لانچیا

لانچیا اورلیا، کراس‌اوور برقی لوکس برای تولید در ۲۰۲۶

لانچیا خود را برای عرضهٔ سه خودروی جدید طی شش سال آینده آماده می‌کند که شامل اپسیلون در سال ۲۰۲۴، اورلیا در ۲۰۲۶ و دلتا در ۲۰۲۸ می‌شود. در بین این خودروها، اورلیا به‌عنوان یک کراس‌اوور لوکس، بزرگ‌ترین محصول لانچیا خواهد بود و از نامی تاریخی استفاده می‌کند که بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۸ در سبد محصولات این شرکت حضور داشت. در اینجا هر آنچه در مورد این خودرو میدانیم را همراه با یک رندر احتمالی از طراحی آن جمع‌آوری کرده‌ایم.

بیرون

اورلیا پرچم‌دار لانچیا خواهد بود و بزرگ‌ترین اندازه را خواهد داشت. طول این خودرو رسماً ۴.۶ متر اعلام شده که یعنی کمی از ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس کوتاه‌تر است؛ اما برخلاف این سدان‌های آلمانی، اورلیا ظاهر ماجراجویانه‌تری خواهد داشت که سدان‌ها و کراس‌اوورها را باهم ادغام می‌کند. رندر احتمالی که از این خودرو طراحی شده، آن را با فرمی فست‌بک مشابه پژو ۴۰۸ و سیتروئن C5 X نشان می‌دهد. البته هرچند ممکن است ابعاد و تناسبات اورلیا شبیه مدل‌های مذکور باشد اما کراس‌اوور لانچیا بدنهٔ منحصربه‌فردی خواهد داشت. طراحان این رندر، اورلیا را خودرویی نه‌چندان تهاجمی و بیشتر لوکس تصور کرده‌اند که ویژگی‌های طراحی محصولات قبلی لانچیا را هم به ارث برده است.

این ماشین در جلو از جلوپنجرهٔ چراغ‌دار بهره می‌برد که توسط رئیس طراحی جدید لانچیا وعده داده شده است. چراغ‌های LED بادامی‌شکلی مشابه کانسپت فلاویا سال ۲۰۰۳ نیز این جلوپنجره را همراهی می‌کنند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری اورلیا هم می‌توان به ورودی هوای عریض روی سپر، روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و روی رکاب‌ها، گلگیرهای عضلانی، رینگ‌های بزرگ و البته خط سقف شیب‌دار اشاره کرد. طرح دورنگ با سقف مشکی هم از ویژگی‌های معمول محصولات لانچیا است.

داخل

داخل اورلیا از محصولات قدیمی نمادین لانچیا و همین‌طور مبلمان ایتالیایی الهام می‌گیرد زیرا برند لوکس گروه استلانتیس در این رابطه تودوزی‌های روشن و عناصر رترو را نشان داده است. همچنین مدیرعامل لانچیا اعلام کرده است که برای کابین این خودرو، مرسدس بنز را معیار قرار خواهند داد و بنابراین باید منتظر متریال باکیفیت و همین‌طور کیفیت ساخت بالایی باشیم. در بخش تکنولوژی هم اورلیا مثل هر پرچم‌دار مدرنی، از تمام ویژگی‌های پیشرفتهٔ انبار استلانتیس بهره خواهد برد. این احتمالاً شامل آخرین پیشرفت‌ها در سیستم‌های کمک‌راننده تا سال ۲۰۲۶ و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سطح بالا خواهد بود که در این بخش ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود. لانچیا همچنین اخیراً رابط کاربری آیندهٔ خود بنام SALA (مخفف صدا، هوا، نور و واقعیت افزوده) را هم معرفی کرده است که امکان کنترل سیستم صوتی، نورپردازی داخلی و سیستم تهویه را برای راننده فراهم می‌کند.

قوای محرکه

لانچیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود و اورلیا در سال ۲۰۲۶ صرفاً به‌صورت الکتریکی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد. درحالی‌که دیگر کراس‌اوورهای فست‌بک هم‌اندازهٔ اورلیا در استلانتیس روی پلت‌فرم EMP2 ساخته شده‌اند، کراس‌اوور لانچیا به‌احتمال‌زیاد از پلت‌فرم جدیدتر STLA Medium استفاده خواهد کرد. با توجه به موقعیت برند لانچیا، احتمالاً ساختار شاسی اورلیا بجای هندلینگ اسپرت بیشتر روی راحتی متمرکز خواهد بود زیرا وظیفهٔ ساخت مدل‌های اسپرت به آلفارومئو محول شده است. به گفتهٔ استلانتیس، پلت‌فرم STLA Medium در صورت تجهیز به باطری‌های بزرگ‌تر بین ۸۷ تا ۱۰۷ کیلووات ساعتی، بردی ۷۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

این پلت‌فرم همچنین امکان تجهیز به یک یا دو موتور الکتریکی را هم دارد که نسخهٔ دو موتوره با قدرتی بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ اسب بخار برای اورلیا مناسب‌تر خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۶ رونمایی شود و بنابراین انتظار نداریم بتوانیم به این زودی‌ها پروتوتایپ‌های آزمایشی آن را ببینیم. بااین‌حال، نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت اپسیلون که در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد، ایده‌ای از زبان طراحی جدید لانچیا به ما خواهد داد که می‌تواند در اورلیا هم استفاده شود.

منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver UK 70

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (666 ديدگاه)

    امیدوارم این برند دوباره زنده بشه

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۴
    1. علی

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (486 ديدگاه)

      حیف لانچیای با اصالت !!! مدیریت بسیار بد در طول چند دهه باعث شد لانچیای افسانه ای به این روز بیافته ،، بعید بدونم با مدیریت فعلی هم لانچیا به دوران اوج گذشته اش برگرده ،

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  2. امیرحسین

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    لانچیا عین بی ام و میمونه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  3. Alan.r

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    از لانسیا خوشم میاد مخصوصا مدل های استراتوس و دلتا

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  4. ۹۱۱

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    منم همین طور امید وارم دوباره جون بگیره

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. SLR _ 722

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (150 ديدگاه)

    میراث لانچیا افسانه های رالی بودند ، امیدوارم ماشین های جدیدش مثل دلتا نیم نگاهی به آنچه لانچیا رو محبوب کرد داشته باشند

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  6. MC20

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    SLR _ 722 جان … من هم امیدوارم ، اما با مدیریت استلانتیس حداقل به این زودی ها گمان نمی کنم … در مورد لانسیا و میراثش به نظرم فقط می شه گفت عشق به موتوراسپرت … احترام به زیبایی … پایبندی به اصالت … به رخ کشیدن نبوغ در عین نجابت … نجابت و اصالتی که در این برند نهفته است ، در کمتر برندی پیدا میشه … حق لانسیا این نیست که امروزه در این جایگاه باشه … کلا ایتالیایی ها و فرانسوی ها وتا حد زیادی انگلیسی ها ، استعداد عجیبی در ورشکسته شدن و نابود کردن برندهاشون دارند … برندهایی مثل TVR LANCIA ، DE TOMASO ، VENTURI ، ALPINE ، PONTIAC … الان کجان ؟؟؟ ( غیر ALPINE که احیا شد و بازهم شکست خورد ) … روح مهندس وینچنزو لانسیا شاد … یک راننده حرفه ای مسابقات … خوبه که نیست تا ببینه امروزه مردم دنیا به اشکودا ، داچیا ، سئات ، واکسهال ، کیا ، هیوندای ، سانگ یانگ و … میگن ماشین … روح همه نوابغ درگذشته صنعت خودور شاد …

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. MC20

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      بی شک یکی از برندهای معتبر و قدیمی اروپایی ، لانچیا ایتالیا است ، که در سال ۱۹۰۶ توسط وینچنزو لانچیا پایه‌گذاری شد .
      از دیرباز لانچیا به‌ دلیل تولید خودروهای ممتاز و مخصوص رالی شناخته شده‌است . محصولات لانچیا البته معمولاً به‌عنوان خودروهای لوکس و گران‌قیمت نیز ، شناخته می‌شوند . لانچیا در رقابت های رالی جهانی موفق شده ١٠ قهرمانی تیمی بدست آورد و تاکنون پر افتخارترین تیم شرکت کننده در تاریخ این مسابقات شناخته می شود . (علیرغم اینکه از سال ١٩٩٣ از این رقابت ها کناره گرفت) قهرمانی هایی که پشت سر هم در سه سال پیاپی ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶، سال ۱۹۸۳ و در آخر با ۵ بار تکرار طوفان لانچیا در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ به دست آمده است. در سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ این خودروها به کشورمان پا گذاشتند . جوان های دیروزی می دانند که وقتی اسم لانچیا بر زبانها می آمد شتاب و طراحی خارق العاده آنها بی درنگ در ذهنها نقش می بست. این خودروهای تو دل برو ، قالبا از موتورهای پیچیده ای که معمولا با دو کاربراتور و عمدتا خورجینی بودند و گیربکسهای ۵ سرعته که در آن زمان جز معدود گیربکسهای پیشرفته بازار بود بهره مند بودند.
      خیلی ها این لانچیاها را رقیبی برای بی ام دبلیو ۲۰۰۲ و ۳۲۰ می دانستند. نسخه اسپایدر لانچیا موتور خود را در قسمت انتهایی خودرو حمل می کرد . نسخه بتا یک خودرو چهار در خانوادگی بود که از یک موتور ۱.۶ لیتری بهره می برد و نسخه های لانچیا بتا ۱.۸ و ۲ لیتری کوپه ، اسپرت و جوان پسند بودند. این خودروها به دلیل دارا بودن شتاب بالا و فشار زیاد بر روی‌ شاسی اغلب به صورت فابریک دارای استرس بار بودند تا کمی از بار قدرت موتور که به بدنه اعمال می شد را کنترل و متوازن نماید. در اکثر این مدلها از روغن موتورهای stp که غلظت بالایی داشتند استفاده می شد. ناگفته نماند این خودروها نیاز به نگهداری با حساسیت بالایی داشتند و یکی از نسخه های بتای ۱.۶ لیتری مدل ۱۹۷۶ آن تا سال ۱۳۸۶ شمسی با ما هم رکاب بود و در تعمیرگاه ها خاطرات خوب و دلچسبی را با هم رقم زدیم! نهایتا در دوران رکود اقتصادی اروپا این برند را شرکت خودرو سازی فیات خریداری کرد و در حال حاضر شکوه و قدرت سال های اوج خود را از دست داده است.

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. SLR _ 722

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (150 ديدگاه)

        Mc20 عزیز از اینکه به خودرو ساز هایی که الان در حاشیه هستند ولی زمانی قهرمانی ها رقم می زدند علاقه دارید خیلی خوشحالم .

        متاسفانه هر صنعتی برای بقا به پول نیاز داره و همینطور که اشاره کردید این ماشین ها برای افراد عادی نیاز به نگهداری دقیقی داشتند یا به بیان دیگه برای افراد عادی دردسر و عدم اطمینان ایجاد میکرد

        فکر می کنم از دلایل مشکلات لانچیا همین فروش پایین در اثر قیمت بالا و عدم اطمینان برای مصرف کننده بود چون زیاد شنیدم ماشین های ایتالیایی در دهه نود و اوایل قرن ۲۱ مثل آلفا و لانچیا و حتی فیات ماشین های پر دردسری بودند
        اما قهرمانی های اون ها در موتور اسپرت همچنان هیجان افراد برای خرید اون ها رو تقویت میکرده

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. MC20

          ۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1085 ديدگاه)

          مرسی عزیز … دقیقا نظر شما درسته و با اون هم عقیده ام … حساسیت های ماشین های ایتالیایی در کنار ظرافت های طراحی و اشتیاق به گرفتن خروجی و عملکرد بالا ، باعث کمتر شدن دوام و کاهش دوام هم باعث از چشم مردم عادی افتادن هست … به هر روی از لطفت ممنونم داداش … به امید زنده شدن دوباره قهرمانان رالی سابق از جمله لانسیای افسانه ای …

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. GMA

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (286 ديدگاه)

      دوست عزیز دو نکته عرض کنم:
      اول اینکه،TVR دوباره احیا شد و مدل گریفیت که توسط گوردون موری طراحی شده،به زودی وارد خط تولید خواهد شد،همچنین دی توماسو هم احیا شده و یه سوپرکار جذاب ساخته به اسم P72
      جالب اینکه هر دو خودرو از پیشرانه فورد استفاده میکنند،روی TVR گریفیت نمونه تقویت شده پیشرانه ماستنگ شلبی GT350 نصب شده،و دی توماسو P72 هم از پیشرانه ماستنگ شلبی GT500 استفاده میکنه.
      دوم اینکه،در آخر دیدگاهتون یه جورایی اشکودا رو سطح پایین جلوه دادید و هیت کردید! باید بگم اشکودا یکی از قدیمی ترین خودروسازان دنیاست و همیشه خلاق عمل کرده،همچنین یکی از بهترین و پرفروش ترین برند های اقتصادی اروپاست و برند بسیار قابل احترامیه،سئات هم برند خوبی هست… :
      https://www.pedal.ir/skoda/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-125-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a7%d8%b4%da%a9%d9%88%d8%af%d8%a7/
      پاینده باشید🌹

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. MC20

        ۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1085 ديدگاه)

        GMA عزیز پاسخ کامنت شما رو در یک کامنت دیگه کامل نوشتم ، اما نمی دونم چرا ارسال نمیشه … چند بار هم تلاش کردم اما نشد … نمی دونم ایراد از اینترنت هست یا سیستم کامنت من رو به عنوان اسپم می شناسه … به هر تقدیر از یادآوری شما ممنونم … قصد هیت کردن برندی رو نداشتم فقط می خواستم به روح مرحوم لانسیا بگم ماشیم ها امروزه چه قدر کسل کننده و بی روح شدند … درست برخلاف زمانی که بزرگان مسابقات اتوموبیل رانی ، خودرو هم می ساختند … در هر صورت ممنون از توجه شما … مهدیار

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. GMA

          ۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (286 ديدگاه)

          ارادتمندم🌹
          اتفاقا اشکودا هم روزگاری در موتور اسپورت دستی بر آتش داشته و خودرو جذابی ساخته:
          https://www.pedal.ir/skoda/skoda-120th-anniversary-1100-ohc-coupe/

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. MC20

          ۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1085 ديدگاه)

          GMA عزیزم ممنون از لینک هایی که گذاشتید … نمی دونستم اشکودا از دیرباز در موتور اسپرت هم سابقه داشته … حقیقتا ، هم تعجب کردم و هم لذت بردم … از این به بعد به اشکودا احترام بیشتری میگذارم و به چشم دیگری هم نگاهش میکنم … ممنون از شما که به علم من افزودید … یکی از خوبی های سایت پدال وجود انبوه دوستان آگاهی چون شماست که دوستی با اونها آموزنده و مایه مباهات هست … سپاسگذارم و سربلند و پاینده باشید …

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  7. Taha Malek

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (704 ديدگاه)

    باید هات هاچ بک معرفی کنه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا