معرفی لامبورگینی اوراکان GT3 EVO2، همتای مسابقه‌ای STO

چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 - 04:04
مطالعه 4 دقیقه
2023-lamborghini-huracan-gt3-evo2 (1)
لامبورگینی قول خود درباره عرضه نسخه‌های جدید اوراکان را عملی کرده است. این خودروساز اندکی پس از معرفی مدل تکنیکا که فرزند وسط خانواده است از مدل...
تبلیغات

لامبورگینی قول خود درباره عرضه نسخه‌های جدید اوراکان را عملی کرده است. این خودروساز اندکی پس از معرفی مدل تکنیکا که فرزند وسط خانواده است از مدل پیست محور با نام GT3 EVO2 رونمایی کرده است. این خودرو از برخی ویژگی‌های طراحی و فنی STO سود می‌برد.

اوراکان از زمان ورود به خط تولید در سال 2014 تاکنون دو نسخه مسابقه‌ای پایه داشته است. اولین نمونه در مسابقات سوپر تروفئو حضور پیدا می‌کند. این خودرو به‌روزرسانی‌های متنوعی را دریافت کرده است که بخش اعظم آن‌ها از مدل EVO2 در سال 2021 گرفته شده‌اند. مدل دوم در رویدادهای استقامتی GT3 سراسر دنیا مسابقه می‌دهد و لامبورگینی تنها برخی تغییرات مهم را در آن اعمال کرده است.

لامبورگینی روی بهبود سه بخش اصلی یعنی قوای محرکه، آئرودینامیک و ایمنی تمرکز کرده است. نیروبخش GT3 EVO2 همان پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی است که چرخ های عقب را به حرکت درمی‌آورد. البته این پیشرانه دارای 10 بدنه گاز الکترونیکی است که راندمان خودرو را بهبود می‌بخشند. برای بهبود پاسخگویی نیز هوا از طریق یک سیستم خاص به پیشرانه می‌رسد. این سیستم شامل اسنورکل یکپارچه‌ای است که در ورودی هوای روی سقف ادغام می‌شود.

طراحان و مهندسان این خودروساز با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا GT3 EVO2 پروفایل آئرودینامیک جدیدی داشته باشد. دیگر ویژگی‌های این خودرو از نظرها پنهان هستند چراکه ایتالیایی‌ها پانل‌های زیر بدنه را دوباره مهندسی کرده‌اند. ستون‌های آلومینیومی مشابه STO باعث شده‌اند موقعیت بال بزرگ عقب را راحت‌تر بتوان تنظیم کرد.

از نظر ایمنی باید گفت اوراکان هم‌اکنون با رول کیجی عرضه می‌شود که از دو ستون عقب و پانل‌های لانه‌زنبوری از جنس کربن-کولار سود می‌برد. لنت‌ها و کالیپرهای ترمز نیز جدید هستند. ترمزهای ABS و سیستم کنترل کشش مخصوص پیست نیز جزو تجهیزات استاندارد این خودرو محسوب می‌شوند.

لامبورگینی تحویل اولین نمونه‌های اوراکان GT3 EVO2 به مشتریان را از نیمه دوم امسال شروع خواهد کرد تا این خودرو در مسابقات 24 ساعته دیتونا سال بعد حضور یابد. این خودروساز می‌گوید تیم‌هایی که هم‌اکنون از خودروی GT3 EVO استفاده می‌کنند قادر به سفارش کیت EVO2 خواهند بود اما فعلاً قیمت این کیت اعلام نشده است. به‌روزرسانی اوراکان کاملاً جواب داده است زیرا لامبورگینی اخیراً بیست هزارمین دستگاه از آن را تولید کرده است، رقمی که برای این کلاس خودرویی بسیار احساس‌برانگیز به شمار می‌رود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.