کیوانی کی روس، لامبورگینی اوروس با سلیقه ایرانی
امید پورسعیدی: تولید اوروس، فرزند کم سن ولی قوی هیکلی که سود بسیار خوبی را به همراه آورده و تقریباً نصف تولیدات لامبورگینی را شامل میشود توانست از مرز ۵۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۹ عبور کند.
جای تعجب ندارد که هر تیونری علاقهمند است اوروس را به گاراژ خود برده و دستی به سر و روی آن بکشد. در همین اواخر یک شرکت تیونینگ نوپا ولی ایرانی بنام کیوانی، اوروس را زیر تیغ جراحی خود برده و نتیجه آن هیولایی بوده با نام کی روس (کیوانی + اوروس) که آن را به یکی از جذابترین سوپر اس یو ویهای دنیا تبدیل کرده.
ابتدا بپردازیم به خلاصهای از اطلاعاتی که از این شرکت نوپا به دست آوردهایم و سپس به سراغ دستپخت جدیدشان یعنی کی روس برویم!
این شرکت در سال 2018 با هدف تیونینگ بدنه و تغییرات موتور البته در سطح کاملاً جدید و بالاتری و با تکنولوژی و دستگاهها و ابزار مدرن تأسیس شده است؛ و البته فرآیند تولید از اواسط سال ۲۰۱۹ انجام شده که در طول مدت ۶ ماه این کمپانی موفق شده ۷ پکیج مختلف روی ۷ عنوان خودرو، طراحی نماید که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود.
کما اینکه تیم مدیریت و تولید این شرکت تجربه و حضوری ۲۰ ساله در بازار ماشینهای لوکس و سوپراسپرت دارد؛ و همین مدت هم سابقه طراحی و اجرای بدنه و کار در حوزهٔ فیبر کربن را داراست. تیم مدیریت این شرکت که دارای قسمتهای مختلف است شامل ۷ مدیر ارشد (با زیرگروه و مجموعه) به همراه تیم تولید و اجرا که پیش از ۱۵۰ نفر را شامل میشود و مقر آن در فرانکفورت آلمان واقع شده است.
از محصولات کیوانی میتوان به تیونینگ و ارتقای مرسدس جی کلاس و بنتلی کانتیننتال جی تی جدید اشاره کرد و اوروس سومین محصول این تیونر محسوب میشود!
حال برگردیم سراغ کی روس! از موتور این سوپر اس یو وی توانستهاند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۸۰ نیوتن بر متر استخراج کنند که شتاب آن را به ۳.۳ ثانیه رسانده است! عالی نیست؟
اگر اوروس را از طریق خود این شرکت سفارش دهید رینگهای ۲۴ اینچی به همراه افزایش قدرت موتور و یک پکیج کامل آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن با قیمت 480 هزار یورو برایتان آب خواهد خورد که شامل خود ماشین نیز میشود.
گلگیرهای فیبر کربنی کیوانی ۲۹ میلیمتر به پهنای این خودرو اضافه کرده و ورودیهای هوای بزرگ در جلوی این ماشین جریان هوای خوبی را برای سرد کردن بزرگترین کالیپرهای ترمز نصب شده از جنس فیبر کربن در دنیا بر روی یک خودرو را فراهم نمودهاند! بامپرهای جلو و عقب این SUV از نو طراحی و نصب شده و تماماً از جنس فیبر کربن هستند.
در پشت این خودرو نه یک، بلکه دو عدد بال و اسپویلر مشاهده میکنید یکی در سقف و دیگری چسبیده به چراغها و پایین شیشه پشتی نصب شده و زیبایی آن را دوچندان نموده است.
در قسمت جلویی این ماشین که آن را خشنتر از یک اوروس عادی کرده میتوان به کاپوت تمام فیبر کربنی که ۶ کیلوگرم سبکتر از یک کاپوت عادی است و آینهبغلهای تمام فیبر کربنی و یک LED به شکل Y در زیر چراغها که امضای محصولات لامبورگینی است، اشاره کرد.
همچنین سیستم کاملاً جدید و پرسروصدای اگزوز این ماشین ۶۰ اسب به قدرت این خودرو اضافه کرده است.
حال برویم به داخل این خودرو که کیوانی سنگ تمام گذاشته و کل داشبورد و غربیلک فرمان را دوباره از فیبر کربن خالص و رنگ زرد تلفیق و با نوشته کیوانی زیبایی آن را دوچندان کرده است.
برای داخل این خودرو میتوانید چرم تمام دستدوز یا آلکانترا را سفارش دهید و آن را با فیبر کربن مخلوط کنید یا تماماً از فیبر کربن سفارش دهید درحالیکه خود لامبورگینی اینچنین اختیاراتی را برای مشتریانش فراهم ننموده است.
دریچههای هوای داشبورد؛ فرمان؛ کنسول؛ صندلیها؛ کفی صندوق عقب و... همگی از جنس فیبر کربن هستند!
چه شما این خودرو را به شرکت سفارش دهید یا خودروی خودتان را به گاراژ این شرکت ببرید ظرف ۴ الی ۶ هفته با تمامی شخصیسازیهایتان تحویل خواهید گرفت و میتوانید صاحب یکی از خاصترین اوروسهای دنیا باشید!
ترجمه و گردآوری: امید پورسعیدی