کیاهفته نامه

تست و بررسی تخصصی کیا سراتو ۲۰۱۲ وارداتی

آنچه در مقاله تست و بررسی سراتو ۲۰۱۲ خواهید خواند:

 

مقدمه

نسل دوم کیا فورته یا همان سراتو از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ روی خط تولید کمپانی کیا قرار داشت. فروش چشمگیر نسل دوم سراتو توانست شکست نسل اول را جبران کند. داستان نسل دوم سراتو در ایران از اواخر سال ۱۳۹۳ با سایپا آغاز و در اواسط سال ۱۳۹۸ هم پایان یافت. این خودرو در زمان مونتاژ خود در ایران فروش کم‌نظیری را تجربه کرد. البته سراتو همچنان هم در بازار خودروهای خارجی پر طرفدار است. جالب است بدانید در زمان نگارش این مقاله، قیمت سراتو صفر کیلومتر مدل ۹۸ بعضا به ۱.۶ میلیارد تومان هم می‌رسد که نشان می‌دهد هنوز تقاضا برای خرید این خودرو بالاست.

با اینکه نسخه وارداتی نسل دوم سراتو کیفیت به مراتب بهتری نسبت به نسخه سایپایی داشت، هیچ وقت نتوانست به پای فروش نسخه سایپایی برسد. البته این اتفاق چندان هم عجیب نیست چون سراتو سایپایی به واسطه عرضه وسیع‌تر و خدمات پس از فروش مناسب به راحتی می توانست در فروش از سراتو وارداتی پیشی بگیرد. دلیل دیگر این موضوع هم می‌توان نبود نسخه های صفر کیلومتر یا کم‌کار سراتو وارداتی است. آخرین سراتو وارداتی در سال ۹۲ به ایران وارد شد در صورتی که سراتو ساپیایی تا سال ۹۸ در ایران تولید می‌شد.

در این سری از مقالات تست و بررسی  مجله پدال به سراغ سراتو ۲۰۱۲ وارداتی رفته‌ایم تا ارزش خرید آن را در بازه قیمتی  ۱.۴ تا ۱.۵ میلیارد تومان (اواسط دی ماه ۱۴۰۱) بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: تست و بررسی الانترا ۲۰۱۸

طراحی ظاهری سراتو

کیا سراتو 2012

طراحی نمای جلو سراتو نه آنقدر اسپرت است که زود قدیمی و از مد افتاده شود و نه آنقدر ساده و کسل کننده است که فقط پیرمرد ها سراغش بیایند. در نمای جلوی سراتو جزئیات و ظرافت‌های زیادی دیده می‌شود. مطمئنا زیبا ترین قسمت خودرو همان جلوی آن است. ترکیب جلوپنجره معروف پوزه ببر کیا، با سپر پف کرده و خط و خطوط طراحی چراغ‌ها و کاپوت، زیبایی خاصی را به این قسمت بخشیده.

نمای جانبی سراتو بسیار ساده و حتی کسل کننده طراحی شده. البته رینگ‌های ۱۷ اینچی ۱۰ پره کمی این ضعف را پوشش داده‌اند. نمای عقب سراتو تناسب چندانی با جلوی آن ندارد زیرا در نمای جلو از برخی المان های طراحی برای اسپرت‌تر دیده شدن استفاده شده اما در عقب اینطور نیست. شاید تنها ویژگی اسپرت نمای عقب سراتو دیفیوزر و سراگزوز استیلی آن باشد.

کابین سراتو

داخل کابین کیا سراتو 2012

طراحی کابین سراتو کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد اما هنوز از بسیاری از خودروهای داخلی و برخی رقبایش بهتر است. کیفیت متریال استفاده شده در کابین چندان جذاب نیست. برای مثال پلاستیک استفاده شده در رودری‌ها و قسمت زیرین داشبورد کاملا خشک و بی روح هستند. اما کیفیت چرم استفاده شده در رودری‌ها و صندلی‌ها مناسب است. البته بماند که رنگ و بوی افت کیقیت در برخی قسمت ها مانند چرم صندلی راننده، دور فرمان و… احساس می‌شود.

از بحث کیفیت متریال استفاده شده در کابین که بگذریم به توصیف حس و حال نشستن در سراتو می‌رسیم. دوخت قرمز دور فرمان و چرم صندلی‌ها و رودری‌ها به سرنشینان حس اسپرتی را القا میکند. البته که صفحه کیلومتر سوپر ویژن و غربیلک و دنده پشت فرمان به تقویت این حس کمک می‌کنند. فضای کابین و صندوق سراتو برای یک خانواده چهار نفره مناسب به نظر می‌رسد. نکته مثبتی که در رانندگی طولانی با سراتو متوجه آن شدیم موقعیت قرار گیری صندلی‌های جلو بود. صندلی‌های جلو به نحوی نصب شده اند که سرنشینان عقب به راحتی می‌توانند پاهایشان را زیر صندلی ببرند و دراز کنند. فضا برای قرار دادن اجسام در کابین راضی کننده نیست اما نمره قابل قبولی می‌گیرد. دسترسی به ادوات کابین نیز بسیار ساده صورت می‌پذیرد و راننده هر زمان که اراده کند می‌تواند کنترل اوضاع کابین را به دست بگیرد!

امکانات رفاهی

امکانات کیا سراتو 2012

شاید سراتو در بحث امکانات رفاهی در برابر رقیبان چینی هم قیمتش حرفی برای گفتن نداشته باشد اما چندان هم دست‌خالی نیست.

سانروف برقی، کولر اتوماتیک دیجیتال، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل کابین، تنظیم شدت نور داخل خودرو، سیستم ورود بدون کلید، آیینه‌های جانبی برقی، سنسور عقب، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده به صورت دستی جزو امکانات رفاهی سراتو محسوب می‌شوند که البته امروزه در بیشتر خودروها (غیر داخلی!) دیده می‎‌شود. اما امکاناتی مانند دنده پشت فرمان و صفحه کیلومتر سوپرویژن (که کاملا با چیزی در دنا دیدیم متفاوت است!) جزو امکاناتی هستند که خودروهای کمی در این بازه قیمتی از آن برخوردارند. دوربین دنده عقب و مانیتور نیز جزو امکاناتی هستند که در برخی از نسخه های وارداتی قابل مشاهده هستند.

البته کمبود امکاناتی مانند دریچه تهویه سرنشینان عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، آیینه تاشو برقی و گرمکن صندلی در سراتو واقعا احساس می‌شود.

امکانات ایمنی

 

شاید امکانات رفاهی سراتو در این بازه قیمتی چندان درخور توجه نباشد اما امکانات ایمنی به کار رفته در این خودرو در نوع خود بسیار خوب محسوب می‌شود.

۸ ایربگ ده نقطه‌ای، ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو،  پشت سری های فعال هنگام تصادف، ترمزهای دیسکی عقب با قابلیت ABS-EBD-BAS، سیستم کنترل پایداری جزو مهم‌ترین امکانات ایمنی سراتو محسوب می‎شوند همچنین سراتو در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای جهان شناخته شد. سراتو از سازمان IIHS نشان ایمنی عالی (Top Safety Pick) به همراه ۵ ستاره ایمنی دریافت کرد.

 

مشصات فنی سراتو

موتور کیا سراتو 2012

نسل دوم سراتو با دو موتور ۲ و ۱.۶ لیتری به باز جهانی عرضه شد. اکثر سراتوهای وارد شده به ایران (نسل دوم) از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند اما نسخه های ۱.۶ لیتری هم به صورت بسیار محدود در بازار خودروی کشورمان مشاهده می‌شود.

در جدول زیر می توانید مشخصات فنی کامل سراتو ۲۰۱۲ را مشاهده کنید:

سراتو ۲۰۱۲
حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار
گشتاور ۱۹۴ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۹ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر
گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک با قابلیت کنترل از پشت فرمان
جرم خالص ۱۳۴۰ کیلوگرم
ابعاد (طول.عرض.ارتفاع) ۴۵۳۰ . ۱۷۷۵ . ۱۴۶۰ میلی‌متر
رینگ ۱۰ پره آلومینیومی ۱۷ اینچی

تجربه رانندگی سراتو

رانندگی با کیا سراتو 2012

بعد از فشردن کلید استارت پییشرانه سراتو با صدای نسبتا بمی روشن می‌شود. صدلی پیشرانه و سیستم اگزوز ما را ترغیب می‌کند تا کمی در حالت oلاص گاز بدهیم. صدای پیشرانه برای خودرویی در این بازه قیمتی واقعا فوق‌العاده و دلچسب است. کمی بعد از بعد از شروع به حرکت تصمیم به تست شتاب و کشش سراتو می‌گیریم. شتاب سراتو آنچنان فضایی و خیره‌ کننده نیست اما از بسیاری از خودروهای رقیب خود بهتر است. نکته‌ای که هنگام راننگی با سراتو در جاده خارج از شهر متوجه شدیم، عملکرد عالی گیربکس و هماهنگی آن با پیشرانه است. گیربکس ۶ سرعته سراتو در آنی از ثانیه به پدال گاز واکنش نسان می‌دهد و در صورت نیاز حتی ۳ معکوس هم می‌کشد! البته این معکوس کشیدن‌های مکرر ممکن است برای رانندگانی که چندان علاقه‌ای به سرعت ندارند آزار دهنده باشد زیرا با کوچک ترین اشاره به پدال گاز گیربکس یک یا دو دنده معکوس می‌کشد و از این رو فشار زیادی به موتور وارد می‌شود. کار با پدل شیفترهای پشت فرمان واقعا جذاب و سرگرم کننده است و با گیربکس هوشمند و پیشرانه قوی ترکیبی عالی تشکیل داده است. البته عملکرد دنده‌های پشت فرمان چندان هم سریع نیست و با تاخیری جزئی دنده‌ها را عوض می‌کند اما برای خودرویی در این بازه قیمتی مناسب به نظر می‌رسد.

جدا از بحث شتاب و کششش، سراتو ترمز های فوق‌العاده‌ای دارد و برای عادت کردن به آن‌ها حداقل نیاز به نیم ساعت تمرین دارید. هندلینگ سراتو به واسطه فنربندی خشک و سیستم کنترل پایداری واقعا بی‌نظیر است. انگار کیا هرچه در طراحی و امکانات و… سراتو کم گذاشته در بخش فنی آن جبران کرده!

اما سراتو مانند هر خودروی دیگری در رانندگی نقاط ضعفی هم دارد. برای مثال مهم‌ترین آن‌ها سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق سراتو در سفرهای طولانی و بعضا یکی دو ساعته هم وحشتناک است و موجب آزار سرنشینان می‌شود. صندلی‌های خشک و نه چندان ارگونومیک سراتو هم به کمک سیستم تعلیق آمده تا در سفرهای طولانی راننده و سرنشینان را هرچه زوتر از پا در بیاورد. مصرف سوخت ۷.۵ لیتری سراتو در بزرگراه‌ها با رانندگی کاملا اکونومیک چندان خوب به نظر نمی‌رسد؛ گرچه زمانی که کمی به موتور فشار بیاورید مصرف سوخت به راختی به عدد ۱۰ و یا ۱۱ لیتر بر صد کیلومتر می‌رسد.

هزینه‌های نگهداری

عکس کیا سراتو 2012

به گفته مالک، ایشان بعد از حدود ده سال مالکیت خودرو و پیمودن تقریبا ۱۶۰ هزار کیلومتر هنوز هیچ قطعه‌ای از خودرو را عوض نکرده و یا حتی موتور و تعلیق و… را سرویس هم نکرده. یعنی هزینه ایشان برای سوار شدن خودرو فقط سرویس‌های دوره‌ای و هزینه بنزین بوده. البته ایشان گفتند چندی پیش در یکی از سفرهایشان با مشکل ریپ زدن موتور، خاموش شدن موتور در دورهای پایین و مختل شدن عملکرد گیربکس مواجه شدند که بعد مراجعه به تعمیرگاه متوجه شدند که قطعات داخل موتور بسیار جرم گرفته شده‌اند. وقتی علت این موضوع را جویا شدیم متوجه شدیم که ایشان معمولا هر ۱۰ هزار کیلومتر یکبار روغن خودرو را عوض می‌کردند و تا کنون هم از بنزین سوپر، محلول‌های شست‌و‌شوی موتور و یا حتی اکتان استفاده نکرده‌اند. پس طبیعی است که مشکلات اینچنینی برای موتور به وجود بیاید. البته مطمئنا اگر با خودرویی مانند کمری یا کرولا مواجه بودیم، این مشکلات بوجود نمی‌آمدند.

 

جمع‌بندی

کیا سراتو وارداتی 2012

شاید تا همین یکی دو سال پیش سراتو بهترین خودرو در بازه قیمتی خودش محسوب می‌شد اما در سال های اخیر به واسطه مونتاژ خودورهای چینی متعدد و مختلف انتخاب کمی سخت می‌شود. سراتو نقاط قوت زیادی مانند هماهنگی بی‌نظیر موتور و گیربکس، پیشرانه قدرتمند و… دارد اما زمانی که آن را با خودرویی مانند ریسپکت پرایم یا کی ام سی J7 مقایسه می‌کنیم انتخاب بسیار سخت می‌شود.

بهتر است مقاله را با دو بیت شعر معروف که احتمالا قبلا آن را شنیده‌اید به پایان برسانیم و انتخاب سراتو بین رقبای چینی و بعضا کره‌ای اش را به عهده خود شما مخاطبان پدال بسپاریم!

در جوانی به خویش می‌گفتم    شیر، شیر است گرچه پیر بُوَد

چون که پیری رسید دانستم    پیر، پیر است گرچه شیر بُوَد

در پایان از سرکار خانم زهره رضایی جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

مزایا معایب
پیشرانه قدرتمند  تعلیق خشک (به خصوص در ردیف عقب)
ترمزهای قدرتمند امکانات رفاهی نه چندان جذاب
هماهنگی موتور و گیربکس
هندلینگ مناسب

 

امتیاز از ۱۰
طراحی ظاهری ۸
طراحی کابین ۷
امکانات رفاهی ۷
کیفیت مونتاژ ۹
کیفیت متریال استفاده شده در کابین ۸
توان و کشش موتور ۱۰
هماهنگی موتور و گیربکس ۱۰
سیستم تعلیق ۶
هندلینگ ۹
ترمز ۱۰
مجموع امتیازات ۸۴ از ۱۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    مزدا ۳ نیو کیا سراتو جفتش تو کشورمون مونتاژ می شن و جفتشون نسل های قدیمی هستن جفتشون هم آپشن های تقریبا یکسانی دارن (گیربکس اتوماتیک – شیفتر پشت فرمان _ سانروف کوچک بازشو)

    مزدا ۳ لایک
    کیا سراتو دیس لایک

    موافقم 207
    مخالفم 41
    1. TML BN

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      بابا مزدا تیری از هر لحاظ سر تره مخصوصا فیس لیفت
      سراتو این نسل بر عکس نسل بعدی خیلی قیافه خسته ای داره ولی مزدا تیری اصن اینطور نیست
      و در نسخه های وارداتی کیفیت تیری به مراتب بهتر بوده

      موافقم 44
      مخالفم 23
    2. Ehsan

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (528 ديدگاه)

      چی رو میپرسی! تو کوچه خیابون نگاه کن، خیلی مشخصه اونی که پولش رو داره کدومشو میخره معمولا!

      موافقم 37
      مخالفم 8
      1. ارسلان

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (450 ديدگاه)

        در مورد ماشین های داخل ایران من به شخصه فقط اخبار و نظرات ماشین کره ای رو دنبال میکنم بنا به دلایلی دنبال قیمت و … نیستم و بیشتر از این بازش نمیکنم برای همین از متن خوده مقاله استفاده میکنم که گفته قیمت سراتو مدل 2012 بین 1.4 تا 1.5 میلیارد تومن هست
        همین الان من مزدا 3 تیپ 4 سراغ دارم مدل 94 که میشه 2015 قیمت 1.230 !! یعنی 3 سال جدیدتر و اگه سراتو رو 1.4 میلیارد در نظر بگیریم مزدا 3 مورد نظر 270 میل ارزونتره
        البته مزدا سه توی تیپ های مختلف و مدل سالهای مختلف قیمتاشون فرق میکنه تا 1.990 هم هست برای مدل 98

        موافقم 12
        مخالفم 29
        1. Amin

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بستگی ب مدل قیمتاشون فرق میکنه ولی مزدا ۳نیو با سراتو اپشنال سایپا تقریبا یکیه ولی مزدا سالم پیدا نمیشه چون برای شتاب بالاش اکثرا داغونشون کردن از نظر بدنه موتور ک ژاپن خراب نمیشه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (10202 ديدگاه)

      این بررسی را که دیدم ، یادِ حالو روزِ مملکتمان افتادم که مثل این بررسی اوراقِ اوراق به حساب میاد !
      دستشان درد نکنه ، زحمت کشیدن ، اما پدال یعنی دایره‌المعارف خودرویی کشور و این یعنی اینکه این خودرو حداقل باید ۱۰ سال پیش بررسی میشد توسط پدال نه اینکه هر از چند ماهی بیاد یه بررسی بگذارد و برود پِی کارش !

      اون زمانی که این خودرو حدود ۸۰ میلیون فروخته میشد و نصف قیمتش را نقد میگرفتند و ۴۰ میلیون باقیمانده را دو ساله بدونِ بهره میگرفتند ارزش خرید داشت اما حالا که شده میلیاردی به چشم اومده نه آن وقتی که حقش خورده میشد و اتفاقاً یادم میاد که قیمت نقدی بازارش بسسسسسیار کمتر بود حدود ۷۲ میلیون که همه هم مسخرش میکردند در حالی که مدل‌های ۲۰۱۵ صفر را میگفتند ۱۲۵ میلیون در حالی که موتور گیربکسش یکی بود با همینی که سایپا هم تولید میکرد !

      گذشت گذشت گذشت ، اما مطمئناً با این وضع تورم و گرانی اکثریت مردم ما باخته‌اند ، نه از لحاظ مالی که بحثش مُفَصَل و جداست ، بلکه از نظر عقده‌ای شدن ، مردم ما عقده‌ای شده‌ترین مردمان جهانند و هروز با خودشان صحبت میکنند که چه چیزها و چه کارها و چه زندگی‌ها میتوانستند بکنند و نکردند و امروز که پولشان بی‌ارزش شده فقط عقده‌کشایی میکنند به همراه خودخوری !!!!!
      همه دیدیم ، همه میبینیم و زیاد اطرافمان ریخته از این خودخوری‌ها !

      موافقم 36
      مخالفم 9
    4. Ehsan

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (528 ديدگاه)

      تو امریکا تفاوت فروششون از ایران هم بیشتره! یکی ٢٧ هزارتا یکی ٩٧ هزارتا

      موافقم 12
      مخالفم 10
    5. alireza206

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (116 ديدگاه)

      من سراتو ۲۰۱۱ وارداتی برسی کردم شتاب خوبی داره اما افت کیفیت شدید داشت
      تعلیق به شدت خشک سیستم صوتی بی کیفیت داشت

      موافقم 15
      مخالفم 14
    6. جمشید

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      سراتو هم داخل ایران و هم داخل خیلی از کشورهای دیگه امتحان خودش رو پس داده و هیچ عقل سلیمی اگر قدرت خرید داشته باشه سراتو رو ول نمیکنه بره سراغ چینیهای به درد نخور

      موافقم 40
      مخالفم 4
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        کسی مزدا هم ول نمی کنه بره سراغ کره ای

        موافقم 20
        مخالفم 34
        1. جمشید

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (389 ديدگاه)

          چی میگی ؟؟؟ اینجا مقایسه بین چینی و کره ای بود

          موافقم 27
          مخالفم 3
  2. R

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    یه مقالیه اینچنینی برای جنسیس کوپه ۲۰۱۲ لازمه

    موافقم 23
    مخالفم 4
  3. کیان

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    با تشکر از نگارنده، با توجه به اینکه خودم دقیقا همین ماشین و دارم، مدل بالاتر و وارداتی با کارکرد کمتر البته،
    1- برم ایربگ ها را بشمرم، 8 تا باشه خوبه، من فکر میکردم 6 تا هستن
    2- ترمز ماشین و افتضاح خطاب نمیکنم، ولی اصلا در خور تعریف مثه متن نیست
    3- مصرف ماشین اصلا خوب نیست حتی وقتی باهاش مدارا میکنید، خیای سحت میتونید تو شهر مصرف مقرون به صرفه ای در حد این خودرو ازش بیرون کشید
    4- گیربکس و موتور با هم خوب هستن، البته گیربکس همیشه تاخیر داره، تاخیر برای این تیکت قیمتی و سال تولیدی چیز عجیبی نیست، ولی جای گلایه و شکایتم واقعا نداره، تاخیر داره ولی نرم عوض میکنه، ولی موتور انچنان ک باید قدرت خاصی و بهت نمیده، ولی اونم به چشم مصرف شهری و عادی خوب هست
    5- به نسبت سال ساخت ماشین، آپشنهای خوبی داره واقعا، دنده شیفتر و از همه مهمتر کنترل پایداری و گیربکس 6 دنده
    6- این ماشین فولش هست، یه سریاشون گیربکس 4 دنده دارن دقت کنید اگر کسی خواست بخره
    7- به شخصه بنظرم داخل کابینش کیفیت متریال مصرفیش از نسل بعدیش بالاتر هست در بعضی جاها و رودری ها، پلاستیک نرم تو جاهای بیشتر استفاده شده، نسل بعدی علی رغم جدیدتر بودنش پلاستیک خشک خیلی استفاده کردن.

    در انتها بنظرم ارزش خریدش برای این تاریخ روز خیلی زیاد هست، چون بنظرم هرچقدر هم بگیم کره بد به فرض (من ک خودم منتقد ماشین کره ای هستم) اما قطعا بهتر از چینی هست و با توجه به اینکه مزدا 3 خیلی گرون شده واقعا باز ارزش خرید دست 2 این بیشتر میشه.
    قطعات و … فکر کنم بخاطر اشتراک با سراتو سایپایی میتونه نکته مثبتی باشه براش.

    موافقم 46
    مخالفم 10
    1. محمد

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (220 ديدگاه)

      ایربگ ها شیش تاس از ده نقطه
      ترمزهاش واقعا عالیه به شرطی ک لنت اصلی و خوب بندازی البته لاستیک هم تاثیر داره
      درمورد مصرف وقتی موتور۲۰۰۰و ۱۵۰اسب بخار واقعی میگری باید مصرف بنزینشم عادیه
      آپشن هاشم خوبه به نسبت هنوزم
      نکته ضعفش رینگ۱۷واس تهران مناسب نیس و میکوبه

      موافقم 13
      مخالفم 15
  4. AMANTE

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    کامنت ام کمی بی ربط به پست هست.
    داشتم مجله های خودرویی قدیمی ام رو مرتب میکردم و دو تا مجله از تیر و آذر سال 96 پیدا کردم که قیمت بعضی از ماشین ها داخل اش هست، انگار برای چند دهه پیشه.
    https://s2.uupload.ir/files/img_20230106_135132-تیر،نود_و_شیش_y4bt.jpg
    https://s2.uupload.ir/files/img_20230106_135758-آذر_نود_و_شیش_d900.jpg

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      چه جالب
      من از سال 87 تا 95 مجله ماشین می خریدم
      تقریبا از زمانی که خودم نویسنده تمام وقت خودرو شدم، مجله ماشین فراموشم شد چون روزی 4-5 ساعت خبر و مقاله مرور می کردم

      موافقم 41
      مخالفم 3
      1. ارسلان

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (450 ديدگاه)

        بنده هم از سال 84-85 مجله ماشین رو میخریدم از 87 مجله ی ماشین + ماهانه ی نوآور رو با هم میخریدم تا 90 بعدش فقط ماهانه ی نوآور و دیگه مجله ماشین نخریدم و بجای مجله ماشین , ماهانه ی جنگ افزار و ماهانه ی صنایع هوایی رو میخریدم
        دیگه از 91-92 بود درست یادم نیست کلا مجله خری رو گذاشتم کنار از بس بلااستفاده روی هم انباشته شدن و دیگه موضوعات مورد علاقه رو از اینترنت دنبال کردم تا به امروز

        موافقم 24
        مخالفم 4
      2. محمدرضا

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        چه جالب، من از سال 80 تا 94 مجله ماشین می‌خریدم و نوآور رو از شماره‌ی دو خریدم، یکی از اشنایان هم کلکسیون مجله ماشینش رو از سال 74 تا 80 بهم داد. از وقتی که مطالب رو آنلاین دنبال می کنم مجله ماشین و نوآور رو از یاد بردم …

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. Souls_Master

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (116 ديدگاه)

      دقیقا.
      و جالب اینکه منم همین مجله رو میخوندم.چقدر تعداد مجله ها هم کم شده،تعدادی مجله که من دنبال میکردم همه تعطیل شدن.

      موافقم 15
      مخالفم 3
  5. Ehsan

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    روغن رو هر ١٠ هزار تا عوض میکرد؟!!!!! یعنی بیشتر از دو برابر استاندارد! من از ۴ هزارتا بگذره استرس میگیرم باید عوض کنم بلافاصله

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (10202 ديدگاه)

      آقا احسان
      اشتباه برداشت نکنید ، چون روغن عوض کردن برای نرمال جهانی بین ۷ تا ۱۰ برای خودروهای اقتصادی هست و اگر به داخل موتورهای استوکی که از دوبی می‌آورند نگاه بیندازید از تمیزی اون تعجب میکنید با اینکه موتورها پلمپ هستند با کارکردهای بالای ۱۰۰ هزارتا !!!

      خیلی مسائل دَخیل هست در مورد گال بستنِ داخل موتور و از کار انداختن اجزای موتور که متاسفانه کره‌ای‌ها به شدت حساس هستند !

      روغن در ایران حتماً باید هر ۵ هزارتا عوض بشه تازه اگر روغن اصل میریزید و اگر نه که روغن تقلبی تبدیل به گیریس میشود !

      کارایی روغن خوب در موتور مثل خون سالم در بدن انسان هست ، پس برای روغن خوب خرج کنید و دلتان نسوزد از پولی که خرج میکنید !

      موافقم 26
      مخالفم 10
      1. Ehsan

        ۱۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (528 ديدگاه)

        خب این ماشین هم توی ایران بوده پس باید ۵ هزارتا عوض بشه نهایت
        استاندارد ایران همین هست گرچه توی باقی مناطق دنیا هم ١٠ هزار تا نیست دیگه

        موافقم 14
        مخالفم 5
  6. محی

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ رو خط تولید بود نه ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳،الان که ۳ ساله هیچ ماشینی نسل عوض نمیکنه

    موافقم 10
    مخالفم 5
  7. BMW/M-POWER

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    پول بدی به این سراتو سایپایی آشغال که ترمز های عقبش کاسه ایه!!!!
    تا وقتی مزدا 3 نیو هست چرا پول بدی به این
    من برادرم مزدا 3 نیو داره(زمان ارزونی خرید) جدا از کشش فوق العاده ی موتور، هندلینگ و چسبندگی این ماشینو توی ماشین های 3 یا 4 میلیاردی هم نمیشه پیدا کرد

    موافقم 15
    مخالفم 30
    1. matin

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (358 ديدگاه)

      محض اطلاع این نسخه وارداتی بود

      موافقم 3
      مخالفم 5
  8. Zonda R

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    روزگاری به این ایراد میگرفتیم ک چرا خودروی روز مونتاژ نمیشه سراتو نسل جدیدش اومده اونوقت نسل قدیمشو سایپا مونتاژ میکنه
    سوقات برجام!!!
    الان چی؟
    4 تا خودرو میبرن نو بورس میفروشن…
    خودروی روز که هیچی شبم نداریم

    موافقم 24
    مخالفم 3
  9. aMiRsHaYaN

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    من خودم یه سایپایی تحویلی اول داشتم رنگ بادمجونی خریدم ۹۵ تومن اونایی که سانروف و پدال شیفتر نداشت. باید بگم که موتور ماشین خیلی خوبه و با گیربکس هماهنگی خوبی داره. شتاب خوبی داره و وقتی پدال رو فشار بدید یه تاخیر ریز داره.‌ مصرفش تو شهر افتضاح بود خیلی میسوزند و چون سایپا ترمز های عقبشو کاسه ای انداخته بود ترمزش به نسبت وزنش خیلی خوب نیست.
    صندوقش اندازه غار حرا هست خیلی عمیقه و جاداره راحت ۲ تا چمدون بزرگ رو من جا کردم توش. فضای سرنشینان عقبش هم خیلی خوبه ولی عقبش خیلی می‌کوبند و خیلی خشک بود و چون این ذات سدان عقبش خشکه از این موضوع میگذریم

    موافقم 29
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (220 ديدگاه)

    یه موتور۲۰۰۰سراتو می ارزه به کل خودرو سازی چین
    موتورهای بی کیفیت توربو ک بعد یه مدت کارکرد افت کیفیت نمود میکنه
    سراتو پایداریش سرپیچ ها و شتاب گیریش واقعا خوبه جنازش می ارزه به ماشینای چینی بارنگ و لعاب

    موافقم 35
    مخالفم 9
  11. TESLA

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست ( حالا کاری ندارم نسخه وارداتی یا مونتاژی ، از لحاظ موتور با هم فرقی ندارند ) یه مدت باهاش رانندگی کردم : شتاب واقعا خوبی داره نه اینکه خیلی سریع باشه ولی موقع سبقت گرفتن ( بر خلاف اکسنت ) اذیت نمیکنه و تو سربالایی ها هم به اصطلاح نفس کم نمیاره از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم تو سطح قابل قبولی هست ( با توجه به قیمتی که داره ) در کل برای کسانی که به دنبال یه سدان کم خرج و بی دردسر هستند میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه ( مطمئن باشید از سدان های چینی خیلی بهتر هست )

    موافقم 26
    مخالفم 4
  12. امیر عباس

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.من هم همین مدل (2012) از صفر دارم.230 هزار تا باهاش راه رفتم.ماشینی که تو تست شده فول اپشن شرکتی نیست.اینه فتوکرومیک و اینه تاشو برقی نداره .هزینه نگهداریش تا این کیلومتر صفر بوده.جز وسایل مصرفی ماشین.لاستیک با فاق بلند تر استفاده کنید مشکل کوبشش کمتر میشه.تو رنج قیمت خودش ماشین خوب و بی ازاریه.100 درصد نسبت به مزدا و خیلی از چینیا قیافه خوبی نداره ولی برای استفاده بلند مدت نسبت به مابقی ماشین های هم قیمت ماشین سرتریه.

    موافقم 19
    مخالفم 4
  13. زیزیگولو

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    بدون هیچ بحث و نظری انتخاب من قطعاً سراتو هستش نه بنجلهای چینی

    موافقم 25
    مخالفم 4
  14. Roham

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    سوال … ؟
    چرا صفحه سیستم کولر رو مات کردید؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
  15. Hamid3x

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    طراحی ساده و دوست داشتنی داره
    نسل جدیدش هم بعد سال ها وارد شد
    اونایی که پولشو دارند بخرند ماهم نگاه کنیم ذوقشو کنیم😅

    خسته شدیم از چینی ها

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. محمد

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    البته یه مزیتی هم که سراتو نسبت به مزدا سه داره تعلیق نرم تر و کابین بزرگتر ( خصوصا ردیف عقب) هست که برای استفاده های خانوادگی و روزمره به ماشین بهتری تبدیلش می‌کنه نسبت به مزدا ، البته که هندلینگ و هماهنگی موتور و گیربکس مزدا سه بهتره و اگه اهل لذت رانندگی هستید مزدا گزینه بهتریه ، در کل طبق تجربه خودم و دوستان هردو ماشین های بی آزاری هستند و اگر فشار های نامتعارف و استفاده نامعقولی ازشون نکنید سال ها بدون دردسر براتون کار میکنن و انتخاب بین این مزدا سه و سراتو بیشتر سلیقه ای هست ، همین ماشینی که مورد بررسی مقاله هم بوده معلومه خانمی که مالکش بوده به جز بنزین و روغن چیز بیشتری از ماشین نمیدونستن و تو شرایط ایده آل نگه داری نشده ولی بازم خوب کیفیتش رو حفظ کرده

    موافقم 19
    مخالفم 2
  17. Genius

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اینو یادتون نره مدل ۲۰۲۳ این ماشین از دم قسط با ۴ درصد کارمزد واسه یه کارگر اهل کار غربی براحتی آب خوردن در دسترسه پس کیفیت و دوام و امکاناتش اگه از پراید مدل ۹۰ که سهم کارگر و کارمند ماست بیشتره باید بهش احسنت گفت!

    موافقم 22
    مخالفم 3
  18. Muty

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    ترکیب جلوپنجره معروف پوزه ببر کیا، با سپر پف کرده و…

    چه توصیف خوفناکی (-:

    موافقم 6
    مخالفم 3
  19. عاشق پدال

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    به خدا اون لادای ۵ هزار دلاری شرف داره به اینا.
    با لادا میری کوه

    موافقم 1
    مخالفم 15
  20. سالار محمدی

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    صاحب ماشین هر 10 هزار کیلومتر میرفته روغن عوض میکرده!!!!! بعد نویسنده ادامش نوشته البته مطمئنا اگر با خودرویی مانند کمری یا کرولا مواجه بودیم، این مشکلات بوجود نمی‌آمدند.اره رفیق من لندکروز 11 هزار تا روغن عوض نکرده بود موتورش اوردن پایین تعمیرگاه .ایران انگاری دوست دارن سوار ماشین وارداتی بشن و گرون قیمت ولی هزینه نگهداریش همون اندازه پراید باشه بیششتر خرج نکننن براش .پراید سوارشم نهایت میره 5 یا 6 هزار تا روغن موتور عوض میکنه بعد صاحب این ماشین کلا 16 بار رفته سرویس روغن انجام داده

    موافقم 17
    مخالفم 0
  21. مهدیار

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید ببخشید !! سراتو سیستم تهویه هوا عقب هم داره افرادی که دارند زیر صندلی عقب رو نگاه کنید و کولر رو بزارید روی تهویه پایین و می بینید که از اون دو دریچه هوا بیرون میاد

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا