نگاهی به پیشرانه 3 سیلندر کونیگ زگ جمرا

یک‌شنبه 3 فروردین 1399 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Koenigsegg-Gemera-engine
در زمانه‌ای که خودروسازان به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های الکتریکی بوده و کم‌کم پیشرانه‌های درون‌سوز را فراموش می‌کنند، کونیگ زگ جمرا نشان داده...
تبلیغات

در زمانه‌ای که خودروسازان به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های الکتریکی بوده و کم‌کم پیشرانه‌های درون‌سوز را فراموش می‌کنند، کونیگ زگ جمرا نشان داده که پیستون‌ها، میل‌لنگ‌ها، سیلندرها و... هنوز هم جذابیت‌های زیادی دارند.

قدرت کل جمرا برابر با 1700 اسب بخار بوده و گشتاور آن نیز 3500 نیوتون متر است. در این میان 1100 اسب بخار توسط سه پیشرانه الکتریکی تولید می‌شوند. واضح است که خودروهای الکتریکی در سالیان اخیر بسیار پرقدرت شده‌اند؛ اما آنچه که واقعاً باعث تمایز جمرا می‌شود پیشرانه 3 سیلندر 2 لیتری توئین توربویی است که قدرت فوق‌العاده‌ی 600 اسبی تولید کرده و گشتاور آن نیز 600 نیوتون متر می‌باشد.

کونیگ زگ از این پیشرانه به عنوان "غول کوچک دوستانه" نام برده و با تولید آن نشان داده که کاهش حجم پیشرانه‌ها به معنی تولید خودروهای درون‌سوز کلافه کننده و کند نخواهد بود.

وب‌سایت Engineering Explained اخیراً نگاهی عمیق به این غول داشته تا بداند دلیل تولید چنین قدرت زیاد از پیشرانه‌ای نسبتاً کوچک چیست.

شاید مهم‌ترین نکته درباره این پیشرانه نبود میل‌لنگ سنتی و استفاده از فعال‌کننده‌های پنوماتیک برای کنترل سوپاپ‌ها باشد. همچنین این نیروگاه کوچک دارای سیلندرهای بزرگ‌تر، کورس حرکت پیستون بیشتر و ردلاین 8500 می‌باشد که باعث می‌شود سیلندرها به سرعت خودروهای مدرن فرمول 1 حرکت کنند. این هیولای کوچک همچنین به دو توربوشارژر مجهز شده است.

حتماً ویدئوی زیر را تماشا کنید تا از چند و چون غول کوچک دوستانه‌ی کونیگ زگ آگاه شوید!

[دانلود ویدئو]

 

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.