اینفینیتی در حال کار روی فناوری نسبت تراکم متغیر پیشرانه
به گزارش نشریه بریتانیایی اتوکار (Autocar)، زیرشاخه لوکس نیسان، اینفینیتی، اواخر سال 2017 یا اوایل 2018 جایگزینی برای مدل پا به سن گذاشته QX50 معرفی خواهد کرد؛ که ممکن است از پیشرانه مجهز به فناوری انقلابی نسبت تراکم متغیر استفاده کند.
براساس منابع آگاه زمان زیادی تا ساخت آن باقی نمانده است. چنین پیشرانهای با ورود به خط تولید این خودروساز، نهتنها در نوع خود اولین و منحصربهفرد خواهد بود، بلکه پتانسیل ارائه سطح جدیدی از پالایش و پالودگی فنی را نیز دارد.
اینفینیتی QX50 هماکنون از بلوک 3.7 لیتری V6 سود میبرد که بیشینه قدرت و مصرف سوخت آن به ترتیب 325 اسب بخار و 17 الی 24 مایل به ازای هر گالن (در شهر و جاده) میباشد. این پیشرانه از سال 2008 که مدل مذکور با کد EX رونمایی شد، تاکنون تغییر عمدهای نداشته و تنها بهروزرسانیهای کوچکی برای سال 2016 در آن صورت گرفته است.
در حال حاضر برای داشتن پیشزمینهای در مورد شِمای کلی آن میتوانید نگاهی به مدل مفهومی QX Sport Inspiration که در نمایشگاه پکن امسال رونمایی شد بیندازید که با خطوط برجسته و داشبورد شناور مانندش قطعاً عناصر مهمی برای بخشیدن به جایگزین خلف QX50 خواهد داشت.
این خودروساز همچنین برنامههای جدید دیگری هم دارد که شامل موارد زیر میشوند: تولید یک خودروی جدید تا پایان سال جاری برای پیوستن به کراساوور کوچک QX30 و هاچبک Q30. بهروزرسانی خط تولید مدل Q50 با پیشرانههای جدید برای سال 2016 میلادی. ورود Q60 جدید با بهروزرسانیهای وسیع که جایگزین مدل 10 ساله کنونی خواهد شد.
منبع: motortrend