ایران خودرو

پیکاپ ایران‌خودرو K137 در راه بازار… تارا وانت می‌شود!

محمدجواد نورایی: به دنبال توسعه محصولات جدید بر پایه پلت فرم ایرانیزه شده‌ی PF1 پژو سیتروئن، اخیراً شرکت ایران‌خودرو مذاکراتی را با یکی از شرکت‌های طراحی خارجی کلید زده تا به‌عنوان مشاور در طراحی یک وانت جدید بر پایه پلت فرم IKP1 (که همان نمونه بومی شده پلت فرم PF1 پژو محسوب می‌شود)، به ایران‌خودرو کمک کند.

platform

در برنامه‌ی توسعه‌ای این خودرو که فعلاً با نام فنی کی ۱۳۷ (K137) شناخته می‌شود، علاوه بر تغییرات در بدنه و استایل، بحث ارتقا موتور نیز مطرح شده و این پیکاپ احتمالاً چهار چرخ محرک خواهد بود.

با دیدگاه منفی مشتریان ایرانی نسبت به تبدیل خودروهای سواری ساخت داخل به وانت، به جهت اینکه این پیکاپ بر مبنای خودرو جدید ایران‌خودرو یعنی تارا است، احتمال از رونق افتادن بازار این سدان نیز مطرح است. به همین سبب، مدیران شرکت تصمیم دارند تا با اعمال بیشترین تغییرات در استایل محصول، تشابه ظاهری این خودرو با تارا را به حداقل ممکن برسانند.

پیش‌بینی می‌شود که این خودروی کار و تجاری تا اواخر سال آینده روانه بازار شده و جایگزین وانت آریسان شود.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    خوش چهره هست ولی متاسفانه خیلی از این کانسپت ها توسط ایران خودرو و سایپا (مخصوصا ایران خودرو) داده شدند ولی هیچوقت ساخته نشدند البته این یکم از کانسپت فرا تره ولی نمیدونم چرا دلم روشن نیست و خیلی هم شبیه وانت های فرانسویه خب بالاخره بر پایه پژو PF1 ساخته شده

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۶
    1. علی جردن

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      خیلی وقته دیگه بچه های ایران ظاهر پسند نیستن بچه های کشورمون دل رو زدن به صحرا و کویر جنگل باتلاق کوها براشون ظاهر اهمیت نداره اونا دنبال ماشین باکیفیت و فنی خوب ۴wd هستن براشون همسفر مطمئنی باشه ظاهر سلیقه ایی هست می شه کیت های افترمارکتی بخرن بندازن رو گلگیر و سپر کاپوت و چراغ اما فنی ماشین باید از کارخونه درست باشه متاسفانه خودروهای ایرانی ازین موضوع رنج می برن یه گیربکس اتوماتیک ندارن خودروهای تولید داخل مگه همه ی راننده هامون شوماخر هستن یا مگه داریم پورشه GT3 می خریم که گیربکس دنده ایی دارن خودروهای شهری تولید داخلمون💔

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  2. amir5-077

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خدا رحم کنه
    ایران فرقون داره بد می نوازه

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۴
    1. دکتر استاپ

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (201 ديدگاه)

      اگه بچه های مهدکودک گلها رو میذاشتیم بالای ایران فرغون توی این ۴۰ سال الان باید قول خودروسازی شده بود😐😐😐😐

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۴
    2. Reza Waffen SS

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3482 ديدگاه)

      حاجی پشمام

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
  3. As

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  4. حسین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    مردم برای خرید همین وانت هم صف می‌کشن.

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۴
  5. ممد ژانگولر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2610 ديدگاه)

    از اون مدلهاست که باهاش اگه ۱۰ تا گوسفند بار بزنی بعدش از دست اندازای خیابون رد بشی و برسی مقصد ۲ تا گوسفند بیشتر باقی نمونده و تمام معادلات ریاضی رو جابجا میکنه

    ولی خارج از شوخی طراحیش زیباست

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
  6. new RAMIN

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2271 ديدگاه)

    ((که همان نمونه بومی شده پلت فرم PF1 پژو محسوب می‌شود))
    تاجایی که من اطلاع دارم این پلتفرم از سن بیشتر کاربرای پدال بیشتره و اصلا قابلیت پیکاپ شدن نداره…اینا چطوری میخوان پیکاپ بسازن!؟

    .

    جالبه رندری که طراحی کردید اول تصویر برپایه پژو لندترک هست،جالبه اونم همکاری مشترک چانگان و پژو قبل از منحل شدن پژو سیتروئن_چانگان در سال ۲۰۱۹ بود(علت منحل شدن این جوینت ونچر،فروش وحشتناک پایین پژو و سیتروئن تو چین بود)

    درخصوص پژو لندترک باید بگم تنها تفاوتی که با چانگان کاسیان F70(بانام چانگان هانتر در بازارهای عربی و آمریکای جنوبی)داره جلوپنجره شون هست… همین… البته خودروی مشترکه چندان چیز عجیبی نیست(اگرهردوشون بیان ایران که نمیان همه میرن اون پژو هرو میخرن😂)

    یه چیز جالب درخصوص این ماشین مشترک اینه که توسعه شاسی ماشین در PSAدر اروپا و CHANGAN R&D USA(دیترویت) صورت گرفته و تولید ساختار شاسی در سومیک ژاپن صورت گرفته سیستم انتقال قدرت(۴WD)بورگوانر آلمان هست.چندین دستاورد و چند هزارتست روش صورت گرفته جوایز هم برده.جاش نیست جزئیاتش اینجا بگم چون یه عده هنگ میکنن و میان این زیر چرت پرت مینویس😐

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۹
    1. new RAMIN

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2271 ديدگاه)

      پلتفرم این پیکاپ ایرانخودرو نسخه بهبود یافته PF1هست… همون پلتفرمی که ۲۰۰۸ و ۳۰۱ و سیتروئن C3 و…دارن،که درخصوص آن سخنی نگوییم بهتر هست. اون کامنت رو نوشتم چون اول عکس پژو لندترک بود یاد هانتر افتادم گفتم ۲تاچیز بدونید بد نیست…البته چندتاچیز دیگه هم هست هرکی دوست داشت سرچ کنه ببینه

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    2. seyedjavad.mercedesbenz

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (402 ديدگاه)

      تاجایی که من اطلاع دارم این پلتفرم از سن بیشتر کاربرای پدال بیشتره و اصلا قابلیت پیکاپ شدن نداره…اینا چطوری میخوان پیکاپ بسازن!؟

      کاری نداره ، یه تارا بر میداری ، از ستون b تا صندوقو میبری ، بعدش با چنتا ورق گالوانیزه صاف کاریش میکنی

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
      1. FTB

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (739 ديدگاه)

        اصلا یه رگ طراحی مدرنیته رو نداره

        طراحی چینی و شلوغ و حال بهم زنه من جای طراحی بودم کاغذ اسکچ رو پاره میکردم

        بعد اون خط زیر ماشین که میرسه به جلو پنجره ر صاف میکردم چارغارو بر میداشتم یکی تقریبا تو مایه های فورد میزاشتم و رینگای زشت رو بر میداشتم و رینگ مانستر پیکاب t49 میزاشتم و یه ماشین عالی به مردم ایران میدادم البته با قیمت ۲۰۰ میلیون

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    3. kastech

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (187 ديدگاه)

      مرسی از توضیحاتت منم همینو میخاستم بگم حال نداشتم بنویسم🙏👌

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  7. Arshia m3csl

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    نکنه این پلتفرم pf1 پژو سیتروئن که ایران خودرو خریده شامل همون وانت پژو هم میشه؟
    پلتفرم pf1 شامل کدوم ماشین های دیگه پژو سیتروئنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. نی نی قنداقی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    آقای جواد عقیلی یه پیشنهاد

    لطفا از نمایشگاه خودرو فردا و روز بعد که در شهر آفتاب هست گزارش تهیه کنید البته من بعید می دونم گزارش مفصل و درخور شان کاربران پدال تهیه بشه

    مجلس هم مهلتی ۷۲ ساعته به ایران خودرو و سایپا داده پس از اتمام مهلت چه اتفاقی رخ میده

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  9. Jdm باز

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    والا چی بگم ، دیگه شورشو در اوردن‌

    راستی یه سوال ببخشید این نمایشگاه خودرو از فردا شروع میشه؟؟ یا از ۲۷ ام؟؟؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  10. Alan.r

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این که همون لند ترکه تنها تفاوتشون تعویض لوگوی پژو با لوگوی ویران خودروه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  11. قنداقی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اقای جواد عقیلی لطفا از بررسی خودروهای داخلی فیلم هم که طولانی مدت باشه تهیه کنید

    لطفا از پیست اتومبیلرانی قلعه مرغی گزارشی تهیه کنید که قبل از انقلاب میزبان رانندگان بوده

    برای آموزش حرفه ای تیونینگ برنامه ای دارید البته نه مقاله بلکه ویدیویی

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
    1. بهراد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      قطعه مرغی زمان خدابیامرز و پسرش محل آموزش و سلو شدن خلبانان نظامی ایران بوده که بعد انقلاب بعنوان پیست اتومبیل رانی استفاده میشد و چون یاد آور اون زمان ها بود نابودش کردن و یه بوستانی درست کردن که بهتره اصلا پی اش رو نگیریم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. احتشام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادم بچگی موشک کاغذی می ساختیم بعضی وقتا یکم بالاهاش برعکس تامیکردیم یا آخرش پاره میکردیم تا نوع حرکتش عوض بشه ایرانخودرو وسایپاهم احتمالا دربچگی من گیرکردن این طرحها رومیدن

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  13. امیررضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بی‌ام‌و‌ برای هر مدل یه M داره، بنز یه AMG، ایران خودرو هم Pick-up داره!
    خعلی‌ خاصه اصلا

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  14. Alisa

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر شبیه هایلوکس‌ ۲۰۲۲ هس

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  15. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    کدام وانت درست و حسابی پلتفرم مشترک با یک سدان داشته که این دومیش باشه ؟
    این عکس با این پلتفرم کاملا غیر ممکن هست و قطعا هیچ ربطی به برنامه آتی ایرانخودرو ندارد.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  16. پدرام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    دوستان اشتباه گرفتند این تصویر تزیینی است و در واقع همان پژو لندترک هست که لوگوشو عوض کردن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  17. علی جردن

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    د‌وتا آپشن داشته باشه سانروف و پدال‌شیفتر پشت فرمان و اگه دو دیفرانسیل باشه موفقیتش رو تضمین می کنم اگه اون آپشنا نداشته باشه هیچ فرقی با پراید ببخشید پیکان وانت نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  18. محمدعلی کاشی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این دستگیره اس دره یا کاسه که براش طراحی کردن !!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا این پیکاپ دوکابین چطوری میخواد جایگزین وانت آریسان بشه؟🤔🤔🤔🤔

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. محمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      جایگزین آریسان نمی شه
      اریسان یک وانت شهری هست
      این وانت یک وانت قوی ک با امکانات روز و کیفیت بالا
      هم اریسان تولید می شه و هم این وانت

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  20. حسین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2319 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید خودرو های کار (وانت) چندین نوع دارند!
    مثل شهری ، نیم تن ، یک تن ، افرودی و … !
    قرار نیس ویرانخودرو وانت لوکس اتومات مثل بنز یا افرودی مثل تویوتا بسازه!
    البته منم دوس دارم اتومات و راحت باشند ، سخت جان و افرودی ولی قیمتش بالا میشه!
    بالاتر از چیزی که الان هست!
    پس اگر یک وانت شهری سبک با ایمنی و امکانات مناسب و طراحی اصولی ساخته بشه ، یک گام مثبته!
    دف عقب البته

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  21. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگر با گیربگس اتومات تولید بشود و رینگ و دوربین عقب و مانیتور و ۲ ایربگ و صندلی چرم و پارچه و دکمه روی فرمان و سنسور باران و فرمان برقی و مه شکن جلو عقب داشته باشه و کیفیتش هم بالا باشه و ۴ یا ۵ ستاره باشه عرضش خرید داره
    پیشنهاد من به ایران خودرو اینه که امکانات روز دنیا رو رو این وانت بزاره

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  22. matin

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اخرش هم مثل رانا شاسی بلند هیچ چی تلید نمیشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  23. genius

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    پلتفرم ۴۰۵ رفت حالا تا چهل سال باید پلتفرم ۳۰۱ رو در جای جای زندگیمون تحمل کنیم!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. Mohammad

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شاسی مستقل داشته باشه دو دیفرانسیل باشه ۲۰۰ به بالا اسب بخار داشته باشه ۳۰۰ به بالا گشتاورش باشه بدنش قوی و‌ مستحکم باشه و امنیتش بالا باشه و قیمتش مناسب باشه میشه امیدوار شد در غیر این صورت نوچ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا