اینفینیتی

خانه‌تکانی در اینفینیتی؛ تولید سدان برقی جدید و به‌روزرسانی لوگو

پس از انتشار استراتژی جدید اینفینیتی که با رونمایی از لوگوی جدید نیز همراه بود، اخبار جدیدی درباره نمایش یک سدان برقی جدید به نمایندگی‌های این خودروساز ژاپنی منتشر شده است.

شاخه لوکس نیسان چند روز قبل برنامه‌های به‌روز خود را پس از چندین سال افت فروش پی‌درپی اعلام کرد. این نقشه راه شامل استفاده از لوگوی جدید و فروشگاه‌های اپل مانند است. البته چیزی که در این شوروم ها وجود ندارد خودروهای تمام برقی است. البته ژاپنی‌ها اولین خودروی برقی خود را در جلسه اخیر با نمایندگی‌ها به نمایش گذاشته و مدیران نمایندگی‌ها از آن به عنوان یک سدان برقی تسلا مانند نام برده‌اند.

فروش اینفینیتی آمریکا از بیش از ۷۹۵۰۰ دستگاه سال ۲۰۲۰ به ۵۸,۵۵۳ دستگاه در سال ۲۰۲۱ و ۴۶,۶۱۹ دستگاه در سال قبل رسیده و به همین خاطر بازوی لوکس نیسان استراتژی جدیدی را در پیش گرفته است. بنا به گزارش اتوموتیونیوز، این برنامه احیا شامل افزایش فروش بیش از دو برابری و رسیدن به رقم ۱۰۰ هزار دستگاه تا اواسط دهه جاری میلادی خواهد بود. اینفینیتی در ادامه چهار خودروی جدید یا فیس لیفت شامل دو محصول تمام برقی را حداکثر تا پایان سال ۰۲۷ عرضه خواهد کرد.

نمایندگی‌ها در جلسه این هفته خود با مدیران شرکت نگاهی به شوروم های بازنگری شده اینفینیتی انداختند. این شوروم ها که از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته دارای شیشه‌های بزرگ و فضای خالی زیاد هستند و در واقع شبیه اپل استور به نظر می‌رسند. همچنین اینفینیتی برای چهارمین بار در تاریخ خود از لوگوی جدیدی که روی جاده‌ای بی‌نهایت تأکید دارد رونمایی کرده‌اند. یکی از مدیران شاخه آمریکای اینفینیتی می‌گوید برند موردبحث برنامه‌هایی برای پیشرفت‌های تکنولوژی و نرم‌افزاری دارد تا سوددهی خود را بهبود بخشد. واضح است که اینفینیتی و نیسان در زمینه تولید خودروهای برقی از رقبا عقب هستند و یکی از نمایندگان این خودروساز که علاقه‌ای به افشای نام خود نداشته می‌گوید:

نیسان و اینفینیتی از نظر برنامه‌های تولید حدود سه سال از دیگر شرکت‌ها عقب هستند. تا سال ۲۰۲۷ بسیاری از رقبا در بخش تکنولوژی و شعاع حرکتی خودروهای برقی خود بسیار جلوتر خواهند بود.

اگرچه برخی نمایندگی‌ها دوست دارند خودروی برقی اینفینیتی زودتر تولید شود اما این برند برنامه‌ای برای تولید خودرویی بدون آلایندگی تا نیمه دوم دهه جاری میلادی ندارد. انتظار می‌رود چنین محصولی از اواخر سال ۲۰۲۶ راهی بازار فروش شود. خودرویی که در جلسه با نمایندگان اینفینیتی به نمایش درآمده از نظر ابعاد و طراحی مشابه سدان تسلا مدل S بوده است. این محصول از فاصله بین محوری طولانی و اورهنگ های کوتاه‌تر سود برده و چراغ‌های جلو و عقب آن طراحی جدیدی داشته‌اند. در بخش پشتی نیز نوار نورانی مشابه محصولات پورشه بکار رفته است.

کار تولید این سدان برقی را نیسان در کارخانه کانتون انجام خواهد داد. در این تأسیسات یک کراس اور برقی میان سایز و جدید نیز مونتاژ خواهد شد. نمایندگی‌ها همچنین تصویری از همان کراس اور را مشاهده کرده‌اند و از آن به عنوان نسخه‌ای آینده‌نگرانه از اینفینیتی QX50 نام برده‌اند. اگرچه طراحی محصول برقی این شرکت جذاب به نظر می‌رسد اما هنوز اطلاعاتی از تکنولوژی، باتری، شعاع حرکتی و… در دست نیست. تسلا و دیگر رقبا در حال معرفی نسل‌های جدید محصولات برقی خود هستند و بنابراین ژاپنی‌ها نیز باید سریع‌تر اقدام به تولید محصولات قابل‌رقابت با آن‌ها بکنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (302 ديدگاه)

    نیسان بعد کارلوس گوسن رو دیگه خیلی روش نمیشه حساب کرد

    موافقم 17
    مخالفم 40
    1. کیان

      ۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1440 ديدگاه)

      جک جدیدی بود!!!
      زالو فرانسوی تا تونست بهره بود تو همه چیز
      اینقدر زالو بازی در اوردن ک دولت ژاپن اومد وسط

      موافقم 53
      مخالفم 7
      1. Car love

        ۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (564 ديدگاه)

        فعلا که بعد از گوسن رنگ سود رو ندیدن و ۴ ساله دارن ضرر میدن و برچسب ورشکستگی هم خورده به نیسان،مرسی که ژاپن اومد وسط 👏🏻

        موافقم 4
        مخالفم 34
        1. sepehr

          ۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (95 ديدگاه)

          اتفاقا بعد از گون نیسان تازه شروع به سوددهی کرد استراتژی گون فقط حجم فروش بالا با حاشیه سود پایین بود که داشت نیسان رو ورشکسته میکرد
          احتمالا دیشب از اخبار واگنر ها و زیر سوال رفتن اقتدار پوشالی ارباب پوتین ناراحت شدی اومدی اینجا خالیش کنی 🤣
          پدال لطفاً منتشر کن

          موافقم 17
          مخالفم 5
    2. datsun

      ۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3561 ديدگاه)

      همون کارلوس نیسان رو خراب کرد با خسیس بازی

      موافقم 21
      مخالفم 0
  2. BMW

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1310 ديدگاه)

    اصلا خوشم نمیاد این چیه دیگه اصلا هم روح نداره که بخوای باهاش لدت ببری

    موافقم 5
    مخالفم 23
  3. فرهاد

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    ژاپنی ها دیر وارد بازی برقی ها شدن ولی هنوز برای جبران وقت دارن ، فعلا تسلا داره سلطنت میکنه ولی اگه تویوتا و نیسان به خودشون بیان قطعا تا ۱۰ سال آینده قضیه کامل فرق میکنه

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. Amir Abbas

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    به نظرم نیسان احیا میشه در آینده. واقعا ای کاش بشه مثل هوندا. واقعا هوندا خیلی عالیه و مطمئنم اون و تویوتا و آفیلا ( خودرو سازی سونی و هوندا ) در آینده سهم زیادی از بازار برقی رو در آینده میگیرن. در حد تویوتا که نمیتونه ولی میتونه حداقل مثل هوندا بشه. الان تنها خودروسازی ژاپن که افت فروش داشته متاسفانه نیسان هست‌‌. ولی من امید دارم که احیا میشه

    موافقم 19
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا