جیپ

جیپ گرند چروکی تراک هاوک 1300 اسبی، قاتل تسلا!

این جیپ گرند چروکی تراک هاوک که می‌بینید به حدی وحشی است که می‌تواند با سریع‌ترین تسلاهای استوک در دنیا رقابت کند اما درعین‌حال هنوز هم برای تردد روزمره می‌توان از آن استفاده کرد. این خودرو دارای تمامی تجهیزات استاندارد کارخانه‌ای و البته برخی بهبودهای چشمگیر در بطن خود است. گرند چروکی تراک هاوک موردبحث نه تنها از نیتروژن سود می‌برد بلکه دارای حالت‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از انفجار است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به هیتر باطری، سلول سوخت مجزا و جعبه یخ اینترکولر افترمارکتی اشاره کرد. تمامی این تجهیزات به زیبایی تمام در زیر کف محفظه بار جا خوش کرده‌اند و بنابراین اگر کسی به آن‌ها نگاه نکند اصلاً متوجه حضورشان نخواهد شد.

این ویژگی‌ها برای شاسی‌بلندی که در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار ۷۰۷ اسبی استفاده می‌کند نوید قدرت فوق‌العاده‌ای را می‌دهند. گرند چروکی تراک هاوک هم‌اکنون قدرت ۱۳۰۰ اسب بخاری دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۲ ثانیه و با سرعت ۲۴۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. این عملکرد با سریع‌ترین نسخه تسلا مدل S پلاد قابل مقایسه است.

در ویدئویی که مشاهده می‌کنید ابتدا خودرو بدون نیتروژن تست می‌شود و در همین حالت نیز بسیار سریع است و قدرت تولیدی به حدی بالاست که سیستم چهار چرخ محرک نیز به هرزگردی می‌افتد.

اما وقتی نیتروژن وارد مدار می‌شود همه‌چیز رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. به لطف یک کنترلر تعبیه شده، این نیتروژن تا دور ۵۲۰۰ آزاد نمی‌شود اما پس از آن خوی درنده خودرو نمایان می‌شود و تعجبی ندارد که راننده در کنترل خودرو به تقلا می‌افتد اما در کل به زیبایی گرند چروکی تراک هاوک را رام نگه می‌دارد. این شاسی‌بلند به حدی قابل استفاده و کاربردی است که اکثر بخش‌های ویدئو صرف بازگو کردن مزیت‌های آن برای رانندگی روزمره می‌شود. خودروی موردبحث همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع، فضای کافی برای ۵ نفر و تعویض دنده مشابه خودروهای عادی است. در نظر داشته باشید که این شاسی‌بلند از سوخت عادی E85 استفاده می‌کند و از این نظر مشکلی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. نمردیم از بدبختی

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    ی اسمی گذاشتن نمیشه حفظ کرد 😐

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    وقتی همی بازنشسته بشه، چه موتوری همچین جذابیت و قدرتی به این محصولات میده!؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. Joker

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    این که خوبه،درگ تایمز یه نیسان Gtr آورده با ۳۴۰۰ اسب بخار قدرت! صفر تا سیصد رو تو ۵ ثانیه پر میکنه!!!ندیدم مثلش،خداس خدا!!! امثال اسباب بازی برقی ها که اینهمه ادعا دارن با اون همه قدرت و گشتاور مفتی محاله تا صد سال دیگه هم نزدیک به این اعداد بشن…

    موافقم 9
    مخالفم 10
  4. زیزیگولو

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5076 ديدگاه)

    این ماشین فقط یه دونه از اون بیلهای مخصوص لودر و بولدوزر رو کم داره که ببندی جلوش و بعد ببریش تو معادن یا شرکتای جاده سازی ازش استفاده کنی!!!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اینجاست که عظمت انجینهای پوشراد و مخصوصا همی رو میشه درک کرد.به قول دوستمون با پایان انجینهای همی احتمالا داج و جیپ که محصولات پرفورمنسشون از این انجینها استفاده میکنه دیگه جذابیتی نخواهند داشت.البته سرنوشتی که برا داج و در نظر گرفتن متاسفانه پایانی بر این همه تاریخ سازی و هیجانه.کاش اسم داج بایگانی بشه و اگر قرار باشه بعد انجینهای همی ماشینی بسازن با اسم جدیدی بیاد تا تاریخچه داج از بین نره.هدف مدیران استلانتیس هم اینه که شاخهای آمریکایی رو نابود کنن تا بتونن مازراتی و آلفا رو جایگزین کنن که از الان مشخصه که این دو برند جایی جز زباله دان تاریخ ندارن.

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا