جیپشورلت

دوئل جیپ واگنییر و شورلت تاهو

مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسی‌بلندهای فول سایز، دوئل دوم

نتایج دوئل قبلی بین دوج دورانگو و نیسان آرمادا

مجموع آراء: ۱۲۷۱

آراء دوج: ۷۰۰

آراء نیسان: ۵۷۱

پیروز دوئل: دوج دورانگو با کسب ۵۵ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

دوج دورانگو

نیسان آرمادا

دوج دورانگو

جیپ واگنییر

شورلت تاهو

؟

فورد اکسپیدیشن

تویوتا سکویا

؟

شورلت تاهو

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۹

پلت‌فرم: T1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵۴,۲۴۴ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳۶,۴۰۳ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین بسیار ساکت، صندلی‌های ردیف سوم راحت و مناسب برای بزرگ‌سالان، ظرفیت یدک کشی ۳.۸ تن، کابین جادار، طراحی بیرونی متمایز

نقاط منفی: ارگونومی ضعیف، کیفیت سواری پیکاپ مانند، طراحی داخلی قدیمی، قیمت نسخه‌های رده‌بالا و فول آپشن به یوکان و حتی اسکالید می‌رسد

چکیده: نسل جدید تاهو که لوکس‌تر از قبل شده، با کابین جادار، ظرفیت یدک کشی قابل‌توجه و تجهیزات محبوب فراوان، از تمام ویژگی‌های یک اس‌یووی بزرگ برخوردار است و همچنان جایگاه خود را در صدر کلاس اس‌یووی‌های فول سایز تثبیت می‌کند

جیپ واگنییر

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱

پلت‌فرم: DT رم

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۶۷۵ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۱۶۹ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، توانایی‌های آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، کابین جادار با ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر

نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گران آن‌هم برای یک جیپ، تناسبات بیرونی نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزان‌قیمت در داخل

چکیده: واگنییر که تازه احیا شده، یک اس‌یووی خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان توانایی‌های برادران چابک‌تر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جیپ واگنییر

شورلت تاهو

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۵.۳ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۹۲ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه ۷.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۷ ثانیه ۱۵.۸ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۶۹ جی ۰.۶۳ جی
توقف از ۱۱۰ ۶۰.۰ متر ۵۶.۰ متر
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۱۰۰ لیتر ۹۰ لیتر
وزن ۲۸۳۲ کیلوگرم ۲۶۶۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۲۵۰ کیلوگرم ۳۷۲۰ کیلوگرم
طول ۵,۴۵۳ میلی‌متر ۵,۳۵۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۴ میلی‌متر ۳,۰۷۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۷۶۵ لیتر ۷۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ یا ۸ نفر ۷ یا ۸ نفر
قیمت ۶۳,۹۹۵ دلار ۵۵,۰۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ali-mg

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با اینکه شورلت بهتره ولی جییپ چون این جلو پنجره جدیداش خیلی خوب از آب درآمده:)

    موافقم 14
    مخالفم 10
  2. حامد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    ۱۰۰ درصد شورلت
    ظاهر زیبا تر
    قیمت کمتر
    پشت جیپ واقعا زیبا نیست

    موافقم 32
    مخالفم 10
  3. R@m!n

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    من تاهو و یوکان رو خیلی بیشتر می پسندم مخصوصا از لحاظ طراحی.

    موافقم 24
    مخالفم 4
  4. ممد میر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    طراحی چراغ های جیپ قشنگتر هست
    رینگ های بزرگ و شیشه های عقب شورلت بهتر هست
    طراحی داخلی جیپ جدیدتر هست
    آفرود جیپ هم ثابت شده است
    پس انتخاب من شورلت
    منتظر دیسلایک های شما عزیزان هستم

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. ممد میر

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      چه عجب لایکها بیشتر از دیسلایک هاست😂😂🗿

      موافقم 4
      مخالفم 3
  5. Mad.z.Max

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    تاهو رو چه ما انتخاب کنیم چه نکنیم، سر دم دار اس یو وی فول سایز بوده و هست و اینجور که از فروشش پیداس خواهد بود! یعنی مردیه واسه خودش 😎

    موافقم 22
    مخالفم 0
  6. ممد ژانگولر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    جفتشون تو یک اندازه هستن

    ولی رای من تاهو خواهد بود

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. مازیار

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2466 ديدگاه)

    شتاب جانبی واگنییر سی سال قبل از واگنییر جدید بیشتره
    آیا اشتباه چاپی هست؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. پدرام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    ایرادات تاهو طراحی داخلی قدیمی؟ حالا همه ماشین ها مانیتور بالای داشبورد نصب می کنند مدرنه اما برای این شد قدیمی؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. meysam

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    من که تاهو رو انتخاب کردم
    هرچند خیلی سخت چون واگنیر هم واقعا معرکست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Taha Malek

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    اول اینو بگم که از نظر من این مقایسه اشتباهه و به جای تاهو باید برادر لوکسش کادیلاک میبود
    ولی بخاطر اینکه تو کلاس فول سایز لوکس اسکالید رو به جیپ ترجیح میدم
    ویپ تو کلاس شاسی بلند فول سایز هم خیلی تاهو رو مسندم
    به تاهو رای دادم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. زیزیگولو

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    به دلایل خیلی زیادی انتخاب من جیپ واگنیر هستش

    موافقم 7
    مخالفم 3
  12. TML BN

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    فکر میکردم بیشتر همه شورلت رو دوست داشته باشن
    عجب.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  13. Jdm باز

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    انتخابم تاهو هست
    طراحی زیبا
    ظرفیت بکسل بیشتر
    مصرف سوخت کمتر
    قیمت کمتر
    البته واگنیر هم مزایایی داره ولی من انتخابم تاهو هس

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. قاطر فروش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    جدیدا برا نقطه قوت جیپ مینویسند سواری نرم
    بنظرم مهمترین بخش لذت رانندگی همینه
    رای من جیپ

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا