رنجروور اتوبیوگرافی EWB با موتور V8 قدرتمند، کابین لوکس و قابلیت آفرود بینظیر، تجربهای بیرقیب از تجمل و عملکرد ارائه میدهد اما آیا ارزش برچسب قیمتی ۱۷۰ هزار دلاری را دارد؟
رنجروور اتوبیوگرافی EWB (کشیده) تجمل را نه با اعداد و ارقام، بلکه با حس بینظیر تعریف میکند. این شاسیبلند ۲۷۲۱ کیلوگرمی با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۴.۴ ثانیهای برای رسیدن به صد کیلومتر بر ساعت ارائه میدهد، ترکیبی از عملکرد و تجمل است؛ اما آیا این ویژگیها ارزش قیمت پایه ۱۷۰ هزار دلاری را دارند؟
تاریخچه رنجروور
رنجروور از ۵۰ سال پیش بهعنوان یک لندروور راحتتر و جاده محور متولد شد و بهسرعت جایگاه خود را بهعنوان یکی از اولین شاسیبلندهای لوکس جهان تثبیت کرد. با صندلیهای چرمی، سیستم چهارچرخ محرک دائمی و موتور دیزلی، این خودرو هم موردعلاقه کشاورزان بود و هم ملکه الیزابت دوم. نسل سوم در سال ۲۰۰۱ با تعلیق تنظیم شونده و فناوریهای پیشرفته جادهای، راحتی را به سطح جدیدی برد. در سال ۲۰۰۵، تریم اتوبیوگرافی با چرم دستدوز، فرشهای پشمی و یخچال صندلی عقب معرفی شد. امروز، نسل پنجم رنجروور با فناوریهای پیشرفته و شخصیسازی گسترده، همچنان در صدر خودروهای لوکس و خاص جهان قرار دارد.
مشخصات فنی
رنجروور اتوبیوگرافی EWB از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت بامو بهره میبرد که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به هر چهارچرخ منتقل میشود و شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت را در ۴.۴ ثانیه ممکن میسازد. ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو، این قدرت را مهار میکنند. تعلیق بادی الکترونیکی با قابلیت خوانش جاده ۵۰۰ بار در ثانیه، ناهمواریها را بهگونهای حذف میکند که گویی وجود ندارند. فرمانپذیری چرخهای عقب در تریمهای بالاتر، شعاع چرخش را کاهش داده و مانور در شهر را به سطح یک هوندا آکورد میرساند. سیستم Terrain Response 3.0 با تنظیم خودکار گاز، ترمز و تعلیق برای شرایط برف، شن و سنگ، قابلیت آفرود رنجروور را حفظ میکند. دوربینهای حسگر آب تا عمق ۸۹۰ میلیمتر و کنترل پایین رفتن از شیب هم از دیگر ویژگیهای آفرود هستند.
کابین
کابین EWB با ۲۰۰ میلیمتر فاصله محوری بیشتر، فضایی شبیه به یک لیموزین ارائه میدهد. چرم نرم، روکشهای چوبی و سوئیچهای فلزی صیقلی، حس لوکس بودن را القا میکنند. با ۲۰۰ رنگ بدنه، ۱۲ گزینه چرم و تزئینات چوبی/فلزی، میتوانید کابین را کاملاً شخصیسازی کنید. سیستم اطلاعاتیسرگرمی Pivi Pro با گرافیک شفاف، کنترلهای بصری و ۳۵ بلندگو از سیستم صوتی فراگیر مریدین، تجربهای بینظیر ارائه میدهد. صندلیهای عقب با آپشنهایی مثل نمایشگرهای ۱۱.۴ اینچی، وایفای، تهویه مستقل و صندلیهای ماساژوردار ۲۴ حالته، راحتی بیمانندی برای سرنشینان فراهم میکنند.
نمای بیرونی
رنجروور اتوبیوگرافی EWB با خطوط ساده و مینیمال، ظاهری باوقار و قدرتمند دارد. کاپوت صدفی با نوشته بزرگ RANGE ROVER، چراغهای LED پیکسلی، دیلایتها و مهشکنهای چندوجهی، ظاهری مدرن و کلاسیک خلق کردهاند. سقف شناور و ستون عقب کشیده، حس لیموزین مانند را تقویت میکند. رینگهای استاندارد ۲۲ اینچی و آپشنال ۲۳ اینچی با طراحی شبیه پرههای توربین، چشمنواز هستند. عقب خودرو با طراحی قایقی و چراغهای عمودی مخفی، سادگی را به اوج میرساند. درب عقب دوتکه نیز با سنسور حرکتی باز میشود.
رانندگی
رانندگی با رنجروور اتوبیوگرافی EWB تجربهای از تجمل بیدردسر است. تحویل نرم قدرت موتور، تعویض دندههای نرم و تعلیق بادی، ناهمواریهای جاده را کاملاً حذف میکند، بهگونهای که حتی جادههای پر از چاله هم آرام و بینقص به نظر میرسند. این سطح از راحتی و خونسردی، دائماً به شما یادآوری میکند که چرا برچسب قیمتی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار توجیهپذیر است. هرچند کمتر کسی این شاسیبلند لوکس را به مسیرهای گلی میبرد، اما دانستن اینکه میتواند تقریباً هر چالشی را مدیریت کند، لایهای دیگر به تواناییهای چشمگیر آن میافزاید. درنهایت، دلیل ملموسی وجود دارد که رنجروور چنین نام پرآوازهای و طرفدارانی وفادار به دست آورده است. ترکیبی منحصربهفرد و جذاب از تجمل، قدرت و توانایی که کمتر خودرویی میتواند با آن رقابت کند.
Taha Ayoobi
۴ خرداد ۱۴۰۴مانیتور و کابینش اصلا خوب نیست
Nismo
۴ خرداد ۱۴۰۴همچنان در زیر سایه رقبا…
HELLO.BROTHERS
۴ خرداد ۱۴۰۴اصلن ارزش چنین قیمتی رو نداره.
صامورایی
۴ خرداد ۱۴۰۴ظاهر عالی اما کابین قبلیا قشنگتر بود
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/2021-range-rover-svautobiography-ultimate-editions-10.jpg
Cadillac-V
۴ خرداد ۱۴۰۴خوبه ولی نه به اندازه رقباش
https://www.pedal.ir/cadillac/2023-cadillac-escalade-v-first-drive/
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2024-mercedes-maybach-gls-600-first-test/#%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA_%D9%88_%D8%AC%D9%85%D8%B9%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C
net
۴ خرداد ۱۴۰۴سوال
رنجروور در دسته لوکس مثل (ائودی بنز بی ام و لکسوس ولوو مازراتی استون مارتین و ماشین های امریکایی) یا در دسته فوق لوکس یا اشرافی یا سوپر لوکس مثل (رولزرویس بنتلی) قرار دارد؟
Iman 007
۴ خرداد ۱۴۰۴نه در دسته لوکس بیشتر قرار میگیره تا فوق لوکس فوق لوکس میشن ماشینای مثل میباخ رولزرویس و بنتلی و سری سنچوری تویوتا
صامورایی
۴ خرداد ۱۴۰۴رنجرور بازه قیمتی و شخصی سازی گسترده ای داره. یعنی قیمت نسخه های خاص و شخصی سازی شدهش، بعضا دو برابر قیمت پایه ست حتی بیشتر و این رنجرور رو در مقابل طیف وسیعی از رقبا قرار میده
نظر شخصی من اینه رنجرور تو نسخه های ارزون تر و پایه رقیب لوکس های آلمانیه و در تریم های گرون و شخصی سازی شده، کمی از بنتلی پایین تر. اما در تاپ سگمنت اشرافی رولزرویس به تنهایی جا خوش کرده و بعدش بنتلی. چون این دو تا اصالت و تاریخچه بینظیری دارند. رنجرور مقام سوم داره به علت ارائه محصولات ارزون تر مثل دیسکاوری و امثالهم. به همین دلیل از اصالت و اشرافی بودن بنتلی و رولزرویس فاصله گرفته (هرچند هنوزم کاملا لوکسه)
net
۴ خرداد ۱۴۰۴خودم جوابش میدونم میخوام بدونم کاربرها نظرشون چیه
M
۴ خرداد ۱۴۰۴لوکس و بسیار زیبا
بی ام و X5 هم خوبه و همینطور مرسدس gle و آئودی q7 ولی فولکس نمی دونم کدوم مدلش رو بیارم اینجا
ولی gle از یه جهت بده اونم ظاهر پشتش
محمد
۴ خرداد ۱۴۰۴اینکه رنجرور ماشین لوکس و پر از فناوری های روزه قبول ولی ۲۰۰ هزارتا خیلی زیاد نیست؟ به نظر من همون نسخه پایه p400 با ۱۰۴ هزار دلار هم به اندازه کافی لوکسه هم موتورش قدرت کافی تولید میکنه با پول مدل های sv و اتوبیوگرافی میشه تقریبا دوتا مدل رنجروور مدل پایه خرید که از نظر قیافه تقریباً هیچ فرقی باهم ندارن
Khosrow
۴ خرداد ۱۴۰۴دوره ش دیگه به سر اومده / بره توو خاطرات جذاب تر میمونه ..
آدولف هیتلر
۴ خرداد ۱۴۰۴این یکی از اون پستهاییه که قراره یه نفرو با دنیای ماشینبازا آشنا کنه
عالی بود👍
علی
۴ خرداد ۱۴۰۴پیشنهاد به دوستانی که از قیمت بالا شکایت دارند،دوستان اگر میبینید گرونه نخرید .این رو هنرپیشه ها ورزشکار ها وسلبیریتی ها میخرند شیخ های دوبی که لکسوس و لندکروز و sکلاس دارند یک دونه هم رنجرور گوشه پارکینگ دارند من و شما همون بنتلی و رولزرویس جواب کارمونو میده.