تیونینگ 780 اسب بخاری لامبورگینی اوروس G پاور
شرکت آلمانی «G-Power» کار خود را 40 سال پیش و با تیونینگ و تقویت محصولات بامو و بامو M آغاز کرد. این شرکت در سال 2014 زمینه کاری خود را گسترش داد و به سراغ مدلهای رقیب دیرینه بامو، یعنی مرسدسبنز رفت؛ تا اینکه نهایتا در سال 2019 محصولات پورشه را نیز به پروژههای خود افزود. این تیونر باسابقه حال به سراغ برند ایتالیایی لامبورگینی رفته و شاسیبلند اوروس را بهبود داده است.
نمونه عادی لامبورگینی اوروس از یک موتور 4 لیتری تویین توربوشارژ V8 استفاده میکند که توان تولید 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور تقویتشده اوروس G-Power این خروجی را به 740 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور رسانده است. این شرکت موفق شده تا تنها با استفاده از بهبودهای نرمافزاری به این قدرت برسد.
G-Power به مشتریان خود امکان بهرهوری از موتوری قویتر با 780 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور را نیز میدهد که با استفاده از نصب خروجیهای جدید اگزوز، مبدل کاتالیست اسپرت و بهبودهای نرمافزاری ممکن شده است. از آنجا که اوروس از خنککنندههای داخلی کوچکی استفاده میکند، این رقام احتمالا بیشترین حجم قدرت و گشتاوری بودهاند که امکان خروجشان با تغییرات نرمافزاری ممکن بوده است. البته با نصب خنکسازهای بزرگتر میتوان تا 50 اسب بخار دیگر به قدرت این خودرو اضافه کرد و آن را به 830 اسب بخار رساند.
اوروس G-Power درکنار بهرهمندی از بهبودهای موتوری به طرح و رنگ جدیدی نیز مزین شده که آن را سایر نممونههای بازار متمایز میکند. اسپلیتر جدید، افزونه طاق چرخ جلو، دیفیوزر خشن جدید، اسپویلر بزرگ سقفی و ورودی نارنجیرنگ هوا در جلو از جمله تغییرات ظاهری این خودرو هستند. ظاهر منحصربهفرد این اوروس با رینگهای Y شکل جدید کامل شده است. G-Power برای بخشهای داخلی مانند داشبورد، درها، صندلیها و کنسول مرکزی نیز از ترکیب رنگ سیاه و نارنجی استفاده کرده است.
لامبورگینی اخیرا از نمونه قدرتمندتر اوروس به پسوند «پرفورمانته» رونمایی کرد. این خودروساز با کاهش 47 کیلوگرمی وزن این خودرو و افزایش قدرت آن تا 666 اسب بخار سعی در ارائه محصولی متفاوت داشته است. گشتاور اوروس پرفورمانته تفاوتی با گشتاور نمونه عادی نداشته و برابر همان 840 نیوتن متر است. پرفورمانته برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد.
همانگونه که گفتیم، G-Power سابقه زیادی در تقویت خودروهای گوناگون با قدرت بالا دارد؛ خودروهایی مانند بامو M8 که 661 اسب بخار قدرت داشت یا مرسدس AMG GT 63 با 800 اسب بخاری. این برند ثابت کرده که موتورهای کنونی این خودروسازان نیازی به بازنشستگی زودهنگام ندارند و تنها باید از پتانسیل واقعیشان استفاده کرد. نظر شما درباره این شاسیبلند قدرتمند چیست؟ آیا اوروس G-Power را به اوروس پرفورمانته ترجیح میدهید؟!