پلاگین هیبرید لامبورگینی معرفی شد؛ 1000 اسب بخار برای جانشین اونتادور
موتور V12 لامبورگینی با حجم 6/5 لیتر، کاملا متفاوت از نسخههای قبلی توصیف شده است. محل نصب نیز، تفاوت 180 درجه را نشان میدهد. وزن خالص این مجموعه، 218 کیلوگرم خواهد بود تا 17 کیلوگرم سبکتر از موتور V12 اونتادور باشد. مجموع قدرت محرک بنزینی، 813 اسب بخار در 9250 دور بردقیقه خواهد بود و نهایت گشتاور 725 نیوتنمتر در 6750 دور بردقیقه خواهد داشت.
قدرتمندترین V12 لامبورگینی تا امروز، برای مدلهای جدید اینونسیبل و آتنتیکا (نسخه ویژه از اونتادور) ارائه شده که 769 اسب بخار با 720 نیوتنمتر است. خودروی مسابقهای لامبورگینی اسنزا SCV12 از این موتور، 818 اسب بخار قدرت گرفته بود.
جانشین اونتادور، علاوهبر پیشرانهی LB744 مجهز به سه موتور برقی نیز خواهد بود تا مجموع قدرت 1000 اسب بخار ارائه دهد. دو موتور الکتریکی روی محور جلو و یکی روی محور عقب نصب خواهد شد. این شرایط به خوبی نشان میدهند که سوپراسپرت بعدی لامبورگینی، خودروی دو دیفرانسیل است و میتواند به صورت تمام برقی نیز استفاده شود.
گیربکس DCT مخصوص این خودرو، پشت پیشرانهی بنزینی نصب میشود و 193 کیلوگرم وزن دارد. این جعبه دنده، سریعتر و سبکتر از نمونهی موجود در هوراکان است. جانشین هوراکان هم، گیربکس جدید را استفاده خواهد کرد. برای جانشین اونتادور، عملا دنده عقب وجود ندارد و هنگام نیاز به حرکت در خلاف جهت، موتورهای برقی نصب شده در جلو، برعکس کار خواهند کرد.
باتریهای 3/8 کیلووات ساعت، در تونل زیر کابین نصب میشوند. نهایت سرعت شارژ این مجموعه، 7 کیلووات خواهد بود و برای تکمیل ظرفیت از طریق ایستگاه شارژ سریع DC، حدود نیم ساعت زمان لازم خواهد داشت. راننده میتواند صرفا از طریق موتور بنزینی، باتریهای را در زمان 6 دقیقه شارژ کند. طبیعتا ترمزگیری و دیگر راهکارهای ذخیره انرژی هم وجود دارند. به بیان بهتر، جانشین اونتادور میتواند به شکل خودرویی پلاگین هیبرید یا هیبرید ساده استفاده شود؛ درحالیکه لامبورگینی سیان، قابلیت پلاگین هیبرید نداشت.
هرچند که میزان آلایندگی خودروهای لامبورگینی برای علاقهمندان این برند اهمیت چندانی ندارد؛ ظاهرا انتشار CO2 در جانشین اونتادور، 30 درصد کمتر از مدل آلتیمائه خواهد بود. این خودروی جدید، اوایل فروردین 1402 رونمایی خواهد شد.