نگاهی به سیستم متریال هوشمند لامبورگینی، کمک‌حال پیشرانه سیان

پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Lamborghini-Sian_Roadster-2021-1024-10
خودروی تولید محدود لامبورگینی سیان FKP 37 و سیان رودستر نه تنها اولین محصولات این شرکت هستند که از ابرخازن‌های خلاقانه استفاده می‌کنند بلکه به...
تبلیغات

خودروی تولید محدود لامبورگینی سیان FKP 37 و سیان رودستر نه تنها اولین محصولات این شرکت هستند که از ابرخازن‌های خلاقانه استفاده می‌کنند بلکه به سیستم خنک‌کنندگی جالبی مجهز شده‌اند.

این سیستم که سیستم متریال هوشمند نام‌گذاری شده به منظور کمک به خروج گرمای تولیدی پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری طراحی شده و زیر پوشش پیشرانه جا خوش کرده است؛ اما آنچه که باعث جلب‌توجه می‌شود عملکرد این سیستم است که اصلاً الکترونیکی نبوده و خودش فعال می‌شود.

این سیستم از دو فنر کوچک ساخته شده از آلیاژی خاص تشکیل شده است. این فنرها حافظه گرمایی دارند یعنی ساختار شیمیایی آن‌ها بر اساس دما تغییر می‌کند. زمانی که فنرها به دمایی معین برسند چهار فلاپ کوچک روی پوشش پیشرانه را باز می‌کنند.

مدیر بخش آئرودینامیک سیان کوپه و رودستر می‌گوید:

این سیستم به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا نیازی به فعال‌سازی هیدرولیکی، الکتریکی یا مکانیکی ندارد. سیستم متریال هوشمند کاملاً خودکار بوده و از سیستم‌های الکترونیکی استفاده نمی‌کند.

مدیر پروژه لامبورگینی نیز اظهار می‌دارد این شرکت برنامه‌هایی برای استفاده از آلیاژهای این‌چنینی در دیگر محصولاتش دارد.

هر دو مدل سیان کوپه و رودستر به پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی و واحد الکتریکی 34 اسب بخاری ادغام شده در گیربکس مجهز هستند. این قوای محرکه همچنین از سیستم هیبریدی ملایم 48 واتی سود برده و قدرت ترکیبی 808 اسب بخاری تولید می‌کند. سیان کوپه و رودستر شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.8 و 2.9 ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعتشان به 350 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.