مقایسه تیونینگ رنجروور ولار اوورفینچ و استارتک
برخی افراد معتقدند رنجروور ولار شیکترین شاسیبلند دنیاست و با توجه به وجود رقبای لوکس زیاد، این موضوع نشان دهندهی کار فوقالعادهای است که طراحان این خودرو انجام دادهاند.
در مقایسه با رقبا، ولار از خطوط نرمتر و خط سقف خمیدهتر سود برده است. در واقع میتوان این خودرو را ترکیبی از اووک و اسپورت دانست هرچند خود ولار خط شانهای دارد که کمتر از برادران زاویه و گوشه دارتر شده است.
هماکنون که این شاسیبلند شیک و زیبا وارد بازار شده تیونرها به دنبال راههایی برای ارتقای بصری و پرفورمنس هرچه بهتر این خودروی بریتانیایی هستند و تلاش میکنند محصول منحصربهفرد خود را تولید نمایند.
آنچه که در این نوشتار مشاهده خواهید کرد دو پروژهی متفاوت انجام شده روی ولار است که یکی محصول استارتک آلمان و دیگری هم محصول اوورفینچ بریتانیاست.
اوورفینچ چندین دهه است که مشغول شخصیسازی محصولات لندروور بوده و چندین جایزه را به خاطر نبوغ خود برنده شده است. محصولات این کمپانی خیلی برجسته و شاخص نیستند اما خب اسپورت تر از مدلهای استاندارد کارخانهای میباشند.
پروژهی ولار این تیونر هم تفاوتی با دیگر محصولات ندارد. جدای از سپرهای بازنگری شده، نوشتههای خاص، عناصر فیبر کربنی، خروجیهای اگزوز، رینگهای 22 اینچی و اسپویلر عقب، چیز دیگری را نمیتوان برشمرد. طراحیهای این تیونر در همین بخش به پایان میرسد چراکه هدف آن سادهسازی و برجسته کردن خطوط واضح بدنهی ولار بوده و در عین حال خواسته ظرافت اصلی خودرو را حفظ نماید.
مشتریان همچنین میتوانند طیف وسیعی از رنگهای سفارشی و پوشش شخصی کابین را انتخاب کنند. ولار اوورفینچ خودرویی کاملاً اسپورت و در عین حال بی غل و غش است که بر ذات اصلی آن تأکید دارد.
البته که سلیقهها با یکدیگر فرق میکنند و میتوان نگاهی هم به ولار تیون شده توسط استارتک انداخت. کیت بدنهی این تیونر کاملاً مناسب شاسیبلند بریتانیایی بوده و آن را به خودرویی با ابهت تر تبدیل کرده است.
اگرچه این تیونر آلمانی به شما اجازه خواهد داد تا سپر جدید با اسپویلر یکپارچه و ورودیهای بزرگتر را بدون استفاده از کیت بدنهی پهن انتخاب کنید اما اگر بخواهید خودرویی با ظاهر عضلانیتر داشته باشید حتماً کیت یاد شده را سفارش خواهید داد.
از دیگر بازنگریهای ولار استارتک میتوان به پانل سفارشی درب پشتی، دیفیوزر جدید با خروجیهای اگزوز یکپارچه و رینگهای 22 اینچی مونواستار M اشاره کرد. همچنین میتوان ماژول صدای XTRA را انتخاب کرد که با هر دو نسخهی بنزینی و دیزلی ولار هماهنگ بوده و صدایی گیرا ایجاد میکند.
اما کابین نیز با پوشش سفارشی چرم و آلکانترا در دسترس بوده و میتوان تریم چوب و فیبر کربن را نیز سفارش داد.
خب حالا زمان انتخاب و تصمیمگیری فرا رسیده است. شما کار کدام تیونر را دوست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.