کیا

کیا ریو کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

راهنمای خرید خودروهای دست دوم بازار ایران

در سال‌هایی نه‌چندان دور که خودروسازان مشهور جهانی با سازندگان داخلی همکاری می‌کردند، یکی از خودروهای نسبتاً خوش‌نام و بی‌سروصدایی که روی خطوط تولید وطنی رفت، کیا ریو بود. هرچند حدود یک دهه از پایان تولید این سدان کره‌ای در کشورمان می‌گذرد و شاید خیلی‌ها آن را فراموش کرده باشند اما در بازار خودروهای کارکرده، ریو می‌تواند یکی از انتخاب‌های قابل‌توجه باشد. در ادامه به‌طور کامل این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

کیا ریو

معرفی کیا ریو

کیا در سال ۲۰۰۰ ریو را به‌عنوان جانشینی برای پراید به بازار فرستاد. این خودرو که در دو نسخه سدان و استیشن تولید می‌شد، بسیار مدرن‌تر و مجهزتر از پراید بود اما همچنان یک خودروی خانوادگی کوچک و کم‌خرج به‌حساب می‌آمد. در ایران نیز سایپا که حدود یک دهه بود پراید را روی خط تولید داشت، سراغ ریو رفت تا آن را نه به‌عنوان جایگزین پراید بلکه در کنار آن به تولید برساند. تولید ریو در کشورمان در سال ۱۳۸۴ آغاز شد یعنی زمانی که حدود پنج سال از عرضهٔ نسل اول آن توسط کیا می‌گذشت و تازه فیس‌لیفتی را تجربه کرده بود. این فیس‌لیفت که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد، با تغییراتی در جلو و عقب، ظاهر ریو را بسیار بهتر از قبل کرد و همچنین ارتقاء پیشرانه، سیستم تعلیق و ترمزها را هم به همراه داشت.

کیا ریو

هرچند شاید ایرانی‌ها از پراید دل خوشی نداشتند اما به ریو روی خوش نشان دادند و این سدان کره‌ای توانست در کشورمان موفق عمل کند. ریو که به جدی‌ترین رقیب پژوهای ایران‌خودرو تبدیل شده بود، به لطف ویژگی‌های مثبت خود که در ادامه خواهیم گفت، نظر خریداران را جلب کرد اما در سال ۱۳۹۰، اجرای قانون اجباری شدن ایربگ در خودروهای داخلی به خط پایانی برای این خودرو تبدیل شد زیرا سایپا به دلیل مخالفت کیا، امکان تجهیز ریو به ایربگ را نداشت. به همین دلیل، تولید این سدان خوش‌نام در سال ۱۳۹۱ خاتمه یافت. کیا اما همچنان به تولید ریو ادامه می‌دهد و هم‌اکنون نسل چهارم آن را روی خط تولید دارد که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد.

کیا ریو

طراحی بیرونی کیا ریو

هرچند ریویی که روی خط تولید سایپا رفت از نوع فیس‌لیفت سال ۲۰۰۲ بود که چهرهٔ بسیار بهتری نسبت به قبل داشت اما هنوز هم این خودرو از ظاهر هیجان‌انگیز و چندان جذابی برخوردار نیست. بااین‌حال، در جلو چراغ‌های مثلثی شکل به همراه جلوپنجره‌ای نه‌چندان بزرگ در میان آن‌ها با کلیت طراحی خودرو در هماهنگی کامل هستند و در عقب هم چراغ‌های بزرگ، نمای قابل‌قبولی را ایجاد کرده‌اند. همچنین ازآنجایی‌که خودروهای داخلی مثل پژو پارس، پژو ۲۰۶ و سایپا تیبا سال‌های سال است که بدون تغییر ظاهری خاصی در حال تولید هستند، ریو در مقایسه با این خودروها هرگز قدیمی نشده و هنوز هم مدرن به نظر می‌رسد!

طراحی داخلی کیا ریو

مثل بیرون، از داخل ریو هم نباید انتظار طراحی مدرنی را داشت زیرا پیشینهٔ این ماشین به دو دهه پیش بازمی‌گردد. بااین‌وجود، نمای داخلی ریو با کنسول میانی مشکی‌رنگ، غربیلک فرمان سه پره و دریچه‌های تهویهٔ مربعی، هنوز هم در برابر خودروهایی مثل تیبا، پژو ۲۰۶ و حتی ساینا حرف‌هایی برای گفتن دارد. البته کیفیت متریال داخلی چندان تعریفی ندارد و در همه‌جا از پلاستیک خشک استفاده شده است ولی خب این مشکل در اکثر خودروهای داخلی که هم‌اکنون در حال تولید هستند هم دیده می‌شود و برای یک سدان اقتصادی که زمانی با قیمتی در حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسید عیب بزرگی به‌حساب نمی‌آید.

کیا ریو

پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت کیا ریو

ریو در کشورمان با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ عرضه شد که از موتورهای سری B مزدا بوده و ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه هرچند خروجی کمی پایین‌تری نسبت به موتور ۱.۶ لیتری TU5 پژو دارد اما توان آن برای وزن سبک ریو کافی است و همچنین استهلاک بسیار پایینی هم دارد. این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل شده که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. موتور و گیربکس ریو هماهنگی بسیار خوبی باهم دارند و همین موضوع شتاب گیری نرم و سریع و همین‌طور مصرف سوخت نسبتاً پایینی را به همراه دارد که به‌صورت ترکیبی حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. البته سایپا از اواخر دههٔ ۸۰ نسخهٔ اتوماتیک ریو را هم با گیربکس چهار سرعته به بازار عرضه کرد اما تیراژ تولید این نسخه بسیار پایین بود و امروزه پیدا کردن نمونه‌های کارکردهٔ تمیز آن در بازار دشوار است.

کیا ریو

رانندگی و سواری کیا ریو

شاید کابین ریو برای افراد بلندقد خصوصاً در صندلی راننده به دلیل غربیلک فرمان بزرگ که فضای پا را محدود می‌کند چندان مناسب نباشد اما برای یک خانوادهٔ چهارنفره با قد متوسط کاملاً ایده‌آل خواهد بود. ویژگی مثبت مهم این خودرو شتاب گیری عالی خصوصاً در دنده‌های یک و دو است که این مهم به لطف وزن سبک ۱۰۴۰ کیلوگرمی خودرو و هماهنگی عالی پیشرانه و گیربکس حاصل شده است. ازاین‌رو، ریو در شتاب گیری اولیه حتی حریف پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم می‌شود و خود را ظرف ۱۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند اما در سرعت‌ها و دنده‌های بالاتر، افت توان خودرو کاملاً محسوس خواهد بود. علاوه بر این، صدای پیشرانه هم وارد کابین می‌شود که این مشکل از دور ۴ هزار rpm به بعد بسیار بدتر خواهد شد و می‌تواند آزاردهنده باشد.

کیا ریو

قدرت ترمزهای ریو هم که در عقب از نوع کاسه‌ای هستند، خصوصاً در مدل‌هایی که به سیستم ABS مجهز نیستند چندان جالب نیست و این کمی از اعتمادبه‌نفس راننده کم می‌کند. یکی دیگر از مشکلات ریو، رینگ‌های کوچک ۱۳ اینچی با لاستیک‌های کم‌عرض ۱۷۵ است که روی کیفیت سواری خودرو تأثیر منفی گذاشته و ناهمواری‌های مسیر را به کابین انتقال می‌دهد. از سوی دیگر، کلاچ خودرو بسیار نرم بوده و تعویض دنده‌ها به‌راحتی صورت می‌گیرد. فرمان نیز کاملاً نرم عمل می‌کند که موجب افزایش چابکی خودرو همین‌طور سهولت در پارک کردن می‌شود. همچنین استفاده از سیستم تهویه یا همان کولر نیز خیلی از توان پیشرانه کم نمی‌کند و به‌سرعت و خیلی خوب تمام کابین را خنک می‌کند. این نکتهٔ بسیار مثبتی است که حتی در خودروهایی مثل پژو پارس و ۲۰۶ هم دیده نمی‌شود.

تجهیزات کیا ریو

در این قسمت هم نباید از ریو انتظار زیادی داشت زیرا ریو در زمان عرضه حتی از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم ارزان‌تر بود و به همین دلیل، تجهیزات آن صرفاً به مواردی مثل پنجره‌های برقی عقب و جلو، مه شکن عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه و تنظیم شش جهتهٔ صندلی‌های جلو محدود می‌شود. هرچند این تجهیزات حتی هنوز هم هم‌سطح خودروهایی مثل تیبا و ۲۰۶ تیپ ۲ است ولی فقدان سنسور دنده‌عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و مه شکن جلو کاملاً احساس می‌شود. بااین‌حال، کیفیت سیستم صوتی ریو در مقایسه با خودروهای مذکور خوب است.

کیا ریو

مزایا و معایب کیا ریو

اصلی‌ترین مزیت ریو استهلاک بسیار پایین قوای محرکه است که در بازار خودروهای کارکرده در مقایسه با مدل‌های پژو می‌تواند نکتهٔ بسیار مهمی باشد. همچنین ازآنجایی‌که اکثر قطعات فنی این خودرو وارداتی بودند، از کیفیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل، اگر بتوانید یک ریوی کارکردهٔ تمیز و سرحال پیدا کنید، خیلی راهی تعمیرگاه نخواهید شد اما اگر با خرابی یا مشکلی در این خودرو مواجه شوید، قطعات یدکی آن کمیاب‌تر و گران‌تر از تیبا و پژو خواهد بود. ورود صدای زیاد پیشرانه به داخل، ترمزهای نه‌چندان قوی و رینگ و لاستیک کوچک هم از دیگر معایب این خودرو هستند که البته آخری با تعویض رینگ‌ها با نمونه‌های بزرگ‌تر و استفاده از لاستیک‌های ۱۹۵ قابل‌حل خواهد بود. ازجملهٔ مزیت‌های ریو هم علاوه بر استهلاک پایین می‌توان به شتاب خوب، سیستم تهویهٔ قوی، مصرف سوخت پایین، کلاچ و فرمان نرم و هماهنگی پیشرانه و گیربکس اشاره کرد.

قیمت کیا ریو کارکرده

در حال حاضر، قیمت ریو کارکرده از حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای مدل‌های اولیه یعنی ۱۳۸۴ آغاز شده و در مدل‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ حتی به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. این یعنی هم‌اکنون یک ریوی کم‌کار و تمیز مدل ۸۹ یا ۹۰ قیمتی هم‌اندازهٔ تیبا و حتی ساینای صفرکیلومتر دارد که این محبوبیت و اعتبار ریو را در بازار خودروهای دست‌دوم نشان می‌دهد.

کیا ریو

جمع‌بندی

به‌طورکلی، ریو درواقع نسخهٔ تکامل‌یافتهٔ پراید محسوب می‌شود و شاید مناسب کسانی که خواهان خودرویی هیجان‌انگیز با رانندگی جذاب هستند نباشد اما برای آن دسته خریدارانی که به یک خودروی بی‌دردسر و کم‌استهلاک برای استفاده‌های معمول نیاز دارند می‌تواند گزینهٔ کاملاً ایده‌آلی باشد. درواقع، مزیت‌های ریو بسیار بیشتر از معایب آن هستند و اگر بتوانید با معدود مشکلات آن کنار بیایید، مالک خودرویی کم‌خرج و بادوام خواهید شد. البته قیمت بالای این خودرو در نمونه‌های تمیز، آن را در برابر تیبای صفرکیلومتر قرار می‌دهد و به همین دلیل ممکن است خیلی‌ها خودروی نو را به یک ریوی ۱۰ سال کارکرده ترجیح دهند.

کیا ریو

نقاط مثبت

  • استهلاک بسیار پایین
  • مصرف سوخت مناسب
  • شتاب خوب
  • سیستم تهویهٔ قوی
  • فرمان و کلاچ نرم
  • هماهنگی پیشرانه و گیربکس

نقاط منفی

  • ترمزهای نه‌چندان قوی
  • لوازم‌یدکی کمیاب‌تر و گران‌تر از پژو و تیبا
  • ورود صدای موتور به داخل کابین
  • رینگ و لاستیک کوچک
  • تجهیزات اندک
  • کیفیت نه‌چندان بالای کابین

مشخصات فنی کیا ریو

سال‌های تولید ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱
پیشرانه B5 مزدا
حجم موتور ۱۴۹۸ سی‌سی
سوپاپ ۱۶
قدرت ۹۸ اسب بخار
گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۰ لیتر ترکیبی
طول ۴,۲۴۰ میلی‌متر
عرض ۱,۶۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۲۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۱۰ میلی‌متر
وزن ۱۰۴۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۴۵ لیتر
حجم صندوق بار ۳۲۵ لیتر
رینگ و لاستیک ۱۳ اینچی ۱۷۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. دکتر استاپ

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوب و سگ جونیه
    شما در هر مکانیکی ۱۰ تا پژو و سمند موتور باز میبینید ولی در هر ۱۰ تا تعمیر گاه یک ریو شاید نبینی

    موافقم 129
    مخالفم 16
    1. ارسلان شورولت نوا

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فقط اسمت. دکتر استاپ🤣🤣
      من اخرین اریاییم …

      موافقم 26
      مخالفم 13
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10243 ديدگاه)

        کلاً یه موضوعی هست که خیلی‌ها درک نمیکنند !
        چه تویوتا باشه چه کیا و هیوندای یا بنز ، فرقی نداره ، اگر کسی از صفر خریده و به خدماتش درست و بجا رسیده باشه و درست با خودرو کار کرده باشه ، نه فقط ۵۰۰ هزاتا ، بلکه بالای یک میلیون کیلومتر هم میتونه مثل روز اول به صاحبش کار بده و مطمئن باشید کسی که خودروی سالمی داشته باشه نمیفروشه مگر خیلی دیگه نیاز مالی داشته باشه ( البته که کیفیت و آلیاژ قطعات از هر مسئله‌ای مهمتر هست که ژاپنی‌ها و تویوتا در آن پرچمدارند اما رسیدگی درست و منظم هم جزئی جدا نشدنی از داشتن خودرو هست ) !

        پس به قول یه عزیزی که میگفت فرغون هم که میخرید نو بخرید ، اما به چشم زیاد دیدم که فرغون‌های جدید از کارکرده‌های قدیمی هم کارکرده‌ترند به حدی که هزارتا کارنکرده مشکلات کیفیت پائین قطعات خودش را در خرابی‌های مسخره و اعصای‌خورد‌کُن نشان میدهد !

        پس یا نو بخرید یا اگر کارکرده از هر خودرویی را میخرید از نوع تمیزترینش باشد حتی گرانتر از عرف بازار هم باشد مشکلی ندارد چون ارزشش را با گذشت زمان نشان شما میدهد !

        مطمئناً کسی که خودروی کارکرده میخرد در توانش نیست که خودرویی نو بخرد پس باید به این هم فکر کند قیمت‌های دستمزد و قطعات جوری برایش فی نیندازد که از رقمی بالا بیندازد که هم‌قیمت خودروی نو بیوفتد !

        به شخصه ریو را دوستدارم اما اگر صاحب قبلی و وسواسش را دیده باشم دست به خرید میزنم و لاغیر !

        این روزها ریسک حساب شده بکنید و اگر نه تو منجلاب هزینه‌های وحشتناک زنجیر پاره میکنید و لِوِل سطح طبقاتی‌تون را از متوسط به کم تغییر محسوسی میدهید ، خنده‌داره اما واقعیت داره !

        تورم و گرانی دیگه ساعتی شده و نه حتی روزانه یا ماهانه ، خیلی مراقب حساب کتاب و انتخاب‌های زندگیتون باشید !

        موافقم 194
        مخالفم 15
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10243 ديدگاه)

        آقا یه چیز دیگه در باب تورم و گرانی بگم ، چون مطمئناً اکثر مخاطبان پدال نوجوان و جوان مجرد هستند و کمتر متاهل هستند !

        خودم مجرد هستم ، اما این روزها بیشتر مراقب پدرهاتون باشید ، حقیقتاً مظلومترین و شکننده‌ترین انسان‌ها در این روزهای ایران پدر هست که میفهمه زندگی تورمی و خواسته‌های فرزند و خانواده یعنی چی ؟!

        این روزها آرزوی سلامتی برای تمام پدران زحمت‌کش نون‌حلال خور را میکنم که شده‌اند کیسه بُکس تورمی ایران و خانواده‌ی خودشان !

        فقط درک خودتان را بالا ببرید ، همین !

        موافقم 233
        مخالفم 9
        1. یک زن

          ۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام بله درست می فرمائید ولی در شرایط کنونی مادران سرپرست خانواده را هم فراموش نکنید که بسیار شکننده تر از پدر یک خانواده هستند بخصوص در شرایط فعلی اقتصادی

          موافقم 99
          مخالفم 8
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10243 ديدگاه)

          کاربر یک زن

          بله ، کاملاً صحیح میفرمائید 🙏🏻

          موافقم 22
          مخالفم 4
        3. Iman99

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آلمان ( اروپا ) و امریکا در کیفیت آلیاژ و قطعات قطعا آلمانی ها ( اروپا ) و امریکایی ها در آن سرآمد هستن و حرف اول رو میزنن و سطح بالا هستن و کسی به گرد پاشون هم نمی‌رسه در همه چیز هم همینطوره و همه چیز هم از خودشون

          بعد از اونها در سطح متوسط کره و ژاپن هستن که بعد از اونها قرار میگیرن و در سطح متوسطی نسبت به اونها هستن و به پای اون بالایی ها نمیرسن

          موافقم 7
          مخالفم 16
    2. mahdi-es17

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      چیز دیگری وجود داره اینه تعداد ریو خیلی کمتر از پژو سمنده

      موافقم 59
      مخالفم 5
      1. دکتر استاپ

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        انقدر منطقی بود که دارم موبایل رو گاز میگیرم

        موافقم 40
        مخالفم 6
    3. TML BN

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      سمند پژو خوبه امروز رفتم نمایندگی کار داشتم تمام آریزو ۶ و این x55 بود تو نمایندگی که خراب شده بود چرا بقیه ماشین ها بودن ولی کار های عادی داشتن مثل من ولی ماشین های جدید مدیران خودرو همه ماشالا
      من به مدیران خودرو خیلی اطمینان داشتم چون واقعا راضی ام ولی نمیدونم چرا جدیدا اینطور داره میکنه

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. دکتر استاپ

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        @TML
        یکی از دوستام تیگو ۷ پرو خرید اوردش خونه بچه رفت سر رکاب برقی رکاب کند😂😂😂

        موافقم 20
        مخالفم 6
        1. TML BN

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          مطمئنی پرو بود مگه پرو به فروش میرسه؟

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. دکتر استاپ

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          بله ۱۲۰۰ قیمتشه

          موافقم 10
          مخالفم 1
    4. رگنار

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا مقایسه و توجیه اشتباهیه، کاری به کیفیت فنی دوتاشون ندارم ولی از نظر آماری موقعی قابل قیاسه که نسبت فراوانی دوتاشون به یه اندازه باشه، قطعا تعداد خودروهای سمند و پژو خیلی بیشتر از ریوست پس کاملا منطقیه که در مکانیکیام بیشتر باشه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. shirko

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    پدال همش شده خودروهای ایرانی و چینی ، بابا بسه دیگه خسته شدیم .

    موافقم 17
    مخالفم 31
  3. Genius

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    امروزه ریوهای ایرانی حداقل 10 سال عمر کردن و در خوشبینانه ترین حالت 150 هزار کیلومتر رو دویدن و خریدشون پرریسکه و بنظر منی که حال و حوصله دنبال قطعه و تعمیرکار دویدن ندارم یه ساینای صفر یا یکی دو سال کار با همه کمبودهایی که داره گزینه ماندگارتری است.
    اما تو یه نگاه کلی دهه 80 شمسی تو عمر مونتاژکارای وطنی بیشتر شبیه یه دژاوو میمونه!!روزهایی که رنو و نیسان و فولکس واگن و کیا-هیوندای با شرکای ایرانی طرف قرارداد بودند و مجالی برای تک تازی چینی های بدون اصالت نبود!یادش بخیر

    موافقم 50
    مخالفم 18
  4. Hadi

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    ریو خیلی ماشین خوبیه برا داخل شهر کم مصرف و کم استهلاکه 👌🏼

    موافقم 57
    مخالفم 4
  5. Hadi

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    لطفا بررسی ارزش خرید مزدا 323 کارکرده رو هم بزارین 👌🏼
    ممنون از سایت خوبتون 👌🏼…

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. بهراد

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (753 ديدگاه)

      منم درخواست دارم بررسی سراتو نسل 1 هم بزارین. رنگ مشکیش باشه چه بهتر

      موافقم 13
      مخالفم 0
  6. قاطر فروش

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1117 ديدگاه)

    سواری بسیار راحت و فوق الهاده کم استهلاک
    واقعا معرکه بود بود این ماشین هر کی داره راضی نیست بفروشش

    موافقم 63
    مخالفم 2
  7. TML BN

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    آدم میره دوو سیلو می‌خره البته بستگی به استفاده و سلیقه هم داره

    موافقم 10
    مخالفم 42
    1. TML BN

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      البته دوو واقعا شرایطش با ریو فرق داره
      هم‌ پیر تره

      موافقم 23
      مخالفم 6
  8. حمید

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خودم دارم مدل ۸۹ وقتی کولر میگیرم لذت میبرم سواریش عالیه ولی بخاطر خونه باید بفروشمش😔

    موافقم 44
    مخالفم 4
    1. سید احمد

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مشخصات ماشین چیه چند گفتینش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. شهروند

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ازسال 89تا حالا دارم ولی این سالها فقط روغن و تسمه تایم عوض کردم بالای 200000 کیلومتر هنوز شتاب اولیه و قدرت لازمو داره و سر و صدای داشبورد داخل کابین نداره ای کاش 2تا می‌خریدم واقعا به ماشینهای کره ای ایمان آوردم خیلی سرتر از فرانسویه

    موافقم 49
    مخالفم 0
  10. ناصر

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من این ماشین ریو را از سال ۹۲ دارم مدل ۸۹ هست با حساسیت تمام مراقب اش بودم فوق العاده هست مخصوصا برا یک کارمند با حقوق متوسط یک ماشین خانوادگی هست هزار بار از یک تیبا و ساینا سرتر هست پیشنهاد می کنم یک بار با اون رانندگی کنید عاشق اش میشید ۴۷ساله هستم و از سواری ریو لذت میبرم

    موافقم 52
    مخالفم 1
  11. اکبر

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ریو اصلا باپرایدپژوقابل قیاس نیست من الان یه مدل ۸۹درحدخشک دارم کولر۲۰بخاری۲۰ اگه بخوام دوباره ماشین بخرم دوباره ریومیخرم سگش میارزه به این ماشینایه پرایدپژو پرایدهم داشتم پژوهم داشتم هروقت تعمیرگاه ولی ریو الان ۶ساله که دارم ازش راضی ام .ونگین که بخاطر ایربگ متوقف شد بگین که واسشون صرف نداشت که تولید کنن چونکه خراب نمیشد بازارسایپا داشت کسات میشد .

    موافقم 55
    مخالفم 0
    1. afsaneharabkhorasani1372@gmail.com

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا وای کاش ایربگا ی ایران خودرو عمل می‌کرذ

      موافقم 7
      مخالفم 0
  12. علیرضا بهزیون

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت همه دوستان
    من سال 86ریو خریدم همه مسخره میکردن این چی ماشین بد شکلیه چراغ هاش مثل چشم قورباغه‌ است وخلاصه تو این مدت من یکبار سر سیلندر باز کردم هر دوسال هم تسمه تایم واقعا از مکانیکی وهمه چیز یادت میره ماشین عالیه برای کسانی که مثل من بوجه خوبی ندارن واهل کلاس گذاشتن نیستد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا