لامبورگینی

معرفی لامبورگینی اوراکان GT3 EVO2، همتای مسابقه‌ای STO

لامبورگینی قول خود درباره عرضه نسخه‌های جدید اوراکان را عملی کرده است. این خودروساز اندکی پس از معرفی مدل تکنیکا که فرزند وسط خانواده است از مدل پیست محور با نام GT3 EVO2 رونمایی کرده است. این خودرو از برخی ویژگی‌های طراحی و فنی STO سود می‌برد.

اوراکان از زمان ورود به خط تولید در سال ۲۰۱۴ تاکنون دو نسخه مسابقه‌ای پایه داشته است. اولین نمونه در مسابقات سوپر تروفئو حضور پیدا می‌کند. این خودرو به‌روزرسانی‌های متنوعی را دریافت کرده است که بخش اعظم آن‌ها از مدل EVO2 در سال ۲۰۲۱ گرفته شده‌اند. مدل دوم در رویدادهای استقامتی GT3 سراسر دنیا مسابقه می‌دهد و لامبورگینی تنها برخی تغییرات مهم را در آن اعمال کرده است.

لامبورگینی روی بهبود سه بخش اصلی یعنی قوای محرکه، آئرودینامیک و ایمنی تمرکز کرده است. نیروبخش GT3 EVO2 همان پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی است که چرخ های عقب را به حرکت درمی‌آورد. البته این پیشرانه دارای ۱۰ بدنه گاز الکترونیکی است که راندمان خودرو را بهبود می‌بخشند. برای بهبود پاسخگویی نیز هوا از طریق یک سیستم خاص به پیشرانه می‌رسد. این سیستم شامل اسنورکل یکپارچه‌ای است که در ورودی هوای روی سقف ادغام می‌شود.

طراحان و مهندسان این خودروساز با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا GT3 EVO2 پروفایل آئرودینامیک جدیدی داشته باشد. دیگر ویژگی‌های این خودرو از نظرها پنهان هستند چراکه ایتالیایی‌ها پانل‌های زیر بدنه را دوباره مهندسی کرده‌اند. ستون‌های آلومینیومی مشابه STO باعث شده‌اند موقعیت بال بزرگ عقب را راحت‌تر بتوان تنظیم کرد.

از نظر ایمنی باید گفت اوراکان هم‌اکنون با رول کیجی عرضه می‌شود که از دو ستون عقب و پانل‌های لانه‌زنبوری از جنس کربن-کولار سود می‌برد. لنت‌ها و کالیپرهای ترمز نیز جدید هستند. ترمزهای ABS و سیستم کنترل کشش مخصوص پیست نیز جزو تجهیزات استاندارد این خودرو محسوب می‌شوند.

لامبورگینی تحویل اولین نمونه‌های اوراکان GT3 EVO2 به مشتریان را از نیمه دوم امسال شروع خواهد کرد تا این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا سال بعد حضور یابد. این خودروساز می‌گوید تیم‌هایی که هم‌اکنون از خودروی GT3 EVO استفاده می‌کنند قادر به سفارش کیت EVO2 خواهند بود اما فعلاً قیمت این کیت اعلام نشده است. به‌روزرسانی اوراکان کاملاً جواب داده است زیرا لامبورگینی اخیراً بیست هزارمین دستگاه از آن را تولید کرده است، رقمی که برای این کلاس خودرویی بسیار احساس‌برانگیز به شمار می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    نمیخوان بکشن بیرون از اوراکان؟

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. Humer

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      ولی باید به لامبورگینی گفت
      (چون این آخرین نسخه اوراکان هست)
      تموم شد! خیلی تاثیر گذار بود😐🤣🤙

      موافقم 18
      مخالفم 0
  2. کافر مقدس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    در gt3 تا همین پیارسال لامبو مقام میاورد ولی دیگه 2نیم ساله زیر سایه فراری و آئودی قرار گرفته

    من که لامبورگینی رو تکرار مکررات میبینم یکی پس از دیگری با تفاوت هایی در دان فورس و…..

    از یک پلتفرم چند مدل با چند سیلندر و.. میسازن بری دوبی تفاوت لامبورگینی هارو مییبنی به خودت میگی wtf یکسریهاشون تفاوت در انداززه کالیپر ترمز دارن فقط یکسری تفاوت در تعداد سیلندره یکسری تفاوت هایی جزیی ولی خوب هرکدوم ش یک جور کنتور و رقم میندازه و خارج از دنیای اسپرت خیلی لامبورگینی پشت شیشه نمایشگاه ها هست ولی خوب ترجیح میدن مردم پول بیشتر بدن فراری بخرن :)

    موافقم 3
    مخالفم 13
  3. امیرمحمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خدایا بسه دیگه خسته شدیم دیگه…

    موافقم 7
    مخالفم 3
  4. Amir

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بسه !!! هوراکان بسههه !! تنوعی که هوراکان دارع خیلی از خودروسازا ندارن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. Hamid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بعد کرنا ظاهر مردم فهمیدند بخرند سوار شند شاید فردای نباشه
    لامبورگینی برندهای لوکس و اسپرت فروششان رفته بالا

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. محمد امین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ماشین های کلاس gt3 فراری ، از زمانی که هوراکان معرفی شد ، ۴۵۸ gt3 بود ، بعد 488 gt3 ، حالا هم 296 gt3 … البته نسخه های مختلف دارن هر کدوم از اینها و لی به طور کلی سه تا ماشین جدید داشته ….. کاش لامبورگینی دیکه روی هوراکان سرمایه گزاری نمی‌کرد و یه طرح جدید رو می‌آورد

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      فولکس واگن وقتی می تونه با اضافه کردن چند تا قطعه به بدنه به این فروش برسه چرا خودشو به زحمت بندازه.
      طرح جدید یعنی پلتفرم جدید، موتور جدید و… کلی هزینه وقتی یه ده سیلندر 20 ساله همچنان جواب میده دست زدن به ترکیب برنده کار عقلانی نیست. مطمئنن اگر این فشارهای الکتریکی سازی نبود این موتور آئودی 50 سال دیگم زنده می موند.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        متاسفانه چندین ساله که لامبو به برندی نمایشی تبدیل شده وگرنه هیچکدوم از ماشیناش از لحاظ پرفورمنس در برابر رقبا حرفی ندارن و اگرم میفروشه بخاطر اسمش میفروشه ، امیدوارم این رویه تغییر کنه

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. shirko

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        تو رو خدا برید یه کم مجله و کتاب بخونید و اطلاعات کسب کنید ، این موتور هوراکان همون مال گالاردوست که چند ساله ازش استفاده می کنن و روی ائودی ار ۸ هم گذاشتن .

        موافقم 2
        مخالفم 6
  7. Jdm باز

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    لامبورگینی: نسل جدید برنمی تابم🗿

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Scuderia Ferrari

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    از دیروز که فهمیدم لامبورگینی یک دستگاه SF90 استراداله رو برده به کارخونه خودش و در حال تست این ماشین هست مغزم “Error” داده
    یعنی میتونه مربوط به جانشین آونتادور باشه ؟؟
    در آینده اخبار بیشتری از این کار لامبورگینی منتشر میشه و جنجال های زیادی در راهه ….

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      جانشین اونتادور خیلی وقته دیده شده درحال تست توی محوطه کارخونه با پوشش استتاری
      اگر این خبری که گفتی درست باشه احتمالن sf90 رو بردن برای مقایسه عملکردی

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        آقا شاهین دوست عزیز
        خودت خوب میدونی که بی سند و مدرک تا حالا حرفی نزدم و نمی زنم
        شاید پدال این خبر جنجالی رو پوشش بده
        فقط دو نکته میخوام بگم و تمام
        ۱. معیار قرار دادن یک خودرو که در کلاس خودش جزء بهترین هاست هیچ اشکالی نداره
        ۲. طرز تفکر ما (اول از همه خودم) همیشه جنبه منفی قضیه رو می بینه و فکر می کنیم که این کار اشتباهه و میخواهیم طرف مقابل رو تخریب کنیم
        در صورتیکه معیار و الگو قرار دادن یه چیز عادی در بین خودروسازانی هست که میخوان بهترین محصول رو تولید کنن

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. اوس پوری

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      تعصب زده چشمات کور کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیرسالار

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ولی سیان از همه لامبو ها بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا