    اونا چقدر بیچارن😮

    موافقم 25
    مخالفم 5
  5. یوسف

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    اول اینکه ترکمنستان اصلا عضو C.I.S یا کشورهای مستقل مشترک المنافع نیست و هیچ وقت نبوده، فقط از سال 2005 همکار این سازمانه، با این سواد سیاسی و جغرافیایی ضعیف معلومه که هیچ راهبرد بازرگانی نمی تونید داشته باشید.
    بین کشورهای C.I.S ، روسیه و بلاروس شاید الان از سر ناچاری همکاری بکنن ولی مردم این کشورها به ویژه روسیه در سال های گذشته به سوار خودروهای مدرن شدن عادت کردن و به این راحتی به دنا و تارا راضی نمیشن.
    آذربایجان که وضع عمومیش با توجه به سوخت های فسیلی بهتر شده و جو رسانه ها و جامعه این کشور به شدت ضد ایرانی شده و بعیده مثل گذشته بتونن خوب بفروشن.
    ارمنستان با همه وضغ خرابی که داره باز مردم میتونن راحت خودروهای کارکرده تمیز وارد کنن و خودم شخصا چند سال پیش سوار یک نیسان تیانا خیلی تمیز شدم که راننده ش میگفت با هشت هزار دلار خریدتش. واردات خودروی کارکرده تو ارمنستان هیچ محدودیتی نداره حتی تا چند سال پیش هم فرمان راست تو خیابونا بود هم فرمون چپ! (البته این وضعیت تو افغانستان و آذربایجان هم دیده شده).
    از بقیه اعضا مولداوی که کلا روابطی با ایران نداره و بیشتر چسبیده به اتحادیه اروپا، میمونه آسیای میانه که اگر سیاست و برنامه درستی داشته باشن میشه روی بازار تاجیکستان، ازبکستان و حتی قزاقستان حساب باز کرد.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. Habib

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اونجا هم قرعه کشی می کنند؟

    موافقم 18
    مخالفم 6
  7. McLaren m6 gt

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    کسانی که نمی توانند نیاز داخل را تأمین کنند فقط برای اینکه این کمبود ماشین همچنان باقی باشه و بازار با قیمت های کذایی باشه چکار که دیگه نمی کنند (فقط انگار وظیفه دارند ما رو عذاب بدهند)

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      وقتی تحریم بانکی هستی باید جنس صادر کنی ، با پولش برای هزاران تا خودرو کامپیوتر وارد کنی!
      البته خودروسازی ما جای دفاع ندارن!!

      موافقم 1
      مخالفم 5
  8. Behnam1012

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (986 ديدگاه)

    وقتی نمیتونن نیاز بازار داخلی رو تامین کنن چطوری دارن صادرات میکنن و به فکر صادرات افتادن !؟ اگه از قبل تعهد داشتیم یک چیزی ولی در این شرایط بازار تصمیم به صادرات بگیری خیلی عجیبه !
    قطعا صرف اقتصادی هم نداره چون همین طوری قیمت خودروهای داخلی بالاست اگه قرار باشه ارزون تر بدن که چرا همین داخل نفروشن ، اگه قرار باشه به همین قیمت بدن پس هزینه های صادرات و تأمین قطعات یدکی رو چطوری میدن ، مگه چقدر سود داره واسشون !؟

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. یوسف

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (743 ديدگاه)

      پاسخ روشنه دوست عزیز ، توهمات و هزیان های سیاسی
      با همون منطق که 90 میلیون دلار هزینه شد تا یک کارخانه ایران خودرو در سنگال ساخته بشه در حالی که حتی برق لازم جهت فعالیت کارخانه رو نداشت.
      با همون منطق که سایپا و ایران خودرو دنبال تولید خودرو در سوریه و ونزوئلا رفتن و حتی زمانی برای بلاروس، مصر و عراق هم برنامه داشتن.
      اگر بخوایم منطق اقتصادی رو به کار بگیریم سرمایه گذاری در کشورهای بی ثبات و فاسد معنا نداره به ویژه وقتی که هزینه تولید در بیشتر این کشورها چند برابر ایران میشه و تولید در ایران مزیت رقابتی داره( به طور مثال هر هزار دیتار عراق 24000 تومانه! پس هزینه کارگری در عراق اصلا به صرفه نیست چون دستکم سه برابر هزینه کارگری در ایران درمیاد) اما اینا وقتی معنی داره که منطقی وجود داشته باشه، مدیران باسوادی وجود داشته باشن.

      موافقم 22
      مخالفم 1
  9. امیرحسین

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اقای احمد زاده سلام چرا توی برند خودروسازی امریکا هیچ چیزی سره جاش نیست بعضی برند ها چراغ جلوشون خط سفید هست صفحه نمایش امپرو کیلومتر تبلتیه بعد ماشین برقیه بعد قانون میزارن تو قانون اساسی ماشین امریکایی ممنوعه واسه منطقه ازاد ماشین برقی باید وارد بشه جدیدن هم نظر میدیم بعضیا رسمی صحبت میکنن حرف ادم رو تکرار میکنن ذهن ادم رو هم میخونن شما ی پستی گذاشتی کدوم برند مد نظرتونه که لوگوی جلوش روی کاپوت اون چیزی که تو ذهنم بود میخواستم بگم نگفته ی نفر اومد هم نظر گذاشت هم عکس پروفایلش کرد اصن معلوم نیست چی به چیه

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. شاهین

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام لطفا یه بار دیگه بفرمایید منظورتونو من متوجه نشدم 😑

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. امیرحسین

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (385 ديدگاه)

        بگذریم

        موافقم 2
        مخالفم 6
  10. Farimani

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کسی می‌دونه با چه قیمتی ؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. matin

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    کلا جمع کنید ببرید روسیه ما تارا نمیخوایم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. Hamid

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام. من پشت خودروی تارا نشستم. از سواری و رانندگی آن لذت نبردم. فکر نکنم مشتریان زیادی جذب آن شوند. مخصوصا در کشورهایی خارجی که مردمش برای خودروهای اقتصادی، مثل مردم ایران به گروگان گرفته نشده اند. متشکرم.

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا