تجربه و آزمایشلامبورگینی

اولین تجربه رانندگی با لامبورگینی اوراکان تکنیکا، بهترین پسر خانواده

لامبورگینی اوراکان تکنیکا را می‌توان مجموعه‌ای از بهترین‌ها دانست. البته این سریع‌ترین یا پرشتاب‌ترین و یا حتی آخرین نسخه از سوپراسپرت پایۀ لامبورگینی نیست اما تکنیکا نسخه‌ای است که به نظر می‌رسد تمام بهترین‌ها را در خود دارد. ما اواخر سال گذشته، پیش از رونمایی رسمی این خودرو در پیست آزمایشی ناردو در جنوب ایتالیا پشت فرمان پروتوتایپ آن نشستیم. تکنیکا که در خانوادهٔ اوراکان بین نسخه‌های STO و اوو محرک عقب قرار می‌گیرد، از نسخهٔ ۶۴۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی استفاده می‌کند. تمام نیروی این موتور هم صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

تکنیکا همچنین بجای سیستم فرمان فعال ضریب متغیر که در بسیاری از اوراکان‌ها ارائه می‌شود، از سیستم فرمان ضریب ثابت استفاده می‌کند. بااین‌حال، برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم بهبود پایداری و هم به گفتهٔ لامبورگینی، بهبود هندلینگ خودرو در پیچ‌های تند را به همراه دارد. در این نسخه تنظیمات سیستم تعلیق تطبیقی، کنترل کشش و دیفرانسیل عقب همگی تحت مدیریت مغز پویای LDVI لامبورگینی از نو کالیبره شده‌اند. مأموریت تکنیکا ترکیب سطح بالایی از توانایی در پیست با رفتار جاده‌ای بهتر نسبت به نسخهٔ فوق خشن STO بوده است.

بااین‌حال، ما رانندگی با تکنیکا را در خیابان‌های واقعی تجربه نکردیم زیرا همان‌طور که گفته شد، آزمایش رانندگی در پیست ۶.۲ کیلومتری ناردو انجام گرفت یعنی همان جایی که قبلاً در سال ۲۰۲۰ رانندگی با نسخهٔ پیش‌تولید STO را هم تجربه کردیم. اگر بخواهیم مقایسه‌ای به این دو نسخه داشته باشیم باید گفت رانندگی با تکنیکا در پیست تجربهٔ کمی آرام‌تری بود. البته پروتوتایپ تکنیکا نسبت به STO به تولید نزدیک‌تر بود و کابین آن تقریباً تکمیل شده بود. رنگ مشکی مات این خودرو نیز هیچ کاری برای پنهان کردن نمای جلویی جدید آن انجام نداده بود و همان‌طور که تصاویر نسخهٔ نهایی نشان دادند، این سوپرکار بسیار خوش استایل و جذابی است.

پیشرانهٔ تکنیکا فاقد برخی وحشیگری‌های STO است خصوصاً در دورهای پایین‌تر اما حتی با وجود بر سر داشتن کلاه ایمنی، هنوز هم هنگام افزایش دور موتور صدای مهیبی از آن به گوش می‌رسد. حداکثر قدرت این V10 در دور ۸ هزار rpm ارائه می‌شود که تنها ۵۰۰ rpm از ردلاین کمتر است. واکنش پدال گاز نیز برای بهبود رفتارهای جاده‌ای خودرو نسبت به پدال بشدت تیز STO کمی کاهش یافته است اما واکنش پیشرانه در مقایسه با تأخیری جزئی که حتی در سریع‌ترین موتورهای توربو هم وجود دارد، هنوز هم فوری است.

پروتوتایپ تکنیکا روی لاستیک‌های مخصوص پیست بریجستون Potenza Race قرار داشت که علیرغم نامشان، برای استفاده‌های جاده‌ای هم قانونی هستند و به‌عنوان آپشن ارائه می‌شوند. این لاستیک‌ها در ناردو که محل مناسب استفاده از آن‌ها است، چسبندگی قابل پیش‌بینی فراوانی فراهم می‌کردند که این موضوع در قسمت جلوی خودرو بیشتر احساس می‌شد و با توجه به انتقال قدرت محرک عقب خودرو، کشش قابل‌توجهی ایجاد می‌کرد. رفتار دینامیکی تکنیکا هم در هر سه حالت رانندگی آن تغییر قابل‌توجهی داشته است.

حالت پیش‌فرض، استرادا است که برای استفاده در جاده‌ها در نظر گرفته شده و هرچند در این حالت به خاطر اینکه پدال گاز در نرم‌ترین حالت تنظیم می‌شود، کنترل خودرو در پیچ‌ها آسان است اما بازهم سیستم کنترل پایداری برای جلوگیری از سر خوردن ماشین مستقیماً دخالت می‌کند. انتخاب حالت اسپرت اما میزان دخالت کنترل پایداری را بسیار کمتر می‌کند. تنظیمات این حالت نزدیک به چیزی است که دیگر خودروسازان نام آن را حالت دریفت می‌گذارند. حالت اسپرت در پیچ‌های آهسته‌تر ناردو، اجازهٔ ایجاد مقداری بیش‌فرمانی را می‌دهد اما با افزایش سرعت، شاسی را شدیدتر تحت کنترل قرار می‌دهد.

سخت‌گیرترین حالت تکنیکا هم حالت کورسا است که نظم بیشتری را به راننده تحمیل می‌کند و اجازهٔ لغزش بسیار کمتری را می‌دهد زیرا ظاهراً مأموریت این حالت ارائهٔ بهترین لپ تایم‌های ممکن است. هرچند فرمان ضریب ثابت قطعاً احساس طبیعی‌تری نسبت به نمونهٔ ضریب متغیری دارد که در دیگر اوراکان‌ها تجربه کرده‌ایم ولی وزن این فرمان هنوز هم سبک‌تر از دیگر خودروهای این کلاس بوده و فاقد بازخوردهای کم‌شدت است. همچنین مداخلهٔ سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب که برای کمک به چرخش خودرو در پیچ‌ها وارد عمل می‌شود هم نیاز به عادت کردن دارند.

در پاسخ به احساس دخالت این سیستم، اولین واکنش بسیاری از رانندگان، تغییر در میزان فشردن پدال گذار و چرخاندن فرمان خواهد بود اما پس از کمی رانندگی، خودرو و راننده سعی می‌کنند باهم وفق پیدا کنند. تجربهٔ چند دور زدن در پیست ناردو نشان داد که راننده باید بتواند به سیستم اعتماد کند. ظاهراً این سیستم زمانی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کند که راننده در ای‌پکس (Apex) پیچ فقط ترمز کند و تغییری در پدال گاز یا فرمان ندهد.

آسفالت ناردو فاقد دست‌اندازها و چاله‌های دنیای واقعی بود اما کرب‌های طرفین پیست مشکلی را آشکار کرد که به نظر می‌رسد افراد قدبلند مرتب با آن مواجه شوند. این مشکل احساس دردناک برخورد کلاه ایمنی به سر راننده به دلیل کمبود فضا در کابین تنگ خودرو است. از این مورد که بگذریم، ترمزها با وزن بیشتر پدال نسبت به اوراکان‌های قبلی شایستهٔ تحسین هستند. با توجه به اینکه تکنیکا در انتهای طولانی‌ترین مسیر مستقیمی ناردو به طول نزدیک به یک کیلومتر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید، مقاومت دیسک‌های کربن سرامیکی این ترمزها در برابر خوردگی و کاهش توان، چشمگیر بود.

به‌طورکلی، پروتوتایپ اوراکان تکنیکا در پیست غوغا می‌کند اما برای خریداران، رفتار جاده‌ای آن مهم‌تر خواهد بود. اولین برداشت ما از عضو جدید خانوادهٔ اوراکان این است که تکنیکا بیشتر شبیه یک اوو محرک عقب وحشی‌تر به نظر می‌رسد تا یک STO رام شده. از دید ما، این ماشین به‌خوبی مطابق چیزی عمل می‌کند که از یک لامبورگینی انتظار می‌رود و می‌توان آن را بهترین عضو خانواده پرجمعیت اوراکان دانست.

مشخصات فنی

Lamborghini Huracan Tecnica 2022

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۸ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۵۶۷ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۱۶۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۱۹ میلی‌متر
وزن ۱۵۶۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۱۳ لیتر
قیمت پایه ۲۷۵ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Ramyar

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    این یک نظر شخصیه، افراد نظر های مختلفی دارند و به نظر دیگران احترام می‌گذارم..
    ولی محصولات لامبورگینی فقط فقط هوراکان اوو خیلی عالی بعد اونتادور اس وی جی درسته یکم در اونتادور اس وی جی یکم شلوغی دیده میشه ولی باز هم عالی…
    ولی دیگه لامبورگینی از این دو نسخه خیلی میکشه خیلی….
    دیگه برای لامبورگینی فن هاهم خیلی جذاب نیس
    قطعا هر سوپرکاری تازه نفس و پرقدرت و طراحی جدیدی داره ولی ن برای لامبورگینی..

    موافقم 38
    مخالفم 11
    1. Reza Waffen SS

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      اگه لامبورگینی فن باشید همون نسخه LP700 پایه اونتادور هم واستون هنوزم جذاب محسوب میشه.

      هر ماشین بازی می‌دونه که لامبورگینی روی هر محصولش ۱۰ سال مانور میده. دیگه نیازی نیست هی بیاین بگین چرا محصول جدید بیرون نمی‌ده و فلان و بهمان

      تازه لامبورگینی کم نسخه محدود بیرون نداده تو این یه دهه

      موافقم 49
      مخالفم 16
      1. Ramyar

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        باهات مخالفم

        موافقم 15
        مخالفم 25
        1. Reza Waffen SS

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          احترام میزارم به نظرتون ولی واقعیت اینه

          موافقم 18
          مخالفم 6
  2. محمد امین

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    سه سال پیش با بیست هزار دلار قیمت بیشتر می‌شد پرفورمانته رو خرید که سریع تر بود در خط مستقیم به خاطر awd و نسبت به این ماشین در پیست هم سریع تره و گریپ خیلی بهتری داره
    واقعا نمیتونم بگم این بهترین هوراکان هست
    مخصوصا الان که رقبای خیلی قوی داره

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. مشتاقی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      لامبورگینی خیلی گرون فروشه
      اگه یه تخفیف تپل بده مشتری میشم

      موافقم 8
      مخالفم 12
  3. hssn

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    حقیقتا به عنوان یه طرفدار این کمپانی این همه نسخه های مختلف با کمترین تفاوت داره از جذابیت دور و خارج میشه
    من همچنان پرفورمنته رو به همه این نسخه های جدیدش ترجیح میدم
    امیدوارم هر چه زودتر جایگزین آونتادور و هوراکان معرفی بشن…

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Nima

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      واقعا درسته اصلا با تفاوت های جزئی یه نسخه دیگه معرفی میکنه از همون خانواده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ماشین باز

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    ایتالیا هم داره مثل المان طراحیش داغون میشه
    بازم ایتالیا از المان طراحیش بهتره
    😑😑😑😑😑😑😑

    موافقم 8
    مخالفم 29
  5. MOHAMMAD.OBASH

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ((قیمت پایه ۲۷۵ هزار دلار))
    😐😐😐
    چرا انقدر گرون؟؟؟؟؟؟ از یک جایی ببعد شرکت ها پول خون موسس برند رو از مشتری میگیرن درود بر شرف چین که پول برند بگیر نیست و خودروی خالص تحویل مشتری میده .

    موافقم 7
    مخالفم 59
    1. Jdm باز

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      😐

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. Humer

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      زیر ۱۰*

      موافقم 22
      مخالفم 1
    3. Kamy

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (687 ديدگاه)

      کسی که این ماشینو میخره پولشو داره ، منو تو هم اگه پولشو داشتیم و امکان خریدشو داشتیم حتما میخریدیم و کسی که عاشق یه برند یا محصول باشه پول خون موسس که هیچ ، پول خون هفت نسل موسس اون شرکت هم میده تا از داشتنش لذت ببره وگرنه می‌رفت ماشین چینی با قیمت خالص میخرید!

      یکی چینیا با شرفن یکی هم اینگیلیسیا !!!

      موافقم 33
      مخالفم 3
    4. new RAMIN

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      @mohammad.obash
      مسخره کردن من سودی داره خداوکیلی؟!چرا با اکانت اصلیتون نمیایید مسخره کنید!؟

      متاسفانه یه سری هیترهای هر کشور و هر برند تازگی دارن گند میزنن به پدال…
      هیتر تسلا… هیتر کیا و هیوندای… هیتر تویوتا و… به تازگی هم هیتر چین!

      بنظرم بجای اینکه هیتر باشیم بهتر باعلم باشیم! اگر از برند XیاYخوشتون میاد بجای اینکه روی هوا بیایید😐بگید(!)برید تحقیق کنید اختراعاتشو ببنید دست آوردهاشو ببینید اخبارشو ببینید و…هم دانشتون میره بالا هم هرکی یه چیز غلط گفت میتونید با دلیل بگید داری اشتباه میکنی.

      متاسفانه در پدال خیلی ها فکر میکنن طرفدار برند هستن ولی بیشتر توهم طرفداری رو دارن! با احترام فراری بنده مثالی میزنم از این برند و طرفدارانش تو پدال منظورمو راحتر بفهمید. اگر کسی اطلاعات غلط درباره فراری بده 3 نفری که تو پدال طرفدار سرسخت فراری هستن با اطلاعات درست و صحیح به اون فردی پاسخ میدن. چون هم دوستدارش هستن هم فنش هم اطلاعاتشون بالاس. ولی بیش از 10ها کاربر هستن که توهم فراری دوستی دارن و اگر بخوان به کسی پاسخی بدن به علت نداشتن اطلاعات و حرف زدن الکی پلکی بیشتر این برند رو میکوبونن.یه عده هم هستن اطلاعاتشون بالاس ولی نحوه بیانشون خوب نیست. این داستان برای برندهایی مثل پورشه بنز بیمر هم هست. یه عده توهم دوست داشتنشو دارن درصورتی که حتی اطلاعات پایه اون شرکت رو هم ندارن!

      هرکسی حق داره هرچیزی رو دوست داشته باشه پس اگر طرفدار چشم بادامی ها شدی بهتره خیلی ازشون تحقیق کنی و اطلاعاتتو ببری بالا. این داستان برای برندهای دیگه هم هست.

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. MOHAMMAD.OBASH

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        سلام اقا رامین خوبی دقیقا اقا رامین هیتر ها سایت رو خراب کردن مخصوصا هیتر های چین که اطلاعاتی از صنعت عظیم چین ندارند امیدوارم افراد با سوادی و متینی مثل شما بیشتر کامنت بزارن و کاربرا رو آگاه کنن

        موافقم 2
        مخالفم 15
      2. MOHAMMAD.OBASH

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        اقا رامین یه سوال شما بین چانگان CS95 و جک GS8 کدومو انتخاب میکنی کدوم برای ایران بهتره ؟

        موافقم 1
        مخالفم 8
        1. new RAMIN

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @mohammad.obash
          ((اقا رامین یه سوال شما بین چانگان CS95 و جک GS8 کدومو انتخاب میکنی کدوم برای ایران بهتره ؟))
          زیاد جواب هیترهای برند های مختلف رو نمیدم ولی اینبار این 2تا لینک رو همینجوری روی هوا میفرستم به عنوان پیام بازرگانی…
          https://www.instagram.com/tv/CUKw66ppSN-/
          https://www.instagram.com/tv/CYZT14aBp4Z/
          خواستم تست درایو های دیگه ای بفرستم ترسیدم جنجال زیاد بشه…نترسید بایا خودم میمیرم برای اکسپلورر همچنین اکسپدیشن. ولی جدول پایانی و تست درایو و نکات هردو خودرو جالبه…خداراشکر کسی تستش کرده هم ایرانی هست هم کلی خودرو رونده…
          فارق از لینک بالا باید بگم GAC GS8 خودروی بدی نیست اتفاقا نسل جدیدش عالیه اما فاقد توانایی آفرود همچنین آپشن خودران هست…

          درنهایت گفتی کدوم برای ایران خوبه.. بزار بگم…هیچکدوم! اولا هیچکدوم از اون 2 خودرو به ایران نمیان دوما اگر هم بیان اینقدر قیمت میخورن از دسترس 99 درصد مردم خارجه…

          لطفا اتک نکنید به کامنتم! صرفا جواب این هیتر رو دادم… اون 2 تا لینک هم اگه خیلی متعصب هستید صرفا به عنوان پیام بازرگانی درنظر بگیرید…

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. MOHAMMAD.OBASH

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (20 ديدگاه)

          @new RAMIN
          بگذارید دستتان را ببوسم. تشکر فراوان اقا رامین

          ((زیاد جواب هیترهای برند های مختلف رو نمیدم ولی اینبار این ۲تا لینک رو همینجوری روی هوا میفرستم به عنوان پیام بازرگانی…))

          دقیقا…شرم بر هیتر ها باد ، هیتر هر برندی

          موافقم 1
          مخالفم 7
        3. MOHAMMAD.OBASH

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (20 ديدگاه)

          ((لطفا اتک نکنید به کامنتم! صرفا جواب این هیتر رو دادم… اون ۲ تا لینک هم اگه خیلی متعصب هستید صرفا به عنوان پیام بازرگانی درنظر بگیرید…))

          شرم بر هر کی که اتک بزنه به کامنت شما… به جرئت میتونم بگم با سواد تر از شما تو این سایت نیست. 🇨🇳❤️

          موافقم 5
          مخالفم 10
      3. Jdm باز

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        New ramin
        شما سعی کن دیگه جواب این mohammad.obash رو ندی، خودت میدونی که فردی که همچین حرفایی میزنه هیچگونه اطلاعاتی از دنیای خودرو نداره
        موقع دیدن کسی که تیگو هشت پرو پلاس رو با لندروور ولار مقایسه میکنه، فقط باید یه آه کشید و‌ رد شد
        هر چقدر بیشتر برای این جور افراد دلیل بیاریم و هی جواب بدیم بهش، فقط وقت خودمونو تلف میکنیم و سطح کامنتا پایین میاد

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. new RAMIN

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @jdm باز
          با اینکه 95درصد مواقع با شما مخالفم ولی اینبار خیلی موافقم!
          خیلی ها هنوز کلاس بندی صنعت خودرو رو هم بلد نیستن…

          متاسفانه این مدل افراد نه فقط در پدال بلکه در زومیت زومجی حتی سایت های خارجی هم یافت میشن…

          موافقم 6
          مخالفم 1
    5. Amoo HamiD

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      یه سوال رقیب چینی اوراکان چی میشه اونوقت؟!
      به هر حال باس یه رقیبی داشته باشه تو چین دیگه …
      درود بر شرف چین؟!
      ووووووئاااااااااااااااااااااااااااااتتتتتتتتت

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. MOHAMMAD.OBASH

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        @Amoo HamiD
        ((یه سوال رقیب چینی اوراکان چی میشه اونوقت؟!
        به هر حال باس یه رقیبی داشته باشه تو چین دیگه))
        با توجه به اصل و دستور اقا رامین خیلی نمیخوام با هیتر ها بحث کنم ولی چین خودرویی تولید میکنه به نام NIO EP9… که رکورددار جهنم سبز نوربرگ رینگه و تکنولوژی تعویض باتری داره خود خودرو هم از فرمول E الهام گرفته…

        موافقم 4
        مخالفم 11
        1. Amoo HamiD

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          واقعا کل سایت رو مسخره کردی؟!
          منظور رامین از هیتر برند های دیگه دقیقا خود خودت بود …
          نمیفهمم چرا کسی مثل تو رو بلاک نمیکنه سایت …
          اون EP9 رقیب اوراکان محسوب میشه؟!
          آره خب وقتی تیگو 8 پروپلاس رو با رنجروور ولار مقایسه میکنی لابد اوراکان رو هم رقیب EP9 میدونی!!!
          چیییییییییییی میگی آخه!!!!!!!!
          صد رحمت به ترول های قدیمی لااقل ملت رو اسکل نمیکردن …

          موافقم 11
          مخالفم 1
    6. Clean energy (صیانت!)

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      بچه برو به درس و مشقت برس
      این سایتم سیرک نکن

      موافقم 11
      مخالفم 1
    7. Nima

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      چین پول کپی میگیره با بدترین کیفیت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4915 ديدگاه)

    اوراکان اولین ماشین رانش‌ عقب کمپانی لامبورگینی هستش که به قصد حرکات نمایشیو دریفت ساخته شده ولی البته قبل از اینم شاهد ساخت ماشینای دیفرانسیل‌ عقب و ماشینایی با عملکردای دریفتی مناسب توسط کمپانی لامبورگینی بودیم ولی فکر کنم اوراکان اولین ماشینی باشه که در حدو اندازه‌ های یه ماشین دریفتی تمام‌ عیار پا به عرصه گذاشته

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. R@m!n

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    جالبه هر چی ماشین جدید این مجلات بهش لقب بهترین میدن اصلا مهم نیست کدوم برند هست همه عالی همه بی نقص همه پسر بابا.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. Jdm باز

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به نظرم نمیشه گفت بهترین بین هوراکان ها، ولی جز بهترین ها هست
    من پرفورمانته رو بهترین میدونم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. Sina10

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    باید دید از چه لحاظ بهترینو میشه بهش گفت
    قیافه؟ به نظر من احتمالا
    عملکرد فنی؟ همه ی نسخه های اوراکان از این نظر عالین ، همه مدلا تو یه محدوده نزدیک میکنن ، این جدول مشخصاتو با مدلای دیگش مقایسه کنید متوجه میشین
    البته توی پیست STO و پرفورمانته دست بالاتر رو دارن

    لامبورگینی کلا وقتی دو تا نسخه جدید میسازه بعدش سعی میکنه یه نسخه بین این دو تا بسازه که کار عادیه ، اما بعدش سعی میکنه بین این نسخه میانی هم با نسخه های اول و دوم چند تا نسخه دیگه هم بسازه !
    همزمان ایده ها و طرح های جدیدش هم روی ماشینا پیاده میکنه از جمله ظاهر نسخه تکنیکا

    این واسه لامبورگینی این مشکلو ایجاد میکنه که کلی نسخه شبیه هم و خیلی گرون موجود میشه تشخیص فرق غیرظاهری نسخه ها تنها شاید با تجربه رانندگی اون ماشین بدست بیاد
    اوو و پرفورمانته و STO و حالا تکنیکا و در اینده استراتو
    این همه مدل فقط از یه سوپرماشین به نظرم زیاده
    نتیجه چیه ؟ افزایش تنوع مدل از همین یه ماشین ، باعث میشه در طولانی مدت دیگه مثلا ۱۵ سال دیگه یکی یادش نیاد که یه نسخه ای بین STO و اوو وجود داشته مثلا به اسم تکنیکا ، این میشه کاهش جذابیت و ماندگاری یه ماشین میشه
    ماجرای شیرون بوگاتی هم همینه و همچنین اونتادور که تا جایی که میشد ازش نسخه های مختلف ساختن
    اون مدل یه اسب بخار بیشتر کمتر ، یه تغییر ظاهری کوچیک
    و کلا همین
    یا دیگه خیلی خلاقیت به خرج بدن ، همون مدلو با یه ظاهر جدید به اسم یه مدل تولید محدود چند میلیون دلاری میندازن به مشتری
    اینکه تنوع مدل های لامبورگینی زیادی داشته باشیم چیز خوبیه اگه فقط از یه دید نگاه کنیم
    ولی افزایش کمیت ، کاهش کیفیت رو به همراه داره
    منظور اون کاهش کیفیت ساخت نیست ، بلکه منظورم اون تکراری شدن و کاهش جذابیته

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    من نمی‌دونم خریداران محصولات لامبورگینی چه طیف سنی هستن یا چه علایقی دارن اما بعید می‌دونم غیر از یه راننده حرفه ای کسی آنچنان تفاوت عملکرد نسخه های متفاوت اوراکان رو متوجه بشه یا واسش مهم باشه. طرف میخواد بره تو کوچه پس کوچه های لندن و موناکو دور دور کنه دیگه این قر و فرا چیه

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. mohamadreza83

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      سلام آغا مهدی
      شرمنده ریپلای زدم
      یه سوال داشتم
      هنوز هم اون شورولت کامارو کلاسیک تیون شده رو داری ؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. akrh78

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      بخدا نادونن تو توهم و خیال گیر کردن
      چیه میان میلیارد میلیارد خرج این قر و فرا میکنن
      یه داچیا ساندرو بسازن بدن دست مردم صد شرف داره به این جنگولک بازیا

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. کوبیده

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1115 ديدگاه)

        ایتالیا نمیتونه خودروی با دوام بسازه

        موافقم 0
        مخالفم 4
  11. علیرضا

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست نویسنده واسه این که بیننده سایتت بره بالا بهتر بود یک ویدیو هم از موضوعت میذاشتی توی سایتت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. akrh78

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    اینجا متخصصان زبده پشت سیستمی وطنی مدام لامبورگینی رو هیت میکنن ولی واقعیت اینه که لامبورگینی هر بار که اونتادور و هوراکان جدیدی معرفی میکنه داره بهبودش میده (البته از جماعتی که نهایت استدلالشون از ارتقا اسب بخار و شتاب هست نمیشه انتظار داشت که به چشمشون بیاد)
    بررسی ها و مقایسه هایی که انجام میشه حرف من رو تایید میکنه
    اگر بنا به این طرز تفکر باشه فراری یه انجین 3.9 داره از 2015 تا الان داره بدنه عوض میکنه فقط. 488، پیستا، f8, روما، پورتوفینو، sf90 و خدا میدونه تا کی دست از سر این بدبخت بر نمیدارن
    فراری f8 در اصل همون پیستا بود اما توی پیست از 488 معمولی نسل قبل کند تر بود (حالا دل خوش کنین به مدل جدید)
    توی مقایسه مجله evo جناب sf90 بین همه شرکت کننده ها اخر شد از سیویک و یاریس هم خورد (کوه تکنولوژی) اما هوراکان دوم شد توی همون تست

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      آفرین چه مقایسه ای کردی 👏👏
      فراری فقط بدنه عوض میکنه ؟؟؟؟
      پس از نظر پرفورمنس هیچ تفاوتی بین پورتوفینو و SF90 استراداله نباید باشه چون مشترک از همون انجین ۳.۹ لیتری استفاده میکنن
      در ضمن SF90 استراداله در اون رقابت به خاطر قیمت اول نشد چون هرکسی توان خریدش رو نداره
      لامبورگینی رو باید قلبی دوست داشت و نباید با رقیب گردن کلفتی مثل فراری که از نظر پرفورمنس به راحتی لامبورگینی رو مغلوب میکنه مقایسه بشه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  13. Mf1

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    یه سوال داشتم خودروهای لامبو به غیر جهنم سبز توی کدوم پیست خودروهاش از سایر برندهای دیگه سریعتر

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. arshiaSVJ

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      در حال حاضر هیچ جا
      ولی مطمئنم جانشین اونتادور خیلی چیزا رو تغییر میده

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. R

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      به سایت fastestlaps مراجعه کن اونجا همه چیو میگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. arshiaSVJ

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    فقط بگین چرا این هست وقتی پرفورمانته هست؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. امیرسالار

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فکر کنم دیگه کم کم برن سراغ سیان

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا