تویوتاچشم اندازرنوکیانیسانهفته نامههیوندای

موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران را بشناسید

خودروهای زیادی طی سال‌های اخیر در کشورمان حضور پیدا کرده‌اند که برخی به لطف کیفیت بالای ساخت، امکانات فراوان و طراحی بیرونی جذاب تبدیل به موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران شده‌اند.

هر ساله خودروهای زیادی در سرتاسر جهان تولید می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها به بازار کشورمان وارد می‌شوند اما از این میان تنها تعداد کمی می‌توانند در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران حضور داشته باشند. موفق بودن یک خودرو به عوامل زیادی از جمله صنعتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … بستگی دارد که باعث می‌شود تا خودرویی در یک بازار موفق بوده و در بازار دیگری کاملا ناموفق عمل کند. با پدال همراه باشید تا در این مقاله به موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران بپردازیم.

 

در این مقاله عناوین زیر را خواهیدخواند:

چه چیزی باعث موفقیت یک خودرو می شود؟

موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران

هیوندای سانتافه

کیا اپتیما

رنو کولیوس

نیسان ایکس تریل

تویوتا کمری

تویوتا پرادو

 

خودروهای موفق اغلب ایمن، سریع، مقرون به صرفه برای خرید، اقتصادی، قابل اعتماد، جادار، راحت و جذاب هستند. البته شما نمی‌توانید همه این ویژگی‌ها را در یک خودرو جمع کنید، زیرا هر کدام از این ویژگی‌ها با یک یا چند شاخصه دیگر در تضاد است.

چه چیزی باعث موفقیت یک خودرو می شود؟

بستگی دارد که شما یک خودروی موفق را چگونه تعریف می‌کنید و با شنیدن نام «خودروی موفق» به یاد چه مشخصاتی می‌افتید. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند موفقیت یا عدم موفقیت یک خودرو را مشخص کنند. ممکن است فروش بالا از نظر برخی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی خودروی موفق ذکر شود و برخی نیز ممکن است تداوم تولید خودرویی را به عنوان عامل موفقیت ذکر کنند.

در اینجا معیار موفقیت یک خودرو را فروش بالا و محبوبیت میان مشتریان در بازاری خاص و تداوم تولید (یا عرضه) در آن بازار مشخص در نظر می‌گیریم. طبق این تعریف ممکن است خودرویی در بازار ژاپن موفق باشید اما در بازار آمریکا، اروپا یا ایران موفقیت چندانی کسب نکند. برعکس این موضوع نیست صادق است و شاید خودرویی پیدا کنید که در تمام کشورهای عرضه‌شده موفق باشد اما در یک کشور خاص به دلایل سیاسی یا اقتصادی به موفقیت نرسد.

از جمله عوامل سیاسی موثر بر موفقیت یک خودرو می‌توان به تغییر قدرت سیاسی و تصویب قوانین به نفع یا ضرر محصولات خاص اشاره کرد. به عنوان مثال، برخی خودروهای وارداتی طی سال‌ها در بازار ایران فروش خوبی داشتند اما با تغییر دولت و تصویب قانون ممنوعیت فروش خودروهای با حجم پیشرانه بالا، از ورود آن‌ها به بازار ایران جلوگیری شد.

به عنوان مثالی دیگر، در آمریکا و اروپا طی سال‌های اخیر با تصویب قوانین ممنوعیت فروش خودروهای با سوخت فسیلی و تشویق خریداران به خرید خودروی برقی، محبوبیت و موفقیت مدل‌های برقی تسلا ناگهان طی چند سال افزایش یافته است. تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را نیز می‌توان از جمله عوامل سیاسی موثر بر موفقیت خودروها مثال زد که در برهه‌ای باعث توقف عرضه برخی مدل‌های وارداتی فرانسوی و اروپایی به کشور شد.

تسلا مدل اس

از جمله عوامل اقتصادی موثر بر موفقیت یک خودرو نیز می‌توان به افزایش قیمت ارز ناشی از تحریم‌ها در ایران اشاره کرد. به عنوان مثال، پیش از آغاز تحریم‌ها علیه ایران قیمت برخی خودروهای وارداتی در محدوده‌ای بودند که اقشار متوسط جامعه نیز می‌توانستند گاهی بر مدل‌های خارجی سوار شوند و همین موضوع باعث شده بود تا واردات این خودروها افزایش یابد. اما با اعمال تحریم‌ها علیه ایران و افزایش شدید قیمت ارز، مشکلات اقتصادی زیادی برای اقشار مختلف جامعه ایجاد شد و با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت خودروهای وارداتی و کم شدن تعداد مشتریان، عملا عرضه آن‌ها نیز کاهش یافت.

از جمله عوامل اجتماعی موثر بر موفقیت یک خودرو نیز می‌توان به عرضه خودروها برای نسلی خاص از جمعیت یک بازار اشاره کرد. به عنوان مثال، برخی خودروسازان با بررسی طیف جمعیتی یک کشور در می‌یابند که نسل جوان به خرید خودروهای اسپرت علاقه دارد و محصولات اسپرت خود را با قیمت مناسب برای نسل جوان تولید می‌کنند.

 

موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران

عوامل اصلی موفقیت یک خودرو شامل کیفیت، نوآوری، قابلیت اطمینان، عملکرد و هزینه می‌شود که همگی به برتری محصول مرتبط هستند. این عوامل به ندرت در یک خودرو جمع می‌شود و نمی‌توان خودرویی را در بازار پیدا کرد که از هر نظر برتری داشته باشد. با توجه به مطالب ارائه شده، در ادامه به معرفی فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که برای پرهیز از طولانی شدن مقاله و خسته شدن خوانندگان، تنها به ذکر چند مورد اکتفا کرده‌ایم، وگرنه خودروهای دیگری نیز در بازار پیدا می‌شوند که بتوانند در این فهرست قرار بگیرند.

 

هیوندای سانتافه

موفق ترین خودروهای بازار ایران هیوندای سانتافه مشکی
از میان تمامی خودروهای کراس‌اووری که در سبد محصولات شرکت هیوندای قرار دارد، هیوندای سانتافه به واسطه طراحی جذاب، کابین جادار، پیشرانه قدرتمند و تجهیزات متنوع خود، تافته‌ای جدابافته محسوب می‌شود. این کراس‌اوور جذاب از گذشته تاکنون در چهار نسل مختلف راهی بازارهای جهانی شده است.
در اوایل سال ۲۰۰۱ تصمیم جدی شرکت هیوندای برای ورود به رقابت با فورد اسکیپ، مزدا تریبیوت و پونتیاک آزتک به ثمر نشست و شاسی‌بلند جدید این خودروساز کره‌ای با نام سانتافه که نام شهری در ایالت نیومکزیکو است، روی خط تولید قرار گرفت و به‌سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور شد. هیوندای از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۹ چهار نسل از سانتافه را تولید کرده است که نسل های دوم و سوم آن در بازار ایران نیز حضور دارند.
هیوندای سانتافه CM برای نخستین بار در دهه ۸۰ شمسی توسط شرکت آسان‌موتور به خیابان‌های کشورمان راه پیدا کرد و به فروش قابل‌توجهی دست یافت. نسل دوم سانتافه کماکان محبوبیت خود را در بازار داخلی حفظ کرده و حتی نمونه‌های دست‌دوم آن نیز از استقبال پرشوری در بازار کشور برخوردار است. این به‌روز شدن باعث شد تا سانتافه نسل دوم به رقیبی سرسخت برای میتسوبیشی اوتلندر و هوندا CR-V ژاپنی تبدیل شود.
نسل سوم سانتافه در سال ۲۰۱۴ با تغییراتی همچون اضافه شدن آپشن‌های رادار نقاط کور، حسگر پارک خودرو، تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو و چراغ‌های زنون جلو رونمایی و عرضه شد. در سال ۲۰۱۵ نیز با اندکی تغییر در سیستم های هندلینگ و ظاهر بیرونی این خودرو به تولید رسید.

موفق ترین خودروهای بازار ایران هیوندای سانتافه سفید

از سال ۲۰۱۶ به بعد سانتافه DM تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت که با تغییراتی در ظاهر و آپشن‌های رفاهی این خودرو همراه بود. سانتافه نیوفیس مجهز به یک پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر تنفس طبیعی بوده که در دو نوع MPi و GDi به بازار ایران عرضه شد. نمونه GDi توانایی تولید ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ همچنین پیشرانه MPi قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن‌متر گشتاور است. وظیفه انتقال نیروی موتور به‌سوی چرخ‌های خودرو برعهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قرار داده شده است که عملکرد نسبتا مناسبی را از خود بروز می‌دهد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ سانتافه نسل سوم معادل ۱۱/۶ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود ۹ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

سانتافه نسل سوم نیوفیس مجهز به امکاناتی همچون کروز کنترل تطبیق‌پذیر، اتوپارک، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، نوربالا اتوماتیک، چراغ چرخشی، استارت و ورود بدون کلید، فرمان برقی چهار حالته، پدال شیفتر، سه حالت رانندگی، دیلایت، اتولایت، گرمکن فرمان، سیستم صوتی ۱۰ اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچ لمسی، اینورتر ۲۲۰ ولت، رهیاب، دوربین‌های عقب-جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، تهویه اتوماتیک دوگانه، کول‌باکس، صندلی‌ ۸ حالته برقی راننده و ۶ حالته سرنشین، گرمکن صندلی‌ها، سردکن صندلی جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، درب صندوق برقی هوشمند، سانروف پانوراما است.

موفق ترین خودروهای بازار ایران هیوندای سانتافه کابین
همچنین نسل سوم هیوندای سانتافه DM فیس‌لیفت با تغییراتی در چراغ‌های جلو، طرح سپر و مه‌شکن‌های جدید از نمای ظاهری اسپرت‌تری برخوردار است. در سال ۲۰۱۸ نیز سانتافه با کمترین تغییرات نسبت به مدل قبل وارد بازار شد.
بی‌شک سانتافه نسل سوم، تولید سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ از پروفروش‌ترین محصولات هیوندای بازار ایران است. از جمله مزایای این خودرو که باعث دستیابی به بخش قابل توجهی از بازار خودروهای شاسی‌بلند کشور شده است می‌توان به امکانات متنوع، طراحی عامه‌پسند، دسترسی آسان به خدمات و قطعات و همچنین عرضه بسیار گسترده این خودرو اشاره کرد. این عوامل باعث شده‌اند تا هیوندای سانتافه در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران قرار گیرد.

 

کیا اپتیما

موفق ترین خودروهای بازار ایران کیا اپتیما سفید
اپتیما یکی دیگر از پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران و ساخت کشور کره است. کیا در ساخت اپتیما تمامی المان‌ها را به صورتی قرار داده است تا این خودرو در کنار ظاهر اسپرتی که دارد به مذاق سنین مختلف نیز خوش بیاید، به همین علت اپتیما را می‌توان خودرویی اسپرت با ظاهری رسمی عنوان کرد.

موفق ترین خودروهای بازار ایران کیا اپتیما کابین
کیا اپتیما تقریبا از سال ۲۰۱۲ وارد ایران شد و از همان سال‌ها نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان داخلی را به خود جلب کرد. بد نیست بدانید که سنگ بنای اپتیما در واقع روی پلتفرم هیوندای i40 بنا شده و همین باعث شده است تا به مرور شاهد تغییراتی جزئی در آن باشیم.
اپیتما در کنار راحتی و امکانات مختلفی که دارد، از ایمنی فوق العاده‌‌ای برخوردار است؛ بنابراین می‌توان با اطمینان به انتخاب آن برای سفرهای بین شهری اقدام کرد.

موفق ترین خودروهای بازار ایران کیا اپتیما موتور
سدان کره‌ای از موتور ۲،۴۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر بهره می‌برد که ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت در ۶،۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. کیا اپتیما در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در هر صد کیلومتر به صورت میانگین چیزی در حدود ۸ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. این ویژگی‌ها باعث شده است تا کیا اپتیما در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران قرار گیرد.

 

رنو کولیوس

موفق ترین خودروهای بازار ایران رنو کولیوس سفید
خودروهای شاسی بلند در سرتاسر جهان از علاقه‌مندان زیادی برخوردارند و در ایران هم ماجرا دقیقا به همین صورت است. رنو با تولید خودروی کولیوس توانسته است به علاقه‌ی درصد درخورتوجهی از مشتریان ایرانی که به دنبال شاسی بلندهای با کیفیت هستند، پاسخ دهد. این موضوع باعث شده است تا کولیوس در صدر پرفروش‌ترین خودروهای خارجی در ایران قرار گیرد.

موفق ترین خودروهای بازار ایران رنو کولیوس کابین
یکی از دلایل فروش قابل توجه رنو کولیوس در بازار ایران را می‌توان ظاهر خاص و متفاوت آن نسبت به سایر خودروهای شاسی بلند دانست. به جرات می‌توان گفت که طراحان رنو در اجرای این خودرو خلاقیت بالایی به کار برده‌اند تا کولیوس در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد.
رنو کولیوس در زمینه‌ی ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، به طوری که توانسته بالاترین رده‌ی ارزشی را از موسسه Euro NCAPP برای ایمنی دریافت کند.
رنو کولیوس به عنوان کراس‌اور پرچم‌دار خودروساز فرانسوی، رقیبی جدی برای هیوندای سانتافه و توسان است چرا که نه تنها با ظاهر اسپرت، جذاب و جوان‌پسند خود توانسته نگاه‌ها را به خود خیره کند، بلکه از مشخصات فنی قابل قبولی هم بهره می‌برد. کولیوس با پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲/۵ لیتری با ۱۷۱ اسب بخار قدرت، جعبه دنده ۷ سرعته ایکس ترونیک و سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

موفق ترین خودروهای بازار ایران رنو کولیوس جانبی

سرنشینان رنو کولیوس از آپشن‌‌هایی مانند نمایشگر ۸/۷ اینچی، سیستم صوتی حرفه‌ای برند بوز با ۱۲ بلندگو، سانروف پانورامیک، صندلی و فرمان چرمی، تهویه دوگانه اتوماتیک، صندلی ۶ حالته برقی با گرم‌کن دوحالته بهره می‌برند. این ویژگی‌ها به همراه مشخصات فنی و ظاهر خاص، باعث شده است تا رنو کولیوس در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران جای بگیرد.

 

نیسان ایکس تریل

موفق ترین خودروهای بازار ایران نیسان ایکس تریل قرمز
نیسان ایکس تریل، کراس‌اور کامپکت خودروساز ژاپنی نیسان است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به بازار معرفی شد. هم‌اکنون شاهد آن هستیم که این خودرو در نسل سوم خود به یک کراس‌اور ۳ ردیفه (با ۷ صندلی) تبدیل شده است. نیسان ایکس تریل یکی از اولین کراس اورهای شرکت نیسان به حساب می‌آید و تقریباً همزمان با خودروهایی از قبیل فورد اسکیپ و مزدا تریبیوت یا تویوتا راو ۴ و هیوندای توسان به بازارهای جهانی عرضه شد.

موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران نیسان ایکس تریل کابین

باید به این واقعیت اشاره کرد که نیسان ایکس تریل، نسبت به رقبای خود فضای بسیار بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. شایان ذکر است که صندلی‌های این خودرو با تقلید از ساختار صندلی‌های سینما و تئاتر طراحی شده‌اند، به این صورت که صندلی‌های ردیف عقب در مقایسه با صندلی‌های ردیف جلو، بلندتر هستند.
نیسان ایکس تریل در چهار مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از ویزیا، اکسنتا، ان تک و تکنا. هرچند که هر کدام از مدل‌های یاد شده امکانات رفاهی متفاوتی را برای سرنشینان خود تأمین کرده‌اند، اما تمام آن‌ها در واقع شامل آپشن‌ها و امکانات بالایی هستند.

موفق ترین خودروهای بازار ایران نیسان ایکس تریل نارنجی

در میان امکانات رفاهی موجود در تمام مدل‌های نیسان ایکس تریل می‌توانیم به تهویه هوا، رینگ‌های آلیاژی، ۶ کیسه هوا، سیستم چراغ‌های روشنایی در روز LED، بلوتوث، کروز کنترل و … اشاره کنیم. این امکانات و برخی ویژگی‌های طراحی نیسان ایکس تریل باعث شد تا در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران جایی برای خود پیدا کند.

 

 

تویوتا کمری

موفق ترین خودروهای بازار ایران تویوتا کمری

تویوتا کمری از جمله محصولات شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا به شمار می‌رود که در بازار ایران بسیار محبوب و پرطرفدار است و فروش خوبی دارد. چند سال پیش تعداد زیادی از این خودرو در خیابان‌های کشورمان تردد می‌کردند که متاسفانه با افزایش قیمت شدید تمام مدل‌های تویوتا و کاهش تقاضا از سال ۲۰۱۶ به بعد دیگر مدلی از تویوتا کمری وارد ایران نشد.
تویوتا کمری با تیپ‌های مختلفی شامل GL،GLX و SE به صورت شرکتی وارد بازار ایران شد. این تیپ‎ها از نظر امکانات شرایط متفاوتی داشتند. GLX را می‌توان فول آپشن‎ترین مدل تویوتا کمری دانست. اگرچه این خودرو در بازار ایران نسبت به تویوتا کرولا از محبوبیت بیشتری برخوردار است، ولی در جهان در میان سدان‌های تویوتا در رده دوم قرار دارد و همواره از آن به‌ عنوان سدان سایز متوسط و اقتصادی یاد می‌شود.

موفق ترین خودروهای بازار ایران تویوتا کمری کابین
تویوتا کمری یکی از اصیل‌ترین سدان‌های خانوادگی تویوتا و یکی از پرفروش ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود که از لحاظ محبوبیت و قدمت دست کمی از تویوتا کرولا ندارد. نسل هفتم تویوتا کمری در سال ۲۰۱۵ راهی بازار کشورمان شد و در حدود یک سال بعد نمونه فیس‌لیفت آن نیز به خیابان‌های کشورمان پای گذاشت. نمونه فیس‌لیفت نسل هفتم تویوتا کمری، به واسطه طراحی جذاب، سواری نرم و استهلاک کم توانست همچون نسل‌های گذشته خود فروش مناسبی را در بازار داخلی تجربه کند.
قلب تپنده این سدان ژاپنی یک پیشرانه ۲،۴۹۴ سی‌سی است که توان تولید قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر را دارد. نیروی تولید شده توسط پیشرانه‌ی تویوتا کمری به‌وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد تا این سدان خانوادگی بتواند ظرف مدت حدودا ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. تویوتا کمری نسل هفتم با دو نوع پیشرانه هیبریدی و بنزینی در دو تیپ LE و XLE برای مدل هیبریدی و دو تیپ GL و GLX برای مدل بنزینی عرضه شد که نمونه هیبریدی از پیشرانه پرتوان‌تر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است.

موفق ترین خودروهای بازار ایران تویوتا کمری قرمز

مانیتور ۱۰ اینچی، سیستم عامل اندروید ۶ و پشتیبانی از دوربین جلو و عقب از قابلیت‌های منحصربفرد تویوتا کمری به شمار می‌رود. امکانات قابل قبول به همراه مشخصات فنی عالی و مصرف سوخت پایین باعث شده است تا تویوتا کمری نیز در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران قرار گیرد.

 

تویوتا پرادو

موفق ترین خودروهای بازار ایران تویوتا پرادو مشکی
تویوتا پرادو از دیگر محصولات خودروساز ژاپنی است که در ایران به خصوص در بین جوانان محبوبیت بسیاری دارد. این خودرو لوکس مدل‌های مختلفی مانند GX، VX، TX و TX- L دارد که به بازار ایران نیز عرضه شده‌اند. عرضه‌ی این خودرو به دلیل اعمال قوانین محدودکننده در ایران با کاهش چشمگیری روبه‌رو شد و مدل‌های جدید آن خیلی وارد بازار ایران نشد. هم‌اکنون طرفداران این خودرو می‌توانند مدل‌های کم کارکرد را در دو نمونه چهار درب و دو درب خریداری کنند.

پرادو با داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربفرد خود توانسته مشتریان خود را در هر سن و سالی جلب کند. این خودرو شاسی‌بلند به دلیل طراحی زیبا، موتور و بدنه قدرتمند و همچنین امکانات کامل کابین، انتخاب مناسبی برای سفرهای شهری و به خصوص سفرهای طولانی است.

موفق ترین خودروهای بازار ایران تویوتا پرادو کابین

نسل سوم تویوتا پرادو (J120) اولین بار در سال ۲۰۰۵ راهی بازار کشورمان شد و در همان ابتدا توانست نظر بسیاری از خریداران مخصوصا علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را به سوی خود جلب کند. پس از آن در سال ۲۰۱۰ نسل چهارم (J150) از این ژاپنی بلندقد توسط ایرتویا به بازار کشورمان وارد شد و همچون نسل سوم خود توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
پرادو نسل چهارم با دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲/۷ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری به بازار کشورمان عرضه می‌شد که پیشرانه ۲/۷ لیتری روی نمونه‌های سه درب و پیشرانه ۴ لیتری روی نمونه‌های چهار درب قرار داشتند.

موفق ترین خودروهای بازار ایران تویوتا پرادو
شاید نسل سوم پرادو خصوصا در مدل سه درب در بحث پایداری، چالاکی و فرمان‌‌پذیری از ضعف‌هایی رنج می‌برد، اما نسل چهارم این شاسی‌بلند ژاپنی از پایداری بیشتر، کیفیت سواری بالاتر و همچنین چالاکی بیشتری برخوردار است و به ‌خوبی می‌تواند لبخند رضایت را بر لبان خریداران خود بنشاند. همین عوامل باعث شده است تا تویوتا پرادو نیز در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران به عرض اندام بپردازد.

 

خودروهایی که در فهرست موفق ترین خودروهای وارداتی بازار ایران نام برده شدند، تنها موارد موجود نیستند و محصولات دیگری بودند که برای پرهیز از زیاده‌گویی و طولانی شدن مقاله، از معرفی آن‌ها خودداری کردیم. خوانندگان عزیز می‌توانند نظرات خود را در این زمینه با پدال در میان بگذارند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حق گوی باطل

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    کولیوس موفقه بعد تویوتا رافور موفق نیست
    عجب….

    موافقم 99
    مخالفم 16
    1. کیان

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1392 ديدگاه)

      راوفور هیچ، توسان اسپورتیج
      اینا هم هیچ سراتو الانترا سوناتا و …

      موافقم 75
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      دوست عزیز

      مشکل موفقیت خودروها نبود !
      مشکل قیمت‌گذاری بود !
      در نظر بگیرید که قیمت دلاری در خارج از کشور تمام خودروها در یک محدوده‌ی مشخص بوده و هست و این مافیای نمایندگی‌ها و خانواده‌های معروف بود که مشخص میکرد کدام خودروها فروش بالاتری داشته باشند و … !

      سال ۹۶ یه سانتافه فول بودش ۲۰۰ میلیون و جالبیش اینجا بود که میشد حتی سانتافه صفر ۱۴۵ میلیون لوآپشن خرید!
      راوفور نیوفیس از ۲۴۰ تا ۲۷۰ !!!
      سورنتو gt line بود ۲۲۰ میلیون !
      کولئوس ، اوتلندر ، ایکس‌تریل زیر ۲۰۰ میلیون !

      موافقم 52
      مخالفم 7
      1. قاطر فروش

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1099 ديدگاه)

        یا علی
        الان پراید ۲۰۰ میلیونه
        حیف عمرمون

        موافقم 44
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        رافور،لندکروز، هوندا اکورد،هوندا cr_v,لکسوس nx و RX,مزدا۳،کیا سورنتو،هوندا سیویک و کلی از خودروهای دیگه هستن.

        موافقم 25
        مخالفم 5
      3. مهدی

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نوید جان شرمنده اون زمان (سال 96 ) ایکس تریل 250 میلیون بود میتسوبیشی اوتلندر هم 240 میلیون و سورنتو GDI بود 250 میلیون و GT-LINEبود 270میلیون ، فقط کولئوس 190 میلیون قیمت داشت!

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. Si

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ما الان اوتلندر داریم و باید بگم هم سوار سانتافه شدم هم کولیوس و هم ایکس تریل ولی سوار راوفور نشدم تا الان ولی باید بگم در این کلاس بهترین سواری رو اوتلندر داره و کولیوس ماشین خوبی هست و ایکس تریل که بهتر از اون ولی موندم چرا اوتلندر اینجوری نیست و فقط یه جواب هست اونم آپشن مردم ما خودشون میدونن سانتافه هم از نظر کیفیت و هم سواری و هم دوام در این کلاس در برابر این ماشین ها هیچ چیزی به حساب نمیاد و فقط بخاطر دوتا آپشن میخرن البته از نظر دوام کولیوس یکم بهتر از سانتافه هست ولی دربرابر ژاپنی ها!!!!!!

      موافقم 40
      مخالفم 9
      1. حسن

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1257 ديدگاه)

        قدر نادیده ترین خودروهای داخل ایران در درجه ی اول اوتلندره بعد ایکس تریل هیچ حرف و حدیثی در مورد اینا چه در بحث فنی چه در بحث رانندگی وجود نداره .واقعا معلوم نیست مبنای بازار چیه که سانتافه شده شاخ بازار.

        موافقم 38
        مخالفم 9
        1. ارسلان

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (422 ديدگاه)

          به شخصه دو دلیل براش میبینم
          1-توی ایران خیلی از مردم طراحی ماشینای امریکایی رو میپسندن – کره ای ها با کپی کردن ماشینای امریکایی تونستن اولین پازل موفقیت در بازار ایران رو جلو ببرن / سانتافه از سال 2008 افتاد سره زبونا که پایین نوشتم از چی کپی شده خودت سرچ کن ببینی
          hyundai santafe 2008
          chevrolet captiva 2006
          2-مردم توی ایران بنده ی آپشن هستن به 2 دلیل :
          اول اینکه توی ایران در بین خیلی ها یه حسی عمومی وجود داره که از تمام دنیا عقب افتادن و پر شدن انبوهی از آپشن های حتی از نوع بی کیفت و یک بار مصرف این حس رو بهشون القا میکنه که پا به پای دنیا دارن از تکنولوژی روز استفاده میکنن و در کنارش بتونن به بقیه کسایی که همین حس عقب افتادن از دنیا رو دارن ولی توی ماشین شون آپشن ندارن فخر بفروشن تا بتونن در اون بازده ای که حس پوچی عقب ماندگی میکردن و این حس در روح و روان شون تبدیل به یک عقده شده بود رو عقده گشایی کنن

          دلیل دوم هم اینه که توی ایران مردم لوکس بودن رو با آپشن دار بودن اشتباه میگیرن فک میکنن اگه ماشینی با داشبورد پلاستیک بازیافتی سوار بشن ولی کنارش چن تا آپشن باشه ماشین لوکس سوار شدن اینجوری فک میکنن از لحاظ رفاهی پیشرفت کردن و ماشین لوکس سوار شدن و لول زندگی شون یک یا چن پله آپگرید شده در صورتی که توهم دارن

          و در نهایت هم سودی که ماشین کره ای برای مافیا داره ماشین ژاپنی نداره پس شرایط رو جوری تنظیم کردن که شرایط برای فروش ماشین کره ای بهتر از ماشین ژاپنی بشه فقط کافیه حجم واردات ماشین کره ای رو با ماشین ژاپنی مقایسه کنید از طرفی با وجود اینکه بعضی از شرکتای ژاپنی تمایل داشتن بصورت مونتاژی ماشینای جدید شون توی ایران مونتاژ بشه (نه مزدا سه قدیمی که بهش میگن جدید) مافیا این فرصت رو به کره ای ها داد و اکسنت و ای بیست مونتاژ شد (جدا از سراتو قدیمی) البته با حذف آپشن ها ولی با قیمت فول آپشن تا بالاترین سود رو برای مافیا داشته باشه ولی ژاپنی ها آپشن خاصی توی مدلهای اقتصادی نداشتن که بخواد حذف کنه و پولش بره توی جیب مافیا
          در نهایت یه وانت ایسوس گذاشتن مونتاژ کنن که اونم خیلی طول نکشید دیدن داره بازار وانت آبی رو خراب میکنه جمش کردن

          موافقم 39
          مخالفم 5
      2. کوروش

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        با سلام و احترام ؛
        میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید PHEV مدل ۲۰۱۸ که پرفروش ترین خودرو SUV پلاگین هیبرید قاره سبز اروپا می باشد ، با مصرف ۱/۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر ، با دو موتور برقی و یک موتور بنزینی بعنوان ژنراتور ، را از قلم انداختین .

        موافقم 25
        مخالفم 3
    4. مهدی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دقیقاً، فکر کنم پدال داره هدفمند مطلب مینویسه!
      کولئوس فرانسوی قابل مقایسه با تویوتا و سورنتو و سانتافه و ایکس تریل نیست

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. كارevol

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    کولئوس موفق بود؟ خیلی کمتر از راوفور فروخت!

    موافقم 20
    مخالفم 24
    1. F.L.P

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      این بزرگوار اصلا نخونده . فقط اومده نظر بده

      موافقم 7
      مخالفم 4
  3. قاطر فروش

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    سانتافه و کولیوس ماشینای خوبی نبودن
    برعکس نیسان خیلی خوب بود هرچند تجربه سواریشو نداشتم

    موافقم 25
    مخالفم 14
  4. JDM lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کولئوس خیلی موفق نبود
    خیلیارو یادتون رفت
    راو۴،لندکروز،اسپرتیج و….

    موافقم 18
    مخالفم 14
  5. شاپور

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (290 ديدگاه)

    “” هر ساله خودروهای زیادی در سراسر جهان تولید میشن و تعداد زیادی هم وارد بازار کشورمان می‌شوند””
    از سال ۲۰۱۸ به بعد واردات خودرو ممنوعه و از این خبرا نیست.

    موافقم 12
    مخالفم 7
  6. کرگدن باواریا

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    از همشون موفق تر سانتافه بود و هست‌ ؛ جالبه هیچ کجای دنیا ماشین کره ایی رو بیشتر از ۴ سال نگهداری نمیکنن (عمر مفیدشون هم همونقدره البته با ارفاقاتی از قبیل نگه داری مطمئن تر ) ولی اینجا مدل ۲۰۱۴ ش رو قیمت منزجر کننده یاتاق و پیستون ترکیده یارو میخره دلش خوشه با اصالت سوار میشه ! همون یارو هم بعد سوزوندن اتم یاتاقاش به قیمت خون باباش میفروشه (دلال جماعت) و یه قاقول دیگه میخرتش با دلخوشی اصالت و لاکچری سواری ، در نتیجه این چرخه همیشه تکرار میشه و دلال ها روز به روز قیمت یاتاق جماعت رو افزایش میده جایی که هم قیمت همتای ژاپنی باشه !

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. عاشق پدال

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (259 ديدگاه)

      الکیه.
      بعد ۴ سال میفروشن به ادمایی که تو سطح درامدی پایینتری هستن. این ادما درامد ماهانه دارن. اما پول یکجا برای خرید ماشین نو ندارن. ولی در عوض میتونن خرج دوره ایی ماشین رو از درامدی که دارن بپردازن.
      اما الان حتی فقیرترین ادمای غرب میتونن ماشین لیزینگ کنن. برا همین شرکتها دارن کم کم کیفیت رو بالا میبرن ولی در عوض ماشین رو به صورت اشتراکی یا لیزیگی بفروشن.
      الان هیوندایی i20 ماهی ۵ میلیون تومنه لیزینگش تو المان. من کلی اشنا و فک و فامیل دارم المان. تو المان نظافت چی حدود ۷۰ میلیون درامدشه. ۲۰ میلیون مالیات میره. حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومن میاد تو جیبش.
      بعد طرف خره لیزینگ نکنه>؟ تقریبا تمام ماشینای این سطح ماهی ۵ میلیون لیزینگشونه .
      شاهد یه تغییر اساسی تو صنعت خودرو هستیم. در اینده تقریبا کسی خودرو نمیخره. لازم داشت میره کرایه میکنه یا لیزینگ میکنه.
      تو همین مسکو ساختمونای جدیدی که ساخته میشه معمولا هفت هشت تا خودروی اجاره ایی داخل پارکینگ هست. همشونم برقیه. معمولا ون نیسان هست مدلشو الان یادم رفته. شما هر وقت لازم داشتی کرایه میکنی. کرایه شونم خیلی ارزونه. ساعتی کرایه میده شرکت اداره کننده. و اپ داره. کنارش یه صندوق دیجیتال هست. وقتی اجاره میکنی کد صندوقو میفرستن. میری سوییچو برمیداری. با ماشین کاراتو میکنی بعدم برمیگردونی ماشینو و سوئیچو میندازی تو صندوق خودش.
      ساعتی حدود ۱۲۰ هزار تومنه. و ۲۰ کیلومتر شامل میشه. بعد ۲۰ کیلومتر معمولا هر کیلومتر ۶ هزار تومن کنتور میندازه. به نرخ امروز محاسبه کردم. شاید فردا روبل سقوط کرد. نرخ امروزه. روزای تعطیل و یا ساعتای شب نصف قیمته. الان خیلیا هستن دیگه ماشین لازم ندارن بخرن. چون ماشین سرمایه ایی نیست. حتی به ضررشونه ماشین بخرن. مگه اینکه کسی پولشو داشته باشه و این جنبه های اقتصادی براش مهم نباشه.

      موافقم 8
      مخالفم 2
  7. علی

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    اوتلندر ، هوندا آکورد ، کرولا ، لنسر ، تویوتا یاریس , و .. کجان؟!!! مقاله نویس یا کامل بنویس یا اصلا ننویس!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Muty

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1823 ديدگاه)

      چی میگی عمویی !!!
      اینایی که نام بردی صرف نظر از خوب یا بد بودنشون ، کدومشون در بازار ایران موفق بودن ؟!!!
      آکورد ؟
      یاریس ؟
      لنسر ؟
      کرولا ؟
      خدایش یکم فکر کنین بعد در و گهر فشانی کنین تو کامنتها

      موافقم 12
      مخالفم 2
  8. aliHOZA

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (570 ديدگاه)

    خیلی خیلی نوشته ضعیفی بود. بیشتر شبیه تبلیغ برای نیسان ایکستریل و رنو کولیوس بود.
    نیسان ایکس تریل کجای ایران موفق بوده؟ کلا چنتا ازش تو ایران هست؟؟؟
    چطور مزدا ۳ یا سراتو یا حتی ام وی ام ایکس۳۳ تو لیست نبود؟ اینا که خیلی پرفروش‌تر از ایکس تریل و کولیوس بودن.

    آخه چرا روی مقالات نظارت نیست؟ هر کی هر چی می‌نویسه منتشر میکنید؟؟؟

    بخدا کیفیت سایتهای خودرویی ما هم شده در حد کیفیت خودروسازیمون.
    لطفا دیگه از ایران خودرو و سایپا انتقاد نکنید چون خودتون هم در همون حد و اندازه هستید نه بیشتر.
    متاسفم.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  9. داوود

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    موتور ۲/۴ هیوندا-کیا، سلطان یاتاقان زدن از کیلومتر حدود ۱۴۰ هزار به بعد! اینو با گوشت و پوست و استخوان با سوناتای وای اف ۲۰۱۳ تجربه کردم…

    موافقم 3
    مخالفم 4
  10. Achtung

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (419 ديدگاه)

    منم آخر نفهمیدم چرا مردم اینقدر هیوندا و کیا میخرن

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا