کیا

کیا کارنیوال 2025 با پیشرانه هیبرید و طراحی اسپرت معرفی شد

نسخهٔ فیس‌لیفت کیا کارنیوال با طراحی بیرونی جدید، به‌روزرسانی‌های داخلی و پیشرانهٔ هیبریدی جدید از اواخر امسال راهی بازار خواهد شد.

کیا نسخهٔ فیس‌لیفت مینی‌ون کارنیوال را معرفی کرده که به لطف چهرهٔ جدید بیش از همیشه شبیه یک شاسی‌بلند شده است. البته به‌روزرسانی‌های کارنیوال برای مدل ۲۰۲۵ چیزی بیش از تغییرات ظاهری است. در قسمت جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ مستطیلی بزرگ و چراغ‌های عمودی تا حدود شاسی‌بلند تلوراید را به یاد می‌آورند. همچنین فرم عمودی کارنیوال هم ظاهر آن را بیشتر به شاسی‌بلندها شبیه کرده و چراغ‌های عقب جدید هم خصوصاً زمانی که با صفحه محافظ سفارشی زیر سپر همراه شوند بر این حال و هوا افزوده‌اند. تنها زمانی که به پروفیل جانبی خودرو نگاه کنید و درهای کشویی را ببینید متوجه خواهید شد که با یک مینی‌ون دیفرانسیل جلو طرف هستید.

در داخل خودرو سه ردیف صندلی ارائه می‌شود که با خواباندن ردیف دوم و سوم می‌توان از فضای بار ۴۱۰۰ لیتری بهره‌مند شد. علاوه بر این، سرنشینان ردیف دوم هم می‌توانند از صندلی‌های لوکس با قابلیت خواباندن و زیر پایی لذت ببرند. در همین حال، امکان سفارش مجموعهٔ سرگرمی عقب هم وجود دارد که نمایشگرهای ۱۴.۶ اینچی را برای همهٔ سرنشینان ارائه می‌کند. در جلوی کابین کارنیوال مدل ۲۰۲۵ شاهد داشبورد و کنسول مرکزی جدیدی هستیم که هرچند شبیه قبل به نظر می‌رسد اما از تکنولوژی‌های بیشتری برخوردار است. به‌عنوان‌مثال، از تعداد دکمه‌های فیزیکی کاسته شده و دسته‌دندهٔ سنتی هم با یک شیفتر دوار جایگزین شده است.

برای زیر کاپوت کارنیوال ۲۰۲۵، کیا یک پیشرانهٔ هیبریدی جدید را ارائه کرده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۵۴ کیلووات تشکیل شده است که مجموعاً ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما ازآنجایی‌که قوای محرکهٔ موردبحث از نوع پلاگین‌هیبریدی نیست، از حالت تمام الکتریکی بی‌بهره خواهد بود. برای کسانی که علاقه‌ای به پیشرانهٔ هیبریدی ندارند نیز همان موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی همچنان ارائه می‌شود که البته خروجی آن با کمی کاهش به ۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

فیس‌لیفت کارنیوال در کنار فیس‌لیفت سدان K5 در نمایشگاه خودروی شیکاگو برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. قیمت این دو ماشین در زمانی نزدیک به آغاز فروش اعلام خواهد شد که انتظار می‌رود اواخر امسال باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. خسته

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دیگه ماشینا شده بازی کردن با قالب های طراحی . یه جورایی دیگه اشباع شده همه چیز

    موافقم 19
    مخالفم 11
    1. amir

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      والا اینو من دیگه شاسی بلند میبینم از مینی ون تغییر سگمنت داده به شاسی

      موافقم 21
      مخالفم 13
      1. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        منم همینطور 😐🤝🐴

        موافقم 10
        مخالفم 4
      2. net

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        کیا در طراحی بیرونی به بن بست رسیده😀ای کاش کیا از کامنت های من استفاده می کرد در طراحی داخلی و طراحی بیرونی. ردیف سوم صندلی که مثل ون کشیده شده شبیه عقب شاسی بلندهای فول سایز امریکایی شده و عقب شاسی بلندهای فول سایز امریکایی که مثل ون کشیده میشه بد هست

        موافقم 10
        مخالفم 21
      3. Anti BTS

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چون میخوان محبوب تر و پر فروش تر بشه .
        فروشش همش ۱۴ هزار تا بود سال ۲۰۲۲ .
        یه ایراد بزرگ هم داشت که موضوع قدرت بود . همچنین چارچرخ محرک نداشت و خیلی از خریدارا میرفتن سمت تویوتا و کرایسلر .
        باید دید تونسته ضعف هارو مخصوصا ضعف فنی بشناسه یا همچنان به طراحی و قیمت اتکا میکنه .
        در کل از لحاظ فروش در مقابل هوندا ادیسه و کرایسلر پاسیفیکا حرفی برای گفتن نداره .

        موافقم 19
        مخالفم 2
      4. Kktoos

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (103 ديدگاه)

        من اول فک کردم کراس اوره تا مینی ون

        موافقم 0
        مخالفم 6
    2. پیام

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      چه جیگری!

      موافقم 8
      مخالفم 19
      1. Kktoos

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (103 ديدگاه)

        کیا کی۵مینی ون خوشگله

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          😂😂😂👍👍👍👍

          موافقم 2
          مخالفم 8
        2. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          😂😂😂👍👍👍👍حق

          موافقم 3
          مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        بله
        چه جیگری
        ولی جیگرِ بو گرفته
        خوب توجه ‌کن به بن‌بست طراحی کره‌مرباها که به چه فلاکتی افتادن😂!
        اون که برگه برندشون بود به اسم اپتیما ، فیس‌لیفتشو دیدیدم دیرو!
        و امروز هم که این زشتِ بد‌قواره!

        به نظرم ، پیام ، یه چندتا ایمیل بزن براشون تا از چین ، طراح دون‌پایه براشون بفرستند، شاید از بن‌بست اومدن بیرون 😂🤦‍♂️!

        موافقم 16
        مخالفم 18
    3. Kktoos

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (103 ديدگاه)

      اسمشو کیا کی5کراس میذاشتن بهتر بود مثل تویوتا کرولا کراس

      موافقم 2
      مخالفم 8
  2. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اگه مردن بیارنش ایران
    همشون یه طرحو دارن👌😐

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. Amirmohammad

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (446 ديدگاه)

    خیلی زیباست،فروششم خیلی عالیه

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. Anti BTS

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (127 ديدگاه)

      دقیقا کجاش عالیه ؟
      کیا سال ۲۰۲۲ همش ۱۴ هزار تا
      کیا سال ۲۰۲۳ هم ۳۸ هزار تا .
      ———————————
      تویوتا سیه‌نا ۲۰۲۳ : ۵۴ هزار تا
      هوندا ادیسه ۲۰۲۳ : ۷۱ هزار تا
      کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۲۳ : ۱۲۰ هزار تا

      هوندا و کرایسلر دارن دو سه برابر میفروشن .

      موافقم 11
      مخالفم 4
  4. heshmat021

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    بپیچید ببرم

    موافقم 2
    مخالفم 7
  5. Hamilton1970

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    فیس جلوش شبیه به سورنتو فیس لیفت شده.
    کلا این مینی‌ون ها بامزه‌ان ولی من شخصا یه اس‌یووی یا استیشن رو به مینی‌ون ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 6
  6. Piero Ferrari

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    کرایسلر بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. sina

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    طراحی های خوبی داره

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا