کیا

کدام مدل کیا سراتو بهتر است؟

کدام مدل کیا سراتو را بخریم؟ تفاوت مدل‌های مختلف کیا سراتو چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین خودروهای وارداتی به کشورمان که البته در برهه‌ای از زمان نیز مونتاژ شد کیا سراتو نام دارد. این سدان کره‌ای هم‌اکنون جزو محبوب‌ترین محصولات بازار است و با توجه به ظاهر جذاب و بازار پررونق انتخاب افراد زیادی محسوب می‌شود. در این مقاله به دنبال معرفی تمامی نسل‌های کیا سراتو خواهیم بود و به این سؤال که کدام مدل کیا سراتو در بازار ایران بهتر است پاسخ خواهیم داد پس همراه ما باشید.

کدام مدل کیا سراتو بهتر است؟

کیا سراتو که با نام‌های فورته در آمریکای شمالی، K3 در کره جنوبی و فورته K3 یا شوما در چین شناخته می‌شود یک محصول کامپکت است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون در دسترس خریداران قرار دارد. کیا در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت بجای نام سراتو در بازار آمریکای شمالی از فورته و در بازار داخلی از نام K3 استفاده کند هرچند همچنان در برخی بازارها از جمله استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین از همین نام سراتو استفاده می‌شود. خودروی موردبحث به‌صورت هاچبک پنج درب، کوپه دو درب و سدان چهار درب تولید شده است. البته باید گفت کیا سراتو در اروپا عرضه نمی‌شود و بجای آن خودرویی با ابعاد مشابه و نام Ceed در دسترس خریداران است.

نسل اول کیا سراتو (سال ۲۰۰۳ – کد LD)

کیا سراتو در سال ۲۰۰۳ و در کشور کره جنوبی معرفی شد. این خودرو از پلتفرم مشترک با هیوندای النترا XD استفاده می‌کرد و به پیشرانه ۴ سیلندر بتا II هیوندای با کد G4GC مجهز شده بود. اولین نسل سراتو را می‌توان جانشین سدان سفیا/منتور و هاچبک شوما دانست. در آمریکای شمالی از نام اسپکترا برای معرفی این خودرو استفاده شد و مدل هاچبک نیز با نام اسپکترا ۵ شناخته می‌شد. از جمله پیشرانه‌های در دسترس برای خریداران می‌توان به نمونه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و همچنین گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک اشاره کرد.

همچنین بخوانید: بررسی هیوندای النترا ۲۰۱۸ وارداتی، مشخصات، تجهیزات و هزینه‌های نگهداری

  • کیا سراتو فیس لیفت نسل اول

در سال ۲۰۰۶ بود که کیا نسخه به‌روز شده از سراتو را معرفی کرد. این خودرو که به پیشرانه‌های سری گاما مجهز شده بود وارد کشورمان نیز شد و با توجه به قیمت خودرو در آن زمان استقبال خوبی از سراتو به عمل آمد. از نظر طراحی ظاهری می‌توان شاهد تغییراتی در سپرها و چراغ‌های جلو بود و همچنین تغییراتی نیز در صندوق‌عقب رخ داده است. مدل‌های وارداتی به کشورمان از پیشرانه ۲ لیتری با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کنند. یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نیز این نیرو را راهی چرخ‌های جلو می‌کند. از نقاط قوت سراتو فیس لیفت نسل اول در کشورمان می‌توان به طراحی ساده، پیشرانه نسبتاً کم‌مصرف و قیمت مناسب اشاره کرد هرچند کیفیت نه چندان بالای متریال و روبرو شدن با خودرویی کارکرده و سالخورده جزو معایب آن خواهند بود.

کیا سراتو نسل دوم (سال ۲۰۰۸ – کد TD)

دومین نسل سراتو اواخر سال ۲۰۰۸ در کشور کره جنوبی و با نام فورته معرفی شد. این نام همان‌طور که گفتیم بعدها برای بازارهای بین‌المللی نیز بکار رفت اما در برخی بازارها از جمله کشور خودمان همچنان نام سراتو برای آن انتخاب شد. این نسل سراتو نسبت به نسل اول پیشرفت‌های بسیار زیادی داشت و به همین خاطر محبوبیت بسیار خوبی کسب کرد. نسل دوم سراتو با اندکی فاصله از بازارهای جهانی به کشورمان نیز راه یافت و علیرغم حضور رقبای مطرحی همچون تویوتا و مزدا ۳ در بازار، سراتو فروش بالایی را تجربه کرد.

همچنین بخوانید: تست و بررسی تخصصی کیا سراتو ۲۰۱۲ وارداتی

نکته جالب اینکه سایپا نیز پس از جنجال فراوان مونتاژ سراتو را آغاز کرد هرچند افراد زیادی اعتقاد دارند کیفیت مدل‌های وارداتی از نمونه‌های مونتاژی بالاتر است. اکثر نسخه‌های وارداتی به کشورمان به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتون متر گشتاور مجهز هستند. گیربکس این مدل‌ها نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است؛ اما خود سایپا تولید سراتو را با پیشرانه ۱.۶ لیتری آغاز کرد، پیشرانه‌ای که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور دارد. برای مدل‌های مونتاژی دو گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است. با توجه به فروش بالای این خودرو در کشور و همچنین تولید آن باید گفت دومین نسل سراتو بهترین انتخاب در بین تمامی مدل‌های موجود در کشورمان خواهد بود چراکه علاوه بر طراحی زیبا، کیفیت خوب قطعات، هندلینگ قابل‌قبول و پیشرانه قدرتمند بازار خریدوفروش پررونقی نیز دارد.

کیا سراتو نسل سوم (سال ۲۰۱۲ – کد YD)

سراتو همچنان به پیشرفت نسل به نسل خود ادامه داد و در نسل سوم آن شاهد بازنگری اساسی بدنه بودیم به‌ گونه‌ای که سراتو نسل سوم خودرویی کم ارتفاع‌تر، پهن‌تر و طویل‌تر از قبل شده بود. این نسل سراتو نیز راهی بازار کشورمان شد تا دوباره رقابتی جذاب بین آن و هیوندای النترا و مزدا ۳ شکل بگیرد. سراتو نسل سوم نیز همانند مدل‌های پیشین به‌روز شد و همین نسخه فیس لیفت هم در کشورمان دیده می‌شود. سراتو نسل سوم در دل خود دو پیشرانه ۱.۸ و ۲ لیتری را جای داده است. این پیشرانه‌ها ۱۴۸ و ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و این نیرو توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های جلو می‌شود.

این نسل سراتو در واقع آخرین حضورش در کشورمان به شمار می‌رود و شاید برخی خریداران به دنبال انتخاب آن باشند. از جمله نقاط قوت سراتو نسل سوم می‌توان به کیفیت ساخت خوب، بازار، تجهیزات و امکانات رفاهی زیاد، طراحی زیبا در مقایسه با مدل‌های قدیمی و بازار خریدوفروش مناسب اشاره کرد. در مقابل باید به مشکلاتی همچون قیمت بالا و سختی تأمین برخی قطعات اشاره کرد که شاید همین موضوع خریدار را به سمت نسل دوم سراتو با بازار خریدوفروش داغ‌تر و همچنین قطعات در دسترس سوق دهد.

کیا سراتو فیس لیفت نسل سوم

کیا سراتو نسل چهارم (سال ۲۰۱۸ – کد BD)

جدیدترین نسل سراتو که البته در کشورمان نیز حضور ندارد نسل چهارم آن است که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو از طراحی به‌روزتر و مشابه سایر محصولات روز کیا سود می‌برد و به لطف بهبودهای وسیع صورت گرفته سواری راحت‌تری دارد. همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های کمک‌راننده، ایمنی نسل چهارم سراتو نیز بهبود یافته است. در دل این خودرو پیشرانه‌های متنوعی قرار می‌گیرد که شاخص‌ترین آن‌ها نمونه ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت است. سراتو همچون نسل‌های قبلی یک خودروی بی حاشیه، کم استهلاک و با طراحی بدنه بازارپسند است که اگرچه وارد کشورمان نشده اما در بازارهای جهانی فروش خوبی را تجربه کرده است.

همچنین بخوانید: کدام مدل هیوندای توسان بهتر است؟

در مجموع می‌توان کیا سراتو را یکی از بهترین خودروهای وارداتی به کشورمان دانست و با توجه به سابقه حضور در کشور و همچنین مونتاژ نسل دوم آن توسط سایپا گزینه مطلوبی به شمار می‌رود؛ بنابراین در نهایت و در پاسخ به این سؤال که کدام مدل کیا سراتو را بخریم ما انتخاب نسل دوم آن را پیشنهاد می‌کنیم. نظر شما دراین‌باره چیست؟

کیا سراتو فیس لیفت نسل چهارم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (557 ديدگاه)

    هر وقت سراتو مشکی شیشه دودی میبینم استرس میگیرم! قیافش شبیه جریمس!

    موافقم 30
    مخالفم 13
    1. حسین

      ۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      سراتو از چه شکل و قیافه ای رسیده به کجا،حالا اینو با سمند مقایسه کنید که چراغ های جلو و عقبشو عوض کردن و یه مانیتور گذاشتن داخل داشبورد و به نام تارا به ملت میفروشند،کسی هم نمیونه چیزی بگه چون ایران خودرو دولتی هست.

      موافقم 48
      مخالفم 41
      1. مانی

        ۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (253 ديدگاه)

        نکته اول : تارا و سمند هیچ ربطی به هم ندارند.سمند روی پلت فرم پژو 405 طراحی شد و تارا هم روی پلت فرم پژو 301 طراحی شد.
        نکته دوم : مقایسه شرکت کوچک و ضعیفی مثل ایران خودرو با غول چند ملیتی مثل کیا هنری است که تنها در ذهن متوهم و خیال پرور ما ایرانی ها ساخته و پرداخته میشه و با آب و تاب تو همه رسانه ها نقل قول میشه.چند وقت پیش من تو یک روزنامه دیدم که نویسنده اون نوشته بود : همتای کره ای ایران خودرو شرکت هیوندای!!!…یعنی نویسنده اون متن هنوز معنی واژه همتا رو هم نمی دونه و یا می دونه و اینقدر متوهم و سرخوش هست که چنین مقایسه های عجیب و بی ربطی رو انجام میده.همتا در فارسی به معنی مثل و برابر هست.آخه کدوم آدم مشنگی در دنیا ایران خودرو رو با هیوندای مثل و برابر می دونه؟!مگر اینکه طرف یک ایرانی متوهم و شدیدا تو عالم هپروت باشه.
        نکته سوم : چه خوشمان بیاد و چه خوشمان نیاد،ظرفیت و توان طبیعی جامعه ما در حد همین خودروهایی هست که تولید و عرضه می کنیم.مگر وضعیت بقیه رشته های صنعتی در ایران در حد عالی و پیشرفته هستند که توقع داریم خودروسازی ما در حد پیشرفته ترین کشورهای دنیا باشه اما معماری ساختمان ها،وضعیت شهر سازی،سرعت اینترنت،کیفیت آموزش در دانشگاه ها،کیفیت آسفالت های بین شهری،صنعت توریسم،وضعیت قطارهای بین جاده ای،صنعت موتورسیکلت سازی،وضعیت هتل ها،رستوران ها،کیفیت غذاها و ده ها رشته صنعتی و حرفه ای دیگه در حد کیفیتی معمولی یا بسیار پایین و نازل باشه.اگر تو آمریکا،آلمان،ژاپن و کره و فرانسه و ایتالیا و غیره خودروسازی پیشرفته هست بقیه رشته های صنعتی و حرفه ای هم حتما پیشرفته هستند.
        در پایان،امیدوارم از گفتن واقعیت های زندگی ناراحت نشید.چون واقعیت تنها چیزی هست که جلوی چشم ماست و گاهی وقت ها هم بسیار زشت و کریه و نفرت انگیز هست.

        موافقم 100
        مخالفم 33
        1. حسین

          ۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (225 ديدگاه)

          منظورم این بود که کره جنوبی از کجا رسید به کجا و ما هنوز به نقطه ای نرسیدیم که با کره جنوبی در خودروسازی رقابت کنیم و همیشه مونتاژ کار بودیم،یکی از دلیل هاش هم به تحریم میخوره.

          موافقم 49
          مخالفم 18
        2. کیان

          ۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1439 ديدگاه)

          مانی عزیز هرچند ک ظاهرا برای شما کیا قول بسیار برگی هست و …، ولی مهم نیست حالا یا هست یا نیست
          چندتا نکته هست ک لازمه بدونی، بنظر میاد شما از ایران تا حالا خرج نشدین هیچ وقت
          ولی کیفیت غذاها و رستوران در حداقل تهران در رستورانهای خوب بسیار معقول هست و فراتر از خیلی جاها در خیلی از جاهای دنیا، از دکوراسیون و سرویس بگیر تا الی اخر
          قطعا در شهرهای بزرگ دیگه ایران هم این رستورانها هستن، میشیلن ندارن ولی …
          همین وضعیت اسفالت، نمیگم خوبه و … ، ولی اروپا نصفش سنگ فرشه، روش رد میشه فکر میکنی گاری سوار هستی
          صنعت موتور سیکلت، بد چیزی گفتی واقعا، شرکتها و حتی کارگاههای داخلی برای خیلی از موتورسازان بزرگ دنیا قطعه میسازن و بسیار هم کیفیت خوبی دارن.
          و …
          وضعیت کشورمون خراب هست ولی باز با همه این اوضاع بد تو خیلی طمینه ها خوب هستیم به معنای واقعی و اونم بخاطر مردممون هست.
          امیدوارم با مدیریت صحیح تر زود زود همه چیز خوب بشه برای همه

          موافقم 21
          مخالفم 79
        3. Bagher

          ۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (121 ديدگاه)

          برای کیان جان بگم که سال پیش بود که خط تولید موتور های 125 سی سی که تو موتور سیکلت ها استفاده میشه توسط نیرو محرکه (دقیق یادم نیس این باشه یا یه شرکت دیگه) خریداری شد و هنوز 150 و 200 زو هم تو کشور تولید نمیکنیم و تماما از چین میان

          شما که انقدر تو کار مقایسه هستین یه مقایسه بین موتور های ایرانی و خارجی بکنین عین خودرو ها و بعدش بگین کدوم بهتره

          فک کنم حرفت عین حرف اون مسئولیه که میگفت قطعه سازامون برا بنز و بی ام و قطعه تولید میکنن

          شما هم یه بار از تهران خارج شو و بببن بقیه شهرا چطورن و بعد بگو ما خوبیم چون تمام امکانات رو اول برا تهران میارن
          شما یه بار تشریف بیار مراغه وضعیت خیابونا رو ببین بعد در مورد سنگ فرش بگو
          یه بار به یه جاده ی روستایی برو ببین وضعیت آسفالتا چطوره

          یه چند تا رستوران لاکچری تو بالا شهر تهران که قیمت خون پدرشونو میگیرن مثال خوبی نیس

          موافقم 69
          مخالفم 10
        4. Reza

          ۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (26 ديدگاه)

          Bagher چه خوب با هم همشهری هستیم👏

          موافقم 9
          مخالفم 6
        5. مانی

          ۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (253 ديدگاه)

          کیان
          نکته اول : فارسی را پاس بداریم.غول درست است نه آن قول که شما نوشتی.
          نکته دوم : معلوم هست که شما هیچ وقت از تهران خارج نشدی که چهار تا رستوران در تهران را در حد استانداردهای جهانی میدونی.شاید هم اصلا با کلمه استانداردهای جهانی هم آشنا نیستی.اگر فرضا آن چهار تا رستوران در تهران هم غذای با کیفیتی ارائه میدن،با بالاترین قیمت ممکن اون غذاها را عرضه می کنن و استثنایی هستند بر قاعده….قاعده هم البته هزاران رستورانی هست که اکثر ما از کیفیت غذا و سرویس دهی و بهداشت در آنها خبر داریم.به ویژه در رستوران های سر راهی و مناطق دور از تهران.به نظر شما کدام رستوران ما از نظر برد جهانی و ارزانی قیمت قابل رقابت با مک دونالد و کی اف سی و غیره هست؟
          نکته سوم : وضعیت صنعت عقب مانده و زیر پله ای موتورسیکلت سازی ما آنقدر واضح هست که نیازی به گفتن ندارد.میشه بفرمایید که به کدام موتورسیکلت سازی بزرگ دنیا قطعه صادر می کنیم؟
          نکته چهارم : وضعیت آسفالت ها و روکش آنها به ویژه در مناطق رطوبتی و باران خیز شمال آنقدر داغون و فاجعه بار هست که شما به ندرت مسیری حتی چند کیلومتری را پیدا می کنید که در آن مسیر،شاهد وفور دست انداز،چاله و ترک خوردگی و سرعت گیرهای غیر استاندارد و عجیب و غریب نباشد.وضعیت خط کشی جاده ها هم از آن فاجعه بار تر هست.به جرأت می تونم بگم که پیمانکارهای آسفالت سازی ما حتی از دهه 60 و 70 هم عقب مانده تر و بی کفایت تر و ناکارآمد تر شدند و به نظر میرسه که حتی روکش گیری درست و اصولی آسفالت را هم بلد نیستند به درستی انجام بدن.خیلی از این روکش ها کمتر از یک سال خراب و پر از چاله میشه و بعضی پس از یک بارندگی شدید دچار چاله های بزرگ میشن.به نظر شما تو آمریکا و اروپا و ژاپن و کره جنوبی اینطور داغون و غیر اصولی خیابان ها و جاده های اصلی را آسفالت و روکش می کنند؟
          نکته پنجم : وضعیت هتل ها و سرویس دهی آنها هم ده ها سال از استانداردهای جهانی عقب تر هست.به نظر می رسه که بعضی از کارکنان هتل ها حتی در تهران که پایتخت کشور هست،مستقیما از ناکجاآباد و سر جالیز وارد محوطه هتل شدند و رفتار بسیار غیر حرفه ای و عقب مانده و حتی بی ادبانه آنها نشان میده که تنها چیزی که بلد نیستن همون هتل داری و راهنمایی درست مسافران و مشتریان هست.انگار که اصلا مدیریتی بالای سرشان نیست.این هم بماند که غذای رستوران اکثر هتل ها کیفیت چندان خوبی نداره و چندان تازه نیست و خیلی هم گرانتر از بیرون هست.به نظر شما چنین هتل هایی با این مدیران و کارکنان داغون و خدمات داغون تر قابل رقابت با رقبای تراز اول یا حتی تراز دوم و سوم خودشون در دنیا هستند؟
          نکته ششم : برخورد با ارباب رجوع در ادارات و بانک های دولتی هم اغلب بی ادبانه و از موضع سر بالا هست.به ویژه بانک های ملی و ملت و رفاه کارگران …که باید به برخی از کارکنان آنها جوایز بی ادبی اهداء کرد.به نظر شما در کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای در حال توسعه دنیا هم با ارباب رجوع و مشتریان ادارات و بانک ها چنین بی ادبانه و متکبرانه رفتار می کنند؟(اسم این بانک ها را از عمد نوشتم چون همیشه از رفتار بی ادبانه و متکبرانه کارکنان و مدیران این بانک ها عاصی و شاکی بودم).
          و…..این لیست رو میشه ادامه داد.

          موافقم 38
          مخالفم 8
        6. فرزام

          ۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز ،مشکل خود کوچک بینی است و به همین دلیل هیچ وقت پیشرفت نمی کنید .یادتون باشه که ایران دو سال قبل از کره ،خودرو سازی رو شروع کرد
          پیشرفت ،نتیجه ی توقعات انسانهاست
          وقتی که توقع بالا باشد ،تلاش هم افزایش می یابد

          موافقم 11
          مخالفم 15
        7. Anti Tesla

          ۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (656 ديدگاه)

          مانی جان با شما موافق هستم.
          من تو داروخونه بیمارستانی تو کرج کار می کنم.
          من زیاد با بیماران سروکله نمیزنم و کارم خیلی راحت تر هست ولی بقیه کارکنان آنچنان با بیمار بد رفتاری می کنند که آدم هرچی فحشِ ****رو نثار می کنه.
          آخه به بیمار چه مربوط تو اعصابت خورد هست؟ آخه باید توهین کنی به کسی که که از نداری اومده بیمارستان دولتی؟
          کسی که اونقدر فشار زندگی روش هست که داره له میشه از این مشکلات فعلی؟
          اکثریت این هایی که توهین می کنند و به خواسته و سوال بیمار بی توجهی می کنند این کارکنان*** هستند که دو متر ناخن هم کاشتند.
          در کل امیدوارم تو ایران به بیمارستان نرید.

          موافقم 13
          مخالفم 2
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    سراتو کوپه هم هست

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. ARMAN سابق

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    از سال ۹۵ سراتو YD مدل ۲۰۱۵ از صفر داریم.
    تنها ایرادش تعلیق خشک و گیر کردن کف ماشین به بعضی جاها که یکم برآمده هستش.
    غیر از اون استهلاک کمی داره شتاب خوبی هم داره

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. Ara

      ۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این مسل فوق‌العاده اس. برای مشکلی هم که مطرح کردین لاستیک ۲۲۵ و فاق بلندتر بندازین رو ماشین کیفیت سواریش خیلی بهتر میشه

      موافقم 15
      مخالفم 3
  4. علی جردن

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1188 ديدگاه)

    سراتو سایپایی ماشین دم دستی یا ماشین دوم پول دارها شده.. باور کنید.

    موافقم 34
    مخالفم 3
  5. مانی

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    نویسنده داخل متن نوشت.نکته جالب اینکه سایپا بعد از جنجال فراوان مونتاژ سراتو را آغاز کرد!!…کدوم جنجال؟!

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. شاهین

      ۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4540 ديدگاه)

      تبلیغات فراوان حول مونتاژ این ماشین و قیمت گذاری و فروش و کیفیت مدل های تولیدی و توقف تولید و…

      موافقم 9
      مخالفم 4
  6. کیان

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    به شخصه بنظرم سراتو نسل دوم بهترین هست، از لحظ کیفت وارداتی از نسل بعدی بهتره، داخل نسل سوم خیلی خشک و پلاستیکی تر از نسل دوم وارداتی هست. دید راننده هم بخاطر حالت شیشه لچکی جلو خیلی تو مخ هست.
    نسل دوم وارداتی فول اپشن غیر از موارد مفید گفته شده واقعا هندلینگ قابل تعریفی نداره و همینطور ترمز به اندازه کافی مطمئن.
    مصرفش هم یکمی بالاست. در باقی موارد ماشین شهری و مهقولی هست برای مصرف مناسب نه رانندگی اسپرت و …
    یکی از بزرگترین مزیتهاش قیمت قطعات یدکیش هست ک واقعا خوبه و اصلا نمیشه از این فاکتور چشم پوشی کرد

    موافقم 12
    مخالفم 15
  7. کارشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    شاهین

    موافقم 7
    مخالفم 15
  8. Saeed

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    تنها ماشینی که بعد از دیدنش تو جاده سرعت کم میکنی

    موافقم 18
    مخالفم 5
  9. حسن

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1376 ديدگاه)

    در بازار ایران سراتو یکی از خودروهای خوب به حساب میاد خیلی هم مهم نیست که چه مدلی باشه هر چقد پول بیشتر بدی خودروی بهتری میخری
    استهلاک کم – هزینه ی نگهداری پایین – و طراحی زیبا – و مهمترین فاکتور یعنی بازار خرید و فروش خوب باعث میشه یکی از بهترین خودروها ی بازار کشور محسوب بشه قیمتش هم با بقیه برندها مقایسه کنی میبینید که قیمت مناسبی داره

    موافقم 25
    مخالفم 1
  10. محی

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (140 ديدگاه)

    قدرت نسل ۳ رو اشتباه نوشتین

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. سجاد مهاجری

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ۵ ساله دارمش،قبلش مگان داشتم
    سراتو خیلی کم خرج وکم استهلاکه، موتورش سگ جونه،کم صداست، پرقدرته، من راضیم براهمین نگه داشتمش

    موافقم 21
    مخالفم 1
  12. علی

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۱۲ ساله نسل اول سوارم . ماشینیه که هیچ جا منو نذاشته . شاسی و بدنه بسیار محکم ، استهلاک متوسط و مصرف معقولی داره . نسل دو سوار نشدم ولی بعید میدونم حاضر به تعویض ماشینم تا زمانی که راه میره باشم . هر چند کمتر از بقیه نسل ها وارد شده و کمتر شناخته شده هست اما برای من معرکه هست . الان دیگه نه اما زمانی کل خریدمش همه از آپشن هاش متعجب میشدن . موتور و گیربکس ماشین هنوز پلمبه و جز مصرفی ها اذیتی نمیکنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. Jaber Safari

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عرض شود خدمت اون هموطنی که گفت صنعت خودرو سازی ما توانش در همین حد هست، نمی‌دونم خاطرت هست یا نه، اگر قبل از سال ۹۰ همین پراید و یا خانواده پژو رو میخریدی، سالها بدون هیچ مشکلی و فقط با تعویض مصرفیها رانندگی میکردی،، الان آیا به همین شکل هست؟ همه جای دنیا بخاطر رقابت سعی در بالا بردن کیفیت محصولشون دارن، اینجا ما فقط پسرفت و دزدی داریم،، مشکل اینه،،

    موافقم 9
    مخالفم 2
  14. soheiljeep

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    پدر من رفت از نمایندگی قلهک خرید و ما در برابر عمل انجام شده قرار ،رفتیم و چون مسن است و نمی شود خیلی مخالفت کرد قیمت فول آپشن ۱۱۶ میلیون بود اگر اشتباه نکرده باشم و دوسه سال بعد فروختیم ۴۸۰ میلیون جالب این که نمایندگی زیربار سرویس نمی رفت و پرسیدیم چه کنیم فرمودند نمی دانیم !! خلاصه برای تعویض روغن باید تا منیریه می رفتیم و هردفعه می گفتند روغن گارانتی خوب نیست انقدر پول بده تا روغن خوب بریزم و….البته حتما می دانید فول آپشن سایپا فاقد تعدادی از آپشن های کره ای است مثل سینی زیر موتور ! سیستم تهویه انگار طراح قصد شوخی داشته باشد واقعا نمی شد بفهمی دقیقا کدام دگمه چه کاره است . ماشین بی ازاری بود ولی ولرم و فاقد هویت و حس و حال اسب را نداشت و یا من یکی نتوانستم به غیر از متوسط در همه چیز نکته دیگری کشف کنم . انقدر هم که از شتاب تعریف می کنند فکر می کنم این دوستان ماشین پرشتاب ندیده اند و البته سدان چهار سیلندر هم ماشین درگ نیست ولی از ۴۰۵ احتمالا سبقت خواهد گرفت . منظورم دوهزار سی سی کاربراتور نیست . همین ۴۰۵ های مدل معاصر !!!

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا